Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 10 januari

08-01-2018 09:17 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen nog een topic zoeken.

Zelf wil ik ongeveer 8 kilo afvallen. Vooral door veel te sporten en gezond te eten. Dus vooral dingen doen die ik leuk vind qua sport en met eten gewoon opletten, maar geen calorieen tellen en bepaalde dingen mijden.

Daarnaast drink ik in januari geen alcohol om extra af te vallen en een gewoon te doorbreken :).

Wie doet ermee?
Alle reacties Link kopieren
ideeen voor de lunch....gebakken ei, een salade,
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal! Ik ben ook weer lekker bezig.
Gisteravond keihard gesport en vandaag al veel fruit op. Ik probeer ook weinig brood te eten en meer salades en vis enzo.
Zijn wraps gezond dan?
Die vind ik ook heerlijk namelijk.
Ik probeer ook veel water te drinken. Ik ben nogal van de (zoete) sapjes en frisdrank. Moeilijk hoor want ik vind water zo saai!!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!

Bieslookje, ik heb eerst nagedacht over waarom ik precies dik was geworden. Wat deed ik fout? Ik kwam tot de conclusie dat ik niet heel ongezond at, maar dat mijn porties door de jaren heen steeds groter waren geworden en dat ik vaak ging snoepen als ik honger had uit gemakzucht. Bijvoorbeeld als ik thuis kwam van mijn werk met honger, greep ik snel even naar een chocoladereep, want al het gezonde eten dat ik in huis had moest ik eerst klaarmaken. En dan snoepte ik zo een halve reep op tijdens het koken om vervolgens twee keer op te scheppen (en 's avonds nog een blokje chocolade bij de thee te nemen, want hé, je mag toch zeker wel af en toe wat lekkers). Daarbij sportte ik ook heel weinig, omdat ik de sportschool zo saai vond.
Ik ben al mijn eten gaan afwegen in het begin. Ik heb bij het Voedingscentrum gekeken wat een normale portie rijst/pasta/brood/muesli/etc. is en dat aangehouden. Zo heb ik mezelf aangeleerd weer normale hoeveelheden te eten.
Ook hield ik in het begin bij wat ik precies at (in de app van het Voedingscentrum) en zorgde ik dat ik niet boven de 1500 calorieën uitkwam. Later, toen ik meer ging sporten, heb ik dat opgehoogd naar 1600/1700.
Om onder die 1500 calorieën te blijven, heb ik volle producten vervangen door magere (yoghurt, kaas, etc.) en neem ik als tussendoortje naar mijn werk rauwkost mee in plaats van notenrepen/snelle jelle's/etc. die niet per se heel ongezond zijn, maar stiekem wel vrij calorierijk. Ook zorg ik ervoor dat ik altijd iets gezonds (cherrytomaatjes, druiven, bosbessen) in huis heb dat ik zo in mijn mond kan stoppen als ik honger heb.
Mijn sportschoolabonnement heb ik opgezegd, in plaats daarvan doe ik nu een teamsport die ik wél leuk vind, waarop ik me verheug om het te doen. En als ik een keer geen zin heb, is er de stok achter de deur van het team dat op me rekent.

Even als voorbeeldje een eetdag toen en nu:
O: grote kom cruesli met volle yoghurt en fruit vs 40 gram muesli met 150 gram magere yoghurt en fruit
T: B*tween/Snelle Jelle vs 150 gram cherrytomaatjes
L: 4 volkoren boterhammen met kaas vs 4 volkoren boterhammen met mager beleg (bijvoorbeeld 30+ kaas, hummus, vegakipfilet)
T: notenreep vs 150 gram rauwe paprika
A: 2 grote borden pasta met veel groentes en kaas vs 60 gram pasta met veel groentes en iets eiwitrijks (vleesvervanger ofzo) omdat ik geen vlees eet en ook voor het sporten genoeg eiwit wil binnenkrijgen.
T: 3/4 reep chocola vs paar dropjes/winegums of nog een bakje kwark met fruit

Zo, ik zeg altijd tegen mensen dat mijn manier vrij simpel is (minder eten, meer bewegen), maar het is toch een heel verhaal ;-)
anoniem_362312 wijzigde dit bericht op 11-01-2018 12:21
Reden: iets vergeten
1.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
legallyblonde schreef:
11-01-2018 12:09
Goed bezig allemaal! Ik ben ook weer lekker bezig.
Gisteravond keihard gesport en vandaag al veel fruit op. Ik probeer ook weinig brood te eten en meer salades en vis enzo.
Zijn wraps gezond dan?
Die vind ik ook heerlijk namelijk.
Ik probeer ook veel water te drinken. Ik ben nogal van de (zoete) sapjes en frisdrank. Moeilijk hoor want ik vind water zo saai!!
Ik heb van die wortel/bietenwraps volgens mij is dat redelijk gezond. In ieder geval niet slechter dan brood.
Alle reacties Link kopieren
bieslookje schreef:
11-01-2018 12:01
ideeen voor de lunch....gebakken ei, een salade,
Salade doe ik af en toe ook, maar het moet mee naar werk kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik gisteren heb gegeten als bijvoorbeeld:

O: kom magere yogurt met blauwe bessen en 6 walnoten
T: appel
L: 2 wortelwraps met restjes avondeten van gisteren (gewokte vleesvervanger, met paprika/ui/prei)
T: 10 gram pure chocolade
D: Stamppot met boerenkool en zoete aardappel met 50 gram spekjes
T: 1 stukje pure chocolade

Ik drink voornamelijk thee en water, iedere lunch een shotje kurkumasap en af en toe een glas cola light. Als richtlijn hou ik 1200 kcal aan, dat is mijn rustverbranding.

Iemand nog tips of suggesties?
Alle reacties Link kopieren
Maandag lekker gaan zwemmen en me daarna aangemeld bij fitchannel.. twijfelde al 'n ppaar weekjes of ik 't zou doen en ik dacht.. als ik 't nu niet doe dan komt 't er weer niet van en dan vliegen die kilo's (10 kilo 't laatste jaar) en aan.. heb nu net workout 1 helemaalg edaan nadat ik thuis kwam van m'n werk en eigenlijk heel erg zin had om naar de snackbar te lopen. Nu net een boterham met magere kipfilet en komkommer en een glas water.. want zin in de snackbar heb ik niet meer.. want dan heb ik voor niks lopen sporten net..

Ik zou graag willen wandelen maar in m'n eentje heb ik er echt geen zin in, heb al beetje gekeken of hier ind e plaats een wandelclub is maar kan nog weinig vinden..
Alle reacties Link kopieren
maandag en vandaag gesport in de sportschool en gisteren heel erg veel gefietst. van en naar school met de kinderen en een thee drinken bij mijn moeder die een endje verderop woont.

Ik heb nog altijd braaf alleen maar water en thee zonder suiker gedronken en minimaal koolhydraten. Wel broodje s ochtends en verder salade's en fruit.

Ik voel me best goed eigenlijk, vandaag wel een beetje hoofdpijn. Ik dronk minimaal een fles cola per dag. pfff niet normaal. en ik had de hoofdpijn wel wat eerder verwacht. Ik ben wel flink moe maar opzich is dat wel te verwachten aan het einde van een dag.

Ik heb me vandaag gewogen op de sportschool, ik had al aardig wat gedronken en wat gegeten maar dat ding gaf 77 kg aan.

ik ga jullie zo even bij lezen.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Salade kan mee naar je werk als je er maar geen dressing overheen gooit als je die al hebt dan moet je die los meenemen. of onderop in een bak doen en de rest erboven op en de bak leeggooien op een bord of in een kom zodat de dressing dan pas op de bladeren komt.

Wat een gek verhaal zo haha
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Ik heb veeeeeeeeeeel groente en fruit binnen omdat ik de boodschappen online besteld heb. Dat is wel een uitkomst hoor. Heb het altijd een gedoe gevonden, geen goede planning, alles op de fiets waardoor je soms geen zware dingen neemt. Bestel nu een tijdje online en dan zorg ik dat ik iig alles op maak wat ik heb. In dit geval, vaker een sapje, een smoothie, soep met veel groente.

Het idee met de wandelclub staat even op losse schroeven. De begeleider van de lange afstanden is ziek. Kan nog wel korte afstanden lopen, maar de mensen die daarop af komen zijn een heel ander publiek. Veel ouderen. Misschien moet ik het toch af en toe doen maar ik houd meer van afstanden van 15 km of meer. Zondag gaat iig wel door, dat is met een andere club.

Succes allemaal weer vandaag!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Jammer van de wandelclub Moon-Alisa.
Eet je vaak smoothies? Vind je dat genoeg vullen?

Ik heb gisteren met het uiteten echt prima maat kunnen houden. En alvast een mijlpaal bereikt, zit inmiddels onder de 60 kilo :)!
Alle reacties Link kopieren
Niet heel vaak. Gewoon af en toe, of als ik veel fruit heb dat tegelijk rijp is. Meestal als ik er banaan in doe vult het wel goed.

Wow MissM, dat gaat snel!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Jup, ik val "schoksgewijs" af. De ene dag is er 500 of 600 gram af en dan blijf ik weer lekker een week stabiel of ten minste een paar dagen.
Alle reacties Link kopieren
Moon_Alisa, ewat jammer van de wandelclub, niemand die het tijdelijk overneemt. Of mensen die toch samen willen gaan?

Ieniej, heb je niemand in je omgeving die mee wil wandelen? Zo heb ik er een hekel aan om alleen naar de fitness te gaan, inmiddels zijn we met meerdere en ik ga op maandag met H. Op woensdag ga ik met L. en L. en H. gaan samen op vrijdag.

Gisteren viel me 100% mee. Heel stom, kon het niet laten en heb me vanmorgen gewogen....er is een kilo af, zal natuurlijk merendeel vocht zijn. Voor t zelfde geld gaat mijn cyclus anders en zit t er morgen weer aan, maar t motiveert wel. Wil kijken of het nu lukt om over 4 weken pas te wegen. Heb een redelijk stabiele cyclus. (Maar schommel heel erg rondom menstruatie en ei-sprong, soms wel 2 kilo).
Alle reacties Link kopieren
Bieslook, ik heb nog heel even gedacht zelf die groep te gaan leiden. Maar ik ben aan het solliciteren en vind het niet handig als ik dan de gesprekken om het wandelen heen moet plannen. Dan worden de prioriteiten omgedraaid zeg maar.
Ik kan ook wat vaker alleen wandelen. Vanmorgen bijv al een rondje door de wijk gelopen, omdat ik afval wilde wegbrengen maar de bak niet open ging. Heb extra lange route gelopen... vond het eigenlijk wel lekker zo 's ochtends vroeg. Hardlopen s ochtends kan ik vaak niet opbrengen, maar dit was wel lekker.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meedoen?

Wil een kilo of 7 kwijt
Weet alleen nog niet hoe?
Iemand hier misschien tips?

Sporten buitenshuis kan ik savonds niet echt omdat ik alleenstaand ben met kids
Alle reacties Link kopieren
Welkom hier Pennetje. Ik zou gewoon eens wat topics op deze pijler doorlezen voor tips.

Ik ga straks 17 km wandelen. En ik ga op de fiets heen en terug, wat ook 2 x 5 km is. Wat zal ik voldaan zijn vanavond :)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Pennetje: welkom! Misschien kun je gewoon thuis sporten met filmpjes van YouTube ofzo?
Verder natuurlijk geen of zo min mogelijk suiker en veel fruit/groente eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewandeld! Was erg gezellig. Heb me ook ingeschreven voor een wandeling a.s. donderdag, 17 km. Heb laatste tijd zo weinig gelopen en binnenkort doe ik mee aan een georganiseerd weekend.
(Dit is allemaal niet met de lokale wandelclub waar ik over schreef. Dit is landelijk, ook leuk, alleen de reiskosten lopen nogal op).
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Pennetje, welkom. Heb je schoolgaande kinderen? Dan misschien onder schooltijd sporten? Of anders samen met je kinderen wandelen?

IK was goed bezig, zaterdag wezen uiteten en best goede keuzes gemaakt, op het dessert na, maar heb een klein dessert genomen, 1 bolletje ijs met een beetje slagroom. Gisteren was minder....had een verjaardag en de verleiding was te groot, er stond zoveel lekkers...nou ja, 's avonds niet meer gegeten, want zat zo vol, blergh......vanmorgen weer met goede moed herpakt. Heb mn dagmenu al ingevuld en vanavond zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas lid geworden van fitchannel.. daar betaal je voor okay maar dat doe je ind e sportschool ook.. end an kan je thuis sporten.. gewoon filmpje opzetten en meedoen. Ik ga vandaag de 3e les doen nadat ik eerst een half uur baantjes ben gaan trekken... zit nu te wachten tot m'n ontbijt voldoende gezakt is om naar het zwemnbad te gaan. Van het weekend niet zo gezond gegeten maar heb met mezelf afgesproken dat ik 1 dag in het weekend mag zondigen.. anders hou ik het op de lange termijn echt niet vol..

voel me prima.. merk dat ik het nog wel erg moeilijk vind om voldoende water te drinken, zeker op m'n werk.. ik zet nu steeds een glas water achter neer, en elke keer als ik achter kom (werk in 'n winkel) drink ik die op en vul ik 'm weer... daardoor kom ik aan 4-5 glazen per dag ongeveer maar dat is nog te weinig helaas..
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig! Zwemmen is heerlijk idd. Ik had al jaren een abonnement maar haalde het er eigenlijk nooit uit. Zit nu even zonder abo maar nu mis ik het ook weer. Deze maand komt het even niet uit een nieuwe te kopen. Misschien volgende maand. Als ik gespannen ben gaat mijn rug vaak vast zitten en door te zwemmen word ik weer lekker los :)

Donderdag dagje wandelen gepland. Iemand stelde voor donderdag een afspraak te maken (lang verhaal, op zich wel belangrijk) maar ik heb gezegd: Nee, donderdag kan niet. Ik geef wandelen nu even prioriteit.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
15-01-2018 10:56
Goed bezig! Zwemmen is heerlijk idd. Ik had al jaren een abonnement maar haalde het er eigenlijk nooit uit. Zit nu even zonder abo maar nu mis ik het ook weer. Deze maand komt het even niet uit een nieuwe te kopen. Misschien volgende maand. Als ik gespannen ben gaat mijn rug vaak vast zitten en door te zwemmen word ik weer lekker los :)

Donderdag dagje wandelen gepland. Iemand stelde voor donderdag een afspraak te maken (lang verhaal, op zich wel belangrijk) maar ik heb gezegd: Nee, donderdag kan niet. Ik geef wandelen nu even prioriteit.
Ik heb een kaart waar ik steeds 10-baden op zet en dus gewoon per keer dat ik ga betaal.. goedkoper dan een los bad en toch nergens aan vast.. als ik 'n paar weken denk; nee komt niet uit betaal ik ook niet.
heb net met mezelf afgesproken dat ik als ik 5 weken achter elkaar structureel netjes ben geweest ik mag kijken naar een nieuw badpak... en bij 10 keer mag ik m'n teennagels weer gaan laten doen met gellak..:P probeer mezelf op die manier positief te stimuleren.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons werkt het anders. Je abonnement is geldig bij meerdere sportinstellingen in de stad. Maar tien-badenkaarten kun je alleen kopen icm abonnement.
Gewoon vaker gaan dus ;-) Wat lastig was icm vorige werk (avond was al zowat voorbij voordat ik thuis was) maar nu wel weer te doen.

Ik had trouwens een lekker (en duur) geurtje gezien dat ik graag wil. Kan ik ook als beloning doen v zwemmen. Goed idee!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Pennetje! Mijn tips:
- Hou een paar dagen bij wat je eet, zodat je ziet waar het beter kan (of post het hier). Ik vind het ook handig om te weten wat je zwakke momenten zijn (bijvoorbeeld 's avonds na het eten of 's middags rond een uur of 4), dan kun je daar een plan voor maken.
- Bewegen is goed en belangrijk, maar je eetpatroon veranderen zet de meeste zoden aan de dijk als je wilt afvallen. Hou dat voor ogen mocht het niet lukken om sport in te plannen.
- Misschien kun je in het weekend sporten? Sommige sportscholen hebben kinderopvang, maar die zijn vaak wel prijzig. Of wat anderen ook al zeiden: je kunt ook thuis sporten met YouTube-filmpjes enzo.
-Probeer het meeste te halen uit de beweging die je al automatisch krijgt. Trap stevig door als je fietst, wandel zo snel als je kunt, ren de trap op in plaats van 'm op te lopen, ga helemaal los met de spons als je de badkamer poetst, doe een actief spel met je kinderen, doe een dansje in de woonkamer als je favoriete liedje op de radio is, enzovoort

Ieniej en Moon-Alisa, jullie zijn goed bezig! Zwemmen is inderdaad heel fijn. Ik deed het ook een tijdje, maar je kunt hier alleen een 25 of 50 badenkaart kopen en die moet je dan binnen een bepaalde tijd opmaken. Best snel ook, de 25 badenkaart in iets van 28 of 29 weken. Ga je op vakantie, ben je een keer ziek of ongesteld dan zit je al snel over die tijd heen en verlopen je baden dus. Heel irritant, ik snap ook niet waarom. Wat kan hen het nu schelen hoe snel ik mijn baden opmaak. Ik snap dat zo'n kaart geen jaren geldig is (vanwege de prijsverhogingen), maar dit is wel heel kort.

Hier gaat het niet slecht, maar ook niet super. Ik heb een beetje moeite om mijn ritme weer te vinden na de kerstvakantie. Het is nog wat rommelig en dan vergeet ik boodschappen te doen of 'moet' ik buiten de deur eten omdat er geen tijd is om tussen twee afspraken naar huis te gaan. Ik probeer wel gezonde keuzes te maken, maar dat is toch makkelijker als je zelf je eten klaarmaakt. Hopelijk komt er deze week wat meer rust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven