Lijf & Lijn alle pijlers

Dieetvoeding met suiker ipv zoetstof

25-10-2021 17:35 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn vader zoek ik naar dieetvoeding om aan te sterken met suiker ipv zoetstof. Alle drankjes die hem zijn aangeraden zijn met zoetstof waardoor ze zo vies smaken. Hij is heel dun dus kan zeker wat extra suiker gebruiken!

Iemand tips? Kregen de tip arla protino maar dat is in geen winkel te krijgen.

Verder zijn al die proteïneshakes ook met zoetstof.
Alle reacties Link kopieren
Staat hij onder behandeling van een diëtist?
Die heeft vast ideeën.
Suiker is nu niet het eerste waar ik aan denk bij aansterken en op gewicht komen namelijk.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Terug naar de artsen
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
25-10-2021 17:37
Staat hij onder behandeling van een diëtist?
Die heeft vast ideeën.
Suiker is nu niet het eerste waar ik aan denk bij aansterken en op gewicht komen namelijk.
Ja maar die diëtiste kan helaas niet veel meer vertellen dan een standaardlijstje over voeding bij kanker. Maar belangrijk is dan het kcal en proteïne bevat, en dan voor mn vader geen zoetstoffen omdat hij dat zo vies vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker naar een diëtist gaan. Die heeft er meer verstand van dan mensen op dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
25-10-2021 17:39
Ja maar die diëtiste kan helaas niet veel meer vertellen dan een standaardlijstje over voeding bij kanker. Maar belangrijk is dan het kcal en proteïne bevat, en dan voor mn vader geen zoetstoffen omdat hij dat zo vies vindt.
Gewoon volle yoghurt? Aardbeienyoghurt? Oid?
Via een diëtist kan jouw vader speciale dieetvoeding bestellen. Dat is dan zelfs (deels) vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Koop de ‘bouwsteentjes’.
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Arequipa schreef:
25-10-2021 17:39
Ja maar die diëtiste kan helaas niet veel meer vertellen dan een standaardlijstje over voeding bij kanker. Maar belangrijk is dan het kcal en proteïne bevat, en dan voor mn vader geen zoetstoffen omdat hij dat zo vies vindt.
Dan is het geen goede diëtiste, als ze niet verder kan nadenken. Ik zou een andere zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Kan hij eigenlijk gewoon eten? Of alleen vloeibaar?
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad, volle melk, volle yoghurt/kwark, de schijf van vijf, met sausje en toetje, noten, ed.

Zo moeilijk is het toch niet?
Geloof niet alles wat je denkt.
Alle reacties Link kopieren
Als het gewoon gaat om aankomen en er verder geen dieetrestricties zijn zou je gewoon wat shakes en maaltijdvervangers (Repen) van bv weight care naast de gewone maaltijden kunnen eten.
Alle reacties Link kopieren
En dan zijn er ook nog de nutridrankjes.
Geloof niet alles wat je denkt.
Hier zijn toch die nutri drankjes via de apotheek voor?
In de nutridrink van Nutricia zit gewone suiker ipv zoetstof.
chocolade
Eiwit(koemelk), water, dextrine-maltose, plantaardige oliën (koolzaadolie, zonnebloemolie), suiker, soja-eiwitisolaat, cacao, erwteiwitisolaat, aroma, kaliumcitraat, kleurstof (ammoniakkaramel), zuurteregelaar (citroenzuur), kaliumhydroxide, calciumchloride, magnesiumhydroxide, natrium L-ascorbaat, kleurstof (karmijnzuur), stabilisator (carrageen), calciumhydroxide, DL-α-tocoferolacetaat, ijzerlactaat, nicotinamide, zinksulfaat, retinylacetaat, cholecalciferol, natriumseleniet, mangaansulfaat, kopergluconaat, calcium-D-pantothenaat, D-biotine, pyridoxinehydrochloride, thiaminehydrochloride, pteroylmonoglutaminezuur, kaliumjodide, chroomchloride, natriumflouride, riboflavine, fyllochinon.

Of de rest van de ingrediënten zo goed voor je is weet ik niet, maar er zit in ieder geval geen zoetstof in.
anoniem_400435 wijzigde dit bericht op 25-10-2021 17:52
87.14% gewijzigd
En gesmolten chocola? Het is maar een idee. Of verdraagt hij dat niet goed?
Alle reacties Link kopieren
La-Gamine schreef:
25-10-2021 17:42
En inderdaad, volle melk, volle yoghurt/kwark, de schijf van vijf, met sausje en toetje, noten, ed.

Zo moeilijk is het toch niet?
Nouja het beroep diëtist bestaat niet voor niks.

@to ik zou ook een andere diëtist zoeken. De bouwsteentjes die genoemd zijn, zijn ook een goede. Speciaal ontwikkeld voor mensen met ondergewicht die moeite hebben met eten. Zit extra veel eiwit in bijvoorbeeld. Veel aangeraden ook aan senioren (die vergeten eten nog wel eens /vinden het lastig. In de supermarkt te koop (AH/Jumbo).
Alle reacties Link kopieren
In de meeste drinkvoeding zit zoetstof. Je kan contact opnemen met de leverancier of apotheek en vragen of zij nog andere opties hebben!

Hier veel ervaring met drinkvoeding.

Ter afwisseling kan een groot glas chocomel ook geen kwaad :)

Succes TO!
Alle reacties Link kopieren
Diëtiste zijn we dus al, mijn vader is terminaal en het gaat om weken waarschijnlijk.

Energie of tijd om in een zoektocht naar een andere diëtist te zoeken is er niet echt. Zijn smaak is veranderd door kanker en de tumor drukt op zijn maag. Hij heeft weinig eetlust, eet paar happen yoghurt of rijst maar dat is het.

Willen dus zsm wat dingen bestellen die hij wegkrijgt om iets meer energie in de momenten uit bed te hebben.

Bouwsteentjes heb ik besteld, dank! Kon ik ook niet vinden in de winkels.
Alle reacties Link kopieren
Intotheunknown schreef:
25-10-2021 17:56
In de meeste drinkvoeding zit zoetstof. Je kan contact opnemen met de leverancier of apotheek en vragen of zij nog andere opties hebben!

Hier veel ervaring met drinkvoeding.

Ter afwisseling kan een groot glas chocomel ook geen kwaad :)

Succes TO!
Apotheek ga ik bellen, dank!
Je kan wheipoeder bestellen, dat smaakt naar melk en daar kom je goed van aan. Body builders gebruiken het voor meer volume en meer eiwitten.
Alle reacties Link kopieren
Er is drinkvoeding van Nutricia, via machtiging van de diëtist te krijgen. Ze hebben ook toetjes. En inderdaad de bouwsteentjes zijn ook goed. Van die drinkvoeding kun je vaak eerst een proefpakketje aanvragen om te kijken welke smaak je lekker vindt.
Alle reacties Link kopieren
Wat verdrietig voor je vader en jou :|
Sterkte! :ugeek: :-[
Cateautje schreef:
25-10-2021 18:08
Je kan wheipoeder bestellen, dat smaakt naar melk en daar kom je goed van aan. Body builders gebruiken het voor meer volume en meer eiwitten.
In veel van deze poeders zit ook zoetstof. Er zijn er maar een paar die dit niet bevatten.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een terminale ouder die nog al eens moeite heeft met eten, sommige dingen kan hij niet meer verdragen qua smaak of vettigheid e.d. Hoewel ik soms denk huh? Lust je dat nou opeens wel? haha. Fijn als die momenten er af en toe nog even zijn dat er met smaak iets lekkers naar binnengaat. Verder ook de nutridrink maar dan de toetjes, die zijn ook met suiker. Sterkte! Het valt niet mee... :hug:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven