Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 -we gaan er voor!! Deel 3

08-01-2015 19:53 2997 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 2 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!



Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!



We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.



Succes iedereen!

naam

startdatum +

startgewichtgewicht vorige

weekgewicht deze

weektotaal

afgevallenstreefgewichtAndrea 02-01-2015

91,9 kg 08-06-'15

70,2 kg 15-06-'15

70,7 kg

21,2 kg

68,5 kg Bowie 02-03-2015

132,9 kg 01-06-'15

104,7 kg 08-06-'15

107,0 kg

28,2 kg

95 kg Fata 05-01-2015

112,1 kg 08-06-'15

86,1 kg 15-06-'15

83,2 kg

28,9 kg

62 kg kg Redmissy 21-01-2015

142 kg 08-06-'15

111,2 kg 15-06-'15

109,6 kg

32,4 kg

80 kg Zahra 01-03-2015

88,8 kg 08-06-'15

75,2 kg 15-06-'15

74,7 kg

14,1 kg

65 / 68 kg Takkentrol 23-09-2014

130,2 kg 01-06-'15

90,1 kg 15-06-'15

87,4 kg

42,8 kg

85 kg Naam startdatum

00,0 kg 00-00-'15

0,0 kg 00-00-'15

0,0 kg

0,0 kg

00 kg Eimar 10-11-2014

107,7 kg 08-06-'15

99,3 kg 15-06-'15

98,0 kg

9,7 kg

80 kg Bijenkoningin 02-05-2015

97,4 kg 25-05-'15

90,0 kg 01-06-'15

88,8 kg

8,6 kg

75 kg Babs 20-04-2015

77,7 08-06-'15

69,5 kg 15-06-'15

68,3 kg

9,4 kg

62 / 65 kg
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Redmissy, hebben ze bij de wehkamp geen corrigerende badpakken? Anders ff googlen?
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal.



Zahra wat een heerlijk vooruitzicht!! En nu je eetweek, héérlijlk!! Net als Andrea begin ik ook altijd de er voor al te kijken wat ik wil eten tijdens mijn eetweek. Da's voorpret

Dat stilstaan is echt vervelend. Je weet dat het een kwestie van geduld is maar stiekem willen we het liefst natuurlijk die weegschaal elke dag een paar ons zien zakken!



Babs, waar moet je examen in doen? Misschien heb je dat al eerder verteld hoor maar dan heb ik het gemist, sorry.

Wat fijn dat je de regie weer terug hebt maar al het gedoe en spanningen die je hebt kun ongetwijfeld missen als kiespijn

En wat goed en sterk van je dat je van alles hebt afgeslagen!!



Andrea, 3 toffifees en gewoon niet meer, sterk hoor! En als jouw 'zonde' die 3 dropjes op een dag zijn dan vind ik het nogal meegevallen!

Drinken gaat bij mij echt heel goed en makkelijk tijdens het shaken maar ik moet er echt voor waken dat ik daar niet mee stop als ik straks weer gewoon ga eten. Dan maar een alarm op mijn telefoon zetten denk ik want anders vergeet ik het gewoon!



Etjenetje, ik heb met mezelf afgesproken toen ik met CB500 begon dat ik het 4 weken zou doen en dan zou evalueren hoe het gegaan was. Hoeveel viel ik er mee af en hoeveel moeite kostte het me. Het kostte me de eerste week heel veel moeite want honger en hoofdpijn en het gewicht dat ik na een week kwijt was viel me ook nog eens vies tegen. Na vier weken zat ik lekker in het ritme en was ik bijna 10 kg lichter. Wat ik er mee wil zeggen is, wanhoop niet en geef het nog een kans. Maar dat doe je denk ik ook wel als je het nu nog 2 weken aankijkt. En als dan blijkt dat het niet voor je doet wat je er van verwacht dan is het inderdaad goed om te zoeken naar koers dat beter bij je past. Succes de komende 2 weken!!



Fata het punt bij mij is dat ik mezelf nooit als dik heb gezien, omgekeerde anorexia als het ware Alleen op foto's zag ik hoe dik ik eigenlijk was. Dus die ontweek ik zoveel mogelijk

Als ik mezelf nu op foto's zie dan komt dat aardig overeen met hoe ik er in mijn hoofd uitzien.



Redmissy, succes met het kiezen tussen je twee badpakken! Ik kan niet zo goed kiezen dus heb inmiddels 4 bikini's in de kast liggen



Vanmorgen nog even op de weegschaal gestaan ivm de tabel en nu mag manlief 'm weer verstoppen!

Denken jullie ook nog effe aan het doorgeven van je gewicht?!



Fijne dag allemaal.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen dames, goede berichten voor diegene die afgevallen zijn! Goed om te lezen dat er meer mensen zijn die stilstaan of zelfs aankomen en daarna toch weer afvallen.

De eerste week ging bij mij voorspoedig, mmaamaar de tweede vind ik erg tegenvallen. Ik sta steeds stil, val iets af, sta weer stil en nu vanmorgen 3 ons zwaarder. Nu pas 4 ons totaal sinds woensdag. Vind ik erg demotiverend! Heb nog steeds veel honger ondanks dat ik in ketose zit. Voel me regelmatig echt slecht, als ik snel omhoog kom heb ik vlekken voor mijn ogen. Naar de wc is ondertussen ook een ding geworden ondanks vezels waardoor mijn shakes de substsntie van behangplaksel krijgen. Vraag me echt af of dit wel het juiste dieet voor me is. Misschien een paar dagen eetweek inlassen en kijken wat mijn lijf dan doet. Iemand anders ook zo'n zware start gehad en uiteindelijk toch goede resultaten? Ik bedoel dan echt gemiddeld 2 kg per week of meer? Voor minder vind ik het nl niet waard. dorry voor de egopost, masr zit er echt ff doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Ik kom even een teken van leven geven. Ik heb een heel druk en leuk weekend gehad, vandaar even geen forum. Het gaat z'n gangetje vwb cambridge. Ben heel blij dat er nu even een aantal rustigere weken aankomen waarin ik me vol aan het dieet kan houden. Ik sta nu namelijk al 3 weken stil, door mijn eigen toedoen overigens.



ik reageer even op iedereen als ik wat meer tijd heb .
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik mag zo weer naar mijn gezellige, enthousiaste, motiverende superconsulenten! Jippie.



Redmissy, ik zie dat na krap 10kg al en dan sport ik ook nog eens 4x p/wk, dus ik kan me indenken dat met jouw prestatie dat nog erger moet zijn. Maar ja, uiteindelijk is daar - als je dat wilt - ook nog iets aan te doen. En het is, qua gezondheid veel minder erg dan het alternatief: al dat vel weer opvullen. Jouw grootste winst is m.i. vooral de laconieke manier waarop je ermee omgaat. Respect!



Fata, heel herkenbaar dat je jezelf altijd blijft zien als dikkertje, ook toen dat niet zo was. Achteraf denk ik wel eens: was maar tevreden geweest dan had je ervan kunnen genieten en was je niet altijd krampachtig bezig geweest met afvallen. Maar goed, dat weten we nu en dan nu wel blij zijn met ons 'nieuwe' lijf, ondanks dat het wat aan stevigheid en strakheid heeft ingeboet;)



Etje en appelientje, hou vol hoor! Ook jullie kunnen het!!!



Andrea, wat een strijd lever jij nog en wat een doorzettingsvermogen en discipline laat jij zien. Daar kunnen we (ik) nog wat van leren. Probeer wel op je lichaam te gaan vertrouwen want anders hou je zo'n krampachtige verhouding met eten. Ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan...



Zahra, EETWEEK!!!! Geniet ervan. En nog een weekje en dan lekker met vakantie, met je nieuwe slanke lijf. Heerlijk vooruitzicht!



Takkentrol, wat ben jij toch een power-vrouw. Ik lees jouw berichten altijd met plezier. Daar straalt zoveel kracht vanuit. Vanavond naar de kermis, toch? Geniet ervan en laat de complimenten maar komen...



Meiden, ik wens jullie allemaal een heel mooie dag!
Alle reacties Link kopieren
Mamathijos. Ik vind het gek dat je jn je tweede week zo weinig afvalt. Dan zou het juist snel moeten gaan. Heb je je volle bak aan je dieet gehouden?



Ik heb ook wel eens een par dagen gehad dat ik niet afviel. Meestal is dat stress, vocht of chocolade geweest. Maar dit was dan na een maand of 2. Wellicht even je weegjuf bellen?
Alle reacties Link kopieren
Vivacambridge, ik heb vrijdag een salade op ivm uit eten met vriendin. Daarna gewoon nog in ketose en volgende dag dus wel 7 ons afgevallen. Gisteren niets en vandaag 3 ons erbij. Verder eet ik niets behalve shakes en 1 keer per dag een knorr bouillon als ik moet werken tegen het draaierig worden. Werk in de zorg en dan moet ik vaak snel omhoog. Sta me echt vast te houden om niet te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Poeh, dat is wel heel pittig. In dat geval zou ik zeker even je consulent bellen
Alle reacties Link kopieren
Babs hoop dat alles nog een beetje bij gaat trekken ben nog lang niet op mn streef en het heeft volgens mij een jaar nodig om bij te trekken. we gaan het zien. Zo vaak loop ik niet in badpak haha met kleding ziet het er beter uit gelukkig.



Mamathijos Heel vervelend zon start en dat je je niet echt fijn voelt. Mijn eerste week was ik er 6 kwijt 2e week 3 en de weken erna nou om te janken!! Viel echt geen 2kg of meer af per week heb vaak gedacht ik stop maar gelukkig nooit gedaan! Helaas is elk lichaam anders. Val nu met de 800 ong 4 met geluk 5 in de maand af, niet superveel maar ben er blij mee.



Zahra geniet van je eetweek!!



Ben nu 2 dagen onder de 110 JEEJ vanmorgen 109,6 haha niet verwacht dat ooit nog te wegen. Is alweer 7,5 jaar geleden dit gewicht. Nu op naar de 99.
Alle reacties Link kopieren
oja gewicht had ik doorgegeven als het goed is Takkentrol.
Alle reacties Link kopieren
Mamathijos, gemiddeld 2 kilo f meer is echt alleen voorbehouden aan de extreem dikkerds. Tenminste als je het gemiddelde neemt van begin tot aan gezond gewicht. Ik kwam gemiddeld uit op 1,4 kg zonder zondigen. 39 kg in 27 weken. Van 109,5 kg tot 70,5 kg BMI toen 25,2, nog net overgewicht. Daarna tijdens de af- en opbouw nog 8 kilo kwijtgeraakt.Met het oog op je zware beroep zou 500 ook wel eens te weinig kunnen wezen. Vooral omdat je met iets meer eten (de salade) wel goed afviel. Tijd voor overleg met jouw consulent zou ik zeggen.



Mijn vochtkilo is eindelijk weg. 2 dagen wat kouder weer, minder fanatiek bewegen en weg was het weer. Blijft grappig om te zien hoe een lichaam werkt.



Andrea, vind het ook knap dat jij je kunt beperken tot 3 snoepjes. Ik zou echt mijn man moeten vragen om ze te verstoppen. Wat dat aangaat heb ik een hele slappe ruggengraat. Alles of niets is dan toch makkelijker.



Dames, zet hem op in deze nieuwe week. Dit dieet werkt en je kunt daarna ook op gewicht blijven. Ben nog steeds blij die stap te hebben genomen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties. Ga zeker even overleggen. Kan haar morgen pas bellen, maar 1 dag kan ik nog wel wachten. Misschien is de 800 inderdaad beter voor me. Voel ik me hopelijk ook wat beter.

Anke als je het resultaat bij elkaar optelt is het nogal wat! En wat is een half jaar op een mensenleven toch? Nog maar even volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Mamathijos ik denk dat 2 kilo of meer ook echt een te hoge verwachting is.



Ik ben door een allergische reactie op CB overgestapt naar een ander dieet. Ik was daar heel huiverig voor, omdat ik tijdens CB minder at. Ik was dus bang om minder af te vallen. Toch val ik nu gemiddeld veel meer af dan tijdens CB en dat terwijl ik door een chronische aandoening vrijwel geen beweging heb.

Zoals hier in het forum ook naar voren komt, werkt een dieet bij iedereen anders.

Als je het nog even gaat proberen, dan zou ik iig zorgen dat je tijdens die twee weken niet bij eet...zodat je echt een eerlijk beeld hebt.



Toch denk ik dat het juist goed is dat je tevreden bent Takkentrol, beter dan andersom denk ik.

Gisteren vroeg een vriendin aan mij of ik niet ontzettend trots ben nu, ik heb dat dus helemaal niet.

Op iemand anders in mijn situatie zou ik trots zijn, op mezelf niet...ben juist een beetje boos dat ik het zo ver heb laten komen.



Netjes Andrea 3 toffifeetjes :-)



Juuj Redmissy weer een mijlpaal bereikt!



Ik ga weer als een speer vanmorgen 83,2, sinds vorige week maandag 2,9 eraf :-)

Ik stuur het naar je door in een pb Takkentrol!
Alle reacties Link kopieren
Even een kleine toevoeging ik was dus ook een paar kilo aangekomen door onduidelijke reden...

Ben nu iets onder het gewicht waar ik eind mei ook op zat.

Niet dat er mensen zijn die denken dat ik standaard bijna 3 kilo per week afval.
Alle reacties Link kopieren
wel fijn dat die kilos nu weer eraf zijn fata! Ons ingewikkelde lichaam ook!!
Alle reacties Link kopieren
Als dat zou toch kunnen, Fata. 3 kg standaard in een week.



Hoe wij ons lichaam zien, blijft toch een verhaal apart. Toen ik dik was, vond ik het wel prima. Zag het in de spiegel niet maar op de foto wel. Nu ben ik slank en heb nog steeds last van hetzelfde. Zie het in de spiegel niet, op de foto wel. Trots ben ik niet echt op mijn afvallen. Komt waarschijnlijk doordat ik er, voor mijn gevoel, weinig voor heb moeten doen. 47 kilo is veel bij een ander maar niet voor mij. Ben ook nog steeds verbaasd dat mensen mij niet meer herkennen aan het uiterlijk. Ik word herkend aan mijn stem en mijn lach. Voor mijn idee ben ik niet zo veel veranderd. Maar dat is natuurlijk onzin. Zoveel gewichtsverlies geeft een totaal ander uiterlijk. Ik ga nu ook regelmatig bewust voor de spiegel staan om de verschillen te zien. En vooral ook om het te waarderen. Work in progress, zal ik maar zeggen. Geest en lichaam zitten nog niet op hetzelfde niveau.
Alle reacties Link kopieren
Wat doen jullie met kleding die te groot is?
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik allemaal weg gegeven aan een kennis die er nog niet aan toe is om af te vallen 😉 Ik heb alleen één broek bewaard, als reminder aan mezelf dat ik zo nooit meer wil worden!!!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Hoe ging het Babs? Was het gezellig?

Ja, het lijf werkt soms raar. En inderdaad spiegel versus foto! Had precies hetzelfde.

Krijg de laatste dagen steeds de vraag of ik ben afgevallen. Het schijnt dat mensen dat met 10 kilo gaat opvallen. Zal ik nu over de -10 zitten? Moet vanavond wegen.

Succes weer iedereen de komende week!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel kleding op Marktplaats gezet leverde nog best iets op, alleen heb ik er daarna meteen zelf nieuwe van gehaald inclusief bikini's, ik heb er nu ook meer dan genoeg net zoals Takkentrol haha.



Vervelend mamathijos, maar misschien past de 800 inderdaad beter bij je lichaam, sommige lichamen hebben juist iets meer brandstof nodig om goed te kunnen afvallen! Wel een lastige keuze want je weet het van tevoren natuurlijk niet.



Hoe ging het Babs?



Fijn dat het goed gaat Vivacambridge! Je klinkt lekker gemotiveerd dus dat gaat goedkomen! hoe gaat het met jullie huis?



Ik ben ook echt bang dat alles gaat hangen redmissy, maar ik las inderdaad ook ergens dat het nog wel bij kan trekken. Je bent natuurlijk ook echt veel afgevallen! Super dat je gewoon al onder de 110 zit!!!!



Vanavond dus mijn eerste eetdag en ik heb er zoooo'n zin in haha, ik ga de gevulde courgette maken!

Ik heb ook al een eetlijstje gemaakt voor deze week!



Ik vroeg me alleen iets af, op welke tijden nemen jullie je shakes in de eetweek? Ik heb er nu een op om 8.30 en de tweede om 12.30, dan eet ik straks rond 17.30-18.00 denk ik, en dan de derde shake deed ik meestal rond 20.00, maar hoe doen jullie dat?



Ben benieuwd naar je weegresultaat eimear!
Alle reacties Link kopieren
Ik deel normaal gesproken mijn shakes in 2 Zahra: halve rond half 10, halve rond half 1 halve rond half 3 en laatste om 4 uur. Om ongeveer 6 uur/half zeven m'n soepie. Tijdens mijn eetweek neem ik als 's ochtends als eerste derde shake een hele en de tweede en vierde shake een halve. En geen soep!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Zahra geniet ervan . klinkt goed, wat zit er in de courgette?



Met het huis gaat het allemaal lekker door. We hebben helaas nog een woning meer te koop... Dit levert wel stress op helaas. Dubbele lasten zijn niet fijn, al wisten we het van te voren natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwabber nu al 2 weken tussen de 88-90kg. Varieert per dag. Ik wil zo graag weer eens wat afvallen! Bikkel niet voor niks, sla bbq's over, etentjes, sta 3x in de week in de sportschool, 2 shakes (nou ja die pakjes dan) en een reep per dag en er gebeurd niks. Aaaaaaaaargh! Zelfs even gedacht dat ik zwanger was, is niet zo maar toch! Tot zo ver mijn frustratie.



Mamathijos

Zoals je ziet vliegen niet bij iedereen de kilo's er vanaf. Ik ben nu sinds 1 mei nog geen 10kg kwijt, voornamelijk in de eerste 4 weken en daarna bijna niks afgevallen.



Fata

Wat een heerlijk bericht van je weegschaal! -3kg whoehoe! Wat een fijn gevoel moet dat geven!



Zahra

Geniet van je eetweek! Je weet dat asperges ook mogen? Ze zijn nu mog verkrijgbaar en zooo lekker haha.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje bijenkoningin, wat vervelend. Snap dat je daar van baalt ! Wat zegt je eetjuf er van?
Alle reacties Link kopieren
Eetjuf is rasoptimist. Zij zegt dat het vazelf wel weer komt. Geduld. Van 500kcal moet je lijf afvallen. Daal wel in vetpercentage, maar niet in kilo's. Alhoewel ik zo'n alles meten weegschaal niet heel betrouwbaar vindt. Woensdag weer wegen, maar ben bang dat t weer niks is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven