Lijf & Lijn alle pijlers

Amber Albarda

25-09-2010 17:31 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand er al van gehoord? Is er misschien al een topic over wat ik heb gemist?

Ik las er deze week in de nieuwe grazia een artikel over.

Ben wat sceptisch omdat het vast weer een nieuwe sonja bakker is.

En er elk jaar een nieuwe dieetgoeroe opstaat....

Toch, ik sta wel achter haar gedachten gang. Hoewel volgens mij niet nieuw, maar wel duidelijk en back to basic.

Het boek heb ik nog niet gelezen. Ze beschrijft wel hoe ik de laatste tijd zelf aan mijn gewicht werk. Zo min mogelijk bewerkt voedsel.

Toch gaat ze voorbij aan de eisen die het leven in 2010 aan je stelt; baan, hobby's, gezinnen en een druk sociaal leven; hoe maak je de tijd om de hele dag naar verse groenten te shoppen en sinds wanneer is zelfs brood bewerkt voedsel?

Wie kletst er mee? (www.amberalbarda.nl een nee dit is geen reclame, gewoon nieuwsgierigheid naar haar methode)
Jammie, gister de notenchocolade uit het kookboek gemaakt. Heerlijk! Ik heb iets minder agavesiroop gebruikt en daarvoor in de plaats wat soyaroom (zodat het wel smeuig werd). En verder wat rozijnen en cranberry' s toegevoegd. Echt verrukkelijk!!!! Ik moet me echt bedwingen om het bij twee kleine stukjes te laten!

Oja, ik had de noten uit het recept niet in huis, maar wel een zak gemengde noten van de aldi. Ging prima. Volgens mij maakt het niet uit welke noten je gebruikt......

Ik wilde graag afvallen maar op de eerste kilo na is er niks meer afgegaan. Toen heb ik maar besloten dat ik wat lekkers mocht maken.

Ik vind het wel heel er jammer dat ik niet afval. Ben nu 3 weken bezig, dus dan zou er tocht iets moeten gebeuren lijkt mij. Maar ja, toen ik stopte met het eten van suiker en witmeel viel ik eigenlijk ook niet af, dus blijkbaar helpt gezond eten niet bij mij..........
Kipcolombo

400-600 gram kipfilet in reepjes

2 el olie

1 teentje knoflook (versgeperst of potje)

2 volle tl kerriepoeder of colombopoeder

0,5 tl gemalen komijnzaadjes

3-4 dl kokosmelk

300/400 gr verse spinazie (of vries)

4 el geraspte kokos

Bak de kip 4 minuten bruin in de olie. Voeg knoflook, kerrie, komijn en kokosmelk toe en laat 5-8 minuutjes pruttelen. Roer de spinazie erdoor en laat de blaadjes slinken in de saus. Rooster de kokos even in een droge pan. Op smaak brengen, evt.saus binden en de kokos over de schotel strooien. Lekker met rijst.

Ik heb hem de laatste keer met komijnzaad gemaakt, maar vond dat veel minder lekker dan konijnpoeder. Veel te overheersend.
Konijnpoeder?
Ik ga hem van de week maken... Man houdt niet van rijst en dat heeft hij al 2x gehad deze week.

Denk vanavond gewoon hollandse pot. Morgen een zak soep met brood en dan maandag denk ik kip Colombo.
haha, komijn bedoel ik dus. Ik typte de eerste keer al koNijn, maar verbeterde dat nog voor het versturen.

Ben benieuwd of je het lekker vindt. Ik vond het komijnzaad wat te overheersend, maar ik had er ook wel behoorlijk wat doorheen gegooid.
Oh, dank je Boebele! Dat scheelt een hoop speurwerk, heb het meteen gekopieerd!

Hier liggen de tomaten en paprika's in de oven voor de geroosterde paprika en tomatensoep uit het boek. Ben benieuwd, lijkt me erg lekker (ruikt in ieder geval al wel zalig).

Vanavond eet ik komatsuna, een soort paksoy-achtige sla uit mijn Odintasje. Heb een recept van die site geplukt waarin het als salade wordt gemaakt met gebakken paddenstoelen. Wordt ook vast lekker. Heerlijk met speltbrood en zachte geitenkaas erbij.

Vriend is een weekend weg, en normaal eet ik dan enorme porties friet en snacks omdat hij daar niet echt weg van is, maar dit keer heb ik alleen maar lekkere alternatieven:-)
Wat knap van je wild!

Ik heb vandaag pompoen, paksoi en broccoli op de markt gekocht.

Ga daar iets lekkers mee maken zo. Waarschijnlijk weer pompoencurry - vind ik te lekker!

En ik heb hele lekkere biologische kruidenthee gekocht - met een smaakje en mooie namen. Da's best een goede afleiding voor tussendoor, zodat ik in ieder geval niet snel ga snoepen, omdat de thee al zo'n lekker smaakje heeft.
Hi meiden (tenminste neem aan dat jullie allemaal meiden zijn!).

Ik heb vanmiddag stevia druppels gekocht en agave maple syrup bijde biologische super.

Vanmorgen (nouja vanmiddag, was laat wakker) hebik 2 eieren in zo'n klein (wie is de chef achtig) pannetje gedaan, wat tonijn erbij en feta erboven op en in de over gezet maar het ei stolde niet helemaal. Na 14 min lag er nog vloeibaar eiwit op? oen heb ik het 30 sec in de magnetron gedaan toen stolde het wel snel. Hebben jullie ervaring met ei in de oven? Heb trouwens weer geen honger gehad daarna, zelfs de lekkere brood geuren op de markt konden me niet lokken haha

Nu eten we zelfgemaakte tomaten paprika soep (niet uit het boek) met wat feta erin en (heel slecht) afbakbroodjes met kaas en pesto. die broodjes moesten nu op... moet langzaam beginnen he!

die kip colombo ga ik ook een keer maken!

groetjes
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Misschien je pannetje voorverwarmen onder de hete kraan? Of de oven iets hoger? Toch wat langer de tijd geven?

Lastig, soms heeft een eitje net wat meer tijd nodig dan je zou verwachten. En eindig je met wit en geel snot....

Heb de tomaten-paprikasoep alvast voorgeproefd, is echt vurukkulluk! Een halve theelepel gerookte paprikapoeder was denk ik wel voldoende geweest, en de rode peper die ik erbij had gedaan gaf het lekker wat extra pit. Mjam mjam hoor, morgen de rest!
De gezonde frietjes en pindakaasfrieten zijn heel lekker, zowel van pastinaak als zoete aardappel.

De werklunch is me ook goed bevallen, heb er van alles doorheen gedaan... kan er de komende dagen lekker vaak van eten.

Banaanijs met walnoten en choco-krullen was ook een lekker en gezond toetje! Wie postte die ook alweer? Bedankt!

Vis met venkeltopping vond ik wel prima. Vis met creme fraiche en ui doet het beter bij mij.
Fijn dat Boebele kip colombo nog had... anders had ik het over geschreven.. Had het niet meer op computer.

Wat trouwens ook heerlijk is, is verschillende groenten uit de oven (aubergine, courgette, gele paprika, tomaat). Daarna fetakaas erover en met turks brood en olijven eten. Mjum!
*breekt even in voor Aily* : ik heb weer courgettepannenkoek gemaakt, maar nu met n mengels van roggemeel en volkorenmeel ipv boekweit en nu zijn ze echt groen en kunnen ze doorgaan voor Shrek pannenkoekjes

*doei*
Past even recept voor courgettepannekoekjes!!
Haha Heey Maimai!! Toch leuker als ze zo groen zijn hé Tot snel op het andere topic xx

Zal recept later posten.. komt uit tweede AA boek. Nu bed opzoeken!
@alanabanana, hier het zelfde verhaal heb echt de hoeveelheden aan moeten passen om weer afte vallen.

@ adios, bij mij duurde een ei/spinazie ook veel langer in de oven voor het goed gestold was.

@ ayli, bananenijs kwam van mij, heb het gisteren zelf ook weer gegeten, mmmm

De recepten van het Arla pakket gisteren gegeten, mmmm was heerlijk. voor de paprikasoep met feta vooraf was super.
Boeb, je bent een schat!!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik heb de ei-spinaziecombi gister gewoon in een pannetje gemaakt.

Lukt ook prima, en het ei stolt keurig.

Vandaag van een vergeten zak gemengde noten, samen met lijnzaad, ui, wortel, ei en kruiden/kaas notenburgers gemaakt.

Lekker, gezond, en ook weer goed mee te nemen naar het werk.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Recept courgettepannenkoekjes (voor 16 stuks volgens het recept, ik maak er zon 22 van)

80 ml amandelmelk

250 gr rauwe courgette, grof gesneden

3 scharreleieren

mespuntje zout

3 eetlepels ahorn of agavesiroop

1 flinke thlpl kaneelpoeder

180g beokweitbloem (ik heb 100 roggemeel en 80volkrenmeel gedaan)

3 theelepels bakpoeder (laatste x vergeten, ging prima)

olijfolie/boter

melk,courgette,ei,zout,siroop,kaneel in de blender mixen tot een vloeibaar geheel. Bloem en bakpoeder toevoegen. In de pan wat olijfolie/boter verwarmen en kleine hoopjes beslag in je pan doen . Op middelhoog vuur beide kanten ongeveer 2 minuten bakken, lekker met ahornsiroop volgens het boek, ook lekker met geitensmeer volgens mzelf ;)

De eerste keer heb ik t recept gevolgd en waren de pannenkoekjes allesbehalve groen en proefde ik ook geen courgette. tWas wel lekker! Nu met ander meel gedaan en t bakpoeder vergeten en ze izjn echt mooi groen en je proeft courgette, heerlijk

Bak en eet ze!
Ik kan me echt niet voorstellen dat die courgettepannenkoekjes lekker zijn, maar ik ga ze toch een keer proberen!

Ik ga vanavond de meesterlijke muffins proberen. Heel eenvoudig recept, gewoon alles in de keukenmachine mikken en daarna in de vormpjes, in de oven, klaar! Ben erg benieuwd, want Amber zelf is lyrisch over het recept.
Oei. Deze kwam ik tegen in het plaatjestopic op entertainment.

Gillian is zo inderdaad geen reclame voor gezond eten.

Gelukkig zijn er ook andere plaatjes.

Annemarie Postma:

Amber Albarda:

En Gillian op haar voordeligst:

If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Eet nigella niet gezond dan?

Volgens mij maakt ze alles vers. Oke, toetjes met suiker...
quote:pilous1 schreef op 28 november 2011 @ 17:52:

Eet nigella niet gezond dan?

Volgens mij maakt ze alles vers. Oke, toetjes met suiker...Misschien wel, maar vast niet zo gezond als Gillian .

Nou, als ik in de spiegel kijk en ik zie een ongezond meisje dan stop ik gewoon. Vooralsnog eet ik ook weer niet tè gezond, laat ik zeggen dat ik vaak toegeef aan ongezonde "supplementen" naast mijn gezonde voeding. Dus mezelf echt aan de gezonde kant plaatsen, durf ik ook weer niet.

Net heb ik donkere couscous op met pompoencurry, broccoli en tofu. Verder heb ik veel kiwi's op vandaag. En mijn grote 'zonde': erg veel cake, tijdens college nog wel.... oeiiii.
Ik eet ook nog steeds "ongezonde" dingen, zoals chocola of witte pasta's en rijst. Maar ik heb niet zo'n zin om heel strict te gaan eten, dat lijkt me voor de mensen om me heen ook niet prettig. Mijn vriendje kookt gewoon "normaal", dwz die houdt zich helemaal niet zo bezig met wat gezond en ongezond is. En ik eet gewoon met hem mee hoor, geen probleem.

Ik heb gisteren 2 recepten uit het kookboek gemaakt: meesterlijke muffins en de gemakkelijke kip uit de ovens. De muffins zijn erg lekker en goed gelukt, lekker als tussendoortje! De kip uit de oven was ook lekker, maar vond ik niet heel bijzonder. De kip was eigenlijk veel te droog, misschien volgende keer wat minder lang in de oven doen. En oja, het mag dan gemakkelijke kip heten: ik ben behoorlijk lang bezig geweest met de voorbereidingen. Pas als je het recept doorleest kom je erachter dat de schaal 1 uur en 15 minuten in de oven moet, dus als je snel even iets op tafel wilt zetten is dit recept in ieder geval geen aanrader....

vriendje vond het wel erg lekker trouwens.
quote:zephora schreef op 28 november 2011 @ 22:19:

Nou, als ik in de spiegel kijk en ik zie een ongezond meisje dan stop ik gewoon. Vooralsnog eet ik ook weer niet tè gezond, laat ik zeggen dat ik vaak toegeef aan ongezonde "supplementen" naast mijn gezonde voeding. Dus mezelf echt aan de gezonde kant plaatsen, durf ik ook weer niet.

Net heb ik donkere couscous op met pompoencurry, broccoli en tofu. Verder heb ik veel kiwi's op vandaag. En mijn grote 'zonde': erg veel cake, tijdens college nog wel.... oeiiii.Haha, wat zeg je dat mooi. Chocola moet je dus gewoon zien als een voedingssupplement .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven