Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Heb het er vanmorgen met mn personal trainer over gehad, hij zei je lichaam gaat zich wel anders definieren, dus er gebeurt wel degelijk wat. Als je dit doorzet dan krijg je nog meer spieren en dat zal betekenen dat je ook zwaarder blijft. Spieren zijn zwaarder dan vet, maar je ziet er dan wel heel anders uit. Er moeten echt nog wel kilo's af maar zolang ik maar zo goed bezig blijf! Maarja ik ben nogal resultaatgericht hahaha. Mijn weegdag is gewoon elke dag, dat geeft me rust, en dan zie ik wat er gebeurd. Doe ik al heel lang zo. Wel geprobeerd om 1 keer per week te wegen maar dat gaat niet goed bij mij. Dan verwacht ik teveel en is de teleurstelling te groot.

Plankchallenge moet je even googlen! Elke dag een aantal seconden planken. Vandaag 45 sec!

Tijdens de training squats met flink gewicht. Voor t eerst op die manier en zat bijna op mn lichaamsgewicht, schijnt erg goed te zijn

Goed hoor maree dat je je eetpatroon zo aan het aanpassen bent!
Dank je wel! Wat een gedoe met die spieren zeg, maar wat goed dat een een pt hebt! Moet goedkomen zo Ik snap het, dat van die opgebouwde verwachting na een week, dat merk ik bij mezelf ook Ik hoop dat jullie me een beetje opvegen als het vrijdag erg tegenvalt Ik ben de plankchallenge ook tegengekomen op een ander topic en ik heb het gevonden, wat een goed idee!
Haha succes! Ik moest vandaag 45 sec, en dat in combinatie met de training van vanmorgen.. Poe!
Vandaag helaas geen tijd gehad om hard te lopen na mijn werk. Was pas laat thuis, morgen ga ik met de auto naar het werk dus dan kan ik mooi ter compensatie gaan hardlopen!

@ Runrunrun: hoe frustrerend ook, soms blijf je stil staan terwijl je wel verandering in je lichaam ziet. Het komt vanzelf, echt! Hoe was het met je PT en zijn "gemengde signalen"

@ Maree: beweeg je wel, dus fietsen naar school/werk ed? Want er bij bewegen helpt echt heel erg!

@ De rest: hoe gaat het met jullie?
Nou! Steeds als ik klaar ben met typen is mn bericht weg!

Het komt idd wel! Komt goed ook 😁.

Met die gemengde signalen komt het niet goed, zag hem met een stokje staan, en daar was ie nog aardiger tegen 😂. En toen dacht ik ohhh wat ben ik toch ook een fool om te denken dat ie mij leuk vindt 😂. Die bloemen waren qua soort gewoon niet zo handig gekozen en verder is ie heel aardig ofzo. Dus ik ga dr maar even niks meer achter zoeken haha, lijkt me beter voor iedereen!
Zooooo ik heb spierpijn!!! 😳 kon amper mijn bed uitkomen...
Goed teken

Sneeuwitje, het is wel confronterend.. Ik ga met de trein naar mn werk en het laatste stuk fiets ik, maar dat mag niet echt een naam hebben vrees ik.. Ik loop wel redelijk vaak trappen op mijn werk, maar je legt wel de vinger op de zere plek. Ik snap heel goed dat dat erg helpt, ik vrees alleen nav mijn vorige afvalperiode dat als ik nu ga sporten (wat ik toen ook deed, ik dwong mezelf) en ik ga straks weer terug naar mijn eigen levensstijl, dat ik dan hard terugval. Vandaar dat mijn theorie nu vooral op minder en beter eten gericht is, zodat ik het op langere termijn beter kan volhouden hoop ik. Maar ik snap je en ik ga de plankchallege doen (nee, echt bewegen is dat ook niet )

Morgenochtend alweer weegmoment, spannend! Ik duim voor jullie, want ik heb echt respect voor jullie sportiviteiten! Ik ben toevallig ook vorige week vrijdag begonnen, dus het weegmoment klopt voor mij precies, maar ik bedacht me dat het ook wel ideaal is; mocht het in het weekend ergens misgaan, dan heb je nog behoorlijk de tijd om het recht te trekken Succes, jullie zijn zo bewust bezig!
Wat een weer vandaag, ik was blij dat ik met de auto was. Was voor het eerst dit schooljaar omdat ik een paar vergaderingen op verschillende locaties had, maar had een goede dag uitgekozen Gelukkig was het droog toen ik thuiskwam, dus toen meteen de hardloopkleren maar aangetrokken. Het ging niet super snel, maar ik had geen last van mijn heup

Voelt goed om weer in beweging te zijn, voel het aan mijn lichaam dat de boel weer aantrekt

Ik had trouwens in de decemberperiode ook een super slechte huid. Is de laatste jaren aardig stabiel, maar in de kerstvakantie was er echt een uitbraak. Nu wordt het weer wat rustiger, gelukkig.

@ Runrunrun: hoe is het met je spierpijn, kun je nog lopen En sorry, maar ik moest heel hard lachen om "het stokje" Misschien is hij wel zo tegen iedereen, gewoon een heel open persoon zeg maar...

@ Maree: ik snap je redenatie. Misschien dat het later nog komt. Ik vond sporten ook nooit echt leuk, maar het geeft veel voldoening. Vooral na afloop is het leuk
Nooooooooo heel mn tekst is weg!

Nou nog een keer. Ja dat stokje was echt niet grappig hhaha het ergste was dat ik gepikeerd was en echt dacht ga weg ofzo

Maar goed, heb vanavond weer getraind ondanks mn spierpijn. Als ik morgen niet ben afgevallen dan ligt dat écht niet aan mij. Heb vrijwel niet gezondigd en keiveel gesport!!!

Ga nu snel douchen en eten!! Sterkte alvast morgenochtend!
Goed gedaan jullie, echt!
Maar jij ook maree!! Ook trots zijn op jezelf!
Weegdag vandaag, nog steeds 68 haha. Dus nog steeds -6.
Hoi allemaal, heb een beroerde week achter de rug. Voelde me niet lekker, zat niet goes in mijn vel. En gezondigd. Had alleen alle snoepgoed bij mijn moeder achtergelaten, en toen op een gegeven moment uit wanhoop een appel-kaneelcake gebakken. Niet goed natuurlijk, maar wel lekker. Voor de rest 's avonds ook nog cracker met (smeer)kaas gehad en dropjes. Gelukkig overdag wel veel muesli met yoghurt en havermout gegeten en voor avondeten Hollandse stamppot. Maar al met al nou niet echt een week om trots op te zijn. Gelukkig was de weegschaal mild. Ik kon het vanmorgen bijna niet geloven, maar het stond er echt; 86,7 dus nog maar 3,7 kilo tot ik mijn eerste etappe heb behaald!
Goedemorgen! Ja hoor, ik heb weer sinds lang op de weegschaal gestaan en mijn hoogtepunt is bereikt... of dieptepunt, 78,8 #$%^*&*((*&^^%!!!!!!!!!!!!!!!!

Dit is het ergste ooit en waarschijnlijk was het vorige week nog erger want ik heb deze week al goed opgelet. De komende maanden ben ik dus weer onder de pannen, wil er weer 6 af, om te beginnen en dat doe ik, net als vorige keer, door gezond en regelmatig te eten. En ik moet weer gaan sporten. Daarvoor moet ik nog even de puf vinden, werk nu vier dagen per week, vroeg weg, laat thuis dus het moet op vrijdagochtend als mijn dochtertje op school zit en ik heb dan altijd al vanalles te doen, net als nu. Misschien kan ik het weekend wel gaan, ik moet!!!

Ik zal hier niet zo vaak schrijven als tijdens mijn vorige afvalperiode, gewoon omdat ik minder op het forum zit, maar ik hoop dat we weer met zijn allen lekker gestaag gaan afvallen!!! Hoe gaat het met de kindjes die vorig jaar zijn geboren trouwens ?

Voor de tabel Felice, 43 jaar, 1,78 cm, gewicht 78,8, streef 72,5
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hoera, 70,3 vanmorgen
Hoi Felice, met meisje gaat het hier goed! Is nu 7 maanden. Heeft al 8 tanden, maat 80 en weegt bijna 9 kilo inmiddels. Ik krijg dus geen kleine kinderen. Heb de tabel bekeken en als ik de lijn doortrek, worden de jongens later bijna 2 meter en meisje tussen de 1.80 en de 1.85.....
7 maanden, wat gaat dat toch snel!! En heerlijk nog zo'n kleintje
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hier was er vanochtend een kilo af, zeer tevreden dat de ergste 'december'kilo's er al weer af zijn. Ik merk vooral dat mijn spieren weer wakker worden door het sporten. Heb nog steeds geen last van mijn heup, daar ben ik heel blij mee!

@ HVM: jeetje, je blijft kwakkelen met je gezondheid. Wat fijn dat je ondanks het zondigen toch bent afgevallen. Het lijkt me ook wel pittig als je nog drie kleintjes rond hebt lopen.

@ Felice: oef, dat was wel een wake-up-call dus op de weegschaal. Hopelijk lukt het je om tijd te vinden om te sporten. En bedenk dat je ook energie krijgt van sporten!

@ Maree: wauw, gefeliciteerd met je eerste super resultaat. Nu vasthouden!

Vandaag lekker gefietst naar mijn werk, heen was het net alsof ik een elektrische fiets had hoefde helemaal niet te trappen. Terug was een ander verhaal, moest mijn handen ook goed aan het stuur houden. Morgen ga ik weer hardlopen.
Wat goed hvm!

Welkom felice!

Goedzo maree!!

Wat goed sneeuwwitje! Hier was er echt niet te fietsen, regent zo hard hier dat autorijden zelfs al een opgave is haha!

Ondanks dat ik nog stééds niet afgevallen ben heb ik me vandaag ook weer keurig gedragen. Heb zooooo'n spierpijn whaha! Ik snap echt niet dat ik niet afval. Stille hoop dat er morgen wel iets vanaf is... Maarja we'll see. Anders woensdag maar eens vragen aan mn pt of hij me extra wil wegen om te kijken of er wel iets anders gebeurt.
Poosje weggeweest hier omdat het een poosje zo stil was dat ik dacht dat er niemand meer actief was, maar nu dus toch weer terug als het nog mag..

Ging best lekker allemaal, tot de decembermaand weer begon... Een maand lang niet zo nauw gekeken, weinig gesport omdat er veel gewerkt moest worden met als resultaat helaas weer 2 kilo erbij..

Op 2 januari stond de teller op precies 100kg maar gelukkig was het deze week al weer iets beter.. Vanmorgen gewogen en was 99.4.. Fijn dat hier weer wat activiteit terug is, want miste de aanmoediging van anderen wel moet ik zeggen...

En voor iedereen natuurlijk nog de beste wensen en veel kilo's eraf in 2015....
Yolo!!
Balen tante barb!! Maar goed dat je er weer tegen aan gaat! Ga je nu wel weer sporten? Wat voor sport doe je?
quote:runrunrun schreef op 10 januari 2015 @ 09:10:

Balen tante barb!! Maar goed dat je er weer tegen aan gaat! Ga je nu wel weer sporten? Wat voor sport doe je?Doe het zelf...hardlopen, touwtje springen, hoelahoepen, wandelen en fietsen en voor de slechtweer momenten binnen met behulp van YouTube buikspieroefeningen e.d.
Yolo!!
Goed hoor!!!

Ik heb er een lesje burn op zitten. Eerste keer! Was leuk maar gelukkig niet zo zwaar aangezien ik nog spierpijn had van de afgelopen week. Morgen weer een early morning workout! Net lekker een tijdschriftje gekocht voor mezelf!
Runrunrun, kan het niet zijn dat je nu even stilstaat en dat je dan opeens weer een heel stuk omlaag zakt in gewicht? Zoiets hoor ik wel vaker. Ik vind het in elk geval geweldig dat je stug door blijft gaan en niet opgeeft, hou vol!

Tante barb, wat goed dat je zelf zo met beweging bezig bent! Vind je het lastig om dat vol te houden? Volgens mij moet je dan wel echt discipline hebben (trouwens, voor alle sporten wel ;) ) Ik ken zoveel mensen die een sportapparaat hebben gekocht wat vervolgens staat te verstoffen

Sneeuwwitje, wat geweldig van die kilo! Dat is echt wel veel voor één week als je al even bezig bent, toch? Ik zie hoe het fietsen en hardlopen kan helpen
Daar lijkt het niet op haha. Ik ben nu zo'n 9 weken bezig, waarvan ik al ruim 4 weken 68 weeg. Mn PT vond het ook vreemd, maar goed ik geloof erin dat als je gezond eet en sport er echt wel iets veranderd. Misschien nu even niet het getal op de weegschaal, en niet zo bijzonder veel spieren, maar dan is er van binnen wel iets anders dat verandert. Ik voel me er nog steeds goed bij, en zie dit wel echt als een levensstijl die ik jaren zo niet altijd 'vol kan houden'! Had vanmorgen mn buikomvang gemeten, en geen idee of ik het steeds precies op dezelfde plek meet, maar daar is echt wel een hoop vanaf! Dat merk ik ook aan mn kleding. Zit nu lekker te lunchen en ga lekker heel de middag relaxen met kopjes thee, tijdschriftje, netflix... Heerlijk!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven