Lijf & Lijn alle pijlers

dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben....

31-03-2009 23:06 793 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig met een lijst. Een lijst van de dingen die zo fijn zijn, nu ik niet meer zo zwaar ben. Gewoon om me wat meer bewust te worden van de veranderingen die ik iedere dag zie. Ik hoop dat de lijst me de motivatie geeft om door te gaan tot ik mijn streefgewicht heb bereikt (wat me ook zeker gaat lukken!). Daarnaast hoop ik dat de lijst me gaat helpen om de kilo's er daadwerkelijk af te houden.



Op de lijst staan allerlei verschillende dingen. Ik wil er graag iedere dag één gaan posten, en zou het leuk vinden als er meer mensen mee willen doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
dat ik 5 km kan hardlopen! (en dat ik dat ook drie keer in de week doe!)



en dat ik dus vorige week heb meegedaan aan mn eerste ladies-run.. en dat ik zooooo trots over de finish kwam!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom was jij te dik dan hoipippi als ik vragen mag?
Alle reacties Link kopieren Quote
dat ik me niet schuldig voel als ik een keer wat lekkers neem.

dat mn bovenbenen niet tegen elkaar schuren bij een rokje.

dat ik er niet uit zie als een rollade bij wat strakkere kleding

dat ik naar mijzelf op foto's kan kijken zonder te denken 'djies wat ben ik vet'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet ff nadenken of ik dat hier wil vertellen Ster
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is goed hoor HPL! Kijk maar.

Ben gewoon oprecht geinteresseerd! En nieuwsgierig!





Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Quirijn schreef op 04 april 2009 @ 13:04:

dat ik 5 km kan hardlopen! (en dat ik dat ook drie keer in de week doe!)



en dat ik dus vorige week heb meegedaan aan mn eerste ladies-run.. en dat ik zooooo trots over de finish kwam!!!



Wat goed, gefeliciteerd!! Dat zou ik ook wel willen kunnen, maar ik ben te lui en bovendien lijkt hardlopen me helemaal niks... (Ik heb het wel eens geprobeerd, twee weken drie keer in de week joggen/hardlopen, maar vond het echt niks...)

Mag ik vragen hoe je je conditie hebt opgebouwd en hoe lang het duurde voordat je in staat was om 5 km te kunnen rennen?
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Heyjij schreef op 04 april 2009 @ 13:16:

dat ik me niet schuldig voel als ik een keer wat lekkers neem.

dat mn bovenbenen niet tegen elkaar schuren bij een rokje.

dat ik er niet uit zie als een rollade bij wat strakkere kleding

dat ik naar mijzelf op foto's kan kijken zonder te denken 'djies wat ben ik vet'



Hoe herkenbaar!! Alleen ben ik nog steeds dik...

Zou zo graag eens een rokje willen dragen zonder broekje met pijpjes eronder...
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Pear schreef op 04 april 2009 @ 16:57:

[...]





Wat goed, gefeliciteerd!! Dat zou ik ook wel willen kunnen, maar ik ben te lui en bovendien lijkt hardlopen me helemaal niks... (Ik heb het wel eens geprobeerd, twee weken drie keer in de week joggen/hardlopen, maar vond het echt niks...)

Mag ik vragen hoe je je conditie hebt opgebouwd en hoe lang het duurde voordat je in staat was om 5 km te kunnen rennen?



Ik heb 8 weken lang drie keer in de week getraind... toen kon ik dus vorige week de 5 km lopen (loop evenement). Heb dat trouwens gedaan met start to run (met vlaamse evy).. dus gewoon heel rustig beginnen (steeds een minuutje rennen, 3 min lopen), ik was aan het begin dus al moe na een minuut rennen (lees ernorm buiten adem) maar nu gaat het hardstikke goed!

Ben nu aan het trainen om 10 km te gaan rennen!
Alle reacties Link kopieren Quote
dat ik geen pukkels in mn gezicht meer heb!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sterretjee, ik was te dik omdat mijn vet het equivalent was van mijn emoties. Klinkt wazig misschien, ik zal het proberen uit te leggen:

Ik heb de laatste 15 jaar keihard gewerkt om te komen waar ik nu ben. Met niet meer dan havo-4 en een opleiding in de zorg ben ik in een heel andere sector gaan werken. Heel commercieel en ik ben vrij snel gaan leidinggeven. Leuk, maar ik heb ,ezelf alles moeten aanleren. Ben in die jaren vaak harder geweest dan ik eigenlijk ben. Dat moest wel, als leidinggevende krijg je een hoop stront over je heen dat moet je niet persoonlijk maken. Je moet soms heel vervelende beslissingen nemen, dat wil je ook niet allemaal mee naar huis nemen.

En of je wilt of niet, dat heeft ook impact op wie je als privé-persoon bent.

De laatste jaren merk ik dat ik anders durf te zijn in mijn werk, kwetsbaarder, opener. Dat ik mijn eigen normen en waarden mee wil laten spelen.

Ook privé heb ik jaren geworsteld met een groot probleem. Ruzie in de familie, constant heen en weer geslingerd tussen voor mezelf kiezen of voor 'de bloedband'. Uiteindelijk een keuze gemaakt maar op een keiharde manier. Was ook niet goed voor mij.

Daar heb ik nu een manier in gevonden om er vrede mee te hebben, om met mededogen te kijken naar de ander en naar mezelf.

Mijn overgewicht was de fysieke uiting van die 'hardheid'.

Naarmate ik meer mezelf werd, werd het afvallen makkelijker.

Het afvallen was namelijk niet meer het doel, het gaat om balans. Het gaat om vrede hebben met jezelf, het gaat om ontdekken dat je overgewicht een symptoom is van je psychische gesteldheid.

En dat hoeven geenw ereldschokkende dingen te zijn hoor, zoals je bijvoorbeeld bij Oprah en Dr Phil ziet. Ik heb geen jeugdtrauma, ik heb helemaal geen trauma. Ik heb alleen mezelf ongemerkt verstopt. En dat was ook nodig, daardoor ben ik gekomen waar ik nu ben. En daar ben ik retetrots op.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt HPL, dat je je persoonlijke ervaring hier wilt delen.



Ik vraag me namelijk zelf ook af waarom ik steeds zo jojo en dan uiteindelijk weer te dik blijf.

Ben nu overigens al maaanden aan het sporten hoor.

Ik begrijp je wel heel goed, het gaat idd om de balans.



En knap dat je je nu wat meer kwetsbaar kan opstellen op je werk!



Bedankt voor je verhaal pippi!
Alle reacties Link kopieren Quote
mooi verhaal pip.. super!
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Knap hoor pip je verhaal hier weg te schrijven, maar zo waar wat je schrijft! Doet me beseffen waarom het mij nu niet lukt omdat ik gewoon totaal niet in balans ben met mezelf... Laten we daar maar eens aan gaan werken dan he...



In ieder geval wel motiverend om te lezen allemaal hier... Dus ik hoop dat ik hier mijn motivatie uit kan gaan halen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik heel de middag ongegeneerd met mijn kinderen kom dansen bij een theatervoorstelling zonder me te schamen voor mijn dikke lijf en vuurrode kop. Ik zag een mevrouw naast (té hoog BMI, met cola en chips op schoot) jaloers naar me kijken, of verbeelde ik me dat...?



Ik ben nog nooit zo blij geweest met iets wat ik NIET meer heb, namelijk -15kg.



Quirlijn: dat van dei pukkels viel me bij mezelf ook op! Die heb ik dus ook NIET meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
idd! pukkels... nog iets wat we kunnen missen als kiespijn he..



wat een enorme positieve verhalen allemaal!!
Alle reacties Link kopieren Quote
dat ik niet meer bang ben dat iemand aan me vraagt hoe ver ik al ben...



hoe ver?



oh! je bent niet zwanger... sorrie..



(nog nooit gebeurt overigens.. maar zat wel in mn hoofd)
Alle reacties Link kopieren Quote
Is mij wel een keer overkomen....
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik laatst iemand heel enthousiast ge-dag zei en dat hij me niet herkende. Toen ie eenmaal doorhad wie ik was zei hij 'wat ben jij afgevallen, ik herkende je echt niet!'
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ik eindelijk weer kan genieten van eten.. (waar ik dacht dat ik er enorm van genoot, besef ik me nu dat ik het gewoon naar binnen gooide zonder er bij na te denken.. nu heb ik eindelijk ook echt eens honger/trek en kan ik zoooo enorm genieten van iedere hap die ik neem!)
Alle reacties Link kopieren Quote
heel fijn natuurlijk maar twee keer is een beetje overdreven
anoniem_79705 wijzigde dit bericht op 07-04-2009 15:00
Reden: dubbel
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
dat als je op je paard gaat zitten er het niet hetzelfde uitziet van achteren.



Dat je nu wel in de etalage kijkt met voorbij lopen en tevreden bent met je lijn.



dat je niet meer zo zielig bent dat je een zak chips light opvreet wat natuurlijk echt kul is, dat je inmiddels geleerd hebt dat een stukje kaas met een romatomaatje veul lekkerder is.
Alle reacties Link kopieren Quote
hmmm kaas met een tomaatje! lekkuurrrr



...en idd die chips is natuurlijk bullshit.. ik at altijd de light balsamico van lays.. maar niet om het light, want ik wist wel dat het onzin is, maar meer omdat ik die smaak zo lekker vond...

maar nu.. ik moet er niet aan denken om een zak chips te eten.. niet eens een handje trouwens..
Alle reacties Link kopieren Quote
ik eet tegenwoordig ook wel eens een augurkje als ik even lekkere trek heb.. is zeker lekker met een half plakje vegetarische gegrilde gehakt eromheen (ik eet dus geen vlees, dit is een soort vegetarische vleeswaren/broodbeleg van de appie hein.. echt heel erg lekker)
Alle reacties Link kopieren Quote
dat ik ook gewoon naast m'n dochter mee kan schommelen zonder dat die ijzeren touwen in m'n benen snijden!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven