Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
oeh bananenmilkshake van julia is lekkerrrrrrr
Zo, vanmiddag 4 maiswafeltjes met pindakaas, een half bekertje tombons en een halve komkommer.

Vanavond sla met wat mosterdmayo, een half stukje gerookte kipfilet en een hardgekookt eitje.

Daarna nog trek en 4 maiswafeltjes met per 2 wat paté erop.

Nu lekker even zitten en lezen en na 8en kijken of ik kan hardlopen. Even afwachten hoe mijn maag reageert op dit eten.

Ik heb vanmiddag nog 3 avocado's gekocht. Ik wil dat avocadosoepje ook een keer gaan proberen.
Ik geloof dat ik me toch ook maar eens in die shakes van Julia moet verdiepen, ik word helemaal nieuwsgierig door je enthousiasme!

Vanavond een grote salade (sla, tomaat, avocado, zonnebloempitten, geitenkaas, dressing) gegeten, en 'patatjes' van zoete aardappel (met komijn, zeezout en olijfolie) uit de oven.
O, ik zie nu het bericht van els pas. Je lijkt weer wat meer gegeten te hebben dan gisteren, dat is een goed teken! Hopelijk is je maag het er ook mee eens.
Dat klinkt allemaal weer goed en lekker! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt, els. Zo thuiskomen van vakantie is niet fijn.

Hier alles gewoon, morgen op vakantie dus vanavond groenterestjes gegeten: krootjes uit eigen tuin, heerlijk! Peen, rauw, ook uit eigen tuin. De gekochte halen het bij lange na niet bij die je zelf uit je tuintje trekt. Champignons moesten ook op, beetje gesmoord met de tahoe, ook erg lekker!

Op vakantie gaat het eten bij ons altijd erg goed. We gaan kamperen en op je paar pitjes eten we altijd wat kind ook mag: daar zit niets ongezonds bij. Verder lekker veel wandelen dus dat komt vast goed.

Nog wel tahin gekocht, als ik terug ben wil ik toch weer eens humus gaan maken.
Dank jullie voor de beterschapswensen. Op dit moment voel ik mijn maag goed, maar geen pijn, dus heb goede hoop.

Ik geloof best dat groenten en fruit uit eigen tuin erg lekker is.

Vlakbij mijn huisje heeft lang lang geleden een fabriek gestaan en die loosde afval vlak naast zijn deur.

De grond is hier dan ook redelijk vervuild, dus ik kweek niks in de tuin. In bakken zou wel kunnen.

Jij in elk geval ook een fijne vakantie, phips.

Lekker, hoor, kamperen. Met tent, vouwwagen of caravan/camper?

Voor kinderen is kamperen ook heerlijk! Vond ik vroeger wel.

Veel plezier en met eten komt het vast goed!
Trotter, ja kan me voorstellen dat je van een pond groente met dat andere lekkers gecombineerd goed verzadigd raakt . Ayli, mijn dagmenuutje vandaag: soya yoghurt met noten en lijnzaad, in olijfolie en kruiden gedroogde champignons uit oven, smoothie van spinazie/peterselie/wortel/rucola, brocolli met stukje alaska pollack, enorme salade van komkommer, wortel, pepers, bleekselderij, tomaten, amandelen, olijfolie, provencaalse kruiden en paprikapoeder .
Die champignons ga ik binnenkort ook eens proberen. Ik heb je receptje in elk geval al een keer opgeslagen, rawfoodje.
Els, ik ben zowat verslaafd aan die champignons, eet er zo 500 gram achter elkaar van op (2 bakjes..)... Nou ja, ik denk maar zo, er zijn slechtere zondes denkbaar toch ?
@Rawfoodje dat is zeker inspirerend. Ik vind het zo knap dat je zo veel groente kan eten. Die vis kun je toch niet rauw eten? Die salade klinkt lekker zeg. Goed idee om gewoon van alles bij elkaar te gooien.

@Trotter, leuk dat ik je aansteek :-D Die frietjes zijn zooo lekker hé, ook met die dip van yoghurt met citroen.

@Siesa, de watermeloensalade leek me zooo lekker, maar ik vond de ui te overheersend. De verhoudingen had ik misschien beter anders kunnen doen. Ik had het zonder de frambozendressing, want die hadden ze niet in de supermarkt in Duitsland. Vriendlief vond het trouwens wel heel lekker. Ik heb nog een beetje watermeloen over voor vanavond. yum

Vandaag een heerlijke massage genomen, kom ik weer lekker in m'n lijf.. en meer ontspannen :-) En ik ben kringloopwinkels af geweest. Helaas zag ik geen juicer die in aanmerking kwam om te proberen. Ik ben aangestoken om vaker in deze winkels te kijken door de Groene Meisjes. Ik heb vandaag een leren adax tas gekocht voor 6 euro. Zie ik net op internet dat die tassen nieuw rond de 120 euro zijn!! Ik ben echt blij, normaal vind ik het best moeilijk iets leuks te vinden tussen de meuk.

De laatste tijd eet ik thuis alleen vegetarisch. Veganistisch wil ik ook maar ik mis dan iets.. kaas. Ik eet elke dag geitenkaas of fetakaas. Zou dat wel zo goed voor je zijn?
rauwe champignons (45 graden dan) lijken mij niet zo lekker want dan is die structuur nog zo hard... maar ik word toch ook wel nieuwsgierig naar. Misschien toch eens proberen op stand 1 (140 graden) met de deur open. Hoeveel olijfolie en kruiden doe je bij ée'n bakje van 250 gram rawfood?
Ayli, de champignons doe ik een klein uurtje op 45 graden, dan zijn ze echt niet meer rauw . Probeer maar op stand 1... 140 graden, dan proef je echt doorgegaarde champignons hoor Ayli. Ik doe rijkelijk olijfolie en kruiden erdoor heen , zeg maar zo'n 5 eetlepels olie en lekker bestrooien met de kruiden. Die vis kan je inderdaad niet rauw eten , heb deze heel langzaam in water van 45 graden laten ontdooien. Feta of geitenkaas is best goed hoor Ayli, en vooral erg lekker ! Ik ben pas sinds een weekje een beetje vis aan het eten , was hiervoor geheel vegetarier. Doe dit vooral om aan de eiwitten te komen, sport best veel vandaar en ik wil niet aan de eiwitshakes en dergelijke...
Heeft iemand het recept van die banaan kokos shakes? Ben wel benieuwd!
O ja, ik ben me aan het verdiepen in eerlijke duurzame kleding. Zijn er mensen die daar ook mee bezig zijn of al helemaal in thuis zijn? (voor de opletters, vandaag wel een leren tas gekocht ja)
Lees nu je bericht pas Rawfood, laptop doet beetje raar. Nu weet ik het zeker, ik ga die champignons proberen. Wat voor kruiden doe jij er over? Eiwitshakes lijken mij ook niks. Vis is lekker, bijv met wat peper en zout in aluminium verpakt uit de oven (weet niet of aluminium kwaad kan..).

De banaan kokos shake staat met een filmpje uitgelegd op de facebook van Julia. Er gaat alleen verse kokos en rijpe banaan in.
Julia Kang bedoel ik dan. De hoeveelheden weet ik zo niet meer.
Oh ja, nog vergeten, ik doe er ook nog wat walnoten en paranoten bij !
@ayli, via internet is er heel veel moois te vinden. Kijk eens bij waeschbär of google op ecologische kleding. Zeker in de uitverkoop goed te doen.

Dank je els, we gaan met de tent, ik heb er echt zin in, ik heb een minimoestuin, gewoon in de achtertuin, met speciale grondmix, in bakken inderdaad. Zo leuk om je gezaaide plantjes op te zien komen (en weer opgegeten zien worden door de slakken grrrr)
Zo, net ontbeten met een karg-cracker met een halve avocado en zeezout. Heerlijk!

Gisteren nog wezen hardlopen en dat ging ook best goed, geen last van mijn maag gehad.

Vanmiddag ga ik weer een geitenyoghurtje proberen. Ik hoop dat dat ook goed gaat.

Vanavond wordt het sla met een zachtgekookt eitje erdoor en kleine gehaktballetjes van biovlees.

Houden jullie je netjes aan na zessen geen zetmeelhoudende koolhydraten meer?

Ik vind dat best lastig, hoewel ik nu al weken 's deze koolhydraten niet meer eet.
Ayli, ik heb best wat kleding van Kuyichi, leuk merk en ook eco proof.

In A'dam en Utrecht heeft Floortje Dessing winkels, Nukuhiva (ofzo) heet het, met eerlijke kleding.
Mijn ontbijt was een groene smoothie en een speltwafel met ricotta en kiemen en een eitje.

Nu zo een salade met bonen.

Gisteren avond wel naturelchips op.
Gisteravond heb ik een flinke schaal (geroosterde en gezouten) pistachenootjes op, meer dan de bedoeling was. Vanochtend was er toch mooi 12 kilo af, ondanks mijn menstruatie, dus het gaat nog steeds lekker!

Vanochtend weer begonnen met een sapje en yoghurt met muesli. Daarna hebben we anderhalf uur gelopen door een natuurgebied hier in de buurt. We wonen hier nu vijf jaar en waren er wel eens doorheen gefietst, maar lopend kun je op veel meer plekken komen, dus we zagen nu eigenlijk pas hoe mooi het is. En dat op een steenworp afstand van ons huis, dus dat gaan we zeker vaker doen! Daarna geluncht met en salade met tomaat, zonnebloempitten en twee gekookte eieren per persoon. Mijn kuiten hebben zich gelukkig goed gehouden; ik voel ze wel, maar ik had er geen last van tijdens het lopen. We hebben zelfs al stiekem gefantaseerd over een wandelvakantie, waarbij we van hotel naar hotel lopen (en waarbij onze bagage in het volgende hotel wordt afgeleverd zodat we daar niet de hele dag mee hoeven sjouwen, zo lui zijn we dan ook wel weer ).

Els, ik probeer me er wel zoveel mogelijk aan te houden. Ik kook 's avonds zoveel mogelijk zonder rijst en aardappelen, al moet ik zeggen dat ik ook wel eens een paar keer een handje patat op heb. Zolang dat niet dagelijks is doe ik daar ook niet al te spastisch over, ik moet het wel vol kunnen blijven houden natuurlijk.
Jij eet laat, xjanna.

Mijn lunch zag er iets anders uit. Geen yoghurtje, maar witlofsalade met cranberries, een half appeltje en wat ahornsiroop. Vervolgens een schaaltje aardbeien.

Net kreeg ik trek en heb ik nog een handje nootjes en 2 maiswafeltjes met pindakaas op.

Het was biologische pindakaas van ah (nu is ie op), maar daar zit wel rietsuiker in.

Binnenkort bij de natuurwinkel eens kijken naar pindakaas zonder toegevoegde suiker.

Maar eerst ga ik de witte amandelpasta proberen. Die staat nu in de kast.

Fijn dat het zo goed gaat, trotter. En lekker hoor, om vlakbij huis in een mooi natuurgebied te kunnen wandelen.

Zo'n vakantie klinkt leuk!
Iemand schreef over zoete aardappel uit de oven, maar ik kan het niet meer vinden.

Hoe maak je die klaar?
Dat was ik. Ik heb ze schoongeborsteld (schillen kan ook) en in dikke patatvormpjes gesneden. Toen in een platte schaal olijfolie gemengd met gemalen komijn, paprikapoeder en zeezout, en daar de aardappelstaafjes in gehusseld, zodat ze aan alle kanten bedekt waren met olie. Daarna heb ik ze in zo'n drie kwartier in de oven gebakken op 200°, gewoon op de bakplaat. Tussendoor een keertje omscheppen. Ze waren niet zo knapperig als echte patat, maar smaakten goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven