Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 10 januari

08-01-2018 09:17 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen nog een topic zoeken.

Zelf wil ik ongeveer 8 kilo afvallen. Vooral door veel te sporten en gezond te eten. Dus vooral dingen doen die ik leuk vind qua sport en met eten gewoon opletten, maar geen calorieen tellen en bepaalde dingen mijden.

Daarnaast drink ik in januari geen alcohol om extra af te vallen en een gewoon te doorbreken :).

Wie doet ermee?
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik ben ook lid van een ander topic maar ik vind de sfeer hier ook fijn! Mag ik aansluiten?
Tevens wil ik best wel wat gewicht kwijt. Voor een gezond gewicht moet ik 45 kg afvallen. Ik ben mn hele leven al bezig met afvallen maar het is mij nog nooit gelukt. Ik ga nu voor poging 2638292 haha. Ik heb het idee dat de knop nu meer om is. Ik hou mijn eten en kcal bij via my fitness pal app. En ik doe elke avond wat oefeningen met gewichtjes. Ik dans 2 uur per week maar wil hiermee stoppen en gaan fitnessen. Dan kan ik tenminste gaan wanneer ik wil en meer dingen doen.
Alle reacties Link kopieren
Welkom deemmilove!! 45 kilo is echt veel, succes. Hopelijk gaat het dit keer beter.

Net een nieuwe pagina dus lasti terug kijken, maar 2 zijn er echt goed bezig met zwemmen :)

Mijn weekend was slecht helaas. Veel verjaardagen dus wel wat gesnackt en niet gesport Mijn knie is overbelast door 3 weken intensiever sporten dus komende weken wat rustiger aan. Gelukkig niet aangekomen en vandaag een top dag met gezonde lunch (salade) en avondeten (gevulde paprika). Ook weer een uur gespind. Dus al met al redelijke tevreden tot nu toe.

Oh ja ik heb het weekend overleefd zonder wijn wat op zich ook een mooie prestatie voor mij is :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Mag ik mee doen?

Ga in mei trouwen en wil nog wat kilo’s kwijt. Heb sinds vrijdag een sport maatje :) en morgen gaan we weer. Mijn plan is om lekker veel te sporten, veel water te drinken en normaal te eten en een beetje te genieten. Ik heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Kan ik ook nog meedoen?

Ik ben nooit mega slank geweest, maar nooit dik. Nadat ik vorig jaar tot 2x toe een blessure kreeg aan mijn enkel (en nog steeds herstellende van ben), ben ik ontzettend aangekomen. Pas mijn kleding niet meer....

Ik mag nu wel weer wat sporten in de sportschool, maar bijv. Helling wandelen of rennen mag ik niet. Crosstrainer niet langer dan 20 min. Dat maakt het allemaal niet makkelijker.

Ik woog vorige week 85 en ik ben ong. 1,73 lang. Veel te zwaar dus.

Ik las hier Killerbody, hoe zijn die gerechten? Wat ik lastig vind van lijstjes is dat je veel in huis moet halen maar niet hele verpakkingen eet (dus ene dag cracker, dan weer rijstwafel.. en ondertussen kun je de crackers weggooien). En dat ik moeilijk kan ontbijten, word ik misselijk van en kom moeilijk uit bed. Lunch ook niet veel tijd voor dus is altijd simpel. Te moe om te koken. Herkent iemand dat?

Ik heb nu wel de killerbody agenda. Kan ik mooi in bijhouden wat ik doe! Alleen de oefeningen die voor januari staan kan ik helaas niet doen.

Ik doe nu:
Dinsdag bootcamp (half vermogen, want niet rennen en springen), woensdag spierpijndag, donderdag paardrijden. Andere dagen probeer ik dan nog 3 van naar de sportschool te gaan, ene keer roeien/wandelen/crosstrainer/fiets, andere keer kracht.

Qua eten een shake met yoghurt, havermout, fruit. Lunch crackers met kaas. Verder fruit op werk. Na het werk, dan wordt het dus lastig want dan heb ik trek!
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik zou ook graag mee willen doen als dat mag, Lees al een tijdje mee op Viva, nu toch maar een account aangemaakt omdat een steun in de rug/stok achter de deur wel fijn is met afvallen. Ik wil ook niet m’n omgeving te veel vervelen namelijk :-)
Ik ben zelf 1.60 en weeg momenteel 59 kilo, ik kom van 61. Heb een jaar thuisgezeten en helaas ben ik toen 9 kilo aangekomen, dus het wordt hoog tijd om er iets aan te doen. Al merk ik dat het me lastig valt om op sommige momenten niet toe te geven aan een zwak momentje...

Ik probeer met name te letten op meer bewegen en de tussendoortjes te beperken of te laten. Gezond eten/weinig koolhydraten eten doe ik wel al gewoon. Wat doen jullie als de zin in iets lekkers even te heftig wordt en je niet wil toegeven? Verder moet ik nog even bijlezen zodat ik weet wat precies bij wie hoort :-)
anoniem_362255 wijzigde dit bericht op 16-01-2018 15:35
Reden: Typfouten
0.35% gewijzigd
“I hope to arrive to my death, late, in love, and a little drunk”
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een goede dag gehad. Niet gesnoept! 9u uit bed en ontbeten (sla eigenlijk altijd over). Ongeveer 300 gram perzik yoghurt en een glas water. Een banaan mee naar mn werk genomen en rond half 12 gegeten. Om half 1 een boterham met eisalade, rucola en komkommer. Om half 4 een boterham met tonijnsalade. Om 6u 150 gram sugar snaps en 2 kip drumsticks. Na het eten naar de fitness gegaan, super druk dus we waren er veel tijd mee kwijt maar we zijn trots op onszelf. Voordeel: trots gevoel. Nadeel: hoofdpijn! (Afkicken van suiker denk ik). En morgen spierpijn! Fijne avond allemaal
Alle reacties Link kopieren
Yes ik ga volgende week een abbo afsluiten bij de sportschool. Heb er eigenlijk voor het eerst in al die jaren ‘zin in’. Wie sport er nog meer in de sportschool? Wat is jullie favoriete onderdeel/oefening/toestel?
En iemand ervaring bij de sportschool ‘ big gym ‘?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames!
Ik ben vanochtend weer goed van start gegaan met een kom Griekse yoghurt met vers fruit en een enorme kop koffie zonder suiker aangezien de nacht helaas vrij kort was. Wilde eigenlijk gaan hardlopen vandaag, maar gezien de sneeuwige omstandigheden twijfel ik nog een beetje. Evt ga ik anders in huis lekker touwtje springen, daarna voel ik me ook altijd goed afgemat.

Deeeemilove, ik heb zelf wel een abonnement bij een sportschool, niet die jij noemt helaas. Moet bekennen dat ik sinds half dec niet meer geweest ben door feestdagen drukte enzo. Bij mij helpt het als ik met een vriendin afspreek om te gaan, alleen moet ik mezelf er echt toe zetten. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het wel echt heerlijk. Ik heb zelf een schema laten opstellen dooreen medewerker daar, begin met cardio maar daarna met name krachttraining aangezien ik graag meer spiermassa/definitie zou willen. Uiteraard wel met mate, hoeft niet ultra gespierd te zijn.

Vanavond komt mijn vriend hier eten, dus ben even iets aan het bedenken wat ik kan koken zonder veel koolhydraten of waar ik ze voor mezelf kan weglaten, aangezien hij ze wel gewoon eet :-)
“I hope to arrive to my death, late, in love, and a little drunk”
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal!

Deemilove, sorry, ik vond niets leuk in de sportschool, haha. Daarom ben ik wat anders gaan doen. Maar met een vriendin gaan helpt altijd. Of een groepsles volgen, dan duurt de discussie met jezelf op de bank (zal ik wel of niet gaan) wat korter, want als je op een bepaald moment niet gaat is de les voorbij.

Ik ben sinds vandaag weer begonnen met bijhouden wat ik eet, geeft me toch wat meer houvast. Nu even afleiding zoeken zodat ik niet alvast aan de lunch begin ;-) Dat is trouwens ook wat ik doe als ik snaaitrek heb. Meestal helpt het als ik iets anders ga doen dan waar ik mee bezig was. Het liefste iets waar ik mijn hoofd bij moet houden, want ik merk dat ik sneller trek krijg als mijn gedachten kunnen afdwalen (als ik een niet zo heel spannend tv-programma kijk of een routineklusje op mijn werk doe).
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik zou graag mee lezen/schrijven/doen als dat nog kan? Hier moet er ruim 25/30 kg af. Ben 3 januari begonnen op 93,6 en vanochtend gaf de weegschaal 89,1 aan, het gaat dus best al lekker, alhoewel ik zou willen dat het nog sneller ging.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestart op 8 januari.

Begon heel goed: bijna een kilo op een week tijd.
Zondagnamiddag heb ik alcohol gedronken en maandagmiddag een half stuk pizza, wat ervoor gezorgd heeft dat het (op 100gr na) er terug allemaal is bijgekomen. Ben erg ontmoedigd nu.

Ik laat me opvolgen door een diëtiste omdat mijn metabolisme helemaal om zeep was, na al mijn mislukte pogingen die ik zelf heb ondernomen.
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty schreef:
17-01-2018 13:11
Ik ben gestart op 8 januari.

Begon heel goed: bijna een kilo op een week tijd.
Zondagnamiddag heb ik alcohol gedronken en maandagmiddag een half stuk pizza, wat ervoor gezorgd heeft dat het (op 100gr na) er terug allemaal is bijgekomen. Ben erg ontmoedigd nu.

Ik laat me opvolgen door een diëtiste omdat mijn metabolisme helemaal om zeep was, na al mijn mislukte pogingen die ik zelf heb ondernomen.
Ken het gevoel. Woog maandag 59.5 , maar vandaag weer 59.8. Een dag minder gesport en beetje gesnackt ( 3 stukjes pure chocolade en stukje kaas) en meteen weer 300 gram eraan maar we gaan vrolijk verder :) Eens moet het eraf gaan. Ik loop nu iedere werkdag 8 tot 10 kilometer. En daarnaast 2x spinnen, 1x yoga en 1x zwemmen of schaatsen. Qua eten op een dag ongeveer:

ontbijt: yogurt met fruit en noten
tussendoor: appel of kiwi
lunch: maaltijdsalade of bietenwraps met magere vulling
tussendoor: klein stukje pure chocolade
diner: mager en koolydraatarm warm eten of soep
tussendoor: probeer niets meer te eten, soms wat vijgen of 1 dadel

Drinken: voornamelijke groene thee en spa rood, soms een glas cola zero. In januari geen alchol, daarna alleen in het weekend
Alle reacties Link kopieren
2e dag prima gegaan. Qua eten in ieder geval. Niet veel beweging gehad, lekker een lui dag, even naar het centrum geweest op de fiets 15 min. Zaalschoenen gehaald want mn vriend wil gaan squashen zaterdag!
Nog steeds last van hoofdpijn maar ik denk dat het komt vanwege de (veeeeeel minder) suiker.
Vanochtend een eierkoek met oude kaas op. Vanmiddag 2 boterhammen met garnalensalade. Tussendoor 2 mandarijnen. Avondeten was spruiten met seranoham en 2 kipdrumsticks (over van gisteren dus nog een keertje), en een kuipje appelmoes. Voor de rest veel water gedronken en ga nu lekker aan de thee met 6 kleine kaas blokjes!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig om te zien dat er zoveel nieuwe mensen bij komen..
Opzich gaat het hier wel goed..had alleen gisteren een etentje met collega's dat al een tijdje gepland stond maar goed morgen weer lekker sporten en dan komt 't vast allemaal wel weer goed.
Ja wat dat betreft is het hier bij het zwembad wel relaxed. enige nadeel is dat ze ook groepslessen geven en dat je daar apart 'n badenkaart voor moet kopen maar voorlopig doe ik het eventjes zelf (ben twee keer naar zo'n groepsles geweest maar merk toch dat dit niet lekker uitkomt (begint om half 8 terwijl ik om 6 uur thuis ben en dan echt moet gaan ' wachten' tot ik mag gaan sporten.. Ik wil het kunnen doen wanneer ik er zin in heb.. dus voorlopig gewoon lekker op maandag.. dan ben ik vrij en kan je baantjes zwemmen van 7 tot 2 dus das erg fijn.. a.s. maandag 'n cursus dus even kijken of ik er voor ga of toch even 'n andere dag die week neem.

Ik las ergens een tip om foto's van jezelf te maken iedere twee weken.. zodat je ook kan zien wat 't met je lichaam doet.. heb zelf 't plan om deze foot's op m'n pc op te slaan en er dan ook de maten en gewicht bij te zetten.. zodat ik makkelijk kan terugkijken.

Voel me verder goed.. net twee stukken fruit en 'n glas water achter de kiezen.. klaar om zo naar m'n werk te gaan..
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Voor de "nieuwe" die ik nog niet had "gezien", Welkom, leuk dat jullie ook mee schrijven.

Moon_Alisa, en ga je vandaag wandelen met dit weer? Het waait hier echt heel hard......

Miss011, jij vroeg naar Killerbody. Veel van de diners kun je ook invriezen, dus dan hoef je minder weg te gooien. Ik kookte ze voor het hele gezin, iedereen at ervan, dat was ook erg fijn. Qua rijstewafels e.d. dat gaat hier wel op in mijn gezin, dus daar heb ik geen ervaring in om die lang te bwaren. Ik weet wel dat er fijne doosjes van bijv. tupperware voor zijn, dan houd je ze lang knapperig.

Meridian, wow dat gaat goed joh! Volhouden nu!

PeppermintPatty, ik snap helemaal wat je bedoelt met ontmoedigd zijn....ik heb dat ook steeds, ben je goed bezig, val je af, en dan zomaar ineens zit het, of meer, er weer aan....Heb me nu voorgenomen dat ik ondanks dat het toch ga volhouden....op de lange duur moet het er dan toch vanaf gaan. Mijn moeder heeft het ook wel, maar is nu ongeveer 5 maanden bezig en 11 kilo kwijt, toch wel geschommeld af en toe, maar steeds weer doorgepakt. Het gaat er uiteindelijk ook om dat we een andere levensstijl aannemen denk ik.

Ik had het zelf ook, gestart vorige week woensdag met 81,5, zaterdag woog ik 79,6 (wow....eindelijk weer onder de 80) zaterdag uiteten en zondag een verjaardag waar ik me helaas kon kon inhouden.....resultaat maandagochtend woog ik 81,2. Maandag er heel goed opgelet, niets gegeten wat niet kan.......en dinsdag woog ik 81,4!!! Pfff dan zakt de moed in mn schoenen. Maar gewoon doorgepakt, en vanmorgen woog ik 80,4. Ik weet het iedere dag wegen of om de dag is ook niet goed, dus wil daar mee stoppen en dan proberen 1 x in de 4 weken te wegen en dan een vaste dag aanhouden. Ik ben wel al 3 dagen niet naar het toilet geweest voor de grote boodschap....moet dus meer drinken denk ik, vandaag mee begonnen.....heb al citroenwater, een halve liter gewoon water en een grote kop koffie op,
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanmorgen de weegschaal diep in de kast weggestopt. Heb me voorgenomen me nu enkel te laten wegen door de diëtiste.

Morgenavond heb ik eens niks te doen. Ik wil wat gezonde hapjes maken voor de tv. Heb nog wat tomaten liggen en zou daar een tapenade van maken met wat ui, look, olijfolie en kruiden. Ik heb ook nog een halve zak tortillachips liggen omdat ik dinsdag vrienden op bezoek had. Zou dit erg kwaad kunnen dat ik dit ermee combineer? Anders moet ik ze weggooien... Ik weet anders niet goed wat ik als gezond "krokantje" kan nemen, crackers zijn zo droog en bijna geen smaak in...

Mochten jullie nog ideetjes hebben voor gezonde hapjes, let me know! Niet enkel groenten, van de diëtiste moet ik ook koolhydraten (pasta, aardappelen, ...) en vlees/vis nuttigen.
Alle reacties Link kopieren
PeppermintPatty, je kan ook zelf crackers maken, met zaden,kaas en evt ei.

gevulde wraps zijn ook lekker en ook gezond (ligt natuurlijk wel aan je vulling)
Alle reacties Link kopieren
Welkom alle nieuwe!
Ik laat weinig horen op het moment. Er speelt even iets waar al mijn energie op het moment heen gaat.
Ben afgelopen week ongesteld geweest en had alleen maar trek in vooral chocola! Heb er ook een paar keer aan toegegeven helaas.
Alle reacties Link kopieren
Het was best rustig op mijn werk en ongesteld geworden dus ik had het erg moeilijk vandaag. Ben kok in een restaurant en kan werkelijk alles pakken. Heb me vol gestopt met water en moest ontzettend vaak naar de wc :’)
In de ochtend eierkoek met kaas. In de middag salade geitenkaas met balsamicostroop en honing, tussendoor een banaan en een mandarijn, savonds 150 gram biefstuk, salade met beetje truffelmayo, pistoletje ingesneden met ertussen kruidenboter. Hoofdpijn is gelukkig minder. Zo naar bed en morgen weer een nieuwe dag! 3 dagen zijn goed gegaan dat is echt een wonder voor mij
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een paar daagjes mee en ik doe slimdieet en is geen spam hoor ik had het gewonnen en mijn dochter van 20 weegt door de 90 en ik woog 76 en nu 74 en ben 168 lang. Nu zit het in de genen en heeft mijn moeder al kunstknieeen en is door de 100 kilo dus dacht laat ik mijn dochter steunen en gaan voor een gezond gewicht 70 kilo dus. Het gaat best snel met die zakjes met shake en soep en pannekoeken en al die produkten maar wil het ook zonder gaan doen. Dus lees net de biefstuk enz en het meer bewegen pfff half uur gezwommen en mijn schouder speelt weer op was gevoelig na veel klussen en een blinde geleidehond in opleiding optillen enz. Dus dacht ik moet mezelf motiveren wil geen chrash dieet. Dus nu eet ik al wel stiekum de warme maaltijd mee maar wil gewoon volgende week alleen de ontbijt nog een shake doen dus . Zet hem op allemaal en moet wel meer water drinken
Hi, mag ik ook meedoen? Ik vind het ook fijn om tips&trics met anderen te delen en nog fijner om een soort stok achter de deur te hebben. Ik ben 1.77 lang en woog vanmorgen 77.9 kilo. Valkuilen bij mij zijn dat ik een zittend beroep heb met daarbij enorme piekperioden qua werkdruk eind oktober/begin november. Tel daar de feestdagen bij op en hoppa, weer 4 kilo erbij. Ik wil nu graag structureel in ieder geval 8 maar liefst 10 kilo kwijt. Ik wil in ieder geval proberen om elke dat te sporten (was ook bezig met triathlon missmadam). Verder het gezond verstand dieet: niet/nauwelijks snoepen, geen bier, veel groeten en fruit en minder koolhydraten/vetten eten. Ik vind het wel lastig om hierin de balans te vinden, zeker nu ik weer meer aan het sporten ben. Ik wil niet teveel, maar ook zeker niet te weinig voedingsstoffen binnen krijgen.

OJa, ik woon in het buitenland dus als ik soms op onchristelijke tijdstippen reageer dan ligt het daaraan.

Ik kijk uit naar jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Ook weer prima gegaan vandaag. Sta echt van mezelf te kijken! Het kan natuurlijk allemaal nog veel beter maar ik eet nu gewoon 3x per dag met tussendoortjes er nog bij. En vooral veel water! Over een paar weken zal ik mn dieet beter aanpassen.. maar om zo te beginnen voelt al goed.
Ochtend: 250 gram perzik yoghurt, cruesli. Tussendoor: eierkoek met kaas. Lunch: wrap met philadelphia seranoham, zalm en rucola. Tussendoor: banaan. Diner: salade met vitello tonato en kappertjes, pistoletje met aioli. Hele dag door water gedronken en net bij een korte borrel 1 glas droge witte wijn. Ik had al 2 weken geen alcohol meer op, oeps. Beweging: kokswerk 11 tot 9, 20 min fietsen.

Update; nog steeds hoofdpijn.
Stel... het ligt aan de suiker? Hoe lang duurt de hoofdpijn nog? Heb het vooral savonds. Of wat kan het anders zijn? Ik dronk hiervoor nog erg veel frisdrank per dag en ben wel abrupt gestopt en at ook veel slechte dingen..
Alle reacties Link kopieren
Even niet meer geweest, wat drukte in de prive sfeer helaas.

Maar daardoor niet veel tijd kunnen spenderen aan snacken en wel veel beweging gehad dus vanochtend gaf de weegschaal 58 kilo aan! Toch wel een fijn momentje, al moet ik bekennen dat ik in de spiegel nog geen verschil zie met enkele weken terug. Misschien inderdaad een goed idee om af en toe foto’s te maken Ieniej, zodat ik toch wel vooruitgang opmerk.
Vanochtend begonnen met een Griekse salade en een kop verse thee, net wat tomaatjes gegeten en voor vanmiddag staat er een omelet op het menu! Vanavond wordt het lastiger, uit eten met vriendinnen waar normaliter goed gegeten en ook goed gedronken wordt! Heb wel net m’n sportkleding aangetrokken om een stukje te gaan hardlopen dus aan mijn beweging ga ik wel komen vandaag.

Noukaa, ik ben een tijdje terug ook overgegaan naar koolhydraatarm (beperkt momenteel), ook na een ongezonde levensstijl en veel frisdrank, ik had toch wel een week of 2 a 3 nodig voor m’n lichaam eraan gewend was. Hoofdpijn ook wel een aantal dagen flink gehad, maar ook wat maag/darm klachten. Het is even doorzetten helaas! Uiteindelijk bleef alleen de veranderde geur uit m’n mond over. Sinds ik met mate koolhydraten eet heb ik dit nog niet gehad.

En wat klinkt het lekker wat je allemaal maakt voor jezelf! Zo’n keukenprinses ben ik helaas niet. :-)
“I hope to arrive to my death, late, in love, and a little drunk”
Alle reacties Link kopieren
Welkom allemaal!

Ik ben druk bezig met gezond koken en lekker eten. Meelezen en schrijven komt er even niet van, heb even teveel aan mijn hoofd. Ik kom snel weer schrijven. Fijn weekend!
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven