Gezellig samen afvallen mét tabel
zaterdag 16 maart 2013 om 14:06
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
zondag 25 januari 2015 om 15:32
Hoihoi!
Sneeuwitje; hardlopen nietverstandig idd, hier ook nog veel sneeuw. Ik heb gisteravond, en ga vanavond maar even 30 day shredden. Morgenavond ga ik met een vriendinnetje naar een Zumba les.
Vandaag is min lijstje zo; (echt wat meer overdag)
O; 2 volkoren crackers met. Gerookte kip en een avocado, thee, water
T; verse ananas en een mandarijn
L; roerei met tomaat en groene paprika op 2 volkoren boterhammen met een beetje boter.
T; 2 tomaten, plakje ontbijtkoek
D; wortelen met kabeljauw en ovenfrietjes
T: hiervoor heb ik grieks yogurtje 0% vet bewaard.
Is het wat?
Groetjes!
Sneeuwitje; hardlopen nietverstandig idd, hier ook nog veel sneeuw. Ik heb gisteravond, en ga vanavond maar even 30 day shredden. Morgenavond ga ik met een vriendinnetje naar een Zumba les.
Vandaag is min lijstje zo; (echt wat meer overdag)
O; 2 volkoren crackers met. Gerookte kip en een avocado, thee, water
T; verse ananas en een mandarijn
L; roerei met tomaat en groene paprika op 2 volkoren boterhammen met een beetje boter.
T; 2 tomaten, plakje ontbijtkoek
D; wortelen met kabeljauw en ovenfrietjes
T: hiervoor heb ik grieks yogurtje 0% vet bewaard.
Is het wat?
Groetjes!
zondag 25 januari 2015 om 20:17
Joehoeee!
Ja ik heb weer lekker gesport sneeuwwitje! Als je strakker wil worden is het misschien ook een idee om wat meer aan krachttraining te doen? Al wil je niet naar de sportschool kan je misschien thuis de plankchallenge, of butchallenge (Start 1 feb) gaan doen? Of gewoon via youtube filmpjes? Klinkt heeeerlijk je weekendje weg!
Je lijstje is zeker wat hoor suus! Ik zou alleen minder brood eten (maarja dat ben ik he haha) en ipv brood salade. En ik zou geen ontbijtkoek eten. Daar zit behoorlijk veel suiker in. Zou dan eerder een rijstewafel met kip/zalm/pindakaas oid nemen!! En natuurlijk de frietjes niet maarja, dat snap je zelf ook wel haha!
Ja ik heb weer lekker gesport sneeuwwitje! Als je strakker wil worden is het misschien ook een idee om wat meer aan krachttraining te doen? Al wil je niet naar de sportschool kan je misschien thuis de plankchallenge, of butchallenge (Start 1 feb) gaan doen? Of gewoon via youtube filmpjes? Klinkt heeeerlijk je weekendje weg!
Je lijstje is zeker wat hoor suus! Ik zou alleen minder brood eten (maarja dat ben ik he haha) en ipv brood salade. En ik zou geen ontbijtkoek eten. Daar zit behoorlijk veel suiker in. Zou dan eerder een rijstewafel met kip/zalm/pindakaas oid nemen!! En natuurlijk de frietjes niet maarja, dat snap je zelf ook wel haha!
maandag 26 januari 2015 om 06:41
zo, soms zijn die weegschalen rare wezens. Vorige week goed opgelet en bijna een kilo aangekomen, was vrijdag 71.2. Het hele weekend lopen eten: chips, ijs, croissants, 3 stukken vlaai, nootjes. Dus ik wilde de schade opnemen, ben ik gewoon bijna die kilo weer kwijt: 70.4
Ik ben dus echt blij, maar nu weer even opletten. Vandaag weer goed eten en straks sporten: crosstrainer, buikspieren, triceps, biceps, rug, schouders en dijbenen.
Ik ben dus echt blij, maar nu weer even opletten. Vandaag weer goed eten en straks sporten: crosstrainer, buikspieren, triceps, biceps, rug, schouders en dijbenen.
maandag 26 januari 2015 om 07:56
Hoihoi!
Dank jr voor je input runrun, veelverschillende adviezen de hele tijd... De een zegt juist meer brood, de ander minder.... Lastig! Ik doe trouwens ook wat. Krachttraining thuis. Al vrij snel zie je dat het meer toned, zeg maar. Heb jij dat ook? Door krachttraining gaan alleen de kilo's wat minder snel..
Voor vandaag heb ik het volgende;
O: verse groentesmootie met een banaan erbij. 2 volkoren rijstewafels met filet american.
T: 2 mandarijnen
L: 2 paprika's, 2 rijstewafels met filet american, kop heledere groentensoep
T: bakje cherrytomaatjes en bakje griekse yogurtt
D: kipfilet, erwtjes en wortels en sugarsnaps, gekookte aardappeltjes
T: x
Sport; 1 uur zumba
Nog tips voor de avonden SNAAI-VRIJ te houden?
Han; lekker toch dat die kilo er weer af is? Mooie meevaller. Sport ze!
Dank jr voor je input runrun, veelverschillende adviezen de hele tijd... De een zegt juist meer brood, de ander minder.... Lastig! Ik doe trouwens ook wat. Krachttraining thuis. Al vrij snel zie je dat het meer toned, zeg maar. Heb jij dat ook? Door krachttraining gaan alleen de kilo's wat minder snel..
Voor vandaag heb ik het volgende;
O: verse groentesmootie met een banaan erbij. 2 volkoren rijstewafels met filet american.
T: 2 mandarijnen
L: 2 paprika's, 2 rijstewafels met filet american, kop heledere groentensoep
T: bakje cherrytomaatjes en bakje griekse yogurtt
D: kipfilet, erwtjes en wortels en sugarsnaps, gekookte aardappeltjes
T: x
Sport; 1 uur zumba
Nog tips voor de avonden SNAAI-VRIJ te houden?
Han; lekker toch dat die kilo er weer af is? Mooie meevaller. Sport ze!
maandag 26 januari 2015 om 09:03
Ja idd, je moet ook doen waar je je goed bij voelt!
Ja dat heb ik ook. Ik sta echt al weken stil, al sinds begin december, maar ben wel dunner en mn vet wordt minder.
Avonden snaaivrij is een kwestie van heel streng zijn. Thee drinken, tanden poetsen, vroeg slapen, jezelf echt aanwennen dat je niets eet d avonds!
Ja dat heb ik ook. Ik sta echt al weken stil, al sinds begin december, maar ben wel dunner en mn vet wordt minder.
Avonden snaaivrij is een kwestie van heel streng zijn. Thee drinken, tanden poetsen, vroeg slapen, jezelf echt aanwennen dat je niets eet d avonds!
maandag 26 januari 2015 om 09:09
Ja, dat is het ook zrunrun. Ik ben er echt aan gewend. Over het algemeen heb ik mega veel discipline in werk en thuis, maar wat snaai gedrag in de avonden betreft is het bagger. Het lijkt dan alsof ik voel dat ik echt hongerig ben. Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik de komende dagen dus niks meer neem. Wil ik wel wat nemen dan neem ik eerst een halve liter water en stukje fruit. Idd douchen en tanden poetsen en hophop, naar bed. En ik post hier een berichtje. Dan ben jij mijn stok achter de deur. Vanavond ga ik van 20–21 eerst sporten, dus niet zoveel tijd om te eten!
Groetjes!
Groetjes!
maandag 26 januari 2015 om 09:33
Even inbreken: Suus, zat even dit topic mee te lezen, en toen ik jouw stukje las over megaveel discipline in je werk en thuis & dan 's avonds snaaien: je 'wilskrachtspier' is ook een keertje moe. Het is wetenschappelijk aangetoond dat je maar een beperkte hoeveelheid discipline hebt op een dag. Ik zou dus zeggen: verlaag je (perfectionistische) standaarden thuis en op je werk een klein beetje (en schrijf concrete stappen op hoe je dat zou kunnen doen) en misschien heb je strenge non-snaai wilskrachtspier over voor in de avonden
maandag 26 januari 2015 om 22:30
Yas: dank voor de input. Daar heb je misschien een punt, hoor.
Vandaag redelijk goed gegaan. Lig al in mijn bed, even op de iPad. Ik heb eens even globaal uitgerekend hoeveel calorieën ik ongeveer binnen heb gekregen en verbruikt.
Voor vandaag zou het rond de 1600 calorieën gegeten en gedronken, en rond de 400 verbruikt met zumba. Dus dat lijkt me een oke dagje.
Ik houd vol!
Vandaag redelijk goed gegaan. Lig al in mijn bed, even op de iPad. Ik heb eens even globaal uitgerekend hoeveel calorieën ik ongeveer binnen heb gekregen en verbruikt.
Voor vandaag zou het rond de 1600 calorieën gegeten en gedronken, en rond de 400 verbruikt met zumba. Dus dat lijkt me een oke dagje.
Ik houd vol!
woensdag 28 januari 2015 om 09:32
Ik ben maandagavond naar de hardlooptraining geweest. Heerlijk gelopen, op wat buien na... Qua eten gaat het goed, structuur door het werken is wel handig
Vandaag een lange dag, dus geen tijd om 's avonds hard te lopen. Daarom heb ik vanochtend direct een rondje gelopen. Ging best lekker eigenlijk. Niet heel snel, maar wel lekker gelopen. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe ik me de rest van de dag voel. Of ik fitter ben of juist moe aan het eind van de dag. Dat zullen we zien.
Het waren drukke en spannende dagen de afgelopen tijd, want we zijn gisteren tot overeenstemming gekomen voor de verkoop van ons huis. Super gaaf, kon er helemaal niet van slapen gisteren
Vandaag een lange dag, dus geen tijd om 's avonds hard te lopen. Daarom heb ik vanochtend direct een rondje gelopen. Ging best lekker eigenlijk. Niet heel snel, maar wel lekker gelopen. Waar ik nog wel benieuwd naar ben is hoe ik me de rest van de dag voel. Of ik fitter ben of juist moe aan het eind van de dag. Dat zullen we zien.
Het waren drukke en spannende dagen de afgelopen tijd, want we zijn gisteren tot overeenstemming gekomen voor de verkoop van ons huis. Super gaaf, kon er helemaal niet van slapen gisteren
woensdag 28 januari 2015 om 17:56
Joeeeehoeeeeeeee gefeliciteerd sneeuwwitje!!
Echt superfijn!!
Wat goed zo vroeg al hardlopen! Ik moest vanmorgen ook al vroeg trainen, maar dat vond ik geeeen probleem
Ik ben dan de hele dag wel vrij fit, s avonds wel wat meer moe, maar heb vooral smiddags al vrij vroeg het gevoel dat het wel 5 uur zal zijn, en dan is het pas 2 uur bijv....
Echt superfijn!!
Wat goed zo vroeg al hardlopen! Ik moest vanmorgen ook al vroeg trainen, maar dat vond ik geeeen probleem
Ik ben dan de hele dag wel vrij fit, s avonds wel wat meer moe, maar heb vooral smiddags al vrij vroeg het gevoel dat het wel 5 uur zal zijn, en dan is het pas 2 uur bijv....
woensdag 28 januari 2015 om 20:34
pff... ik doe mijn best... maar 's avonds ga ik echt voor de bijl voor dat glaasje wijn. Na een dag hard werken is dat zo lekker ontspannend. Nouja, heb het voornemen om morgenavond echt weer een keer naar de sportschool te gaan....
Al is er vrijdag maar een onsje af, zou ik al blij zijn.....
Al is er vrijdag maar een onsje af, zou ik al blij zijn.....
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
donderdag 29 januari 2015 om 07:04
Hi ladies! Ik heb vanochtend gewogen. Verschil met afgelopen vrijdag -1kilo (ik weet niet of je het schena hebt aangepast Sneeuwitje, maar bij mij heb je niks veranderd) . Ik was 86,5, en nu 85,5. Ik heb om de dag of 2 dagen gesport en s avonds niet meer gesnaaid!
Ik ben tevreden! Ook een trouwjurk gekocht trouwens.
Ik ben tevreden! Ook een trouwjurk gekocht trouwens.
vrijdag 30 januari 2015 om 06:47
Vanmorgen gewogen 70.6. Verschil met vorige week is -0.6 kilo. Vanmiddag naar de sportschool, beetje cardio en de apparaten. Morgen ga ik naar het boekenfestijn, dus daar best wel veel lopen. Eetlijstje vandaag:
o: magere yoghurt met muesli, jam en rozijnen
t: minneola
l; 3 sneden volkorenbrood met halvairne en zuivelspread
t: pakje liga, fruit
a: iets van kip uit de oven met aardappels en sla. Moet nog ff in de winkel kijken wat het precies wordt.
o: magere yoghurt met muesli, jam en rozijnen
t: minneola
l; 3 sneden volkorenbrood met halvairne en zuivelspread
t: pakje liga, fruit
a: iets van kip uit de oven met aardappels en sla. Moet nog ff in de winkel kijken wat het precies wordt.
vrijdag 30 januari 2015 om 09:42
Goedzo afvallers!!!
Ik ben het zat, weer 78,8, ben er wel drie keer op gaan staan. Ik moet maar eens goed gaan bedenken wat ik fout doe.
Vandaag lijn ik in ieder geval niet, mijn oude moedertje is jarig en ik ga daar lekker TAART eten, potverdorie!!
Ik ben het zat, weer 78,8, ben er wel drie keer op gaan staan. Ik moet maar eens goed gaan bedenken wat ik fout doe.
Vandaag lijn ik in ieder geval niet, mijn oude moedertje is jarig en ik ga daar lekker TAART eten, potverdorie!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zaterdag 31 januari 2015 om 09:37
Een weekje geen internet gehad..Niet zo handig maar nu werkt alles weer zoals het hoort...100,6 vorige week niet zo top..Vorige week zaterdag 33,5km wezen fietsen.Gisteren gaf de weegschaal99,5 dus weer wat positiever dan vorige week..Vanmiddag de Rammekensloop wandelen 10km..Morgen een dagje geocaching dus ook veel wandelen en maandag ook nog een dagje vrij...Ga morgen ook starten met de Facebook hoelahoep challenge... Dus al met al weer lekker bezig.. Hopelijk ook resultaat volgende week...
Iedereen weer veel suk6 de komende week..Zal proberen wat vaker hier langs te komen...
Iedereen weer veel suk6 de komende week..Zal proberen wat vaker hier langs te komen...
Yolo!!
zaterdag 31 januari 2015 om 16:19
Hier gaat het redelijk, wel wat gesnoept en gisteravond taart gegeten omdat ons huis verkocht is Is een hele opluchting en we zijn er heel blij mee. Nu dingen regelen voor een nieuw huis
Ik was gisteren helemaal kapot, had een hele intensieve dag gehad op het werk. Daarom niet meer hardgelopen, dus vanochtend op tijd de schoenen aangedaan. Maar het was super glad Heb stukken gewandeld, want anders was ik net zo'n bambi op ijs
Uiteindelijk wel lekker gelopen in de zon!
@ Tante_barb: wat lastig zeg een week geen internet. Hoe overleef je dat (zou ik echt niet kunnen)!!?? Je bent goed bezig met het wandelen!
@ Felice: balen dat het niet lekker gaat. Misschien kun je eens opschrijven wat je allemaal eet. Confronterend, maar ook goed om in de gaten te houden. Die wijntjes door de week zetten ook wel aan, zitten behoorlijk wat calorieën in!
@ Runrunrun: jij gaat lekker!
@ HVM: niet opgeven, het gaat echt goedkomen!
@ Han: goed bezig, lekker sporten en je lijstje ziet er netjes uit.
@ Suus: wat goed dat je 's avonds niet gesnaaid hebt. Wat was de truc? En super van je trouwjurk, lijkt me zo leuk om dat uit te zoeken!
Ik was gisteren helemaal kapot, had een hele intensieve dag gehad op het werk. Daarom niet meer hardgelopen, dus vanochtend op tijd de schoenen aangedaan. Maar het was super glad Heb stukken gewandeld, want anders was ik net zo'n bambi op ijs
Uiteindelijk wel lekker gelopen in de zon!
@ Tante_barb: wat lastig zeg een week geen internet. Hoe overleef je dat (zou ik echt niet kunnen)!!?? Je bent goed bezig met het wandelen!
@ Felice: balen dat het niet lekker gaat. Misschien kun je eens opschrijven wat je allemaal eet. Confronterend, maar ook goed om in de gaten te houden. Die wijntjes door de week zetten ook wel aan, zitten behoorlijk wat calorieën in!
@ Runrunrun: jij gaat lekker!
@ HVM: niet opgeven, het gaat echt goedkomen!
@ Han: goed bezig, lekker sporten en je lijstje ziet er netjes uit.
@ Suus: wat goed dat je 's avonds niet gesnaaid hebt. Wat was de truc? En super van je trouwjurk, lijkt me zo leuk om dat uit te zoeken!