Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik tijdens een feestje lekker 's middags in het zonnetje kan zitten, zonder dat ik na 10 minuten een ontzettend bezwete plofkop krijg.



Dat ik in een leuk jurkje pas en niet bij mooi weer mezelf in zo'n enorme tent hoef te hullen.



Dat ik zin heb om een nieuwe bikini te kopen.



Dat ik (net als Djoels) gewoon verlieft ben op mijn nieuwe lijf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik gewoon 10 minuten achter elkaar kan rennen op de loopband.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank jullie wel !

Dit topic motiveert me toch zo erg dat ik mezelf weer eens bij elkaar raap en vanaf dinsdag weer eens met mezelf aan de slag ga ! Het gevoel dat ik me net een rollade voel, helpt trouwens ook wel............. ahum...........

Dat gedeelte van HPL moet ik nog maar eens goed lezen want volgens mij schort het daar bij mij ook nogal aan, het -nog- niet in balans zijn, zucht...........

maar alleen al het gevoel dat de beslissing weer is genomen is al lekker !
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik veel complimentjes krijg van mensen, zelfs van vreemden in winkels!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik zo fijn vind, dat ik me beter voel én uitzie!

Goed topic Q, ik ga mee doen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat er al weken twixen en snickers en koek in de kast ligt.. en dat het me niets doet! ik hoef ze niet!



leuk dat je meedoet nik!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik zonder enige moeite alle paaseieren dit weekend heb kunnen laten staan.



Dat ik net twee steunende en kreunende "dikkerds" gepasseerd heb met hardlopen.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 april 2009 @ 12:46:

Sterretjee, ik was te dik omdat mijn vet het equivalent was van mijn emoties. Klinkt wazig misschien, ik zal het proberen uit te leggen:

Ik heb de laatste 15 jaar keihard gewerkt om te komen waar ik nu ben. Met niet meer dan havo-4 en een opleiding in de zorg ben ik in een heel andere sector gaan werken. Heel commercieel en ik ben vrij snel gaan leidinggeven. Leuk, maar ik heb ,ezelf alles moeten aanleren. Ben in die jaren vaak harder geweest dan ik eigenlijk ben. Dat moest wel, als leidinggevende krijg je een hoop stront over je heen dat moet je niet persoonlijk maken. Je moet soms heel vervelende beslissingen nemen, dat wil je ook niet allemaal mee naar huis nemen.

En of je wilt of niet, dat heeft ook impact op wie je als privé-persoon bent.

De laatste jaren merk ik dat ik anders durf te zijn in mijn werk, kwetsbaarder, opener. Dat ik mijn eigen normen en waarden mee wil laten spelen.

Ook privé heb ik jaren geworsteld met een groot probleem. Ruzie in de familie, constant heen en weer geslingerd tussen voor mezelf kiezen of voor 'de bloedband'. Uiteindelijk een keuze gemaakt maar op een keiharde manier. Was ook niet goed voor mij.

Daar heb ik nu een manier in gevonden om er vrede mee te hebben, om met mededogen te kijken naar de ander en naar mezelf.

Mijn overgewicht was de fysieke uiting van die 'hardheid'.

Naarmate ik meer mezelf werd, werd het afvallen makkelijker.

Het afvallen was namelijk niet meer het doel, het gaat om balans. Het gaat om vrede hebben met jezelf, het gaat om ontdekken dat je overgewicht een symptoom is van je psychische gesteldheid.

En dat hoeven geenw ereldschokkende dingen te zijn hoor, zoals je bijvoorbeeld bij Oprah en Dr Phil ziet. Ik heb geen jeugdtrauma, ik heb helemaal geen trauma. Ik heb alleen mezelf ongemerkt verstopt. En dat was ook nodig, daardoor ben ik gekomen waar ik nu ben. En daar ben ik retetrots op.Wauw HPL, respect!
Alle reacties Link kopieren Quote
dat ik zo veel vrijer kan bewegen .. zonder dat er van alles in de weg zit, of ik het idee heb dat ik op een bepaalde manier moet lopen/zitten omdat het er anders niet uit ziet
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik het idee heb dat mijn 15 kilo vet veranderd is in 15 kilo zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben jaloers op jullie. Kan het niet al kerstmis zijn? Tegen die tijd moet er toch ook van mij substantieel minder zijn Dat ik dan kan zeggen wat jullie allemaal zeggen. En een van de dingen die me gisteren opvielen en die ik dan niet meer heb:



Dat ik een broek aan kan trekken zonder dat al het vet er aan de bovenkant uit lubbert...



Keep up the good work ladies!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik zo veel lekkerder kan slapen!
Alle reacties Link kopieren Quote
OMG ik ging op zoek naar een topic over een goede diëtiste in Utrecht, maar dit is véél beter.





R.E.S.P.E.C.T meiden. Echt! Zo knap van jullie!



Ik zei tegen lief van de week: waarom lukt het me nu niet?? Waarom heb ik verdomme de ballen niet om het te DOEN dat afvallen? En waarom is de enige keer in mijn leven wél gelukt om af te vallen, op het moment dat ik weggegaan ben bij mijn ex??? Waarom ging het toen vanzelf?



Door het verhaal van HPL zijn mijn ogen geopend: het gaat om balans, in balans zijn met jezelf. Dat was ik destijds volledig. En nu is de balans weer zoek.



Ik ga niet op zoek naar een Diëtiste, want ik wéét gdvr wat ik fout doe. Ik ga op zoek naar een coach of naar een therapeut. Iemand die me kan helpen dichterbij mijzelf te komen. En dan echt.



Quirijn, bedankt. Heel erg bedankt. En wat ongelooflijk knap ook van jou...
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nemovisje.. gelijk heb je! we weten inderdaad allemaal heus wel wat we fout doen.. en wat we beter wel en beter niet kunnen eten.. het gaat om het doen! goed voor jou dat je op zoek gaat naar iemand die je kan helpen bij het vinden van je balans (klopt het als ik zeg dat weggaan bij je ex gelijk staat aan kiezen voor je zelf, goed zorgen voor je zelf.. das eigenlijk ook wat je met afvallen doet he.. keizen voor je eigen gezondheid, er voor kiezen om goed te zijn voor je zelf..)

Het gaat je lukken!!! zet em op!!!



(en wat fijn dat het topic, en die fantastische HPL je hierbij geholpen hebben!)
Alle reacties Link kopieren Quote
en dan nog een nieuwe dag, dus ook weer iets voor mijn lijst:



Dat ik het weer zo prettig vind als quirijnman lekker bij me op mn buik komt liggen met zn hoofd, en dat ik me dus niet meer schaam omdat ie zo hoog ligt! (gaat ie altijd geluidjes luisteren.. knorretjes nadoen enzo.. whaaaaaa wij zijn nogal een maf duo!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik mijn muur zó ver heb gesloopt dat ik met merk als ik uit balans ben. Zoals nu

En dat ik er meteen wat aan doe
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quirijn, je hebt gelijk, weggaan bij mijn ex stond daar gelijk aan; kiezen voor mezelf. En hoe gelukkig ik nu ook ben, ik merk dat er oude patronen insluipen en dat ik verwijderd raak van mezelf. Wat een eyeopener ... gisteren kwam gelijk alle ellende er ook uit lief schrok maar herkent het. Fijn! En nu hoppaaaa... aan de slag!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik hier wat vragen?



Hoe merk je dan als je uit balans bent?

(sorry voor dit offtopic)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merkte dat niet, pas nu ik er heeeel diep over nagedacht heb, denk ik; er zit een patroon in mijn verleden in verhouding tot eten en aankomen. En nu zie ik dat ik weer in dat patroon zit en dus in onbalans ben... (omdat ik weet hoe ik me voelde toen het wél goed ging en ik niet taalde naar eten...)
Alle reacties Link kopieren Quote
voor mij: dat ik zo dik geworden was.. dat ik niet lekker in mn vel zat, me rot voelde over mn lijf, veel moe was, slecht kon slapen, negatief was etc etc



ik dacht lang dat ik gewoon dik was omdat ik veel van chips en koekjes hield.. als je daarvan houdt dan neem je af en toe een koekje, of een bakje chips.. maar ik at in het weekend twee zakken achter elkaar, en dan nog snoep.. belachelijk! (naar mijn mening eet iemand die in balans is niet zo vreselijk veel, en gaat daar niet mee door tot boven de weet ik veel kilo) ik at door totdat ik 113,1 kilo woog..



Ik heb trouwens geen mega diep probleem uit mn jeugd of onverwerkt trauma hoor! ik herkende mezelf alleen niet meer, plaatste mijzelf niet op de eerste plaats en zorgde slecht voor mezelf.. en het werd een soort cirkel.. (slecht zorgen, rot voelen, rot voelen, nog slechter voor mijzelf zorgen.. etc etc)
Alle reacties Link kopieren Quote
toen ik twee jaar geleden nog gewoon slank was (bmi 22) was ik trouwens ook niet zo veel aan het eten.. het ging toen ook heel goed met me..



na het kwijtraken van de kilo's moet ik dus gaan zorgen dat ik het heel goed in de gaten ga houden! (zowel het eten als de manier waarop ik voor mezelf zorg... ik moet aandacht aan mezelf blijven besteden, en mezelf op de eerste plaats zetten.. pas dan kan ik een leuke vrouw, vriending, collega etc zijn!)
Alle reacties Link kopieren Quote
En als je al een tijd aan het afvallen bent en t opeens niet meer lukt? (het uit balans zijn zoals jullie dat noemen)



Kan er geen patroon in zien bij mij, word er echt n beetje moedeloos van.
Alle reacties Link kopieren Quote
wat lukt niet meer? val je niet meer af.. of lukt het je niet je aan je 'eetplan' te houden..
Alle reacties Link kopieren Quote
die laatste twee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Shit, Quirijn, wat herkenbaar wat je schrijft! (behalve die bmi van 22 dan.... ). Ook ik dacht altijd dat eten heel belangrijk voor mij was, ik heel veel om lekker eten gaf etc., etc.....Maar ik ben erachter gekomen dat ik inderdaad wel van lekker eten hou, maar dat dit NIET inhoudt een zak chips, reep chocola en een avondmaal wegwerken, met misselijkheid, jezelf dik en waardeloos vinden en slapeloosheid tot gevolg. Houden van lekker eten is genieten van een bord lekker, goed voedsel en daar dan heel blij mee zijn.

Dit inzicht kwam bij mij na weggaan uit Nederland voor een jaar (MET gewichtsverlies van toch wel zo'n 15 kilo denk ik, al een hele tijd geen weegschaal meer gezien). Er mag nog steeds wel wat af en ik hoop dat dat, ook terug in Nederland, gaat lukken met mijn veranderde visie op eten, balans, mezelf en mijn lichaam.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven