Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?

TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Ja, en morgen weer, want dan tracteer ik zelf! :proud:

Toch vanmorgen een halve kilo lichter dan de afgelopen weken :mrgreen:
O: nectarine, aardbeien, kwark, granola
T: cappuccino
L: volkoren wrap met humus en groenten. Latte macchiato
T: tomaatjes, paprika, 10 amandelen
D: volkoren tortilla met geitenkaas, paprika, courgette. Een dadel
T na 3h dansen: beker melk, plakje zelfgemaakte ontbijtkoek, rijstwafel met pindakaas
Leuk, eetlijstjes! Ik heb dringend een stok achter de deur nodig om eens normaal te gaan eten. Het is een puinhoop.

Vandaag:

O:-
14.30: 2 witte boterhammen met 2 gebakken eieren
19.00: 1,5 gekookte aardappelen, gekookte bietjes, speklapje
20.30 plakje cake

Verder niks, dat is toch absurd :@@:
Gezellig Anna, als je meeschrijft!
Je eten van gister is inderdaad niet zo veel, eet je zo onregelmatig?
Lijstje van vandaag
O: kwark, granola, nectarine, blauwe bessen
T: taart, ik trakteerde zelf, taart van een hele fijne bakker: van alle drie de soorten een klein stukje geproefd
L: volkoren wrap met humus en groente. Latte macchiato
D: volkoren tortilla met geitenkaas, paprika, courgette
T na sporten en 1 dansen: shake van kokosmelk, halve banaan, half schepje weipoeder, spinazie en zo nog een handje noten/rozijntjes
Hoi Eefje, ik eet vaak onregelmatig en slecht. Daarom zijn eetlijstjes ook echt nuttig voor mij. Dan moet ik wel fatsoenlijk eten :biggrin:

Wat heb jij lekker gegeten vandaag! Ben je jarig, of trakteerde je zomaar op taart?

Ik ga even denken wat ik vandaag gegeten heb:

O: -
T: krentenbol
L: 2 volkorenbrood met oude kaas, komkommer, radijs
T: 2 beschuit met aardbeien
D: ovenschotel pasta, veel groente en spekreepjes
T: magere vanillekwark

Dat is al een stuk beter dan gisteren. Ik wil wat meer eiwitten gaan eten en minder koolhydraten. Op die manier ben ik vorig jaar veel afgevallen en dat heb ik laten versloffen. Hoogste tijd om verder te lijnen. Ik wil er nog wel wat af.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren had ik een beetje moeite met mijn eten... Wij hebben een hellofreshbox en dat vind ik echt ideaal, zeker met het tracken van mijn voeding. Alleen gisteren bevatte het gerecht zo belachelijk veel calorieën dat ik gelijk van de leg was toen ik me dat 's ochtends realiseerde.
Lijstje gisteren;
O; 2 knäckebröd met pindakaas en hagelslag
T; eiwitshake met volle melk na het sporten
L; 4 speltwafels met runderrookvlees, komkommer en tomaat
D; orzo met gehakt en groenten

Vandaag;
O; magere kwark met abrikozen, pompoenpitten en ahornsiroop
L; 4 speltwafels met hüttenkäse, kipfilet en komkommer
T; aardbeien
D; Indonesische smoor terong met rijst
T; eiwitshake met volle melk
Uhm... stuff... and things
Anna, inderdaad een veel regelmatiger lijstje!
Ik trakteerde omdat het mijn laatste dag op mijn huidige (of nu niet meer dus) werkplek was. Nu vakantie, daarna volgende werkplek.

Kruidentheetje, jouw lijstje is toch netjes?

Mijn lijstje van vandaag, cursusdag, veel gegeten. Ik voelde met de hele dag niet goed.
O: perzik, blauwe bessen, kwark, granola
T: 3 bokkenpootjes, cappuccino
L: tomatensoep, 1 klein broodje met kaas, 1 klein broodje met gerookte zalm, kwart sauzijzenbroodje, mandarijn
T: appel
D: caesar salade en broodje met boter, de helft met ook hagelslag
T: beker melk
O: yoghurt, sinaasappel, bessen, granola
T: stukje wortelcake, koffie met melk
L: hard broodje met boter en kaas en halve krentenbol met boter
T: tomaatjes, paprika, 10 amandelen
D: gnocci met sugar snaps, paprika, spekjes
T: blokje pure chocolade
Lijstje van gisteren, dagje Efteling met hele familie:
O: granola, yoghurt, aarbeien, blauwe bessen
T: banaan
L: krentebol met boter en kaas, en halve kale krentebol
T: magnum double coconut en noten/pittenreeptje van Zonnatura
D: Chinees afhaal
T: beker melk

Morgen ga ik op vakantie! Ik zal mijn lijstjes dan vast minder regelmatig bijhouden, of misschien wel niet.
Lijstje van vandaag
Voor het sporten: een peer
O: Yoghurt, granola, 2 kiwi's
T: paar noten
L: bio-scone met rozijnen en een latte macchiato
T: tortilla met kaas, beker melk, handje rozijntjes
D: 1.5 pita broodje met falafel, groente, beetje knoflooksaus
Ik ga proberen dit topic nieuw leven in te blazen! Wie doet er mee? :)

Mijn verhaal staat wel in de openingspost. Het is een tijdje verwaterd om hier te schrijven. Het ging ook best goed. Maar ik ben veranderd van werk...meer stress...en het begint er weer langzaam in te sluipen: het eten na avondeten uit frustratie/moeheid, het op mijn vrije dag wat meer belonen omdat ik zo hard moet werken... etc. Allemaal redelijk binnen de perken maar toch is er ook weer een kilo aangeslopen. Dat moet de kop ingedrukt worden :mrgreen: . Dus ik ga het hier weer even bijhouden wat ik in mijn mond stop, als stok achter de deur. Leuk al er nog iemand mee wil doen!

(mijn werkdaglijstjes zijn overigens nogal eentonig, maar goed)

Lijstje van vandaag volgt straks!
Lijstje van vandaag:
O: kwark, granola, mangoblokjes, paar aardbeien, blauwe bessen
T: zonnature noten reepje
L: bietenwrap met humus, bietenrasp, spinazie, kwart avocado, komkommer, en een cafe latte
T: tomaatjes, worteltjes, 10 amandelen
D in 2 delen: voor het sporten kop tomatensoep en wit pistoletje voor de helft met dun kruidenboter, na het sporten een lunchsalade van AH met quinoa, noten, sojaboontjes, groenten
T: een cappuccino en een maiswafel
Lijstje van vandaag (deels kopie van gisteren!)
O: kwark, granola, mangoblokjes, paar aardbeien, blauwe bessen
T: zonnature noten reepje
L: bietenwrap met humus, bietenrasp, spinazie, kwart avocado, komkommer, en een cafe latte
D: bietenwrap met geitenkaas, hele gegrilde paprika en halve gegrilde courgette
T: cappuccino en een gedroogde vijg
Straks ga ik een paar uur dansen, daarna heb ik altijd honger, dus dan volgt er nog wat. Wsl een beker melk en een dubbel rijstwafel met iets (appelstroop of kaas)
Haha, ik ben erg alleen-ig hier!
Nou ja, ik ga gewoon nog even door. Misschien komt er nog iemand langs die zin heeft om aan te sluiten.
Misschien is midden in de zomer ook niet het beste tijdstip hiervoor: iedereen aan de ijsjes in het park en wijntjes op het terras :sun:

Mijn lijstje van vandaag:
O: kwark, granola, nectarine, aardbeien, blauwe bessen
T: cappuccino
L: uit lunchen: meergranen broodje meer dan ruim belegd met gerookte zalm en half gekookt eitje. En een koffie verkeerd met zandkoekje
T: een appel
D: couscoussalade met sperziebonen, tuinbonen, komkommer, blokjes witte kaas en nootjes
T: half kopje melk. Misschien straks nog een handje blauwe bessen, misschien ook niet.
Lijstje van vandaag
O: kwark, granola, necatrine, paar aardbeien, kiwi
T: zonnature pitten reepje
D: tomatenpaprikasoep, restje couscoussalade van gisteren, speltcracker met kaas
T: cappuccino en een gedroogde vijg
Lijstje van vandaag
O: kwark, granola, necatrine, paar aardbeien, blauwe bessen
T: zonnature pitten reepje
D: bord van buffet van Spirit, en een glas witte wijn
T: cappuccino met koekje
O: yoghurt, perzik, aardbeien, blauwe bessen, noten, zaden, cacao nibs
L: hard pompoenpitbroodje met boter en kaas, halve krentebol met boter, glas verse sinaasappelsap
T: cappuccino, appel, paar pecannoten, paar rozijntjes
D: Zalm, broccoli en zoete aardappel. Een glas witte wijn.
T: cappuccino met een koekje
Gisteren
O: yoghurt, noten, zaden, cacao nibs, perzik, aardbeien, blauwe bessen
T: latte macchiato met koekje
L: hard pompoenpitbroodje met boter en kaas, halve notenrozijnenstengel, hapje croissant met jam
T: japanse zoutjes, rozijntjes, paar pecannoten, een pruim
D: zoete aardappel, broccoli, groenteschnitzel met ketchup
T: cappuccino met blokje pure chocolade

Vandaag:
O: kwark, granola, mangostukjes, aarbeien, blauwe bessen
T: 2 pruimen
L: groente-humuswrap, cafe latte
D: caesar salad zonder de aardappelen, met broodje met boter, half met honing
T: cappucchino en een gedroogde vijg
O - kwark, kersen, muesli
T - een paar chocolade koekjes
L - salade: veldsla, broccoli, komkommer, blokjes kaas, beetje yoghurt dressing
T - handjevol snoepjes
D - pasta met rundergehakt, paprika, ui, prei, tomatensaus

Zo meteen nog een bakje perzik yoghurt.
Als lunch eet ik regelmatig iets van salade, om voldoende groente binnen te krijgen op een dag.
De gewone maaltijden eet ik meestal gezond, maar bij de tussendoortjes ga ik nog wel eens de mist in. Dan pak ik eerder een koekje dan een appel bijvoorbeeld. Leerpuntje ;-)
Een meeschrijver! Yeeeh! :cheer:
Ik vind de tussendoortjes ook het lastigst, en dan met name 's avonds na het eten.

O: kwark, granola, mangostukjes, aardbei, halve pruim (andere helft verrot), blauwe bessen
T: 2 pruimen
L: bietenwrap met humus en groente
D: bietenwrap met zachte geitenkaas, paprika, courgette
T: cappuccino en een gedroogde vijg. En 2 maiswafels, eentje met kaas en eentje met appelstoop
Ik ga zo dansen, daarna eet/drink ik altijd ook nog iets, want honger als ik terug kom en anders kan ik niet slapen. Vaak een kop warme melk en maiswafel met iets. Eigenlijk heb ik die nu van te voren al gehad, dus ik zie wel even.
Ik wil ook meeschrijven, leuk! :)
Mijn doel is om 3 maaltijden per dag te eten en geen tussendoortjes.

Vandaag:
O: 1 boterham uit broodrooster en 2 gebakken eieren.
L: 2 boterhammen in de pan gedaan met kaas ertussen en een laagje roomboter op de buitenkant, en 1 boterham met roomboter en jam light. En een paar tomaatjes er los bij gegeten.
D: Aardappeltjes uit de airfryer met ketchup, sperziebonen en een varkensfiletlapje
Eefje, wat is een bietenwrap? Maak je die zelf of koop je die ergens?

Julia, wat jij doet met de 3 maaltijden per dag en geen tussendoortjes is ook een goed plan! Dat zou mij ook goed helpen denk ik. Nu ben ik regelmatig bezig met bedenken wat ik eens zal nemen als tussendoortje. En gewoon geen tussendoortjes nemen is wel streng voor jezelf, maar wel duidelijk. Misschien ga ik dat ook eens proberen, maar dan neem ik alleen smidddags een tussendoortje.
Is het toeval dat je vandaag geen fruit hebt gegeten?
Ik wil ook wel meeschrijven:
O: spinaziepannenkoekjes met stroop
T: perzik, minneola, komkommer
L: 2x brood met hummus, 1x brood met zuivelspread
T: yoghurtijsje (zelfgemaakt)
D: 2 mexicaanse groentewraps + paar falafelballetjes
T: 1/3de kapsalon + stokbrood kruidenboter
Mee-schrijvers, wat gezellig!

Julia65, het is inderdaad een mooi streven, 3 maaltijden per dag en geen tussendoortjes. Maar om dat te kunnen zou ik bij de maaltijden echt meer moeten eten, want ik loop nu al regelmatig hartstikke flauw rond. Ik heb nogal een verantwoordelijke baan, en moet wel goed functioneren. En nadeel is ook dat als ik met honger ga slapen, ik niet kan slapen.
Red je het zo zonder tussendoortjes?

Jeetjemina, ik vul de wraps zelf en neem ze mee, maar de wraps bakken doe ik niet. De bietenwraps zijn volgens mij vrij nieuw, ik vond ze in de koeling (groenteafdeling) bij Albert Heijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven