Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Die love chock goji bessen is lekker! Wel duur trouwens, 3 euro voor zo'n klein reepje (met 4 stukjes).
Knap hoor, dat jullie al zoveel afgevallen zijn!
Wow trotter, 11 kilo al! Dat gaat hard bij je zeg!
Erg knap!
Zo, wat gaat het hier hard! Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een zwak voor bepaald voedsel. Chocolade is voor mij ook heel herkenbaar, vooral melkchocola maar dat haal ik dan gewoon bijna nooit in huis. De pure variant kan ik meestal wel goed van afblijven.

Phips ik ga ook niet helemaal zonder koffie, dan weet ik zeker dat deze eetwijze me op een gegeven moment gaat tegenstaan.

Rawfoodje, ik weet niet meer precies wat Amber over cafeïne zegt, in elk geval dat het teveel bloedsuikerschommelingen veroorzaakt en dat een aantal andere stoffen in de koffie ook niet zo gezond zijn. Als ik de info weer tegenkom bij het herlezen zal ik het wel even preciezer neerzetten.

Trotter dat lijkt mij ook het moeilijke van deze manier van koken, geen rijst e.d. meer gebruiken. Ik ben al niet zo'n keukenprinses, dus al die creatieve kookideeën verzinnen zal best lastig worden.

Wat goed dat jullie afgevallen zijn! En dat allemaal alleen maar door volgens Amber te gaan eten, of tellen jullie ook nog calorieën ofzo?
Ik tel geen calorieën. Integendeel. Het verbaast me juist dat ik zoveel afval als ik bedenk hoeveel noten en avocado's ik de laatste weken heb gegeten.
Ik tel ook geen calorieën, zou ook echt niet weten hoeveel er in iets zit. Goeie vetten zitten in noten en avocado's, moet je genoeg van binnen krijgen om ook goed af te innen vallen!
Ja, dat koffie niet gezond is weet ik. En inderdaad, bloedsuikerschommeling... Daar heb ik nogal snel last van en als ik dan ook nog te veel koffie heb gedronken is het helemaal mis. Ik heb mezelf een "strak" regime opgelegd: ' s morgens bij het ontbijt twee kopjes (grote koppen zegt mijn man nu , om een uur of 10, 2, 4 en na het eten eentje. Jeetje, dat zijn er 6 op een dag..... Wat erg, dat had ik nog niet eens in de gaten, nu pas nu ik het opschrijf.... En dat vind ik dat ik zo streng ben.... Nou, dan weet ik wat ik moet gaan doen

Enige lichtpuntje: het was nog meer.....
Zo, ik ben weer thuis.

Vandaag was al een betere dag dan gisteren. Alleen net wel chinees gegeten bij mijn ouders. En dat is niet zo lekker gevallen (maagpijn).

Vanaf morgen ga ik weer even een paar dagen echt streng zijn. Ik merk ook dat ik me van al de zoetigheid e.d. niet zo lekker voel. Opgeblazen gevoel, snaaitrek, buikkramp en nu maagpijn.

De hoogste tijd om de puntjes weer op de i te zetten. En dat vind ik helemaal niet erg, want het zijn toch lekkere dingen die ik eet.
Dat is idd best veel koffie, zeker als het grote koppen zijn...

Van Chinees eten heb ik ook altijd zo'n opgeblazen gevoel. En snel last van m'n maag en darmen.

Hoop dat je je snel beter voelt!
Chinees eten staat erom bekend dat het vaak E621 bevat, het beruchte ve-tsin (ook wel natriumglutamaat of msg). Dit kan inderdaad zorgen voor misselijkheid, diarree, braken, hoofdpijn, duizeligheid en ademhalingsproblemen. En het zorgt voor meer eetlust, waardoor je vaak al snel na het eten van Chinees voedsel alweer trek hebt. Er schijnen zelfs al restaurants te zijn die aangeven zonder ve-tsin te koken, omdat veel mensen er overgevoelig voor zijn.
Ik heb er ook de hele avond last van gehad, dus voorlopig hoeft chinees van mij echt niet meer.

Vandaag begonnen met een glas lauw water en een sapje van spinazie, komkommer en een half appeltje. En nu net een wortel. Ik heb tot nu toe niet veel trek.

Als ik wel trek ga krijgen, neem ik nog een schaaltje geitenkwark met wat fruit en zaden. Vanavond wordt het een maaltijdsalade met sla, gerookte kipfilet, wat pecannoten en een hardgekookt eitje.

Trotter, wat goed dat je al zoveel bent afgevallen!!

De weegschaal was vanmorgen niet aardig tegen mij, maar eerlijk gezegd had ik ook niet anders verwacht.

Te ongezond gegeten deze vakantie in België. Maar nu ga ik weer volgens Amber eten en dan wordt de weegschaal ook wel weer wat vriendelijker.
Vandaag begonnen met een komkommer-spinazie-appelsapje, daarna yoghurt met muesli, zonnebloempitten en gojibessen, en zojuist een salade van gemengde sla, avocado, tomaat, zonnebloempitten, peper, zout, citroensap en walnootolie. En ik heb, ondanks de kuitblessure die nog steeds niet helemaal weg is, ook alweer een half uur gewandeld. Wat we vanavond eten weet ik nog niet, maar ik heb nu in ieder geval het gevoel dat ik al goed bezig ben geweest.
Zeker goed bezig, trotter.

Ik heb tegen 1en een bakje geitenkwark met wat zaden op en met frambozen en blauwe bessen.

Ongeveer een half uur daarna heb ik weer flink maagpijn gekregen en ik heb het nog steeds!

Zo eerst een paar paracetamol en een bak thee. Om de haverklap breekt het zweet me uit. Niet lekker!
O bah, dat is inderdaad niet lekker. Beterschap!
We hadden ook weer een gezond diner: Griekse salade (tomaat, komkommer, paprika, ui, olijven, basilicum, peper, zout, citroensap, olijfolie en feta). Lekker en lekker snel klaar, dus die houden we erin deze zomer!
Dat klinkt lekker, trotter.

Ik heb om een uur of half 3 een speltcracker met pindakaas op. Toen in de hoop dat mijn maagpijn daarvan minder zou worden. Helaas niet gebeurd. Ook de paracetamol een tijdje daarna deden vrij weinig.

Ik blijf maagpijn houden. Nu gelukkig niet meer aan één stuk, maar met vlagen.

Ik heb ook geen salade gegeten, maar 4 heel dunne maïswafels (Frans: galettes de maïs) met een gekookt eitje. Heb ook weinig trek verder.
hallo allemaal, jammer dat je je zo slecht voelt, Els! En fijn dat jij zoveel bent afgevallen trotter. Ik stond vanochtend op de weegschaal en bleek ook weer een stukje lichter, 4 kg afgevallen nu! Ik ben er erg trots op en ook wel een beetje verbaasd, als ik kijk wat ik eet, inclusief chocola, en andere snaaimomenten.

We gaan morgen op vakantie, ben benieuwd hoe het daar gaat. Hopelijk kom ik daar wat meer aan sporten toe om te compenseren voor de extra kaasjes en wijntjes die ik plan te nemen.

Vandaag:

groentesap,

rijstzuurdesemboterham met amandelpasta en klein beetje honing, en nog een met bieten-mierikswortelspread

flinke milkshake van 2 bananen, cacao en melk en ook kokosolie

salade van mungbonen, rijst, venkel, selderij, tomaten, gerookte kip, lijnzaad, citroensap en olijfolie.

paar stukjes 64% chocola

paar glaasjes wijn

vanavond: citroenbloemkool met feta en een klein beetje spaghetti met spinazie en biospekjes

heerlijk gegeten dus! Geen snaaibehoefte. Dat gaat echt wel beter dan eerst.
Goeiemorgen.

Ik ben gisteren vroeg gaan slapen en vanmorgen was mijn maagpijn zo goed als over, gelukkig.

Ik pas nog wel even op met eten: kleine porties en even geen zure dingen. Vanmorgen dus helaas geen geitenyoghurtje, maar een Karg speltcracker met een halve avocado met wat zeezout. Erg lekker, dat had ik zo nog niet gegeten, maar is zeker voor herhaling vatbaar.

Een fijne vakantie, pichegru!! Je menu van gisteren ziet er lekker uit. Fijn dat het goed gaat en je weinig last hebt van snaaien.
Trotter, die kilo groente die jij en je man zich meester maken is nog niet veel vergeleken wat ik aan groente wegstouw hihi , ik eet wel 2-3 kilo groente per dag in mijn eentje dus jullie kunnen nog even doorgaan met opbouwen ! Els, gelukkig voel je je weer beter. Ik vind de smaak van avocado nooit zo lekker, eet dit erg weinig. Misschien met zeezout wel, zal ik ook eens proberen. Ik heb altijd het idee zo'n vette hap naar binnen te krijgen.... Beetje machtig gevoel daarna. Pichegru, fijne vakantie ! Ga je naar een warm land? En hoe ga je het sporten inplannen daar, wat doe je? Ik ga binnenkort ook naar een warm land en wil blijven hardlopen, alleen is het daar al om 06.00 s'morgens zo'n 25 graden , weet dus nog niet hoe ik dit moet gaan doen.....
Goedemorgen allemaal! En pichegru, als je dit nog leest; fijne vakantie!

Rawfoodje, misschien is een paar kilo groenten verdeeld over de hele dag niet zoveel, maar per persoon een pond groenten plus tofu plus noten in 1 maaltijd is best een hele kluif kan ik je vertellen. Ik eet al heel lang veel te veel, dus ik wil nu mijn maag gewoon eens laten krimpen. Maar dat schiet natuurlijk niet op als ik er zo vreselijk veel eten tegelijk in blijf stoppen.

Ik ben dol op avocado, ik eet er tegenwoordig wel drie of vier per week. Ik besprenkek ze met een beetje citroensap, niet alleen tegen het verkleuren, maar ook omdat het wat minder vettig maakt. Natuurlijk peper en zout erop, vaak een tomaatje en/of knoflook erbij, mmmmmm. En het geeft een lekker verzadigd gevoel, dat klopt, ik kan me voorstellen dat dat machtig voelt als je verder voornamelijk andere rauwe groenten eet.

Ik heb voor mijn doen lang op bed gelegen. Mijn man moest er al vroeg uit om te gaan werken, dus toen was ik al wel wakker (normaal sta ik tussen half zes en zes uur op, dus dat is er inmiddels wel ingesleten), maar ik heb eerst nog een paar uur liggen lezen. Nu net een sapje gemaakt van spinazie, wortel, tomaat, appel en een stuk nectarine (terwijl ik sap aan het naken was ontdekte ik een nectarine die al een beetje beschimmeld was aan een kant, dus toen heb ik de goede helft meteen maar in de juicer erbij gegooid). Straks neem ik yoghurt met muesli, en daarna ga ik maar eens een eindje fietsen. Ik moet nog wat boodschapjes doen, dus dat is een mooie gelegenheid om nog wat extra te bewegen.

Rawfoodje, over dat sporten in je vakantie; kun je het hardlopen niet gewoon tijdelijk vervangen door zwemmen? En dan echt baantjes trekken dus. Ik weet niet of je daar een zwembad tot je beschikking hebt natuurlijk, maar dan kan het juist erg lekker zijn om voor het ontbijt alvast een duik te nemen. En je hebt dan minder last van de warmte dan met hardlopen.
Dag dames, even een snel berichtje vanuit het noorden van het land! Ben weekendje in Friesland bij vrienden van mijn vriend en met zeggen dat het dan toch wel erg lastig is dit eetpatroon vol te houden! Gisteren gebarbecued en heb ondanks veel groenten en vis toch ook best veel brood en wijn op. Nu ook wel last van! Heb wel ontbeten met geitenyoghurt en banaan en noten, dus dat scheelt dan wel weer. Wel lastig moet ik zeggen als je bent bij mensen die je ook niet zo supergoed kent!
Hoi mensen,

Wat eten jullie lekkere gezonde dingen :-)

Ik heb hele gezonde lunches en diners gehad. Mijn streven is om bij lunch en diner allebei groente te eten en dat lukt goed. Lekker rauwe groentes (bloemkool, wortels, paprika) met humusdip.

We zijn een dag spontaan door de prachtige natuur naar Duitsland gereden. We hebben op het terras een taartje gegeten die helaas niet lekker was. Op de terugweg lekker biospul ingeslagen in de supermarkt. Geweldig!! Leuk zo'n supermarkt in het buitenland. Ook een mega grote milkareep met yoghurt.....

Gisteravond een zak chips gedipt in mayonaise (allemaal niet bio). Ik heb er van genoten maar had daarna flinke buikpijn toen ik in bed lag. Nu weer op de gezonde tour met m'n lunch!

ps. Trotter, ik onthoud jouw woorden goed en til er niet zo zwaar aan na een snaaibui. Gewoon goed verder gaan.

Ik ga een goedkope juicer kopen. Als het bevalt zet ik deze bij m'n vriend en dan koop ik de Versapers. Op marktplaats was de goedkoopste juicer 129 euro.. Ik ga eens kijken bij de Blokker of zoiets.
O ja, de kokosshake van Julia is goedgekeurd :-D

Bij mij had het een wat grovere structuur, ik heb het gelepeld ipv gedronken. Ik heb trouwens ook 2 love chock repen gehaald. Na het kopen gelijk een stukje genomen hoor.
en avocado's yammmmmmm met peper en zout en citroen inderdaad zo lekker. Pichegru je hebt echt leuke eetlijstjes.

Rawfood ik ben eigenlijk wel beniewd naar een lijstje van jou! Volgens mij zou ik daar veel inspiratie uit opdoen. Ik ga meer rauwe groente eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven