Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen: start 10 januari

08-01-2018 09:17 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen nog een topic zoeken.

Zelf wil ik ongeveer 8 kilo afvallen. Vooral door veel te sporten en gezond te eten. Dus vooral dingen doen die ik leuk vind qua sport en met eten gewoon opletten, maar geen calorieen tellen en bepaalde dingen mijden.

Daarnaast drink ik in januari geen alcohol om extra af te vallen en een gewoon te doorbreken :).

Wie doet ermee?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je even baalde PeppermintParty. Je hoopt toch op flinke resultaten. Ik prober altijd maar te denken dat gezond leven sowieso goed voor me is, dus dat ik dat sowieso heb bereikt. En als je jezelf echt een nieuwe levensstijl aanleert, dan kan het toch niet anders dan dat je dat uiteindelijk ook aan je lichaam gaat zien?

Noukaa, lekker even alle frustratie eruit gegooid in de sportschool!

Ik ben een beetje te veel aan het snoepen de afgelopen dagen. Misschien moet ik niet alleen tips geven, maar ze ook opvolgen :P
Alle reacties Link kopieren
Ochtend: perzikyoghurt
Middag: weer zon rustiek afbakbroodje met ravigottesaus, kipfilet, ei en plakje kaas
Diner: varkenshaas met portsaus, sla en koolsalade
Tussendoor: 2 koekjes en cola zero
En vooral veeeeel water en thee! Oja fruit niet vergeten maar gewoon echt geen zin in. Lag gewoon heel de dag in de buurt haha

Heb niet meer zo vaak een honger gevoel, alleen als het weer echt tijd is om te eten dus dat is fijn. We gaan vooruit :)
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heel goed bezig!

Hier gaat het traag, térgend traag. Soms moeilijk om gemotiveerd te blijven, maar ik probeer positief te blijven: alles wat eraf is, is eraf, al is het maar 100 gram op een week tijd...

Ik mag 2x zondigen per week. Gek genoeg moet ik deze zondig-momentjes altijd gebruiken op maandag en zondag, er is altijd wel iets te doen dan. Nu maandagmiddag was het etentje van het werk. Zondag ga ik uiteten met mijn grootmoeder. Zaterdagavond heb ik niks te doen en heb ik zo'n zin in een gezellig me-time momentje met chocolade voor de tv, maar dat mag ik dus niet :cry:
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt pepermintpatty, alles wat er af is is mooi meegenomen. Niet alleen je gewicht maar ook je gezondheid verbeterd en waarschijnlijk ook je gevoel van fitheid. Loop je bij een dieetist of heb je zelf ‘regeltjes’ gemaakt?

Ik had eerst een doel voor mn bruiloft. Maar ik heb die bijgesteld, wil niet teleur gesteld worden. Dus ik ga gewoon mijn gangetje en kijk hoe het loopt. Wil in ieder geval deze levensstijl aanhouden.. 3 hoofdmaaltijden, 2x fruit en veel thee en water af en toe een frisje.

Daarnet mn eerste compliment gehad. Ik zie er minder opgeblazen uit en er moet vast al wat af zijn zei ze :)

Vandaag gegeten: 2 broodjes nutella, 2 boterhammen met omelet ham kaas spek en savonds een gehaktbal met brocolli, krieltjes, daarna een mandarijntje.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Noukaa, zo'n compliment!

Hier gaat het een beetje rommelig. Heb mijn hoofd er niet zo bij ofzo. Bekende van mij komt een dezer dagen te overlijden en daar heb ik toch vaak aan gedacht (vrij jong nog). Hoop dat ik het weer een beetje los kan laten.

Ik had boodschappen besteld en laten bezorgen. Vind dat toch wel ideaal omdat ik geen auto heb. Maar ik had erg veel groente deze keer, heb me daar een beetje in vergist. Dus ik maak nu ook veel soep. Wel gezond maar ik zal volgende keer iets beter plannen :proud:
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,
Ik ben echt een hele week ziek geweest, vandaar ook mijn afwezigheid hier. Heb echt flink de griep gehad, gaat nu wel wat beter, maar het is nog niet helemaal zoals het moet zijn.
Voor het gewicht was het wel gunstig.....zomaar 2 kilo eraf, maar ja die zitten er natuurlijk ook snel weer aan verwacht ik, meestalg is dat in ieder geval zo.
Ik zal zo eens gaan bijlezen.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Bieslookje, ben je nu weer wat opgeknapt?

Ik wil weer een sportabonnement nemen (dan kun je hier in de stad kortingen krijgen op oa zwemmen). Wilde ik al een tijdje maar het is wel even een uitgave. Maar op dit moment kan dat, heb ik gecheckt :)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eventjes de draad kwijt. Enige wat goed gaat is water drinken.. carnaval voor de deur, oh oh wat nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet fijn Bieslookje, hopelijk voel je je weer helemaal beter.

Wat voor sportabonnement is het, Moon-Alisa? Fitnessen of een variatie van sporten?

Kom op Noukaa, het ging zo goed! Denk aan het compliment dat je hebt gekregen en hoe prettig je je voelde bij je nieuwe manier van eten. En wat te doen met carnaval? Lekker hossen, springen, dansen en plezier maken natuurlijk! Je mag zoveel biertjes als je wil, maar wil je ze ook? Wil je 10 bier achterover tikken en er dan een kapsalon achteraan gooien? Maakt dat het leuker? Gezelliger?

Natuurlijk, als je de stad ingaat, is er weinig anders verkrijgbaar dan friet en bier. Eet en drink dat ook vooral zonder schuldgevoel. Maar bedenk dat je de hoeveelheid zelf in de hand hebt. Eet die kapsalon als avondeten, niet als late night-snack. Meer calorieën dan je normale avondmaaltijd, maar het is tenslotte feest. En ook een paar biertjes kunnen echt geen kwaad, je beweegt immers ook veel meer dan normaal als je de hele dag/nacht staat te feesten.

Mijn moeder maakte vroeger altijd een grote pan snert met carnaval. Dat was echt heel lekker als je koud en verkleumd (waar ik woon, vieren we carnaval op straat, ook als het sneeuwt) binnenkomt. En nog gezond ook. Misschien dat ik dit jaar die traditie weer in ere ga herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor, Carnaval. Hier wordt het niet gevierd maar ik ben in het verleden wel een paar keer bij 'zuidelijke vrienden' gaan carnavallen. Was er dit weekend ook uitgenodigd maar we gaan met t orkest optreden (in niet-carnavalsgebied ook) dus helaas geen carnaval voor mij dit jaar.

Sportabonnement is niet voor sportschool, maar dat je korting krijgt bij oa het zwembad. Ik heb alleen meerdere jaren zo'n kaart gehad terwijl ik niet of nauwelijks bij het zwembad kwam. Toen heb ik besloten hem niet te verlengen. Nu heb ik weer wat meer tijd en mis ik het zwemmen ook. Wil nu dus wel weer een kaart :)

Verder gaat een bekende van mij trouwen. Het feest is niet op dezelfde dag als de bruiloft... maar ik ben uitgenodigd voor het feest! Vind ik erg leuk (zo vaak zien we elkaar niet) en is ook leuk om tegen die tijd leuke jurk te kopen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Moon_Alisa, ah leuk een bruiloft.
Ik vind zwemmen ook altijd heerlijk.

Noukaa, O carnaval....wij gaan het ook vieren. Ik heb me voorgenomen dat ik wel wat mag drinken, maar ga wel het afwisselen met water. En qua eten gaan we op zondag nadat we in de zaal zijn geweest eieren eten bij een stel. Ik zorg dan zelf voor mijn koolhydraatarme brood en de rest kan ik gewoon mee eten. OP dinsdag eten we waarschijnlijk met een heel stel frietjes, ik zorg dan ook voor sla erbij, neem dan wel een snack, maar sla de frietjes over. Ook wil ik er voor zorgen dat ik smiddags goed eet, zodat snaaien niet zo makkelijk gebeurd.

Vanmorgen even gewogen en sinds mijn start toch 3 kilo kwijt. Gisteren een blouse gekocht en ik dacht hm zou ik maat 44 of 42 moeten hebben.....44 was veel te groot, dus een 42 gekocht. Dat motiveert wel. (vorig jaar ben ik ook 7 kilo afgevallen, daarvoor had ik altijd maat 46...., dus langzaam aan kom ik er wel)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het (ook) niet zo goed, maar ik lees dat meerdere er moeite mee hebben.

Ik heb weer last gekregen van een oude blessure, en daarbij druk omdat ik ook nog bezig ben met het kopen van een nieuw huis...

Maargoed, gisteren wel weer succesvol gesport en nu méga spierpijn....
Alle reacties Link kopieren
Noukaa schreef:
02-02-2018 23:59
Dat klopt pepermintpatty, alles wat er af is is mooi meegenomen. Niet alleen je gewicht maar ook je gezondheid verbeterd en waarschijnlijk ook je gevoel van fitheid. Loop je bij een dieetist of heb je zelf ‘regeltjes’ gemaakt?
Ik ga bij een diëtist. Ik heb het de voorbije jaren op eigen houtje geprobeerd, met als gevolg dat opeens niks meer werkte. Mijn hele metabolisme was om zeep geholpen, dus ik had echt nood aan professioneel advies.

Gisteren een uitschuiver gemaakt... Ik was zodanig gefrustreerd: een hele week me strikt aan de regels houden, zelfs op vrijdag- en zaterdagavond. Dan weeg ik me op zondag: helemaal niks kwijt. Ik heb dan op zondag 3 biertjes en 3 glazen wijn gedronken, en ben ik terug bijgekomen. Ik was het even beu gisteren, uit pure frustratie een hele zak chips naar binnen gewerkt... Achteraf voel ik me dan beschaamd :-(... Maar kom, vandaag de draad terug opgepikt, heb al voor 2 weken ver mijn schema opgesteld zodat ik toch wat meer controle heb over mezelf.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu Peppermint Party? En met de rest? Carnaval goed doorgekomen? Hier ging het best goed, iets meer gegeten dan normaal, maar ook meer bewogen. Nu weer het gewone ritme oppakken.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat terug wat beter, maar geen makkelijke week gehad... Carnaval niet meegevierd dus daar geen last van gehad. Maar de combinatie: frustratie dat ik traag afval + erg drukke week op het werk + geen goede planning gemaakt in eetschema = hebben ervoor gezorgd dat ik me toch niet strikt aan de regels heb gehouden deze week... Nu, die zak chips was het meest buitensporige.

Nu is het weekend en is er vanavond en morgenavond een etentje met vrienden gepland. Daar ga ik nu toch wel van genieten. Zondag terug streng voor mezelf zijn...
Alle reacties Link kopieren
Langzaam maar zeker is beter dan snel eraf en dan weer snel erbij! Of dat hou ik mezelf maar altijd voor ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier een hele heftige periode achter de rug, op relationeel vlak.. enorme twijfels gehad of m'n relatie van 4,5 jaar nog wel datgene was wat ik wilde.. op punt van uit elkaar gaan gestaan, besloten elkaar toch nog 'n kans te geven.. dus geen aandacht besteed aan het afvallen.. wel leuk dat ik dinsdag dan op de weegschaal ga staan en toch 2 kilo minder zie staan dan de laatste keer dat ik er op stond en merk dat m'n broek ook losser zit.. dus vanaf nu gaan we weer verder.. vanavond gaan we samen sporten... kijken of mn vriend mijn manier van sporten leuk vind... en dan zien we 't verder wel...
Alle reacties Link kopieren
Misschien had de stress er wel een beetje mee te maken ieniej. Goed dat jullie het nog een kans geven, wie weet zal het een boost geven om samen te sporten! En ik heb al gehoord dat sporten de hormonen actief maakt die je meer zin doen krijgen in seks, dus wie weet wordt die sportsessie samen wel stomend afgesloten ;-)

Gisteren opnieuw afspraak bij de diëtiste gehad. In totaal ben ik nu 2,5kg puur vet kwijt, gestart op 8 januari. Uiteindelijk valt dat best mee...
Ze gaf aan dat het nu demotiverend is omdat mijn omgeving en ikzelf nog niks merk van het gewichtsverlies. Van zodra de eerste complimentjes beginnen te komen, zal dat wel een boost geven... 2 vriendinnen hebben me al gezegd dat ze het beginnen te zien dat ik ben afgevallen, maar ik denk dat ze zich dat inbeelden of alleen maar zeggen om mijzelf wat op te peppen. Had ik hen nooit verteld dat ik streng aan het diëten ben, dan hadden ze dit nooit opgemerkt.

Blijven doorzetten dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven