Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 10 januari

08-01-2018 09:17 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen nog een topic zoeken.

Zelf wil ik ongeveer 8 kilo afvallen. Vooral door veel te sporten en gezond te eten. Dus vooral dingen doen die ik leuk vind qua sport en met eten gewoon opletten, maar geen calorieen tellen en bepaalde dingen mijden.

Daarnaast drink ik in januari geen alcohol om extra af te vallen en een gewoon te doorbreken :).

Wie doet ermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde afgelopen maandag beginnen
Maar ongesteld en wat dingen in de privé sfeer helaas de verleidingen niet kunnen weerstaan
Ga nu maandag echt beginnen

Zit nu beetje aan dit te denken

Ochtend yoghurt met fruit
Lunch crackers of salade
Avond biefstuk/tartaar/kip/stukje vis met groente of salade
Alle reacties Link kopieren
Knap dat je volhoudt Nouka, lijkt me lastig als je zo omringd bent door eten de hele dag.

Pennetje, ik zou nog wat gezonde tussendoortjes toevoegen tussen de maaltijden zodat je geen honger krijgt. Een schaaltje rauwkost, een bakje magere kwark, wat gedroogde abrikozen, dat soort dingen.
En ik zou de crackers vervangen door boterhammen. Crackers bevatten minder calorieën dan boterhammen, maar ik zit er veel minder lang vol van. En de echte dikmaker is vaak het beleg. Eet je dus 6 crackers ipv 4 boterhammen, dan heb je 6 x beleg en krijg je uiteindelijk meer calorieën binnen dan met die boterhammen.

Maar goed, dat ben ik. Misschien zit jij na een paar crackers hartstikke vol en dan heb je mooi wat calorieën bespaard door geen brood te eten.
Alle reacties Link kopieren
Legallyblond, er een keer aan toegeven moet ook kunnen, althans vind ik. Misschien handig om te kiezen voor pure chocolade? en dan niet teveel.

Rannepan123, Wat tof dat je het samen met je dochter doet. Dan motiveer je elkaar ook! woont ze nog thuis?

Welkom Keranet, je hebt het over minderen in koolhydraten en vetten. Ik eet nu koolhydraatarm, maar dit betekend dat mijn vetten omhoog moeten. Je lichaam verbrand normaal koolhydraten, maar als je die gaat minderen heeft het een andere brandstof nodig...vetten.

Noukaa, hoofdpijn kan geloof ik een dag of 4 duren? Veel water of thee drinken hielp bij mij.

Pennetje, idd een paar gezonde tussendoortjes erbij, dan houd je het waarschijnlijk beter vol en ga je snaai momenten tegen, althans zo werkt dat bij mij.

Hier vanmorgen ook ongesteld geworden, dat had ik al verwacht...ik voel dat meestal goed aan. Normaal netjes om de 28 dagen, nu dus na 23 dagen. Qua gewicht ben ik nu 300 gram zwaarder dan vorige week zaterdag. Valt me opzich niet tegen. (en ben wel 1.6 kilo lichter dan de startdag 10 januari).

Wat ik nu vooral anders doe is in het weekend een lijst maken met wat we eten als avondeten, dan kijken wat ik allemaal als lunch kan doen. Dan haal ik de boodschappen voor de hele week. Het ging bij mij nog al eens mis omdat ik dan na mijn werk nog boodschappen moest doen ofzo. Ook met de lunch pakte ik op de drukke dagen al snel wat minder goede keuzes of ik sloeg maaltijden over, waardoor ik later zou gaan snaaien. Ben trouwens wel benieuwd, normaal heb ik net voor en als ik ongesteld ben echt enorme trek in chocolade....nu nog niet....
Alle reacties Link kopieren
Vandaag even iets minder. Geen fruit en ik denk ook wel te weinig gedronken.
Vanochtend een beetje yoghurt gegeten. Daarna een uur squash gedaan voor de eerste x, super leuk. Daarna gedouched en alle was gedaan. 2 broodjes gegeten. 1 met kaas en 1 met paté, en daarna boodschappen gedaan. Na de boodschappen heel het huis nog gepoetst. Toen kreeg ik rond 5u honger en wist dat we pas rond half 8 gingen eten dus heb ik een eierkoek genomen. Half 8 bij vriendinnen gaan eten. De gastvrouw had pompoensoep en gourmet klaar gezet. Gourmet niet heel erg opgelet en ook nog een liefmans erbij gedronken. Voor de rest wel thee en water. Maarjaa wel genoten van het sporten en ook van het gezellige avondje. Morgen weer een uitdaging.. familiedag!
Alle reacties Link kopieren
Mooi gecompenseerd toch, Nouka? Hoe ging de familiedag.

Hier een rustig weekend, wat heeft geholpen bij het hervinden van mijn ritme. Ging best goed de afgelopen dagen en ik heb de boodschappen voor een gezonde week al in huis.
Ik ga deze week proberen op tijd naar bed te gaan. Ik ben 's avonds meestal nog niet moe, maar ik heb m'n slaap wel nodig. Anders ben ik overdag moe en dat leidt tot suikercravings en geen puf om te koken.

Hoe was het weekend van de rest?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reactie op killerbody! Denk dat ik die wel aan ga schaffen.

Hier gaat het best oké, afgelopen week wel paar keer slecht avond gegeten (pizza, mac). Maar het niet snaaien lukt goed, want ik woon alleen dus heb het gewoon niet in huis.

Goed nieuws van de fysio: ik mag hele kleine stukjes joggen op de loopband. Echt mini stukjes maar het is een stap vooruit...

Ik heb afgelopen weekend 2x gesport bij de sportschool, blij mee! Ik vind het wel lastig om alles te combineren: bootcamp, paardrijden, sportschool cardio en sportschool kracht. En nog gewoon een leven ernaast :)

Morgen weegmoment!
@Bieslookje: boodschappen doen met honger is inderdaad funest.. doe dat ook niet meer. Met minder koolhydraten bedoel ik eigenlijk 1 schep rijst ipv 2 of 3. En ik wil juist dat mijn lichaam meer vet verbrand! Ik lijk niet eens zoveel te dik en mijn bmi is nog net normaal maar mijn vetpercentage is te hoog. Dat moet echt omlaag. Of maak ik hier een denkfout? Hongergevoel probeer ik tegen te gaan door veel rauwkost te eten bij de maaltijd. Gelukkig vind ik dat lekker: wortel, selderij, paprika, radijs.

@Nouka: lastig inhouden bij al die sociale dingen met lekker eten. Dat is misschien nog wel het moeilijkst. Ik denk ook wel eens dat als ik alleen had gewoond afvallen geen enkel probleem zou zijn. Je koopt gewoon bepaalde dingen niet en kookt alleen wat je zelf wilt.

@miss001: fijn dat je mag gaan lopen! En dat vind ik ook het nadeel van sport: het kost veel tijd. En dan nog je werk, gezin, man, rest vd familie, vrienden etc... Voor mij is dat ook de reden dat het een periode gewoon echt niet lukt. Knap hoor dat je doorzet!
Alle reacties Link kopieren
Noukaa, En hoe is de familiedag gegaan? Ik merk inderdaad ook dat met sociale dingen het het lastigste is. Gisteren hadden we een verjaardag, heb wel een stukje taart op, en wat rauwkost, 2 gevulde eieren en paar blokjes kaas. Alleen thee gedronken daar.

Mis011, zo je sport wel veel, knap hoor! Ik zwem op maandagavond en op woensdagochtend fitness ik en daarna nog een les aquafit.....in theorie dan, soms loopt het anders en doe ik 1 van de 2 op woensdag, of zoals afgelopen week met een ziek kind thuis, dan ga ik niet. Ik wil gaan proberen om ook vaker savond nog even een stukje te wandelen, maar ook dat lukt ivm werk, sporten van de kinderen ed niet altijd.

Bells, hoe herkenbaar dat niet moe zijn 's avonds.....en dan te weing slapen....en idd dan krijg ook ik van die snaai momenten. Ik probeer nu iedere avond uiterlijk 23.15 naar bed te gaan.....maar ja dat lukt op de een of andere manier niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
Bells, dat probeer ik ook altijd op tijd naar bed gaan, maar dat wil nog niet echt lukken haha. succes!

Miss011, wouw jij doet veel aan sport, knap hoor. Hoe plan jij dat in?

Keranet, klopt is erg moeilijk maar wil me ook (nog) niet alles ontzeggen omdat ik nog maar net bezig ben. Er stond gisteren bv taart klaar, ik heb wel het kleinste stukje gepakt, 1 biertje en de rest aan het water.. bittergarnituren overgeslagen.

Over gisteren ben ik ook tevreden. Het is niet perfect maar ach.. dat komt nog wel. Het gaat steeds beter.
Heel laat uit bed, 12:00 pas, om half 1 2 speltboterhammen gegeten met vruchtenhagel en 1 eierkoek met kaas. Beker melk erbij. Om half 2 naar familie dag gegaan. Daar 1 kersentaartje gegeten en een biertje, voor de rest veel water en thee. Andere rondes heb ik overgeslagen. Mn vriend wilde frites gaan halen maar ik zei nee joh kook wel gewoon.. oef had het even moeilijk. Toch gewoon thuis gekookt, cordon blue met doperwtjes/worteltjes. En voor mn vriend nog aardappelen erbij want gekookt houd ik toch niet van. En daarna niets meer.
Ik ben dinsdag begonnen, toen had ik me gewogen.. 102,5 kilo. Nu wil ik elke maandag gaan wegen dus ik stond er vanochtend op 98,7 :bye: daag eerste kilo's!!
Alle reacties Link kopieren
Dat sporten ook echt knap
Ik zou wel willen maar werk 2 hele dagen en 3 halve en kids te jong om savonds alleen thuis te laten

Vandaag qua eten tot nu to goed
(Maar ook ziek dus dat zal meespelen)
Vanmorgen bakje yoghurt met perzik en klein beetje suiker
Vanmiddag eitje tomaat en cracker

Net een paar worteltjes
Alle reacties Link kopieren
Ik had vandaag even een jeej-momentje.. Normaal ben ik vrij op maandag dus dan slaap ik uit (ik werk di t/m zat) maar vandaag moest ik om half 10 op cursus zijn.. maar nromaal zwem ik altijd vanaf ongeveer 11 uur rond die tijd ongeveer) tot half 12-kwart voor 12.. dus had me voorgenomen om 's te proberen voor 't werk/cursus te zwemmen.. dus tas gepakt etc en lag om 8 uur in 't water.. tot half 9... daarna douchen enn naar cursus..:) voelde me zo voldaan..:) toen ik thuiskwam om 3 uur nog een lesje van fitchannel gedaan (doe ik normaal nadat ik thuis kom uit t zwembad) en gelijk een weekplanning gemaakt (merk dat sporten op maandag me wel prima af gaat maar de rest van de week denk iK: ach komt vanavond wel.. doe 't morgen wel..)zodat ik mezelf kan motiveren.. had mezelf net (okay halverwege de middag en vorige keer was 't 's ochtends)... gewogen en zat op 'tzelfde als vorige keer ook qua buik- en heupomvang dus dat is niet heel motiverend.. maar vanaf morgen ga ik proberen 3 keer ind e week 's ochtends voor mn werk te sporten.. kijken hoe we over 2 weken (als ik weer moet wegen en meten van mezelf) voor staan.. hopelijk dan positievere cijfers..

dit topic helpt me wel een beetje om steeds weer te kijken van hey wat gebeurt er met de rest..
Alle reacties Link kopieren
Wauw, Nouka, wat goed!!!! Zo knap dat je toch gewoon hebt gekookt! En daarna vanmorgen een goede beloning van de weegschaal! Dat zal motiveren?!

Pennetje80, beterschap.

ieniej, zo dan, jij was vroeg aan het zwemmen! super....dat doe ik je niet na. Op zich ook niet mogelijk hier, daar ik 4 dagen werk van ongeveer 7.15-18.00 (ben gastouder)

Ik zou gaan zwemmen dadelijk, maar mijn buurvrouw is nog niet klaar met werken....even afwachten of ze binnen nu en 10 min. klaar is, anders haalt het niet meer veel uit. Alleen gaan vind ik niet echt een optie, er is namelijk niemand anders aanwezig bij het zwembad. Nou ja, mijn man vind dat vooral niet fijn, hij zegt dadelijk gebeurd er iets en dan duurt t hele tijd voordat er iemand komt. (zwembad hoort bij de sportschool, die zit op andere etage, maar er is dus niet continu iemand aanwezig. In de zomer maanden zijn er vaker mensen s 'avonds aan het zwemmen, maar in de winter zijn we vaak maar met zn 2en.
Alle reacties Link kopieren
We gaan niet meer. Het zwembad is om 21.30 dicht, nu nog vertrekken, 10 min rijden, omkleden....dan zwemmen tot 21.10....dan hebben we maar ongeveer 20 minuten om te zwemmen, dat vind ik ook onhandig....
Alle reacties Link kopieren
Jammer bieslookje! Aan de motivatie ligt het niet lees ik. Zwemmen lijkt me ook super lekker om t doen maar heb al te veel sport doelen dit jaar :p
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor jullie allemaal over zwemmen, is dat fijn? Ik was er vroeger nooit zo goed in. De motoriek niet ofzo?

Ik probeer trouwens niet mega op mijn eten te letten. Ik ben zo aangekomen doordat ik maanden niet kon sporten, dus ik heb de filesofie dat ik met sporten het er ook weer af kan?? :$ Ik eet gewoon normaal (pasta, rijst etc). Alleen het snaaien ná het eten heb ik afgeschaft :)

Ik doe vast op dinsdag bootcamp (half vermogen dan wel nu ivm blessure enkel) en donderdag paardrijden. Ik werk fulltime en kantoortijden dus een ochtend lesje zit er helaas niet in.

Sportschool probeer ik nu 3 of 4 keer per week te doen, waarbij ik dan cardio en kracht afwissel. Anders kost het me teveel tijd. Doordeweeks (maandag/woensdag en/of vrijdag) ga ik gelijk uit het werk (ben dan rond 5 uur in de sportschool) en in het weekend na het uitslapen.. huishouden en dergelijke schieten er dan wel volledig bij in maar vind sporten nu belangrijker. Als ik bij vriend ben in het weekend, zit daar ook een sportschool in de buurt dus ga ik alsnog. Zelfde keten, erg handig!

Ik heb net gewogen & gemeten: 1,5 kilo en 2 cm kwijt in 2 weken! Tevreden mee!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hoop dat ik nog mee mag schrijven:) Ben ook heel serieus met goede voornemens begonnen dit jaar, nadat ik vorig jaar echt wel 10 kilo ben aangekomen. Omdat ik vrij lang ben en niet zo breed gebouwd valt het mensen in mijn omgeving niet echt op, maar ik voel me gewoon niet lekker in mijn vel. Toen oma laatst op een verjaardag zei: 'Is Vas aangekomen' was dat voor mij de druppel.
Ik heb wel gemerkt dat ik niet te streng moet zijn voor mezelf. Eet goed en gezond, maar af en toe een chocolaatje moet kunnen. Ben inmiddels al 4 kilo kwijt, nog 6 te gaan.
Heel leuk om al jullie gemotiveerde verhalen te lezen, en wat is iedereen goed bezig met bewegen!
Hoe doen jullie het met uit eten gaan/ naar de film gaan? Aankomende vrijdag ga ik eerst uit eten en daarna nog naar de bios, maar zie daar wel een beetje tegenop. Vind het zo lastig om dan niet te denken :'Oh, neem maar lekker, komt je lijn morgen wel weer'.
Alle reacties Link kopieren
Als weegschaal-verslaafde heb ik nu sedert vorige week woensdag de weegschaal diep weggestopt, en ik heb het er zo moeilijk mee! Heb mijzelf al enkele keren moeten tegenhouden (ik ging op een gegeven moment zelfs eens uit mijn bed kruipen 's nachts om mij te wegen!) want ik weet dat er alleen maar frustratie zal van komen.

Volgende maandag afspraak bij de diëtiste. Dan zal ik het verdict weten. Ik hoop dat er toch iets af is. Aan mijn kleren voel ik het alleszins niet :-( doe nochtans heel hard me best. Volg het plan heel nauwkeurig, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo moeilijk heb! Geen hongergevoel, geen koekjes meer bij de koffie, ...
Alle reacties Link kopieren
Vashappenin schreef:
23-01-2018 08:19
Hoe doen jullie het met uit eten gaan/ naar de film gaan? Aankomende vrijdag ga ik eerst uit eten en daarna nog naar de bios, maar zie daar wel een beetje tegenop. Vind het zo lastig om dan niet te denken :'Oh, neem maar lekker, komt je lijn morgen wel weer'.
Je moet jezelf af en toe iets gunnen toch? Ik mag van de diëtiste 2x per week zondigen. Nu moet ik enkel nog afleren mij dan niet meteen de dag erna te wegen want dat is erg demotiverend :-p geniet maar van het etentje en de bios!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon genieten! Niet overeten, maar gewoon wat lekkers pakken. Als je dan iets eet dat eigenlijk niet in je dieet hoort, geniet er dan in elk geval van.

Maar zelf ben ik dan ook niet zo streng met eten.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een aantal buikpijn aanvallen gehad op het werk, stond helemaal verkrompen! Dat heb ik niet zo snel... Heb ook het gevoel dat ik een hele erge waterbuik heb. Kan dat? Sommige momenten van de dag voelt erg opgezwollen.

Di heb ik gegeten vandaag: 's ochtends 200 gram vanille yoghurt, 1 banaan. 's middags 1 dikke snede boerenbrood met geitenkaas, honing, rucola en balsamico stroop. tussendoor 6 aardbeitjes. 's avonds salade carpaccio met truffelmayonaise, parmezaan en pittenmix, klein pistoletje met chili aioli. Ik denk ongeveer 2 liter water(en thee) gedronken..
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal, mag ik ook nog meedoen? Ik kreeg vorige week de schrik van mijn leven toen ik op de weegschaal ging staan. Ik wist wel dat ik was aangekomen, maar niet zoveel :O . Ik ben 1.63 en weeg nu 75 kg. Ben in 1 week ongeveer 1,5 kg kwijtgeraakt. Ook veel vocht natuurlijk.
Zelf eet ik al jaren suikervrij, maar door omstandigheden ben ik medio vorig jaar een beetje erg uit de bocht gevlogen, vooral met de tussendoortjes. De suikervrije leefstijl qua koken bevalt me goed, maar dan moet je natuurlijk niet nog de Tony’s, bonbons, chips, etc naar binnen duwen :facepalm: .

Nu weet ik dat ik van alleen suikervrij niet veel afval, dus ik ben nu ook begonnen met koolhydraaktbeperkt/ koolhydraatarm. En eerlijk is eerlijk: ik voel me er goed bij. Uiteraard snap ik ook wel eens naar een dropje etc, maar ik laat het staan. Bij mij zetten koolhydraten echt aan. Maar ik merk ook als ik een paar dagen achter elkaar brood heb gegeten. Ik krijg dan echt een opgeblazen gevoel. Nu ik 1 week geen aardappelen/rijst/pasta/brood heb gegeten, merk ik dat ik helemaal geen opgeblazen gevoel meer heb. Zo langzaamaan begint ook mijn energie weer terug te komen. Ik eet overigens wel met volle pure producten. Deze verzadigen beter en de vetten heb je nodig, vooral bij suikervrij/kha- leefwijze. Ik ga voor 3 goede maaltijden per dag en 1 tussendoortje (meetal in de vorm van wat nootjes of rolletje serannoham met roomkaas).
Alle reacties Link kopieren
Noukaa schreef:
23-01-2018 23:23
Vandaag een aantal buikpijn aanvallen gehad op het werk, stond helemaal verkrompen! Dat heb ik niet zo snel... Heb ook het gevoel dat ik een hele erge waterbuik heb. Kan dat? Sommige momenten van de dag voelt erg opgezwollen.

Di heb ik gegeten vandaag: 's ochtends 200 gram vanille yoghurt, 1 banaan. 's middags 1 dikke snede boerenbrood met geitenkaas, honing, rucola en balsamico stroop. tussendoor 6 aardbeitjes. 's avonds salade carpaccio met truffelmayonaise, parmezaan en pittenmix, klein pistoletje met chili aioli. Ik denk ongeveer 2 liter water(en thee) gedronken..
Moet je ook vaak plassen? Ik merk dat als ik minder naar toilet ga (om de een of andere vage reden)dat ik ook sneller buikpijn krijg. Ik krijg overigens 2 liter water per dag niet weg, hooguit 1 ltr. Maar ik drink ook net iets te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Noukaa schreef:
23-01-2018 23:23
Vandaag een aantal buikpijn aanvallen gehad op het werk, stond helemaal verkrompen! Dat heb ik niet zo snel... Heb ook het gevoel dat ik een hele erge waterbuik heb. Kan dat? Sommige momenten van de dag voelt erg opgezwollen.
Ik heb hier ook last van! Het lijkt wel alsof mijn ontlasting ook echt veel dunner wordt door al dat water.
Alle reacties Link kopieren
Tijdje niet meegeschreven, deels ook uit frustratie omdat ik rond de 59.0 blijf hangen. Eet gezond, niks tussendoor, wandel iedere dag ongeveer 7 km, spin 3x in de week en nog 1x yoga en wat anders. Ik weet rationeel dat 2 a 3 kilo in de maand prima is maar het gaat voor mijn gevoel zo traag.

Ik eet inmiddels ook wel wat meer koolydraten omdat ik anders echt honger heb en ook niet in slaap kom omdat mijn maag echt knort en dat lijkt mij nu ook weer niet de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Noukaa, er heerst ook buikgriep. Althans ik heb t rond het weekend gehad en heb nog steeds wat klachten.

Gisteren een extra rondje gefietst waardoor ik totaal 10 - 15 km gefietst heb. Heb een teller op de fiets maar stom genoeg niet gekeken. Vanavond even naar ouders, ook 2 x 5 km fietsen. En komend weekend 2 x 20 km wandelen. Hoop wel dat de darmklachten dan over zijn.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven