Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?

TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Eefje! Maak je de Granola zelf? Zo ja, wat is jouw recept? :yum:

Ik ga vanaf nu ongeveer ook beginnen met de lijstjes!

O: magere kwark met een banaan
L: salade met kip, avocado, tomaat, komkommer, mozarella en amandelen.
T: Groente bouillon
D: twee Volkoren wraps met roomkaas en komkommer. + 2 gekookte eitjes. (Moest even een snelle hap, want ik had haast)
T: Maiswafel met humus

Morgen ga ik de hele dag op stap en winkelen en zaterdag ga ik naar een festival... :facepalm: :proud:
Ik zie veel wraps langskomen! Die zijn inderdaad zoooo lekker maar ook best veel calorieën dus ik probeer tegenwoordig ook te matigen.

En iedereen heeft plannen dit weekend waar eten en drank op de loer ligt. Dat wordt weer een uitdaging! Laat ik dan alvast aftrappen met m'n etentje van m'n werk gisteravond en opbiechten dat het me niet gelukt is om met mate te genieten. :-[ Het eten was lekker, ik had wat wijntjes op en dan ben ik niet naar huis te krijgen :hyper: Er gingen een aantal mensen voetbal kijken en natúúrlijk ging ik mee (ik geef niks om voetbal, ik wist niet eens waar die finale van was) en toen was er nog meer wijn en chips en kaas en ook een heleboel schik.

Vandaag een kater van jewelste en m'n plannen voor vanmiddag heb ik gecancelled, ik ga lekker in de tuin hangen en bijkomen. Met fruit en water en andere gezonde dingen :P

PS: géén spijt, het was een geweldige avond!

Voor de formaliteit nog even m'n lijstje:
O: twee sneeën toast met smeerkaas en komkommer + koffie + aanmaak
T: magere yoghurt met fruit
L: 2 boterhammen met kip, Snelle Jelle Zero
T: banaan, rijstwafel
D: stokbrood met kruidenboter, witte wijn, spaghetti bolognese met salade, ijs met aardbeien, nog meer witte wijn, chips, kaas, nog meer witte wijn.
Dat klinkt inderdaad als een heerlijke avond Haley! Vandaag gewoon even detoxen met water en komkommersap :P Lekker bijkomen vandaag, superlekker weer om in de tuin te hangen.

Chocoladerijstwafel, ik maak de granola inderdaad zelf. Het recept, met mijn eigen aanpassingen, staat op pagina 1, bericht van 2 mei. Veel plezier dit weekend! Klinkt als allemaal leuk dingen.
(Weet je trouwens dat wij eerder samen in een afvaltopic hebben geschreven en dat naar aanleiding van jouw forumnaam een chocoladerijstwafel mij zooooo aantrekkelijk leek. Laatst kwam ik bij mijn vader een open verpakking tegen die mijn zus had laten liggen: heb er meteen 1 geprobeerd! Best lekker! Eigenlijk wel zo lekker dat ik ze niet zelf ga kopen)

Ik ga zo naar familie voor een bbq. Ik bbq bijna nooit, dus ik ga wel gewoon meedoen. Beetje met mate. Maar dat gaat wel goed meestal tegenwoordig, gewoon omdat ik zo'n hekel heb gekregen aan dat gevoel erg vol te zitten. Maar er komt vast wel wat stokbrood en wijn bij kijken enzo. Toetje ga ik proberen te sturen op aardbeien met slagroom uit een spuitbus, dat doen we wel vaker. Calorieën daarvan zijn best te overzien, beter dan ijs met chocoladesaus ofzo, en misschien nog wel lekkerder.

Gedeeltelijk lijstje van vandaag
Voor het sporten: een kiwi en een mandarijn
O: kwark, granola, aardbeien, blauwe bessen
T: cafe latte en een vijg
Rest komt nog maar ik verwacht zo ongeveer...
L: 1.5 hard broodje met boter/auberginesmeersel/kaas, misschien een vers sapje (hangt ervan af wat vriend meebrengt)
T: een plak indische cake (zou mijn zus meenemen, ken het niet). Misschien nog wat nootjes oid rond borreltijd
D: bbq, met een glas witte wijn (of misschien 2 als ik niet hoef te rijden). Ik hoop als toetje aardbeien met slagroom
T: koffie met melk denk ik

Fijne Hemelvaartsdag iedereen! Geniet van het mooie weer! :sun:
(Eindelijk kunnen de zomerjurken uit de kast :cheer2: )
O: 2 eierkoeken met kaas
L: uitsmijter met 2 eieren ham/kaas, ketchup, 1 boterham
A: salade geitenkaas met van alles erop en er aan (bij een grandcafe)

Oeps veel kaas
Definitieve lijstje
Tm lunch zoals eerder gepost, daarna:
T: halve plak indische cake, handje noten (ongebrand ongezouten)
D: bbq: 1 worst en halve karbonade. 2 stokbroodjes. Verder veel groente: komkommer, tomaat, paprika, courgette, wel met wat pindasaus. 2 kleine glaasjes rose
T: aardbeien en blauwe bessen met spuitbusslagroom. Kopje koffie met scheutje melk

Al met al heel netjes vind ik, en eigenlijk zonder enige moeite :monkey:
Die BBQ klinkt prima, eefje! Ik heb voor 'mijn' BBQ van dit weekend ook echt m'n best gedaan om gezonde dingen te bedenken. Ik ga o.a. groentespiezen maken en zelf tzatziki maken als 'saus'. Lijkt me ook echt lekker!

Mijn balansdag van gisteren ging prima gisteren en ik voel me weer 100% beter vandaag.
O: 2 toast met smeerkaas en komkommer en koffie en aanmaak
T: paar plakjes kipfilet
L: magere yoghurt met fruit
T: preimosterdsoep met een afbakbroodje
D: wraps (ik was geïnspireerd door jullie lijstjes haha!) met kip en salade

Vandaag ga ik winkelen. Yep, ik ben stapelgek want de mussen vallen van het dak van de hitte maar ik heb een vrije dag en ik heb écht zomerkleding nodig. Dus zometeen vertrek ik richting stad, tas vol Snelle Jelle Zero repen zodat ik niet verleid raak door lekkere dingen en hopelijk kom ik eind van de dag met een flinke oogst thuis!
En Haley, ben je goed geslaagd bij het winkelen? Ik ben dol op winkelen :mrgreen: Groentespiezen zijn een heel goed idee, en ook vast erg lekker.

Mijn lijstje van vandaag:
O: kwark, granola, nectarine, blauwe bessen
T: 2x latte macchiato en 1x tiny tony (klein chocolaatje)
L: speltdesembol met auberginespread, boter, kaas met kiemgroente
T: appel, rijstwafel met pindakaas
D: Turks 3 gangen etentje! Feestje, dus ook wijn ;-D.
O: magere yoghurt met een banaan
L: gekookt eitje, 1 dikke snee bruin boerenbrood met dun laagje heks'nkaas, plakje zalm en komkommer
T: halve meloen
A: dunne snee wit boerenbrood, kipsaté met saus, beetje sla

Veel water gedronken, 1 green icetea en een cola light
O: eierkoek met kaas, banaan
L: 2 bruine boterhammen met pindakaas
T: waterijsje cola, ongeveer 20 bugles
A: aardappelwedjes, witlof ham kaas saus, gebakken beenham, rucola
T: ?? Feestje
O: yoghurt, aardbeien, blauwe bessen, noten/zaden, cacao nibs
L (na het sporten): stukje stuks brood met kwart avocado en aubergine spread, driekwart simit, paar happen van zoet chinees broodje. Shake van melk, half schepje weipoeder, kwart banaan
T: paar stukje mango. Zelfgemaakt ijskoffie van (kokos)melk, koffie, kwart banaan
D: halve 'sushi' maaltijdsalade, turks brood met labneh en blauwe kaas, 2 glaasjes witte wijn
T: halve cookie 'white chocolate&macadamia'.
O: kwark, granola, aardbeien, blauwe bessen
T na het sporten: shake van (kokos)melk, weipoeder, halve banaan, spinazie
L: tortilla met kaas, kwart avocado en andere groente
T: een peer met paar lepels soja yoghurt en pecannoten, handje blauwe bessen
D: maaltijdsalade van AH met kaas en appel
T: koffie met veel melk en een vijg. Straks nog een halve mango.

Waar is iedereen?
Iets te veel gesnackd bij het feestje gisteravond oeps

Vandaag
O: 2 bruine boterhammen met pindakaas
L: club sandwich kip-ei-ravigottesaus op 2 geroosterde bruine boterhammen
T: beetje meloen en groene druiven
A: halve italiaanse bol carpaccio, parmezaan, uitjes, truffelmayonaise

En veeeel water gedronken en 1 green icetea
Noukaa, we zijn de enigen die over zijn! Waar is iedereen gebleven? :'(

Lijstje van vandaag
O: nectarine, aarbei, blauwe bes, kwark, granola
T: 2 mandarijnen
L: volkoren wrap met humus, avocado en groente. Een cappucchino
T: snackpaprika, tomaatjes en 10 amandelen
D: tortilla met zachte geitenkaas, paprika en courgette
T: thee met een vijg. Soort 'frozen kwark' gemaakt van aardbeien en kwark en een drupje honing. Rijstwafel met pindakaas.
Sorry dames! Merk dat ik minder vaak op het forum kijken, omdat het nieuwe forum voor mij echt nog niet prettig werkt op mobiel.

Hoe is het met jullie? Genoten van het mooie weer? Hier naar Emporium (festival) geweest en nog een feestje. Bloedje heet was het, maar heel gezellig. :facepalm: :P heb daar ook totaal even niet op gezond eten gelet, dus vanaf vandaag de teugels weer wat strakker.

Eefje, bedankt voor het recept! Ga het zeker een keer maken.
En idd, daar ken ik jou ook nog van! Maar daar werd op een gegeven moment helemaal niet meer geschreven he?
Hahaha lekker zijn ze he? Ik heb ooit dit account aangemaakt toen ik er op dat moment een aan het eten was en ik wist geen naam... :P

Hier even snel mijn lijstje en daarna weer een poging tot slapen doen, want om 6u gaat de wekker. (Stom onweer :| )

O: magere kwark
T: fruitsalade (kiwi, banaan, druif, aardbei, sinaasappel)
L: 2 Volkoren boterhammen met oude kaas (was in het zkh, weinig keus)
T: heel slecht, cheese dippers haha
D: had geen trek, "salade" gemaakt met avocado, komkommer, kip en amandelen.

Niet echt een super gezonde dag, gewoon prima.

Slaap lekker en tot morgen!
Nou het gaat helemaal ruk hier vandaag. :roll:
Begon redelijk goed met ;

O: magere kwark
T: mango
L: salade met mozarella, kip, komkommer, tomaat en noten.
T: grote kom aardbeien.... en toen begon ik me niet lekker te voelen, hoofdpijn als een gek. (Je zou denken wie denkt er dan aan eten..., nou ik dus haha)
Mini stroopwafels, halve zak schepsnoep vd jamin, kaaswafeltjes :facepalm:
Nouja, morgen weer een dag haha!

Ging het bij jullie wel beter als dat het bij mij ging vandaag? :proud:
Afgelopen dagen slecht gegeten en ook geen lijstjes ingevuld :( morgen weer normaal doen haha
Ik heb een ijsjesdag gehad! Ik ben helemaal niet zo vreselijk gek op ijs dus eet het niet vaak, maar vandaag was het twee keer te lekker (goed schepijs) en te gezellig (vanmiddag tijdens het werk met collega's, en vanavond met 2 vrienden na het salsa dansen buiten) om te laten staan!

O: kwark, granola, sinaasappel, bessen
T: 2 mandarijnen
L: volkoren wrap met humus en groente, cappuccino
T: bakje schepijs met wafeltje
D: tortilla met geitenkaas en paprika en courgette
T: 1 bolletje schepijs met hoorntje
Noukaa, is het vandaag weer beter gegaan? En Chocoladerijstwafel?

Mijn lijstje van vandaag is in de middag ook niet al te gezond.
O: kwark, granola, nectarine, aardbeien, blauwe bessen
L: volkoren wrap met humus, avocado, groenten en een latte machiatto
T: afscheid van een collega: stukje fantastische worteltaart (de lekkerste uit de stad) en daarna tijdens een heeeel saaie vergadering die heeel lang duurde: 2 van die kaasdingetjes uit een bittergarnituur
D na het sporten: bloemkoolsoep met een schepje eiwitpoeder (geen aanrader, klontjes |-) ) en een halve speltcracker
T: een vijg bij de thee, bakje noten/rozijntjes

Nu gauw naar bed, al 3 nachten zeer beroerd geslapen (maak ok, gisteren was mijn eigen schuld, tot te laat gedanst en helemaal hyper)

Ik heb trouwens online een nieuwe jurk gekocht. Mocht wel, want veel van mijn jurken zijn te groot geworden. Deze is maat 36....hij was in de uitverkoop en er was er alleen nog 1 in deze maat. En ehm...ok, ik pas erin...maar ik als ik nou net een half maatje kleiner was zou ie wel beter zitten :$ Goede motivatie dus weer, hele mooie jurk.

Morgen weer een hele dag cursus in hotel, waar de koekjes me de hele dag liggen aan te staren. @(
Ooohw...zo jammer dat het hier zo rustig is...
Ik ga toch voorlopig nog even door, ik wacht gewoon af of er iemand terug komt, of nieuw aansluit :)

Cursusdag in hotel
Voor het sporten: halve banaan
O: granola, kwark, aardbeien, blauwe bessen
T: bokkenpootje en latte macchiato
L: tomatensoep, 1 klein broodje met tonijnsalade, 1 klein broodje met kaas, kwart kaasbroodje
T: 2 appels
D: bordje van het Spirit buffet met als toetje een klein chocoladetaartje van hetzelfde buffet. Erbij een glas witte wijn.
O: kwark, granola, kiwi, blauwe bes
T: Bij De Bonte Koe Chocolade: latte macchiato, chocolaatje en een halve punt witte chocolade cheescake (loooodzwaar :D )
L na het sporten: shake van kokosmelk, schepje weipoeder, halve banaan, spinazie, veldsla
T: speltcracker met kaas en kiemgroente, handje aardbeien
D: picknick in het park :) : stokbrood met labneh en tapenade, garnalen in knoflookolie, witlof/appelsalade, wijn
T: nog onbekend, misschien niks na de picknick

Ik eet nu al 3 dagen achter elkaar taart zie ik, en de dag ervoor 2 ijsjes :$
Maar ik heb ook al die dagen gesport :P
Gelukkig ben ik echt helemaal kwijt waar ik de 20 jaren daarvoor mee heb geworsteld: dat als je op een dag iets lekkers eet dat je dan de rest van de dag ook maar los gaat omdat 'het toch een verloren dag' is. Mijn gewicht blijft ook gewoon netjes onder de 60kg nu.
Vandaag hele dag danscursus, dus hele dag in beweging

O: kwark, granola, aarbeien, bessen, mango
L: broodje met krabsalade en latte macchiato
T: fruitsalade: appel, mango, ananas en handje nootjes
D: couscous met asperges, tuinbonen, witte kaas, nootjes
T: halve chocolate chip macadamia cookie
Beetje raar lijstje vandaag:
O: yoghurt, ananas/aardbei/blauwe bes, noten/zaden/cacao nibs
L: appeltaart met slagroom, latte macchiato met koekje
T na sporten: half schepje weipoeder in water, later een banaan en latte macchiato met koekje
D: pasta met knoflookgarnalen, olijven, spinazie, tomaatjes
T: limoen/kokos kwark
@Eefje, ik heb je gevonden! :hello: Ik schrijf mee! Omdat ik graag wat af wil vallen probeer ik zo rond de 1500 kcal per dag te eten. Even kijken wat dat doet...

Je laatste lijstje, appeltaart als lunch ;-D Lekker hoor!

Ik zal even mijn lijstje van gisteren en alvast voor vandaag posten;

Gisteren;
O; 2x knäckebröd met pindakaas en een banaan
L; Omelet van 2 eieren, 2 ei-eiwitten, champignons, paprika, courgette, tijm, oregano, beetje belegen kaas en een maisboterham.
D; Haasbiefstuk, gebakken aardappeltjes, broccoli en wat ketchup
T; Magere kwark met aardbeien en ahornsiroop

Vandaag;
O; Magere kwark met aardbeien, bosbessen, pompoenpitten en ahornsiroop
L; 4 Speltwafels met hüttenkäse en kipfilet, komkommer en snoeptomaat
D; Pasta met kipgehaktballetjes, postelein en courgette
T; Eiwitshake
Uhm... stuff... and things
Leuk dat je meedoet Kruidentheetje!

Lijstje van vandaag:
O: aardbei, mango, kwark, granola
L: broodje met gerookte zalm en een prinsessentaart van de Ikea :$ , koffie verkeerd
T: kaki fruit
D: tortilla met plakje geitenkaas, halve avocado, spinazie
T: beker melk en gedroogde vijg
Wéér taart? :rofl:

Ik heb gisteren mijn eiwitshake met volle melk gemaakt, het paste nog in mijn budget ;-D

Volgens mijn fitbit wel minder calorieën verbrand dan mijn doel. En dat terwijl ik gesport heb en mijn doel echt niet zo heel hoog staat (2000 calorieën). Wel interessant wat uitslapen en de hele dag niets doen, op het sporten na dan, doet.

Lijstje voor vandaag;
O; magere kwark met banaan
T; aardbeien
L; 4 speltwafels met hüttenkäse, kipfilet, wat komkommer en snoeptomaat
T; komkommer en snoeptomaat
D; caserecce met bloemkoolsaus
T; eiwitshake als ik nog trek heb
Uhm... stuff... and things

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven