Lijf & Lijn alle pijlers

Gastric bypass

09-03-2026 21:55 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo forum leden,

Zijn er hier ook dames die een gbp hebben laten doen? Na vele pogingen om af te vallen. Jaren lang al letten op voeding en beweging, zit ik nu op het punt dat ik er voor wil gaan. Jaren lang vermeden en telkens weer dieeten volgen in de hoop dat het beter werd. Zo langer doorgaan met dit gewicht heeft ook grote gevolgen...

Ik ben opzoek naar meerdere dames die deze operatie hebben laten doen. De mini of de gewone bypass en hoe is het jullie af gegaan? Hebben jullie ook klachten na de operatie gekregen? Spijt van of blij mee?
Ik heb een mini gbp.

Ben blij dat ik het gedaan heb ondanks dat ik nog dagelijks braak en toch weer wat kilo's ben aangekomen. Ben 5 jaar geleden geholpen. Heb toevallig vrijdag een afspraak met de chirurg omdat men op de foto gezien hebben dat er een kronkel in mn darmen zit wat mogelijk de oorzaak is voor het blijven braken.

Ik ben zelf via het NOK geholpen en daar ben ik eerlijk gezegd niet zo tevreden over. Al jaren vraag ik om hulp vanwege het braken en nu heb ik pas een afspraak bij de chirurg gekregen.

Toch zou ik het zo weer doen.
Carpe Diem!
OhMellie schreef:
14-03-2026 09:51
Ik ben zelf nog maar 7,5 week aan de liraglutide (-10.5 kilo) dus kan nog niet uit eigen ervaring onderbouwen, maar waarom zou je gewichtsverlies na 15% verlies stoppen als de medicatie nog werkt? Als je minder calorieën eet door minder eetruis, sneller vol zit en je je energieker voelt en dus meer beweegt moet dat gewichtsverlies toch doorgaan?
De medicatie kan nog werken, maar veel minder sterk. Op een gegeven moment komt je interesse in eten weer terug, en je krijgt weer meer trek. Bij mij werkt de medicatie nog steeds, want ik heb nog steeds een rem op m'n eetgedrag. Maar die is absoluut niet meer zo sterk als in het begin. En daardoor blijf ik rond hetzelfde gewicht schommelen.

Ik heb deze week screening bij de NOK. Heel spannend.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven