Lijf & Lijn alle pijlers

drie maaltijden per dag

09-08-2018 13:38 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil een kilo of 6 kwijt.
Nu heb ik bedacht dat ik naar 3 maaltijden per dag wil.
Zodat ik niet constant aan hoef te denken wat ik (tussendoor) ga eten en ik denk ook dat het mijn bloedsuikerspiegel ten goede komt (vaak als ik wat eet, krijg ik daarna weer extra trek).
Wie doet dit nog meer en wat eet je dan zoal?
Ik ben vandaag begonnen en het bevalt me tot nu toe goed. Ik eet wel ongeveer 500 kcal per maaltijd zodat ik er een paar uur tegen aan kan.

Dit is wat ik vandaag eet/ heb gegeten

Ontbijt om 6.30 : 300 ml magere yoghurt met 5 eetlepels havermout, handje rozijnen en handje blauwe bessen
Lunch om 12.30: 3 bruine boterhammen, met pindakaas en met jam en 2 pruimen
Avondeten om 18 uur: 3 kleine gekookte aardappelen, een tartaartje en spinazie

Als ik ga hardlopen (45 min) zal ik na het hardlopen nog wel iets extras eten zoals een bakje yoghurt met een appel bijvoorbeeld.

Wat vinden jullie ervan?
anoniem_372094 wijzigde dit bericht op 09-08-2018 13:40
3.54% gewijzigd
FemmeRotterdam schreef:
11-10-2018 08:16
In hoeveel tijd is dat, anderhalve maand?
Dat ben ik ook afgevallen in 6 weken en vind dat prima. Ik overweeg om na mijn volgende reis wel het Pioppi dieet helemaal te doen. Dus koolhydraat beperkt. Ik eet nu zoveel mogelijk langzame koolhydraten.
Ben daarom benieuwd naar ervaringen met het Pioppi dieet.


Ik ben zo’n beetje na de zomervakantie begonnen met ‘weer opletten’ en dat was half augustus, dus nu een maandje of 2 geleden. Ik vind het al prima als er niks bijkomt en ik niet het idee heb dat ik streng aan het diëten ben. Als er dan ook nog langzaamaan wat af gaat (en blijft!!!) is dat een mooie bonus!

Ik ben inmiddels echt meer op zoek naar een blijvende leefstijlverandering (en blijvend resultaat) in plaats van het zoveelste tijdelijke dieet. Dat eindeloze ge-jojo wil ik ook niet meer.

Pioppi ga ik dus niet aan beginnen, koolhydraatarm heb ik al een aantal keren gedaan maar dat is het niet voor mij. De laatste keer kha sloegen mijn hormonen ook nog eens extra op hol en daar lig ik al zo mee in de clinch, dus daar houd ik me voortaan verre van. :$
Alle reacties Link kopieren
Hmmmmm, ben het met je eens over de blijvende leefstijlverandering in plaats van het zoveelste tijdelijke dieet.

Aan de andere kant zou ik graag een gezond gewicht hebben om blessures met hardlopen te voorkomen. Dat heb ik pas over 6 kg en met 3 weken Pioppi en dan weer terug naar deze leefstijl zou ik daar sneller zijn...

Maar mijn hormonen doen ook wel eens raar, dus jouw ervaring maakt me wel ongerust.
FemmeRotterdam schreef:
11-10-2018 11:02
Maar mijn hormonen doen ook wel eens raar, dus jouw ervaring maakt me wel ongerust.


Ik heb al een ‘gezond gewicht’ (1.80 m 78,8 kg) maar volgens de sportarts was een paar kilo minder een beter gewicht voor een duursporter (76-75 kg). Maar zolang ik wel in ‘gezond gewicht’ (onder 80 kg) zit, maak ik me niet zo druk om die paar kg. Ik vind balans dan belangrijker.

Mijn zus heeft ook ‘rare hormonen’ maar die heeft juist wel weer baat bij koolhydraatarm. De ene rare hormonen zijn de andere niet. :P Ik zou daarom kha dus niet af- of aanraden bij rare hormonen, maar persoonlijk is het niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Aha, dat zet tot nadenken.

Ik weeg 85 bij dezelfde lengte. Vandaar mijn huidige knieproblemen bij duurlopen. Logisch ook, zoveel gewicht op die knieën. :(
Ik blijf meelezen hoor! Of start anders een nieuw topic?
Sorry sorry .
Hier TO.
Heb een nieuwe Nick genomen en had het wat druk dus paar weken niet geweest.
Eva_1983 schreef:
16-10-2018 17:34
Sorry sorry .
Hier TO.
Heb een nieuwe Nick genomen en had het wat druk dus paar weken niet geweest.


Welkom terug! :) Alles goed verder?
Hey dankje! Gaat prima.
En met jou?
Hopelijk niet teveel klachten van die cyste?
Eten gaat redelijk. Ik neem ook weleens wat lekkers maar mensen zien me afvallen dat is leuk :). Vorige week 3 mensen die vroegen of ik afgevallen was.
Ik schommel tussen de 75 en 76.
Hier gaat het nog altijd super. Sinds de vorige keer dat ik hier schreef zijn er toch weer 2 kilo af. Inmiddels een BMI van 20, dus dik tevreden.

Ik doe verder niks geks. Drie maaltijden per dag, niks meer, niks minder. En drie keer per week flink fanatiek sporten, zo'n 30-90 min.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er ook nog!
Hier ook nog lekker op dreef, maar even knijterdruk op werk nu ik weer gedeeltelijk werk.Komend weekend weg naar het Oosten voor zakenreis, we gaan het gewoon doen en dus nog veel voorbereiding plus bijeenkomsten nu.

Maaltijden gaan goed, ondertussen alweer wat kilo's eraf door de Addison, dus ik probeer zo goed mogelijk te eten dat het niet teveel wordt. Hopelijk snel de ommekeer, medicatie gaat ook vast helpen :)
Sporten mag nog even niet van de dokter, dus lekker veel aan het wandelen...ook prima met dit weer!
samen sta je sterker
Eva_1983 schreef:
16-10-2018 19:24
Hey dankje! Gaat prima.
En met jou?
Hopelijk niet teveel klachten van die cyste?
Eten gaat redelijk. Ik neem ook weleens wat lekkers maar mensen zien me afvallen dat is leuk :). Vorige week 3 mensen die vroegen of ik afgevallen was.
Ik schommel tussen de 75 en 76.


Hier alles prima, op het moment geen klachten! Wat goed dat je zo afgevallen bent! :yes:
Wat is het hier stil geworden.
Hoe gaat het met jullie?
Bij mij zijn de drie maaltijden weer meerdere eetmomenten per dag geworden en daar baal ik wel van eigenlijk.
Het was zo lekker duidelijk en ik viel er goed mee af.
Misschien toch weer oppakken dus.
3 eetmomenten en niks, nada tussendoor.
Alle reacties Link kopieren
HIer is het ook wat gestagneerd hoor. Vakantie, en toen eigenlijk qua gewicht gelijk gebleven, wat me reuze meeviel. Misschien omdat het wat kouder wordt, en eerder donker... moeilijker om me echt aan mijn patroon te houden.

Al een tijdje niet op de weegschaal durven staan, haha.
Such fun!1
Als je gelijk bent gebleven viel het misschien toch wel mee met het slechte eten marindah en heb je jezelf waarschijnlijk toch al een beter eetpatroon aangeleerd.
Ik ga er weer voor :). 3 maaltijden per dag .
Ik ben gelukkig niet aangekomen ook.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, Ni Hao,

Ben vanochtend geland na bijna 10 dagen Hong Kong en China.
Het is me wel gelukt om 3 maaltijden per dag te eten, maar niks volkorens en heb wel veel meer alcohol gedronken. Ik durf ook nog niet op de weegschaal te staan.
Vanavond ga ik feestelijk met man uiteten en proberen niet in slaap te vallen.
Morgen wil ik weer aan te slag. Zal de Pioppi nieuwsbrieven eens goed doorlezen.

Hoe is het bij jullie?
Heb jij alweer gewogen MarindaH? Heb het boek Lichter tijdens de vlucht gelezen. Vond het goed, er stond ook nog iets over Addisson Maestro.
Eva, ben jij nog steeds zo slank?
femmerotterdam wijzigde dit bericht op 27-10-2018 18:10
0.17% gewijzigd
Ni Hao Femme.
Hou je het uit daar?!
Leuk wat van je te horen.
Nou slank nog niet maar vanmorgen 74.5 dus gaat lekker :).
Hoe het kan weet ik niet want eet echt zeker niet altijd braaf.
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
27-10-2018 17:46
Ni Hao Femme.
Hou je het uit daar?!
Leuk wat van je te horen.
Nou slank nog niet maar vanmorgen 74.5 dus gaat lekker :).
Hoe het kan weet ik niet want eet echt zeker niet altijd braaf.
Het was heel zwaar, ben heel erg blij om weer thuis te zijn!

74, 5 is toch best slank met jouw lengte. Ik moet nog heel wat kg's voordat ik daar ben.
Femme super fijn om weer thuis te zijn !! Lekker je vriend vertroetelen.
Je hebt het maar mooi achter de rug!
Klopt hoor 74.5 is niet te dik
Maar ik wil er nog 3 a 4 kg af.
Bij jou komt dat ook vanzelf! Ik ben al vanaf januari bezig hè, toen woog ik 84.
Ga je trouwens pioppi doen Femme?
Een collega van mij doet dat en haar bevalt het goed.
Eerste week wel even doorzetten maar daarna wordt het makkelijker.
Ik heb de nieuwsbrieven nog geen eens doorgelezen.
Ik eet nu gewoon smorgens 2 boterhammen, smiddags 3 boterhammen en fruit. En avondeten en daarna nog een schaaltje yoghurt.
Eigenlijk zo ongeveer iedere dag hetzelfde, behalve dan het avondeten :facepalm: en dan cheat ik nog regelmatig (zo'n 3x per week) . Begrijp eigenlijk niet dat ik zo afval .
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen weer gewogen :proud: en nog steeds stabiel.

Hier eten we trouwens nog wel zoals altijd, volkoren en desem, gezonde shit. Dat eetpatroon gaat er ook niet meer uit. We eten alleen ook chocopepernoten (wel de extra pure) :blush:
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Eva_1983 schreef:
27-10-2018 18:30
Ga je trouwens pioppi doen Femme?
Een collega van mij doet dat en haar bevalt het goed.
Eerste week wel even doorzetten maar daarna wordt het makkelijker.
Ik heb de nieuwsbrieven nog geen eens doorgelezen.
Ik eet nu gewoon smorgens 2 boterhammen, smiddags 3 boterhammen en fruit. En avondeten en daarna nog een schaaltje yoghurt.
Eigenlijk zo ongeveer iedere dag hetzelfde, behalve dan het avondeten :facepalm: en dan cheat ik nog regelmatig (zo'n 3x per week) . Begrijp eigenlijk niet dat ik zo afval .
Wel heel fijn dat je zo blijft afvallen. Bijna 10 kg in 10 maanden is heel erg knap.

Ik heb me nog niet gewogen en voel me nu ziek door de jetlag. 1 van de redenen waarom ik niet zo veel meer wil reizen, is dat ik steeds slechter tegen jetlag kan. Moet morgen wel weer gewoon werken en dat is zwaar met jetlag.
Ik overweeg wel om 3 weken Pioppi te gaan doen, maar wil daar pas mee beginnen als ik over de jetlag heen ben. Ik verwacht dat dit woensdag of donderdag is.

Na die 3 weken wil ik weer terug naar de gezonde shit zoals MarindaH dat noemt. :P
Bij mij gaat het qua eten slecht en qua sporten heel goed. Gewicht blijft nu ongeveer hetzelfde.
Femme het is niet super snel 10 kg in tien maanden . Maar één kilo per maand dus, maar vaak wel veel duurzamer .
Ik ben er blij mee, hardlopen gaat nu ook stuk makkelijker etc.
Goed dat je pioppi gaat doen en heel verstandig om eerst uit te rusten.
Dat lijkt mij wel essentieel.
Hoef je nu voorlopig niet meer te gaan reizen?

Ik heb net 45 min aan een stuk hardgelopen. Trots. Jullie kunnen nog veeeeel verder . Maar ik heb nog maar 1x eerder 50 min aan een stuk gedaan en verder alleen rond de 35 min.
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het goed van je vinden!
Lekker hè, lang lopen. Ik heb nog steeds last van mijn knie (en jetlag).
Dus train deze week nog niet. Hopelijk kan ik dit weekend weer starten.
Hoe is het trouwens gegaan bij de Ladiesrun? Heb het niet meer meegekregen. Het was toen nog warm toch?

Gisteren heb ik weer 3 x per dag met volkorenproducten gegeten. Kon niet slapen vannacht en kreeg enorme honger. Maar niks gegeten :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven