Lijf & Lijn alle pijlers

Avond snacks

25-08-2017 19:52 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haay haay,
Savonds rond een uur of 9 krijg ik altijd best trek. Maar nu heb ik dus gelezen dat als je na 6 ujr ofzo dat je dan sneller dik word. Hoe doen jullie dat?? Gewoon iets gezonds eten of wachten tot de ochtend?
Ik eet gerust 's avonds nog nootjes ofzo. En volgend mij is dat een fabeltje.
Hahahaha.
Ja? Kent jouw lichaam tijdstippen?
Lees je anders even in!
Www.voedingscentrum.nl
Eet je dan niet gewoon te weinig bij het avondeten?
Snacken doe ik 's avonds niet echt, ik ben meestal wel verzadigd. Tenzij ik na het eten ben gaan sporten. Dan gooi ik er nog een bak kwark of een restje avondeten tegen aan.
Zolang je niet elke avond een zak chips leegkauwt zal het wel meevallen.
Maar genoeg gezonde snacks te bedenken toch
Ik pak na het eten geen toetje en eet soms s'avonds een schaaltje fruit met yoghurt. Dat is dan mijn toetje.
Dat verhaal is gebaseerd op het feit dat je savonds over het algemeen niet gek veel beweegt. Je verbrand het niet want de meeste mensen liggen op de bank.

Maar dat doet het ook niet als je de hele dag op je kont in een grijs kantoorgebouw zit. Dus tja.
Tijdstippen kent je lichaam inderdaad niet.
Lucylucille schreef:
25-08-2017 19:59
Dat verhaal is gebaseerd op het feit dat je savonds over het algemeen niet gek veel beweegt. Je verbrand het niet want de meeste mensen liggen op de bank.

Maar dat doet het ook niet als je de hele dag op je kont in een grijs kantoorgebouw zit. Dus tja.
Tijdstippen kent je lichaam inderdaad niet.
En dat die snacks in de avond vaak calorierijk zijn.

Met caloriearme snacks of gewoon wat groenten oid is niets mis.
Nee maar een wortel bij de thee opknagen is ook niet lekker. :sick:
Ik eet rond 20.00 meestal een hele bak biogarde met hagelslag, nou dat vult als een malle en dan heb ik tot de volgende ochtend echt genoeg. Werkt perfect om snaaien te voorkomen.
Eerder nam ik een halve liter zelfgemaakte chocolademelk, werkte ook goed.
Mijn lichaam houdt van ritme, doordat ik meestal rond dezelfde tijden (voldoende) eet, heb ik buiten eetmomenten nooit trek.
Nee hoor; het tijdstip maakt niet uit tenzij je dagelijks niet meer eet dan je per dag nodig hebt. Dus als jij wat uitspaart tijdens ontbijt, lunch of diner dan kan je dat rustig 's avonds of 's nachts opeten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als je echt avonds niet meer wil eten na het avondeten, omdat je bv aan de lijn bent: poets je tanden. Dan is de trek ook snel weer voorbij.
Ik moet juist van mijn diëtiste nog iets eten in de avond. Meestal een cracker, handje noten, wat kwark/fruit of een augurk in een plakje kipfilet.
Al je gedurende de dag niet overeet en niet te ongezonde keuzes maakt zal je daar niet snel dik van worden.
Ab imo pectore
Je lichaam kent wel degelijk tijdstippen, heeft een bio-ritme. Ik eet s Avonds gerust wat yoghurt of fruit.
Als je nog trek krijgt heb je of teveel suikers gegeten of te weinig voedingsstoffen.
Van het eerste maak je te veel insuline aan wat weer verwerkt moet worden door.. iets te eten.
Bij het laatste is je lichaam niet voldaan en moet er nog wat in.
In alle gevallen dus even kritisch naar je avondeten kijken.
ik ga rond 23 uur gerust weer aan de rijstwafels met kaas, of ontbijtkoek.
Als ik met trek ga slapen val ik niet in slaap of ik moet er in de nacht weer uit om te eten.
Hangt er ook vanaf hoe laat je naar bed gaat.

Als je om half 10 naar bed gaat, moet je om 9 uur niet meer gaan eten.
Als je om 12 uur naar bed gaat ... doe gerust.
Tornacense schreef:
26-08-2017 00:06
Hangt er ook vanaf hoe laat je naar bed gaat.

Als je om half 10 naar bed gaat, moet je om 9 uur niet meer gaan eten.
Als je om 12 uur naar bed gaat ... doe gerust.
eens.

Ik eet s avonds ook nog weleens een handje ongebrande en ongezouten amandelen bijvoorbeeld. Maar inderdaad niet een half uur voor het slapen gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven