Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
En even terug naat het eigenlijke onderwerp van dit topic:



Een kennis na 13 maanden zien en het eerste wat hij zegt: 'wauw, jij bent echt veel afgevallen!'



Alle reacties Link kopieren Quote
@sterretje: moeilijk is dat, als het niet meer wil lukken. Ik weet natuurlijk niet hoe en waarom dat is.. heb je zelf een idee? is er iets veranderd tussen nu en toen het nog wel lukte.. soms is het prettig om even een pauze in te lassen.. even een tijdje op gewicht te blijven, te kijken wat er aan de hand is en dan weer met frisse moed te gaan starten.. (doorgaan terwijl het niet lukt levert natuurlijk alleen maar een hoop frustratie op.. en die frustratie zou ervoor kunnen zorgen dat het nog moeilijker wordt)..



@Madrugada: Ja hebt zoooo gelijk, van eten houden is idd gewoon lekker genieten van een goed bord eten, of een koekje bij de koffie in het weekend, of weet ik veel.. maar niet eten tot je misselijk bent.. das geen houden van eten!

Wat goed dat je weer lekker zo op weg bent! ik hoop dat voor je dat het terug in Nederland helemaal gaat lukken! (en leuk he.. als mensen dat tegen je zeggen? das een supergoede motivatie!)
Alle reacties Link kopieren Quote
en nu ik ook weer even on-topic



.. dat ik nu zomaar op de weegschaal durf te staan, en dat ik dan nog wel zie dat ik te zwaar ben, maar dat ik er vertrouwen in heb dat ik die kilo's er ook wel af krijg!
Alle reacties Link kopieren Quote
ik vind het al heel fijn dat ik een vriendin, die zelf nogal met eten, gewicht en haar lichaam op dat gebied bezig is en waar het met veel downs nu toch beter gaat (de balans dan) zover heb gekregen tot 8 mei (als ik weer naar de dietiste moet) niet op de weegschaal te gaan staan. Kortom:



dat ik mijn gewicht, uiterlijk en eetgewoontes los van elkaar kan zien. Als mijn broeken losser zitten en ik me beter voel, gaat het goed. Gewicht is daar eigenlijk ondergeschikt aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik merk dat ik als ik verliefd ben en/of in 'n relatie zit áltijd in onbalans ben. Nu ben ik emotioneel vrij, dus daarbij voel ik me sowieso beter in balans en dus beter in staat om ergens flink voor te gaan. Overigens zijn bij mij alle emoties wel geschikt om te willen eten, ik ben een typische grazer. Ik realiseer me dan ook dat ik in feite levenslang heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
dat ik geen pijn meer heb aan mijn knieen!
Alle reacties Link kopieren Quote


Hoi hoi, wat een super positief topic is dit toch. Lees al een tijdje mee. Ben nu in negen weken 14 kg afgevallen en begin echt de voordelen te merken. Dus daarom laat ik hier nu een berichtje achter.



Dingen die zo fijn zijn....Ik durf mezelf weer in de spiegel te bekijkenIk begin mezelf weer leuk te vindenMijn zelfvertrouwen groeitIk ben trots op mezelfIk kan weer in normale winkels kleren kopenDat zijn slechts een paar puntjes..... Dus dank Quirijn, voor je positieve topic.

Alle reacties Link kopieren Quote
wat goed Dizzy!



... dat ik zo veel vaker de fiets/benenwagen pak, in plaats van dat ik overal met de auto of tram heen ga!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik, op zo'n mooie dag als deze, gewoon in korte broek ga hardlopen!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren Quote
... dat ik 56 pakjes boter (vet) kwijt ben!





- als ik een lijndipje heb, zet ik het aantal afgevallen kilo's altijd om in pakjes boter. Als ik dan visualiseer hoeveel ik ben afgevallen, loop ik weer huppelend rond. Doe maar eens 56 pakjes boter in je winkelwagentje

-

Alle reacties Link kopieren Quote
hoeveel is 21 kilo in pakjes boter?? dan kan ik dat me ook eens gaan voorstellen..
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat zijn 84 pakjes boter!



Dat droeg je allemaal mee. Moet je nu eens proberen 21 pakken melk te tillen, lukt je waarschijnlijk met moeite!
Alle reacties Link kopieren Quote
wow! dat zijn een hoop pakjes boter!
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, dat kan je wel zeggen!



Dan wordt het opeens ook concreet, in plaats van een getalletje op de weegschaal. Als ik mijn streefgewicht bereikt heb, ga ik voor de grap inderdaad eens de hoeveelheid pakjes boter die ik ben afgevallen in een wagentje leggen.

Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk ook altijd in pakken melk!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Volle melk dan hè!

En die ga ik nu verplaatsen buiten, met hardlopen.

10 pakken eraf, nog 15 te gaan!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Loop ze Nik!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankje! Het ging goehoed!

Dat is ook weer een enorm voordeel, je bouwt je conditie makkelijker op.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat maat 44 lekker mn kast uit kan! (is verbannen naar de berging.. en na de zomer ga ik het allemaal 'passen', en zorg ik er voor dat het nog steeds te groot is, zodat het allemaal in de zak van max kan!)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik knip en plak ff mijn lijstje uit het 100+topic;quote:

Kreeg net gff een lightball moment. Het gaat nu al een jaar gewoon goed!

De winst:

Ik heb volgehouden in de maanden dat er geen grammetje afging

Ik sport en heb er lol in

Ik blaak van het zelfvertrouwen

Ik merk wanneer ik uit balans ben en doe er dan wat aan

Ik weet waarom ik dik was

Ik ben zo'n 16 kilo kwijt

Ik heb een hele grote groep fijne mensen om me heen waar ik enorm veel steun aan heb (jaja deze veer is voor julie )

Ik ben fit

Ik heb een goede conditie

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik ben al een week goed bezig. Nog geen 16kg, maar ik hoop wel resultaat (toch frustrerend dat ik me niet mag wegen...).



Dat ik (straks) mijn bikini aandurf zonder me druk te maken over alle dikke onderdelen van mijn lijf. Volslank bevat ook het woord slank!

Dat ik straks misschien wel een nieuwe bikini mag kopen trouwens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga hier ook meelezen en meeschrijven, misschien dat ik de knop omkrijg na al deze positieve berichten.



Ik hoop door het lezen van al het positieve, zoals geen zere knieen meer, korte broeken, hijgen en puffen na een trap op te lopen, schaamte etc. etc. om toch vooral de draad weer op te kunnen pakken.



Zoals Jojo al schreef, ik ben ook een grazer.

Ik eet om het eten, en dat moet ik afleren.



Ik ben vanmorgen weer begonnen met bewust eten en hoop dat het gaat lukken.
anoniem_68635 wijzigde dit bericht op 20-04-2009 08:47
Reden: vautje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
sterkte elle.. zet em op!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Doen we Q.....dank je!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een heerlijk motiverend topic is dit :D



Ik zit de laatste jaren niet echt goed in mijn vel... Sinds het verbreken van mijn laatste relatie gaat bijna niks meer zoals ik het graag wil. Ik ben heel langzaamaan behoorlijk wat aangekomen (was altijd al een jojo, maar zit nu toch echt wel op het toppunt qua gewicht, of beter gezegd dieptepunt) en kan mezelf geen stevige volslanke meid meer noemen... ben nu echt dik..



Ik ben nu bezig om zelf weer de touwtjes in handen te krijgen in mijn leven... dit gaat stapje voor stapje, en dankzij jullie positiviteit heb ik nog meer motivatie gekregen om goed voor mezelf te zorgen



(vooral het verstoppen herken ik... ik denk dat het bij veel dikke mensen een belangrijke reden is waarom ze dik zijn geworden)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven