Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?



TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Zo druk de afgelopen 2 weken! Het het duurt ook nog wel 3 weken denk ik. Daarna vakantie. Door de drukte weinig tijd om hier gezellige verhalen te schrijven, daarom vaak even alleen een lijstje.
Haley, hoe is het nu? Krijg je er weer grip op? Ik ben ook dit weekend aan het werk/studie, zelfde schuitje dus!
Judith waar ben je? Hoe gaat het met het vocht? Ik vind jouw lijstjes zo netjes, wat jammer dat je toch weer tegen de door jezelf gestelde bovengrens aankomt.
Mijn eigen gestelde bovengrens is 60kg. Door de weeks ga ik iedere keer richting de 59kg, en na het weekend eindig ik dan toch rond de 60kg. Gaat iedere week zo haha.
Borstel, zo'n mug cake ga ik ook weer eens proberen. Bij mij ook nog nooit goed gelukt.

Mijn (gedeeltelijke) lijstje van vandaag:
O: kwark, sinaasappel, blauwe bessen, granola
T na het sporten: smoothie van naturel skir, bevroren mangoblokjes, schepje eiwitpoeder, spinazie
L: speltcracker met kaas, en een flinke hand noten/rozijnen/moerbeien
T: koffie met veel melk, halve eat natural reep, 2 mandarijnen.

Rest weet ik nog niet, we gaan misschien uit eten. Volgt!
-> iets meer duidelijkheid inmiddels, gaat niet zo gezond worden :$ . We gaan een klein Grieks hapje eten ergens, zal wel een giros pita worden ofzo, vast met een glas wijn. En vriend wil daarna thuis rabarber crumble maken. Die ga ik natuurlijk niet overslaan :D

Fijn weekend iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Die rabarbercrumble klinkt heerlijk, eefje! Ik ben zelf erg bekwaam in het maken van appel / blauwe bes - crumble en dan met slagroomijs. Dat maak ik alleen met feestdagen want dat is ongeveer een miljoen calorieën :proud:
Wel heel eerlijk dat je het hier komt melden trouwens!

Mijn dag ging goed gelukkig. Was ook wel nodig want in drie dagen was er alweer twee kilo bijgeslopen. Ik vind het soms gewoon niet eerlijk hoe snel dat gaat (vooral als je ziet hoe lang het duurt voordat er wat áf gaat!)

O: Eén snee toast met smeerkaas sambal en komkommer + koffie + aanmaak
T: Magere yoghurt met ananas, blauwe bes en kiwi
L: Mexicaanse bonensoep met een afbakbroodje
T: Stuk watermeloen
D: DIT (klik) met kalkoenreepjes, extra veel champignons en ui en rijst
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik ben er nog :bye: Woog vanochtend 65.0 - dus toch weer terug - ik wil die 65 weer uit :(
Overigens ben ik even wat stiller geweest want heb een aardig griepje te pakken - vandaag de hele dag geslapen (letterlijk) en sinds gisteren 39.8 graden koorts (met af en toe een dipje omlaag dankzij de paracetamol) Voel me zwaar beroerd :(
Heel eenzijdig eetlijstje ook, beschuit met pindakaas of beschuit met jam - verder blijft er niets in helaas.

Ik hou overigens enorm van crumbles, ook lekker met peer.
Mooie lijstjes hebben jullie overigens zeg!
Whahaha Haley, dat plaatje zei me nog niets, moest het alsnog even opzoeken.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend Judith, beterschap!! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Rectificatie van gisteravond:
D: een kip souvlaki pita ipv giros pita (toch iets minder vet) en geen glas wijn maar spa rood
T: flinke portie rabarbercrumble met bio-vanille vla. Lekkerrrrr
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het vandaag Judith?

Mijn lijstje van vandaag
O: yoghurt, kiwi, pruim, noten/zaden, cacaonibs
T na het sporten: paar lepels sojayoghurt met half schepje eiwitpoeder
L: speltcracker met kaas en kiemgroente, volkorencracker met kwart avocado, paar aardbeien, koffie met veel melk
T: teveel! Studeren lukte niet en moest toch en lukte niet en moest toch enz....resultaat: bakje noten/rozijntjes/moerbeien, 2 vijgen, peer, halve eat natural reep
D: volkoren noedels met tofu en sugar snaps/courgette/champignons
T: beker melk en blokje pure chocolade
Alle reacties Link kopieren
Lekker eetlijstje vandaag Eefje.
Hier gaat het wel beter. Koorts is iets gezakt en hou tot nu toe nog alles binnen, wel weer de hele dag weg geslapen (best bizar) maar voel me nu oké.

Eetlijstje voor morgen:
  • O: banaan proteine shake + cracker met aardbei & nakd reep
  • T: wortels
  • L: overnight oats (havermout, hennepzaad, lijnzaad, rozijnen met amandelmelk), bak aardbeien, cracker met pompoenhummus + augurk & 3 proteïne balletjes (net zelf gemaakt, voor het eerst, geen idee of het wat is, maar hoop het wel. Recept klopte denk ik niet of de ballen moeten groter, want had de helft gedaan voor een recept van 20-24, maar heb nog steeds 24 balletjes o_O )
  • T: wortels met hummus (ja, weer.... houdbaarheidsdatum enzo ;) )
  • D: ik heb echt bizar veel trek in andijviestamppot - dus... denk dat, maar weet dit nog niet zeker
  • T: handje amandelen + walnoten
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
O: 2 eierkoeken met kaas
L: klein pistoletje met carpaccio, parmezaan, spekjes, uitjes en truffelmayo
T: klein beetje gemengd fruit
A: salade met gebakken kip, komkommer, ui en truffelmayonaise, plak brood met beetje aioli
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben in december begonnen met goed sporten en gezond eten en ben -9 kg afgevallen. Van 76,6 naar 67,5 kg.
Het liefst zou ik weer rond de 60 kg wegen. Maar sinds een maand merk ik dat ik de teugels weer een beetje laat vieren. Deze week kan ik nog niet starten, maar vanaf volgende week doe ik heel graag mee als dit nog kan! Dit werkt namelijk altijd wel voor mij. :-) Dus volgende week kom ik terug met een wat uitgebreider verhaal, haha. Succes deze week dames!
Alle reacties Link kopieren
Welkom chocoladerijstwafel! Ben benieuwd naar je lijstjes!

Gisteren was mijn tweede 'balansdagje' en ging gelukkig prima.
O: Snee toast met smeerkaas en komkommer + koffie + aanmaak
T: magere yoghurt met fruit
L: Grote kom bloemkoolsoep
T: stuk watermeloen
D: gebakken pangasiusfiletje, gekruide couscous en een salade van tomaat-komkommer-ui-feta met dressing

Ik worstel met iets. Ik wilde graag voor de zomervakantie (dat is voor mij over 8 weken) nog een paar kilo kwijt maar het lukt me niet. Ik merk dat ik steeds net genoeg afval om weer tot m'n laagste punt te komen (= 76 kilo) en dan heb ik weer een etentje of feestje of weekendje weg o.i.d. en dan komt er weer een kilo of anderhalve kilo bij. En dan haal ik dat er weer af maar zodra ik bij de 76 ben, dan staat er weer iets op de kalender.
Snappen jullie? En aan de ene kant baal ik want ik wil zo graag die paar kilo en dan zou ik het liefst alle leuke dingen uit m'n agenda strepen voor de komende acht weken maar aan de andere kant geniet ik er ook zo van. Dit weekend wordt schitterend weer, ik heb vier dagen vrij, overal zijn Hemelvaartfestivalletjes, vrienden geven een barbecue. Als ik nou "klaar" was, dan was dit een prima manier om op gewicht te blijven maar ik ben nog niet klaar voor m'n gevoel, ik wil heel graag 72 wegen.

Op dit moment ben ik bijna op het punt dat ik denk: Joh, accepteer die 76 voor nu en ga in het najaar die 72 opzoeken want het gaat toch niet meer gebeuren. Maar die 72 was ook bedoeld als 'buffer' voor de zomervakantie. Ik ga lang weg en ik weet dat ik dan gegarandeerd (veel) ga aankomen. Als ik eraan denk dat ik met 80 kilo uit de zomervakantie kan komen, dan zakt me de moed in de schoenen. Dus dan klamp ik me toch weer aan die 72 vast.

Ik kom niet uit dit denkcirkeltje en ondertussen voel ik me vervelend & schuldig dat het niet lukt om nog een paar kilo af te vallen. Kan iemand er een lichtje op schijnen? Heb je wijze woorden voor me? Wat zou jij doen?
Alle reacties Link kopieren
Oke ik had het even heel druk afgelopen dagen dus niet echt tijd gehad om te posten en/of bij te lezen, sorry! Ik ga even op de laatste berichten reageren, heb de rest vooral scannend doorgekeken net.

Eefje: oohh pita's zijn lekker :flirting:

Judith, hoe waren de proteïneballetjes? Nog steeds uitkomen op 24 is ook knap haha!

Nouka, eierkoeken met kaas klinkt apart! Heb je die combi zelf bedacht of ergens gezien?

Hoi chocoladerijstwafel, wat mij betreft is iedereen welkom!

Haley, oohh lekker die watermeloen! Nu heb ik daar ook zin in. Sowieso zin in 'waterig' koud fruit zeg maar. Misschien dat ik zo wat ananasblokjes uit de vriezer haal :idee:
En wat betreft afvallen: aan de ene kant is het misschien deels je bouw? Is die 76 'overgewicht' of val je sowieso nog binnen de grenzen van gezond? En ook met overgewicht volgens de regeltjes zou ik ook kijken naar hoe breed je gebouwd bent etc.
Heb je ooit je BMR berekend? Misschien kan dat je wat houvast of inzicht geven. Je BMR is het aantal calorieeën dat je lichaam nodig heeft om in rust voldoende energie te hebben voor de processen in je lichaam en de werking van je organen. Dit kun je berekenen met verschillende formules op internet. Dit kun je x een bepaalde activiteitsfactor doen (ook te vinden op internet), dan krijg je je onderhoudsniveau. Zodra je op je onderhoudsniveau gaat eten zou je niet moeten aankomen of afvallen, als je er boven gaat zitten zou je moeten aankomen en als je eronder gaat zitten moeten afvallen. Wel moet je zorgen dat je niet onder je BMR gaat zitten omdat dat op termijn niet zo gezond is.
Ook heeft de samenstelling van je eten naar mijn ervaring wat invloed op het wel of niet afvallen. Als ik onder mijn onderhoud zit maar veel suiker binnenkrijg val ik alsnog niet echt af, maar bij een hoger percentage eiwit gaat het juist wat sneller! Misschien heb je hier wat aan om net van die laatste kilo's af te komen :)
Alle reacties Link kopieren
Ha Borstel, bedankt voor je uitgebreide reactie!
Het probleem is niet zozeer dat ik niet weet hoe ik moet eten maar meer dat ik me er onvoldoende aan weet te houden i.v.m. feestjes, borrels, etentjes etc. De worsteling is meer emotioneel: ga ik mezelf de komende weken 'dwingen' om netjes te lijnen zodat ik die laatste kilo's nog voor de zomer kwijt ben? Of accepteer ik dat het nu even niet lukt en ga ik na de zomer de strijd aan met de laatste kilo's?
Daar kom ik (nog) niet uit...

Lijstje van vandaag:
O: Twee toast met smeerkaas en komkommer + koffie + aanmaak
T: 1 boterham met kip, 2 appels
L: 2 boterhammen met kip
T: bak magere yoghurt, grote kom bonensoep
A: kipkrokantschnitzel uit de oven, gebakken aardappels uit de oven, salade
Alle reacties Link kopieren
O: magere yoghurt met banaan
L: 2 wraps, 1x pesto en carpaccio, 1x kip en cottage cheese
T: watermeloen, aardbeien
A: nasi met shoarmavlees en 4 kleine saté stokjes
T: rijstwafel
Alle reacties Link kopieren
Ik snap je heel goed Haley! Ik heb een beetje hetzelfde, ik wil er graag nog een paar kilo af, maar er zijn gewoon te vaak leuke uitjes, etentjes, gelegenheden waar allemaal lekker eten is. En dan is het ook zo gezellig om gewoon lekker mee te doen. Niet eens vreselijk uit de band te springen, maar toch wel teveel te eten of te drinken om niet af te vallen maar slechts stabiel te blijven. Moeilijk, ik worstel er zelf ook wel mee. Door de weeks gaat het bij mij meestal prima, en val ik ook wat af, maar in het weekend dan toch teveel gezellige hapjes waardoor ik uiteindelijk elke maandag op hetzelfde uitkom.

Gezellig Chocoladerijstwafel, als je mee komt schrijven!

Mijn lijstje van vandaag:
O: kwark, granola, blauwe bessen, mango
T: mandarijn
L: wrap met humus en groente
T: tomaatjes, komkommer, 10 amandelen, mandarijn
D: tortilla met kaas, tofublokjes, champignons, paprika, sla
T: beker melk, 1 vijg, bakje sojayoghurt met aardbeien, rijstwafel met pindakaas. Ik kwam uit mijn werk met onweerstaanbare vreetdrang, het is ook die tijd van de maand (buikpijn, chagrijnig). Ik heb mezelf de hele avond afgeleid, en dat was best moeilijk. Ik had visioenen van taart en slagroom en chocolade en koek en pannenkoeken, dus ik vind de schade nog meevallen. Nu ga ik maar vast gauw naar bed, dan is het weer klaar voor vandaag :P
Alle reacties Link kopieren
Haley, als ik jou was zou ik proberen wat druk eraf te halen door het gewoon eens allemaal wat meer te accepteren.

Je leeft maar 1 keer! Genieten van feestjes met vrienden, barbecues met familie etc is dan toch veel meer waard?
F*ck die 4 kilo op zulke momenten! Even plat gezegd, haha.

Ik zou als ik jou was nog wel gewoon bewust blijven en gezond blijven eten en eventueel sporten, maar ook zeker genieten van de aankomende feestjes en vrije dagen.

Zoek de balans hierin.
Wel barbecuen, maar dan geen of niet teveel stokbrood met sausjes.
Naar het terras? Gun jezelf twee wijntjes, maar laat jezelf niet volledig los op die schaal bitterballen.

Geniet van het leven! :)
chocoladerijstwafel wijzigde dit bericht op 23-05-2017 05:15
1.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik stel mezelf altijd de vraag 'ga ik ervan genieten of krijg ik spijt' - Dat helpt mij om echt 'gericht' de dingen te eten waar ik echt puur van geniet, dingen die het echt waard zijn.
Zoals bij het barbecue geval; van stokbrood en brie en alles krijg ik spijt, het zijn geen dingen die ik zoooooooooo enorm lekker vind dat ik er echt van geniet. Meestal heb ik dan gewoon trek.
Tegenwoordig ga ik voor salades (niet die bakjes, maar echt sla met rauwkost e.d.) - en stiekem kan ik daar dus ook van genieten.
Dan neem ik wel bv. het toetje - want daar kan ik wel echt van genieten.
Om maar een voorbeeld te noemen dus, ik kies waarmee ik zondig en skip het als ik denk ... hmm nee.

Maar ook bij dit soort dingen; barbecuevlees is meestal best zout, de sausjes e.d. ook (net als met chips, chinees e.d.), daardoor kun je vocht vasthouden en dan lijkt het alsof je opeens bent aangekomen, maar dat is dan geen vet, maar vocht. Minder eten heeft dan geen nut, meer drinken wel.

Eetlijstje vandaag:
  • O: glas skinny orange juice, 2 volkoren oercrackers met pindakaas en aardbeien en een beetje agavestroop
  • T: wortels
  • L: proteïneshake vanille + 3 zelfgemaakt proteïneballetjes + wok met champignons, roerbakgroente en vega-bacon
  • T: komkommersandwich met vegan kaas en pompoenhummus
  • D: sla met tomaat, komkommer, wortel en augurk, pompoenblokjes en een vega schnitzel
  • T: kop soja macchiato
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Judith, zoals jij het doet, probeer ik het ook altijd te doen. Is het me het waard? Vind ik het echt lekker? Dan neem ik het gewoon. Maar ik probeer minder te eten van dingen uit gewoonte, omdat ze nou eenmaal op tafel staan.

Mijn lijstje voor vandaag (had een dag vrij om te studeren, matig gelukt, wel lekker in het zonnetje gezeten op het balkon ;-D)
O: kwark, granola, mango, blauwe bessen
T: cafe latte
L: halve speltcracker met kaas en kiemgroente, halve speltcracker met auberginespread, volkoren cracker met een kwart avocado
T: soort frozen yoghurt gemaakt van bevroren frambozen en skyr. Niet helemaal gelukt zoals in het boekje stond, maar toch lekker.
D: speltbroodje met boter of olijfolie en een salade: sla, spinazie, tomaat, komkommer, mozarella, olijven. Ik eet vroeg, 17h al, ivm een vergadering en daarna dansen (eerste salsa les, daarna lekker buiten op een feesje! Morgen wel examen :O ...maar hoe vaak kun je buiten dansen in NL?). Daarna vast honger.
T: nog onbekend. Misschien een Zonnatura reepje tussendoor en bij thuiskomst ook nog wat.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2017 09:00
Reden: te jong
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
O: 2 eierkoeken met kaas
L: dikke plak boerenbrood met kip, ei, komkommer en ravigotte
A: lasagna klein portie en salade, daarna nog beetje honger dus tomatensoepje met beetje pestoroom erbij
T: plakje gerookte zalm met komkommer
Alle reacties Link kopieren
@borstel
Ja eierkoeken met kaas, dat heb ik van mijn ouders. Vind het zelf niet zo gek maar t klinkt wel raar haha. Mn vriend doet er wel eens kipkerrie op, dat lijkt me echt niet lekker hahaha.
Ze moeten op dus deze week 2x hetzelfde ontbijt
Alle reacties Link kopieren
Goeie tips meiden, dankjewel. Jullie raken meteen de kern van het probleem: "geniet met mate". Dat is niet mijn sterke kant. Ik kan heel goed "slecht" eten vermijden maar als het er dan eenmaal is, dan wil ik het allemaal. Ik ga het proberen: keuzes maken, balans zoeken, niet alles nemen of juist kleine porties nemen. In ieder geval niet "losgaan" bij barbecues, feestjes etc.

Eefje, succes met je examen vandaag! Zet 'm op!

Lijstje van gisteren:
O: 2 sneeën toast met smeerkaas & komkommer + koffie + aanmaak
T: 1 boterham met kip
L: 2 boterhammen met kip
T: een havermoutcookie
D: noodles met kip en roerbakgroente
T: 1 glas wijn

Vanavond heb ik een etentje van m'n werk, ik ga focussen op "keuzes maken" en dat komt vanavond neer op het eten van kleine porties, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Lekker lijstje Eefje, en gezellig inderdaad, dat dansen! Wij hebben hier vanavond een soort ladies' night in 70s style in de hele stad, wel grappig, inclusief kroegentocht maaaaar gelukkig ben ik bob dus dat scheelt weer.

Ooh Noekie, lasagne vind ik echt zoooo lekker <3 - ik wil hem nog eens vegan proberen op basis van groenten, maar stel dat eigenlijk steeds uit hihi.

Haley: Ja dat is ook lastig, het gaat wel makkelijker hoe langer je het doet als het helpt. Ik heb 9 van de 10 keer spijt als ik alles snaai alleen omdat het er staat, als een soort bezigheid, dus ik weet inmiddels dat dat gesnaai het niet waard is. Moet ook eerlijk zeggen dat hoe langer ik gezond eet, hoe makkelijker dat wordt.

Ik woog vanochtend overigens 64,4! Yay!!

Eetlijstje vandaag:
  • O: glas skinny orange juice, 0,5ltr thee, 2 volkoren oercrackers met pindakaas en aardbeien
  • T: 3 proteïne balletjes
  • L: sla met wok van champignons en een bonenburger in stukjes erdoor, klein bakje overnight oats met havermout, hennepzaad, lijnzaad en rozijnen met wat amandelmelk)
  • T: wortels, aardbeien
  • D: spaghetti bolognese (altijd fijn als anderen rekening houden met het feit dat je geen vlees eet -_-')
  • T: 1 cocktail - weet niet of ik zelf mag kiezen met de kroegenpas, maar dan ga ik voor een skinny bitch
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
02-05-2017 19:03
Mijn lijstje van vandaag (lijkt behoorlijk op gisteren )

O: mango/blauwe bessen, yoghurt, zelfgemaakte granola

T: 2 mandarijnen

L: volkoren wrap met humus, kwart avocado, groente blaadjes, en een cappuccino

T: tomaatjes, komkommer, 5 paranoten

D: volkoren wrap met kaas, groene blaadjes, sojaboontjes. En een peer, warm gemaakt, met een beetje ongezoete sojayoghurt en wat pecannoten

Zo heb ik dansles, als ik daar van terugkom heb ik altijd honger, dus nog een aardig tussendoortje straks:

T: een beker warme melk en een plak zelfgemaakte roggehavermout ontbijtkoek met rozijntjes



Als ik het zo opschrijf vind ik het best veel, maar ik probeer vooral niet te snoepen nu en gezonde dingen te eten. Te weinig werkt niet, daar krijg ik vreetbuien van. En daar heb ik er de laatste tijd te veel van gehad, dus ik probeer juist niet te weinig te eten.



Judith, heb je je aan je lijstje kunnen houden?
Veel?? Ik vind dit juist een super gezond lijstje. Bij mij, willekeurige dag, zou het er ongeveer zo uitzien:

O; 1 boterham met hagelslag of choco pasta. Thee
T: op dagen dat ik werk: niks. Anders koekje ofzo
L: 2 of 3 boterhammen met worst/ham etc. 1 of 2 crackers met beleg. Melk of thee.
T: thee en koekje
D: bijv: groente, aardappelen en vlees. Schaaltje yoghurt en vla met muesli.
T: thee en klein koekje (of niet). Fruit. Soms nog wat gezonde noten. In het weekend chips en wijn :)
En soms overdag tussendoor nog wel eens een graai in de snoepjespot of stukje chocola ofzo, maar dat probeer ik nu te beperken. Deed ik vroeger vaker.

Als ik lees; volkoren wrap. Dan bedoel je er dus 1? Ik eet er zo 2 of 3 als diner. Voor 4 personen (2 kleine kinderen) maak ik er 8 en die gaan op. Gevuld met groente en kip of gehakt.
Ik merk wel dat ik het afvallen echt van het sporten moet hebben en niet van het gezonder/minder eten. Dat is gewoon niet zo aan mij besteed om geen brood meer te eten en echt heel erg op te letten en nooit meer koek/snacks. Ik doe 3x per week aan hardlopen en doe oefeningen thuis. Kan goed zien dat ik wat strakker wordt in mn buik. Ok, overgewicht heb ik nooit gehad, dus heb makkelijk praten :) Maar buik mocht zeker minder worden. Maar met het sporten en redelijk normaal eten (ik let wel op tussendoortjes, maar niet dat ik alleen nog maar komkommers en tomaten eet) lukt het ook. Maar vast niet zo snel als wanneer je echt goed op je eten let.
Alle reacties Link kopieren
Haley en Judith, veel plezier vanavond! Geniet ervan!

Gisteravond dansen was leuk! Lekker buiten. Dat zonnature reepje heb ik uiteindelijk niet genomen, toen ik thuiskwam wel een beker melk en een stukje zelfgemaakte roggeontbijtkoek.
Vanochtend examen gedaan, en vanmiddag gehoord dat ik het heb gehaald! Was een Europees examen, multiple choice via de pc, dus uitslag kon snel. Was moeilijk, vooral ook door de tijdsdruk en het Engels. Maar het is gelukt! Om het te vieren vanavond weer dansen :)

Tulpje21, als ik nu mijn lijstje van toen teruglees, vind ik het eigenlijk ook niet veel. Het is inderdaad een gezond lijstje. Ik eet dan inderdaad 1 wrap als lunch of diner. Vroeger at ik er ook 2 of 3 maar toen ik er achter kwam hoeveel calorieen daar in zitten ben ik overgegaan op 1. Je went er aan. Aan mij is het ook niet besteed om geen brood te eten hoor! Gewone boterhammen vind ik niet zo lekker, vandaar dat ik als ontbijt meestal granola oid eet, en als lunch een wrap (past ook meer groente in). Maar een vers broodje vind ik heerlijk! Dus dat eet ik zeker wel. Jouw lijstje ziet er toch ook prima uit? Iedereen doet het op zijn eigen manier, als het maar werkt voor jezelf :)

Mijn lijstje van vandaag
O: kwark, aardbeien, nectarine, granola
T: cafe latte en zonnatura zaden/pittenreepje (voor m'n examen)
L: salade van tomaatjes en mozarella, met een speltcracker
T: restje frambozen frozen yoghurt van gister en een klein handje amandelen
D: tomaten/paprikasoep met een broodje, half met boter, half met auberginespread
Hier kan ik niet een hele avond op dansen dus ik eet zo nog wat. Ik denk een warme peer met sojayoghurt en pecannoten. En bij thuiskomst vannacht eet ik ongetwijfeld ook nog iets.

Het lange weekend wordt wel een beetje oppassen: morgen een familie bbq, vrijdag krijg ik een afscheidsetentje van collega's kado en zondag weer een familieverjaardag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven