Lijf & Lijn alle pijlers

Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2

24-08-2025 20:54 567 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 alweer van het afvaltopic.

Iedereen is welkom om mee te schrijven.,

Een paar basisregels:

* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!

Veel geluk en succes allemaal !

Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.

NicknameLengteStartHuidigStreefTot afgevallenBMI
Love2dance1.7396.670.970.0-25.723.8
BeeDifferent1.6894.27269.0-22.225.5
MissFitz1.6487.770.668.0-17.126.2
NLNJ1.7085.565.565.0-20.0
Yasminmax1.7691.481.975.0-9.5 26.7
krokusvm1.7068,964.563-4.4
Swaentje1231.6374,171.565 -2.626.9
Pupsel1.6883,381.665-1.728.9
Riekie921.6870.269.962-0.324.5
Whipped16 111.298.79012.5
Greenmoustache 1.75 94.694.60
love2dance wijzigde dit bericht op 05-01-2026 14:50
39.17% gewijzigd
Fijn dank jullie!

Ik ben 43, weeg 90 (echt het zwaarst ooit :-[ ) en ben 175.
Ik doe 3 x per week aan krachttraining en blijk best sterk te zijn. Mijn spiermassa is hoog.
Je ziet dus niet echt veel overgewicht aan me maar ik heb het wel. Ik vind mijn buikvet teveel en heb de laatste 2 jaar ook steeds dikkere benen en armen.

Naast het sporten wil ik vooral meer op mijn voeding gaan letten. Hier valt nog wat te halen denk ik.

Weet redelijk wat van gezonde voeding maar ik eet teveel denk ik. Vind het lastig te laten staan als er iets lekkers is op werk bijv. Ik zou ook beter wat minder op kunnen scheppen in de avond.
Nu heb ik voor 3 mnd WW aangeschaft om zo weer wat te tracken en bij te houden.

Hopelijk zal dit topic ook een stok achter de deur zijn.
Is er een vaste dag om gewicht door te geven?
@greenmustache, nee hoor geen vaste dag. Zolang je het dikgedrukt neerzet zie ik wel staan en zet ik het in de tabel.
Goed dat je gaat letten op voeding want met alleen sporten val je meestal niet af. Zeker niet als je krachttraining doet. Ga je zelf WW doen of via consulente? Geen idee hoe dat werkt tegenwoordig.
Als je denkt dat je teveel eet moet je idd gaan tracken al werkt dat met ‘WW wel anders denk ik.
Zo, alles weer bijgelezen. Weer een paar nieuwe ‘leden’ in dit topic lees ik, welkom! 😁

Vanaf morgen ga ik alles weer in my fitness pal invoeren ennnn beginnen we met sporten in de sportschool!

We werken beiden veel thuis ( man heeft atelier in huis) en ik werk veel remote. Ga wat eerder starten met werken dan normaal zodat we om 16.00 richting sportschool kunnen. Dan heb ik nog lekker de avond voor mijzelf, hou in de winter niet zo van s avonds de deur uit gaan :A:

Ben benieuwd hoe het gaat bevallen!

Ps: vrijdag geef ik mijn gewicht weer door
Nou nieuwe start. Ik heb dus helaas niet nuchter gewogen vanmorgen. Was weer even wenne vroeg eruit en iedereen motiveren voor school, dus heb al gegeten en een bak thee op. Was griekse yogurt met een banaan. Ik noteer het gewicht gewoon wat ik net woog, dan lijkt het net of er volgende week al wat af is ! Ik weeg op vrijdag en probeer het dan door te geven. Voor de tabel :

1.78 mtr, start 111.2 kg, vandaag 98.7 kg, Afgevallen 12.5 kg, Streef 90 kg

Iedereen goede plannen met betreft sporten. Leuk!
greenmoustache schreef:
03-01-2026 17:40
Fijn dank jullie!

Ik ben 43, weeg 90 (echt het zwaarst ooit :-[ ) en ben 175.
Ik doe 3 x per week aan krachttraining en blijk best sterk te zijn. Mijn spiermassa is hoog.
Je ziet dus niet echt veel overgewicht aan me maar ik heb het wel. Ik vind mijn buikvet teveel en heb de laatste 2 jaar ook steeds dikkere benen en armen.

Naast het sporten wil ik vooral meer op mijn voeding gaan letten. Hier valt nog wat te halen denk ik.

Weet redelijk wat van gezonde voeding maar ik eet teveel denk ik. Vind het lastig te laten staan als er iets lekkers is op werk bijv. Ik zou ook beter wat minder op kunnen scheppen in de avond.
Nu heb ik voor 3 mnd WW aangeschaft om zo weer wat te tracken en bij te houden.

Hopelijk zal dit topic ook een stok achter de deur zijn.
OH NEE! Het is nog erger dan ik dacht. Alweer 2 mnd geleden dat ik gewogen heb en ik woog vandaag (na ontbijt) en onbezonnen feestdagen maar liefst; 94.65.. OMG

Ik was laatst in de stad en ik dacht al, waarom passen deze broeken niet. Jeans, zonder stetch. Vreselijk!
Nu moet ik misschien niet teveel aandacht geven aan het gewicht op de weegschaal, ivm krachttraining maar ik ben natuurlijk niet achterlijk.
Ook mijn omvang is groter dan voorheen. Die meet ik ook, altijd op 1 vaste spot.

Ik ben bij een dietist voor een te hoog cholesterol, wat gelukkig door voeding weer wat gezakt is. Ik ken haar tips etc maar ik eet gewoon teveel. Gisteren heb ik tussen alles door denk ik wel 5 kerstkransjes op bijvoorbeeld. Ik blijk het toch nogal moeilijk te vinden om die tussendoor dingen te laten staan.

*ps, niet quoten:
Verder denk ik soms dat ik al enigszins richting de overgang ga maar ik kan dat niet goed meten/ weten. Mijn baarmoeder is nml verwijderd 2 jaar geleden ivm endometriose. De eierstokken zijn nog aanwezig dus er is een cyclus maar ik menstrueer niet. Daarbij slik ik de pil door tot mijn 50e om groei van endometriose te voorkomen. Deze week wat emo en pijnlijke borsten dus ik vermoed dat er ergens wel een 'menstruatie' moment zou zijn. Door het lange doorslikken van de pil is dat wel mogelijk volgens gyn*

Anyhow, momenteel dus echt te zwaar. Ik baal even flink!
WW gebruik ik nu om toch eea te tracken. Naast de welbekende punten kun je ook alle macro's zien die je inneemt.
Ik moet strenger worden en wil vanaf vandaag op dagen dat ik niet sport buiten gaan wandelen na het avond eten.

Daarbij ga ik alle posts lezen van iedereen en hoop ik veel tips te vinden.
Jullie zijn in elk geval erg lekker bezig zoals ik het zie in de tabel! Bedankt voor het meedoen!
Ook weer niet te steng zijn hè, want dan hou je het niet vol. Ik ben flink afgevallen zonder mezelf iets te verbieden. Maar dat betekent wel dat ik vaak moet kiezen, wel dat kaasplankje maar dan ipv avondeten, of wel een bord patat maar dan yoghurt voor de lunch etc. Daarnaast probeer ik magere alternatieven te vinden voor producten die ik graag gebruik. Mayo bijvoorbeeld, ik gebruik tegenwoordig frites lijn. Nee, die is zeker niet hetzelfde en net zo lekker als de Zaanse maar het scheelt zoveel in calorieën dat ik dat voor lief neem.

Goed dat je het nu bijhoudt, dat kan al helpen om dat ene koekje te laten staan als je ziet hoeveel dat aantikt. Je kunt het, zet ‘m op :thumbsup: !
Vanochtend door de sneeuw naar de sportschool geploeterd, moest weer een tussentijdse krachttest doen en op alle fronten weer wat sterker geworden :thumbsup: . Ik heb inmiddels de kracht van een 24-jarige :cheer: . De wandeling op zich was al een work-out, zakte helemaal weg in de sneeuw.
@goed idee pupsel om wat eerder te gaan werken. Kan me voorstellend dat je niet graag savonds meer weggaat. Vind ik soms ook lastig. Zeker als je al even op de bank hebt gezeten. Ben dan ook blij dat mijn avond lessen in ieder geval vroeg in de avond zijn.

@whipped ik ga je gegevens weer in de tabel zetten. Je gewicht zal idd wel iets hoger zijn dan nuchter op de weegschaal dat kan zomaar 4 ons schelen ofzo.

@greenmoustache ojeee dat viel flink tegen dan dat gewicht. Maar juist als je gaat tracken en niet alleen je kcal gaat tellen kom je veel meer over je gewoontes te weten dus goed dat je ermee aan de slag gaat. Hopelijk vind je de tips die je nodig hebt en anders gewoon vragen stellen hier. Niet dat wij alles weten maar altijd handig soms als mensen “meekijken”.

Heb trouwens gisteren de podcast gezien van Bridget maasland ( grapescommunity, over menopauze ) en Lot Beukers .
Heb hem gekeken op you tube en vond het een goede.
Wie weet hebben jullie er ook iets aan? Ik herkende vooral ook de klachten die Lot noemde qua hartkloppingen ed en die al jaren door huisarts weggewimpeld werd onder mom van ach al je onderzoeken wijzen niks uit…niks aan de hand. Je maakt je waarschijnlijk te druk…. Dus nooit iets voor gehad en heb me jarenlang ellendig gevoeld . Mede hopelijk door het afvallen is het nu gelukkig stuk minder maar nog steeds af en toe aanwezig,

https://youtu.be/lbJPAJvmXhU?si=UNvyOX8Uv5l1JYqv
@missfitz wat goed !!!!! Wat een vooruitgang is dat. Fijne opsteker is dat. Dat vind ik ook zo fijn aan de app van sportschool. Onbewust vind ik daar blijkbaar toch motivatie in. Ik merk alleen wel nu ik minder miloncircle doe en meer krachttraining ik dus die app wel mis. ( doe nu 1 x per week en dan gaat vooruitgang daarin minder. De andere app van sportschool laat geen leeftijden enzo zien alleen “moves”) maar nu nog steeds : :sick: dus die sportschool word hem nog ff niet :-|
Dank voor de tip, ga ik eens kijken. Ik heb inderdaad ook hartkloppingen, en nu wel hormoontherapie mede daarom. Dat is nog niet helemaal weg, maar het constant opgejaagde gevoel dat ik had wel. En ik word niet meer badend in het zweet wakker, ook prettig.
love2dance schreef:
05-01-2026 14:25
@missfitz wat goed !!!!! Wat een vooruitgang is dat. Fijne opsteker is dat. Dat vind ik ook zo fijn aan de app van sportschool. Onbewust vind ik daar blijkbaar toch motivatie in. Ik merk alleen wel nu ik minder miloncircle doe en meer krachttraining ik dus die app wel mis. ( doe nu 1 x per week en dan gaat vooruitgang daarin minder. De andere app van sportschool laat geen leeftijden enzo zien alleen “moves”) maar nu nog steeds : :sick: dus die sportschool word hem nog ff niet :-|
Oh wat balen, dat je nog steeds niet fit bent. Zo’n app helpt inderdaad zeker, er is ook een ranglijst met leden obv activiteit. Ik sta meestal wel in de top 10, en merk dat ik toch steeds gemotiveerd ben om daar ook in te blijven of zelfs leden in te halen. Ik ken die andere leden helemaal niet maar kennelijk heb ik toch een beetje last van bewijsdrang :) . Alles voor het goede doel natuurlijk!
Missfitz moet daar wel om lachen, om je "bewijsdrang" haha. Leuk dat dat je motiveert en het heeft je goed geholpen om te komen waar je bent. Door de sneeuw naar de sportschool! Top, durf het je niet na te doen.

Betreft de memopauze, toch vreemd dat het zo persoonlijk en verschillend is per persoon he. Een vriendin van 50 heeft nergens last van en een andere van 46 juist erg en heeft daarvoor nu een koperspiraal gekregen. Je hoort het zoveel, dat "klachten" eigenlijk symptonen zijn en door de huisarts weggewimpelt worden. Ik denk dat menig vrouw niet snel naar de huisarts gaat, dus het fijn dat je daar zit daarvoor, mag best serieus genomen worden. Een tijd terug had ik veel last van nachtzweten ed. Toen hebben ze wel bloedgeprikt om het te checken. Schijnbaar is het pas zichtbaar als je er echt in zit. Bleek niet in mijn geval en waren voortekenen voor een burn out.
Hormoontherapie hoor je vaker, maar ik ken het niet van dichtbij verder. Dat adviseert de huisarts ook ?
Bloedonderzoek is helemaal niet betrouwbaar als je wil testen of je in de (peri)menopauze zit. Ik zit nu ook al een aantal maanden thuis ivm een burn out, maar veel klachten kunnen ook heel goed passen bij een tekort aan hormonen. Denk aan labiel en janken om alles, hoge bloeddruk, zweten, peesontsteking, gewrichtsklachten, hartkloppingen, droge huid etc. Ik vinkte alles aan, ben nog nooit zo vaak bij de huisarts geweest die het ook wegwuifde, het kon de overgang niet zijn want ik was nog aan de pil etc. Ik ben van huisarts veranderd en ik heb er nu een die gelukkig zelf ook wel de link legde met leeftijd/hormonen en medicatie wilde voorschrijven. Vooralsnog lijkt dit voor een deel te helpen gelukkig. Ik voel me in ieder geval een stuk rustiger, pijnklachten waar ik al meer dan twee jaar mee loop en allerlei behandelingen voor heb gehad lijken ook een stuk minder, ik realiseerde me gisteren ineens dat ik even niks voelde :cheer: .
Super fijn. Klopt hoor wat je zegt dat het niet betrouwbaar is. Zeiden ze ook, het is pas zichtbaar als je er echt in zit. Burn out is geen twijfel over mogelijk helaas, wilde er alleen heel lang niet aan. Vond/vind het lastig.
Maar goed eenmaal in de overgang wordt het lijnen ook lastiger. Dus ik ga gewoon even aan de bak! Vandaag hier best goed gegaan. Wel weer even wennen en weet van de vorige keer dat het de eerste 2 weken toch lastiger is.
Vind enorm knap hoe jullie het volhouden !
Goed bezig iedereen!

L2D en Swaentje alweer een beetje beter?

Zo'n sportschoolapp lijkt me idd motiverend, als ik het zo hoor. Maar dat is mij te duur. Ik hou het op thuis pilates en wandelen en snelwandelen (hardlopen gaat niet ivm slechte knieën, snelwandelen ziet er niet uit maar het werkt wel dus boeiend). Al is het op het moment meer door de sneeuw ploegen ipv wandelen ;). Maar goed, alle beweging is meegenomen. Ik merk dat ik meself echt even moet schoppen om weer meer te gaan bewegen, in de vakantie was het allemaal minimaal dus nu proberen de extra's weer op te pakken.

Succes allen!
Gaat wel ietsjes beter Krokus . Wel geen energie , snotteren en hoesten en hoofdpijn maar de koortst is weg. Ik baal nog het meeste ervan dat mijn hele sportschema op zijn gat ligt nu. En moet straks weer mijn ritme daarin terug gaan vinden. Maar ja dat gaat ook vast wel weer goedkomen. Voor nu nog even uitzieken. Krijg ook de kans niet om anders te doen want ik word hier afgeremd door mijn man….doe ff rustig aan en ziek eerst uit ! Euhhh ja okeeee dan :-$

Voordeel van ziek zijn…je gewicht gaat weer lekker snel omlaag :rofl: ik zat vanmorgen op 70,6 en zo laag heb ik nog niet gestaan…. :-D ( althans niet in de afgelopen 20 jaar :lol: )

Die bewijsdrang heb ik ook last van @missfitz…. Ik keek net in de app en ben van plaats 3 op kracht in de sportschool ( gebaseerd op leeftijd he) gewoon van de lijst verdwenen >:-( ja als je niet gaat sporten dan krijg je dat…maar baal er wel van ahhahah

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven