Lijf & Lijn alle pijlers

Een nieuw begin: Samen afvallen (Deel 2)

18-08-2015 15:35 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLengteStartHuidigAfgevallenStreefDasoli1,72105,061,9- 43,163,0J11071,6981,062,7- 18,361,0Floor341,6971,065,2- 5,861,0

Gewicht graag doorgeven vet gedrukt, op vrijdag.

Nieuwe meeschrijvers zijn natuurlijk welkom!

Wanneer iemand zonder bericht twee weken niet meeschrijft en ook het gewicht niet doorgeeft, wordt diegene uit de tabel verwijderd. Het is natuurlijk altijd mogelijk om weer mee te doen!
Hier ook niks veranderd, nog steeds 82. En een ontstoken gehemelte dat erg pijn doet. Geen beste week dit.

Fijn weekend lieverds
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:10
27.62% gewijzigd
Goedemorgen lieve dames,

Vandaag wil ik er echt weer flink tegenaan. We hebben de laatste tijd zo veel borrels, etentjes en high-tea's gehad. Ik merk dat ik weer iets ben aangekomen en durf even niet op de weegschaal (sorry).

Morgen heb ik nog een lunch staan en verder wil ik deze week volop sporten. Ik ga over een uurtje naar de sportschool voor de fitness, anderhalf uur. Vanavond wil ik na het eten een uur wandelen.

En dat wandelen wil ik nu echt iedere dag gaan doen.

Daarnaast gaan we vanaf morgen, 1 maart, verhuizen naar een groter bedrijfspand. Dus dat betekent; verhuizen! Veel lopen, sjouwen en hopelijk gaan er dan ook wat pondjes af.

Hebben jullie nog tips? Oefeningen voor thuis o.i.d. ?
Hey lieverds,

Wat is het hier enorm stil....... *Jammer*

Goed zo Floor!! Hier nog eentje, afgelopen weken waren niet best qua eten en ook niet qua sporten. Ik weet al dat ik 75 in april niet haal. Mijn doel is nu onder de 80 in april en dan 75 ergens in de zomer. Lijkt me ook realistischer met mijn levensstijl.

Goede plannen meis, hopelijk kan je ze volhouden. Vandaag dus al een dag van inpakken etc? Daar kweek je wel spieren van ja. Oefeningen voor thuis.... Ik weet niet of je een tuin / buiten hebt maar het tuinseizoen komt er ook weer aan. Kweekt ook spieren. Touwtjespringen, van die gewichtjes effen met je armen.... Dat soort dingen. Ik doe ze zelf overigens niet hoor hahaha, zelf zwem ik 1 x per week en probeer ik regelmatig op de hometrainer te fietsen. Al is dat laatste al weken niet meer voorgekomen. Zwemmen doe ik wel trouw elke week en op mijn eten probeer ik te letten, maar ik heb het allemaal wat losgelaten.

En mijn hele team dus ontslagen per eind maart op mij en nog iemand na....

Ik heb hele andere dingen aan mijn hoofd momenteel dan afvallen. Het is mooi meegenomen als er wat af gaat maar is dat niet zo, dan is het voor mij ook geen ramp meer. Ik blijf gewoon opletten met eten en zwemmen elke week, en hier ook gewoon meeschrijven. maar door alles dat er in mijn leven gaande is is het voor mij echt even een bijzaak geworden.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:10
17.95% gewijzigd
Jaaa wat is het hier ontzettend rustig. Waar is iedereen?

Dasoli, Mupke, Murjj, Flower?

Lieve Hamaika, wat fijn dat je bijna weer bij Jabi bent!

Wat super heftig weer van zijn arm. Het lijkt me echt zo'n rollercoaster, dan gaat het weer even goed en dan is er weer iets aan de hand. Ik snap heel goed dat je andere dingen aan je hoofd hebt en dat het afvallen bijzaak is. Maar goed voor jezelf zorgen he lieverd.

Goed dat je oplet en lekker gaat zwemmen, alleen al om je hoofd leeg te maken is dat goed.

En verschrikkelijk van je lieve vriend, zo ontzettend jong en dan zo ernstig ziek. Het is wat meisie!

Heel veel sterkte met alles, en ik hoop dat je een fijn weekend tegemoet gaat samen met Jabi.

En bedankt voor je tips! We hebben nog geen tuin, wel een groot dakterras, daar kan ik touwtje springen straks haha! Dat lijkt altijd zo makkelijk maar ik houd het nog geen 5 minuten vol.

Wel heel veel gesjouwd de afgelopen dagen tijdens de verhuizing. Het is bijna klaar, alleen het podium en de gordijnen nog maar die komen wat later.

Vandaag een drukke dag, veel werk te doen en naar het gemeentehuis, bij een zieke collega op visite en even langs m'n schoonvader en kleine nichtje.

Daarnaast wil ik m'n kledingkast opruimen en t huis aan kant hebben.

Het is zo avond dus...

Morgen weer sporten, vrijdag sporten. En ik hoop dat ik vanavond een blokje kan wandelen, het is echt super slecht weer hier. Wat een herfstdag. Hoe is het bij jullie?!
...
Hey meiden, even een snelle update. Morgen ga ik naar Bilbao.

Gewicht is iets er af: 81,5

Floor Dank je lieverd.

Touwtjespringen op het dakterras, pas wel op he hahaha. Ik hou dat ook niet lang vol hoor, maar het werkt wel echt. Hoe is het met je huis voorbereidingen?

Dasoli ha dniks te doen in mijn bijna ex team dus heb je al een lange mail gestuurd. We spreken mekaar op de App ja of per sms.

Ik lees jullie weer na het weekend lieverds, knuf
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:11
25.92% gewijzigd
@hamaika Sterkte en ik hoop dat je ondanks alles toch kan genieten van je weekend

@Floor Goed bezig, lekker aan het bewegen!

Ik geef mijn gewicht nu vast door, weet niet of het er morgen van komt. 68,3

Dus een minimaal verschil (0,2 kg) met vorige week, helaas. Volgens een vriendin komt het doordat ik van niet bewegen naar 25 min hiit training per dag ben gegaan. Spieropbouw e.d. Maar zo snel gaat dat toch niet?

Ik mag sinds deze week ook mijn werk weer gaan opbouwen! Dus ik werk deze week lekker 3 daagjes in plaats van 2, ben er helemaal blij mee
anoniem_133338 wijzigde dit bericht op 03-03-2016 17:40
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
...
Hallo allemaal, ondanks mijn vakantie erg druk geweest

Ik sport nu 3 keer in de week en ik val er niet van af. Maar eigenlijk moet ik dat ook niet maar ik moet wat strakker worden. Ik moet namelijk over een paar maanden weer in bikinie Haha

Het is juist dat ik qua kilo's wat zwaarder wordt. Nu zei de fysio dat dat normaal is. Ik heb een hele goede motivatie en dat wil ik zo houden.. Echt op dieet ben ik niet maar ik eet vrij koolhydraatarm en dat moet gewoon anders ga ik echt zwaarder worden. Maar niet van de spieren

Op mijn leeftijd gaat je lichaam veranderen en dat is dan voornamelijk bij de buik/heupen. Je taille gaat verdwijnen. En ik heb geen zin om die kwijt te raken dus dan moet ik aan de bak.

Jullie zijn allemaal 10 à 15 jaar jonger. Behalve Dasoli

Ik voel me niet zo oud hoor, sta volop in het leven

Helaas werkt mijn knie niet mee maar ja. Dat is dan maar een beetje opletten en een beetje ontzien.

Voor mij zijn de kilo's dan minder belangrijk nu.

Maar wil wel mee blijven schrijven, het gaat toch ook om de motivatie hè!

Jee Hamaika. Wat een vreselijk nieuws heb je gehad van je vriend, dat is heel zwaar voor je,

Je relatie met jabi is ook zwaar voor je als ik alles zo lees, je zou zo gelukkig moeten zijn, ik vind het heel erg knap dat je je zo inzet voor hem. Maar pas op dat je jezelf niet voorbij gaat lopen.

Dasoli ook weer wat eraf. Hoelang ben je eigenlijk?

Dalijk ben je een graatmager pakhuis. Ben je alweer aan het sporten?

Ik ga zo weer richting sportclub, weer mijn groepsles en een cardio lesje.

Floor en murij met jullie ook alles goed, ik kan niet zo goed teruglezen, zal volgende keer wat uitgebreider reageren.

Ik wens iedereen weer een fijne dag
...
Hoi lieverds,

Ik kom later even terug hoor. Lig in bed met allerlei kwaaltjes.

Was gister niet lekker te pas en dacht dat de wijntjes van vrijdagavond verkeerd waren gevallen. Maar heb de hele dag zo'n mega hoofdpijn gehad, kon helemaal niks. Ik was ongesteld en het was m'n laatste dag, dan heb ik daar wel eens last van maar gister voelde het echt als migraine.

Ook heb ik al een paar dagen last van mijn blaas, vaak naar de wc, branderig gevoel, er komt weinig, en nu ook een zere rug er bij. Denk dus dat het een blaasontsteking is. Vandaag veel drinken, slapen en morgenvroeg naar de ha. :(

Hamaika ik hoop dat je hele fijne dagen hebt met Jabi, dikke knuffel meis!

Lieve Dasoli fijn om weer wat van je te lezen, ook al is het midden in de nacht ja haha. En wat een prachtig compliment van je ha! Super lief en dat is ook helemaal waar.

Ik reageer later weer even, ben een beetje suf dus ga weer slapen. Liefs en knuffels!

Vast niets ernstigs of zo, maar niet fijn... Heb het heel druk met de verhuizing van m'n bedrijf en morgen is de eerste dag op de nieuwe locatie. Dan wil ik echt niet ziek zijn.
...
Hey lieverds, hier even een berichtje van mij.

Ik ga alles nog bijlezen deze dagen en reageer dan nog.

Ik ga deze week wel zwemmen, hoofd leegmaken en ben door alle emoties ook niet aangekomen .
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:11
40.56% gewijzigd
...
...
Ik zou zo graag jou voor en nu eens willen zien Haha. Maar eet je wel gewoon 3 keer daags? Dat je zoveel afvalt en je sport wel?

Ik vind het knap hoor!

Maar nu heb je toch ook wel een los velletje zeker. Dat wordt dan ook wat sporten om strakker te worden, zal vast wel goed komen.

Ik ga zo weer sporten. Wel aangekomen maar dat komt door sporten zei fysio. In begin maak je snel spieren aan en kom je wat aan en na verloop van tijd zal er weer wat in gewicht afgaan. Als je natuurlijk wel doorgaat met sporten Haha

Hamaika, ik heb er geen woorden voor wat er nu allemaal speelt. Maar waar je wel aan moet denken en dat zal je vast ook doen. Probeer te blijven functioneren op je werk. Want als je dat kwijtraakt dan kan je ook niet meer naar Spanje maar dat weet je zelf ook wel.

Het is moeilijk om met iemand die aan de heroïne zit een relatie te hebben. Probeer uit te kijken dat je niet zijn hulpverlener wordt. Ik zou het denk ik niet kunnen heb in het verleden van dichtbij een verslaving meegemaakt en je weet, ze moeten zelf willen stoppen. Ik wens je echt veel sterkte toe meis
Ohh Floor, jou vergeten hoe gaat het nu met je, al een beetje opgeknapt?

Hier wordt er altijd gewandeld, regen of geen regen. Hebben een hond dus moet wel. Vind ik ook niet erg hoor. Het is alleen vervelend als het regent voordat je naar je werk moet.

En ik vind het wel saai om zonder hond te wandelen. Zo doelloos. Is de verhuizing allemaal goed gegaan?
Niks afgevallen, nog steeds 68,3

Ik denk dat ik de weegschaal even laat voor wat ie is, vind het een beetje demotiverend. Gelukkig heb ik me ook opgemeten en ik ben in 15 dagen 1 cm van mn taille en 2 van mn heupen kwijt, dus mn sporten helpt wel!

@hamaika Knuffel meid, pas goed op jezelf.

@Floor hoop dat je weer wat opgeknapt bent!

@Dasoli wat een superprestatie! Echt ongelooflijk knap

@Mupke ja maak je echt zo snel spieren aan in het begin? Dan is dat bij mij misschien ook wel de reden dat ik niet afval. Toch maar doorzetten!
Hoi, ik ben nieuw hier en zou graag wat tips willen krijgen wat betreft mijn voedingspatroon. Ik ben 1.65 m en weeg zo rond de 50 kg. Ik wil graag op gewicht blijven. Dit is mijn eetdagboekje van gister:

Ontbijt: Magere kwark met cruesli en een paar druiven

Tussendoor: een paar dropjes

In de pauze: twee volkoren boterhammen met tonijnsalade en een mandarijntje

Lunch: Half ciabbatta brood met light philadelphia en radijs en een cup a soupje

Tussendoor: Een appel en warme chocolademelk

Avondeten: Rijst met gebakken kip, courgette, paprika, champignons met kruidenmix

Tussendoor: kopje koffie met halfvolle melk

Tot nu toe vandaag:

Ontbijt: twee maisboterhammen, met philadelphia en een met pure vlokken, en wat druiven

Lunch wordt waarschijnlijk wat overgebleven groene curry van woensdag. Iemand tips?

Dankjulliewel alvast!
Dasoli wat een super resultaat meis. Jij bent er nu wel echt bijna. 38/40 wat heerlijk. Ik ben niet hele vele afgevallen maar wel al strakker geworden door het zwemmen, Een broek die mij niet lekker paste die zit nu gewoon goed.

Gesprek met mijn baas ging over de toekomst van mijn team, dat nu toch weer blijkt door te gaan alleen met andere mensen erbij. Waren ze mij alleen 'vergeten' te zeggen..... Iedereen wist het blijkbaar al, behalve ik... En bedankt.
Mupke goed dat dit door het sporten komt, en het klopt ook wel, wat de fysio zegt. Bij mij idem. Ik val niet veel af, maar broeken zitten dus al beter en sluiten weer normaal, dus dat komt ook echt door het sporten bij mij.

murij wat balen zeg, weer niks eraf. Snap goed dat je de weegschaal even wil laten voor wat het is. Ik hoorde gisteren op tv ook weer dat BMI eigenlijk niets zegt, omdat al heb je een gezond BMI, je vetpercentage of cholestrol wel te hoog kan zijn. Dat sterkte mij weer ergens, dat dat niet zaligmakend is. Niet opgeven hoor meis. Ik maka ook zowat geen voortgang, weer door andere redenen, maar ik voel me op zich wel goed, dus stukje bij beetje. En je bent dus wel wat centimeters kwijt, dus goed bezig toch!

Floor hoe is het nu met jou? Ben je al wel hersteld? En je blaas hoe is dat nu? Jij bent altijd zo actief, dat maakt het extra balen wijffie. Sterkte en ben benieuwd hoe het nu gaat!

Knuffel voor iedereen en fijn weekend.
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:12
11.17% gewijzigd
Lieverds!

Hamaika wat enorm heftig. Ik wou dat ik je kon helpen. Maar dat kan niet :( Ik hoop dat je Jabi uit zijn dal kunt trekken, lijkt me zo zwaar allemaal. Hoe hebben jullie nu contact? Skype? Telefonisch of facetime? En dan iedere dag? Wat zal je je zorgen maken, slaap je wel goed? Dikke knuffel lieverd.

Dasoli wat ga je weer goed! Geweldig. Echt trots op jou. Ik zou zo graag eens een foto voor en na willen zien!!! Je bent een kanjer en m'n voorbeeld!

Ik ben er weer, jee wat was ik ziek vorige week. Kon niet lopen van de pijn, de blaasontsteking was naar m'n nieren getrokken, gelukkig was ik er op tijd bij en sloeg de kuur goed aan als ik iets later was geweest dan had ik een nierbekkenonsteking.

Ben 1 dag ziek thuis geweest en heb verder de hele week gewerkt, s avonds op tijd naar bed en er dan weer vroeg uit. Het moest wel, vanwege de verhuizing.

Maar dit weekend lekker rustig aan gedaan en vandaag voel ik me weer 100% goed!

Wel wil ik nu echt weer bezig met het afvallen, er moet gewoon nog 5 kg af.

Heb even een schop onder m'n kont nodig hoor. Ik moet gewoon iedere avond wandelen / bewegen. En daarnaast 2 x blijven sporten. Door de drukte en het ziek zijn vorige week schoot dit er even bij in.

Het stoppen / minderen met roken gaat trouwens erg goed. Ik rook nog 1 a 2 avonden in de maand en dan 2 a 3 sigaretjes. Heb steeds minder behoefte, maar aangezien al mijn vriendinnen / vrienden roken voor de gezelligheid rook ik er soms een paar mee. Maar ik vind mezelf dus geen echte roker.

Ga nu naar m'n werk, zo lekker naar onze nieuwe locatie.

Fijne dag lieverds!
Hey Floor, net als jij heb ik ook een schop onder mijn kont nodig, door alles is de discipline hier nu ook ver te zoeken. Ik weet op dit moment ook niet zo goed hoe mezelf te motiveren.

Jezus meis wat ben jij ziek geweest als ik het zo lees. Hoe gaat het nu, dus wel weer goed? Wat een ellende meis....

Wel superknap van het roken, dat kan je al bijna geen roken meer noemen nee. Knap hoor! Hoe bevalt je nieuwe locatie qua werk? En is het dichtbij of verder weg?

Wij blijven er gewoon tegenaan gaan wijffie!

Ik ben vandaag ziek thuis, snipverkouden, maar een dag thuis is ook wel even fijn na alle moeilijke dagen.

Dankjewel voor je medeleven en je knuffel meis

Wete iemand trouwens iets van Flower???????
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:13
18.25% gewijzigd
Hallo dames (en heren?),

Ik wil graag wat kilo's kwijt en gezonder gaan eten. Momenteel weeg ik 55,8 kg en ik wil graag terug naar 51 kg. Ik weeg natuurlijk niet (te) veel, maar ik ben dan ook maar 1,62m. De bedoeling is om mijn lijf weer 'zomerklaar' te maken. Het mag allemaal weer wat strakker. De afgelopen jaren ben ik steeds ietsje aangekomen, en nu wil ik graag weer terug naar mijn oude gewicht. Ik denk dat ik me daardoor weer wat zelfverzekerder ga voelen, beter in mijn vel zal zitten en meer energie zal krijgen!

Momenteel sport ik nauwelijks, wel doe ik aan yoga (erg leuk!). Ik zou graag hiernaast nog iets willen doen, maar ik weet niet goed wat. Ik heb weinig discipline om structureel naar de sportschool te gaan, en dan vind ik het ook zonde om een abonnement af te sluiten. Mezelf kennende ga ik een aantal keer heel fanatiek, waarna het steeds minder wordt.

Wellicht hebben jullie nog tips qua sport/bewegen. Wat doen jullie bijvoorbeeld? Daarnaast lijkt het me leuk om ideeën en tips over voeding uit te wisselen!

Liefs,

Veertje
Hoi Veertje

Ik doe op het moment 30 day shred van Jilian Micheals.

Je doet 10 dagen level 1, 10 dagen level 2 en 10 dagen level 3. Een level duurt een klein half uurtje en level 1 en 2 staan op youtube. Je hebt gewichtjes (of flesjes water) en een yogamatje (of vloerbedekking) nodig.

Ik vind het ideaal. Hoef de deur niet uit en kan het doen op het moment dat het mij uitkomt. Een half uur per dag is prima te doen.

Qua gewicht ben ik misschien een halve kilo kwijt, maar al wel 1 cm van mn taille en 2 van mn heupen. Dat was na dag 15. Dus als je strakker wilt worden is dit misschien wat?

Het is gebaseerd op hiit-training.
quote:murij schreef op 14 maart 2016 @ 17:16:

Hoi Veertje

Ik doe op het moment 30 day shred van Jilian Micheals.

Je doet 10 dagen level 1, 10 dagen level 2 en 10 dagen level 3. Een level duurt een klein half uurtje en level 1 en 2 staan op youtube. Je hebt gewichtjes (of flesjes water) en een yogamatje (of vloerbedekking) nodig.

Ik vind het ideaal. Hoef de deur niet uit en kan het doen op het moment dat het mij uitkomt. Een half uur per dag is prima te doen.

Qua gewicht ben ik misschien een halve kilo kwijt, maar al wel 1 cm van mn taille en 2 van mn heupen. Dat was na dag 15. Dus als je strakker wilt worden is dit misschien wat?

Het is gebaseerd op hiit-training.Dankjewel voor de tip! Ik ga het eens opzoeken. Een matje en gewichtjes heb ik. :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven