Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Hoi allemaal, mag ik met jullie meeschrijven? Ik ben helemaal nieuw in het forum, dus ben benieuwd! Wat veel vakantieverhalen, hopelijk genieten/genoten jullie!

Ik ben rond april begonnen met Sonja Bakker en ben daardoor van 84kg naar 74kg gegaan. Heerlijk, maar ik merk dat mijn oude eetgewoonten er weer in sluipen (chocola vind ik echt té lekker!) Begin van de week gaf de weegschaal 76 aan, het teken dat het roer weer om moet. Ik ben 1.60m en zou dolgraag onder de 60 wegen. Dat betekent nog minstens 17kg eraf, een behoorlijke klus. Hopelijk werkt een groepje stimulerend.

Als ik naar de tabel kijk zie ik dat jullie al echt goed bezig zijn, joh, al zoveel kilo's! Wat is jullie geheim?

Ik wil proberen meer te bewegen: fietsen naar het werk; in de pauze een half uur wandelen. Plus daarnaast minder snoepen. Ik heb me aangemeld voor een Aquaslank programma, 10 weken onder begeleiding watersporten en voedingsadvies. Dit begint in September, heel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. 5 oktober ga ik op vakantie, zou het geweldig vinden om dan al onder de 70 te zitten. Wat denken jullie? Haalbaar?

Ben benieuwd naar jullie verhalen!
Welkom Annelore!

Goed doel om in oktober onder de 70 te zitten, zou haalbaar kunnen zijn maar pin je er niet te veel op vast anders valt het alleen maar tegen als het niet lukt. Wel een goed streven! Je bent zelf ook goed bezig toch ook al 10 (of nu 8) kg minder! en ja chocola.... ughh veel te lekker dat spul...

Mijn geheim? Ik denk dat ik er nu voor het eerst in mijn leven er helemaal zelf achter sta en mezelf voor het eerst in jaren stukken beter in mijn vel voel (ja ook voor het afvallen) dat maakt wel dat het nu een stuk makkelijker lukt. Denk dat het het belangrijkste is om iets te vinden dat bij je past, voor mij is dat minder snoepen, iets ander eetpatroon (bijv wat meer groenten wat minder aardappelen), en meer sporten.

Echt streng diëten zou niets voor mij zijn, gewoon omdat ik weet dat ik dit toch niet vol zou houden. Liever wat langzamer en een meer permanent resultaat voor mij. bovendien zijn al die crash diëten echt heel slecht voor je lichaam.

Verder denk ik dat het belangrijk is om een doel te stellen, zoals idd vakantie of een mooie jurk die weer past.
Wat fijn om te horen dat je een lekkere vakantie heb gehad smukke!

Wat zul jij je trots hebben gevoeld dat hij zoveel complimentjes aan je gaf, daar doen we het tenslotte toch ook een beetje voor he!

Hoop dat jullie samen lekker hebben genoten!

Ik ben benieuw wat de weegschaal morgen bij je zegt, maar al zou je niet heel blij worden van de cijfertjes, je hebt in ieder geval een onvergetelijke vakantie gehad, en dat is ook heel veel waard!

Welkom essie; werkt het meer bewegen door je jawbone? Ik heb zelf een fitbit sinds een aantal weken, en ben me wel veel meer bewust van hoeveel (of hoe weinig haha) ik beweeg op een dag!

En inderdaad denken in kleine stapjes, dat werkt veel motiverender dan in 1x bedenken dat er heel veel kg af moet

Ik wens je veel succes met afvallen, gezellig dat je mee komt schrijven!

En ook welkom Annelore; voor jou ook heel veel succes alvast!

Je bent al goed op weg met de kgs (jammer he dat je van een paar repen chocola zo weer een aantal kg zwaarder bent haha!), dus dit gaat je zeker weten ook lukken!

Probeer niet te teleurgesteld te zijn als je de 70 niet zou redden voor de vakantie, maar wees dan juist heel trots op wat je wel al hebt bereikt!

En wie weet lukt het je wel! Dat zou helemaal fantastisch zijn! ;)

Hier gaat t deze week goed. Ben zondag wezen winkelen met mn vriend, een spijkerbroek gekocht in maat 38!!! Woooww.. wie had dat gedacht. Hij zit nog wat strak, maar dat mag, want er moet nog genoeg vanaf :D

Ook een bikini gekocht (we gaan in september op vakantie), maar aan het idee dat ik in bikini moet moet ik nog heel erg wennen, voel mezelf er nog totaal niet prettig in..

Komende weken heb ik elk weekend een bbq of etentje, bah. Zie er best tegenop omdat ik juist zo graag de 75 zou willen halen voor de vakantie! Maar aan de andere kant, ik ben er al ruim 26 kwijt, en mag ook best genieten met mate en trots zijn op wat ik al heb bereikt! Dus t is een beetje een wirwar in mn hoofd daarmee

Ben benieuwd naar de resultaten morgen!

Heb zelf t idee dat er niet veel af is, hou vocht vast.. drink veel, plas weinig.. we gaan het zien morgen!
Don't look back. You're not going that way.
Hoi allemaal, welkom Essie en Annelore, deze week heb ik gelukkig weer een goede week gehad. De weegschaal gaf vanmorgen 76,9 aan. Gelukkig onder de 77 . Ik heb mezelf goed aan mijn calorieën limiet kunnen houden. Zaterdag hebben we wel een feestje (waarschijnlijk een bbq) maar met een beetje mazzel hebben ze voor mij niks te eten (ben vegetariër ) en moet ik het doen met de salade 😅 Heb ik ook niet zo veel last van verleidingen.

@Smukke, wat leuk die reacties van je vriend
Goedemorgen!

Nou ik voelde het goed aan.. Exact hetzelfde als vorige week, jammer.. Heb wel keurig mn best gedaan dus daar ligt het niet aan!

Dus ook deze week; 78,8

Goed hvm, onder de 77!

Haha een goede manier om de verleidingen te weerstaan inderdaad
Bedankt voor al jullie welkom!

@ Smukke, bedankt voor de tips! Fijn dat je lekker in je vel zit, dat zal vast enorm helpen. Een betere mentale instelling, is natuurlijk ook een betere motivatie. Ik denk dat jouw manier op de lange termijn inderdaad het beste effect heeft. Dan maar minder resultaat op korte termijn, doel is natuurlijk dat het eraf gaat en ook blijft!

@ Alegria, Jammer dat er niks af is, gelukkig hetzelfde gebleven en niet aangekomen. Wel lullig dat je dan zo je best doet en geen resultaat ziet. Ik zie dat je al wel enorm veel kwijt bent, wat goed zeg! Hoe lang ben je al bezig?

@ hvm, hoe tel jij calorieën? Hou je gewoon bij wat je eet, of volg je een programma?

Gisteren ben ik met mijn vriend wezen zwemmen. Hij merkt ook dat de zwembandjes langzaam, maar zeker steeds meer aanwezig zijn. We hebben afgesproken om minimaal twee keer in de week te gaan zwemmen en doordeweeks niet te snaaien. Vanaf dinsdag pak ik weer de fiets naar het werk (maandag lekker een vrije dag), dat is ook alweer een uur beweging per dag.
@Annelore; ik ben bezig vanaf 24 november 2014. Wilde eerst na de kerst beginnen, maar dan had ik er nog veel meer kgs aangegeten haha. Heb met de kerst even een tussenstop gehad, en daarna weer vrolijk verder gegaan! Dus nu 9 maanden ongeveer bezig

En zwemmen is inderdaad heel goed voor je!

Mn vriend en ik willen morgen graag een dagje, of avondje zwemmen.. maar zijn er niet over uit waar :P Ben zelf een enorme fan van de eemhof, maar die prijzen die je betaald daar zijn echt idioot duur! (22.50 pp inclusief parkeren) Dus wat het uiteindelijk wordt dat is nog de grote vraag haha.
Goed bezig dames!!

Ik ben ook weer wat kwijt; weeg nu 73!! Gisteren weer wezen hardlopen. Ik vertrek zo voor een week op vakantie en daarna wil ik weer twee keer per week gaan lopen. Ik zit er ook over te denken om me aan te melden voor dcn, dat staat voor detox, cleanse en nourish. Iemand ervaring hiermee?

Fijn weekend allemaal! 💋
That voice in your head that says 'buy the shoes', That's the one to listen to!
Hoi Annelore,

Nee, ik volg geen programma. Ik tel gewoon zelf de calorieën. Ik heb een max van 1500 calorieën op een dag. En daarbinnen mag ik lekker zelf bepalen wat ik eet. In principe laat ik dit 1x in de week een beetje los omdat mijn partner het ook wel eens lekker vindt om eten te halen. Maar dan let ik een beetje op wat ik bestel. En de volgende dag probeer ik een beetje extra op te letten. Meestal werkt dit erg goed, soms heb ik niet zo'n goede week. Maar zolang mijn gewicht daalt hou ik er vertrouwen in dat het allemaal goed komt.
@hvm, klinkt als een goeie methode. Ook het een keer in de week loslaten.. Geeft denk ik meer motivatie om de rest van de week wel streng te zijn?

@aphrodite, geen ervaring met dcn. Wat houdt het in? Goed dat je weer wat kwijt bent. Nu ervan genieten op vakantie, fijne reis!
Hallo dames,

Had vrijdag al een berichtje willen schrijven, maar heb het gewoon erg druk gehad laatste paar dagen. De weegschaal gaf vrijdag 77,3 aan, dus maar 400gr meer dan voor de vakantie. Valt me absoluut mee gezien wat we gegeten hebben die week (all inclusive, zeer goed eten, gratis ijs en bijna iedere avond wel wat wijn gehad).

Dit weekend verjaardag gehad van mijn schoonzus, die werd 30, dus ook een stuk taart gehad, ben nu wel van plan om komende dagen wel wat op te letten. gaat waarschijnlijk ook wel lukken, werd vanmorgen wakker met een keelontsteking, dus krijg toch bijna geen hap door mijn keel.

Morgen wel met mijn dochter en een vriendinnetje van haar naar de efteling (alleen ik met 2 kids) dus wordt ook wel een leuke dag, en dan over 2 weken nog een weekje met mijn dochter, zus en schoonzus naar de ardennen. Hoop voor die tijd toch weer wat meer richting de 75 te komen.

@ aphrodite, zelf geen ervaring mee, maar heb wel genoeg verhalen gehoord van detox behandelingen van cliënten van mij, zit wel veel verschil in. (dagen alleen appels eten/een week alleen maar vloeibaar voedsel/voornamelijk een bepaalde gel eten). De meesten zijn er overigens achteraf zeer over te spreken, maar vindt het zelf altijd wel vrij radicaal klinken (hoewel het is meestal maar voor een paar dagen, dus kan nooit heel schadelijk zijn)
Ik doe ook mee!

Ben vorige week begonnen. Woog vorige week maandag 64.9kg en vandaag 64.3. Mijn streef gewicht is 58 - dit was het gewicht dat ik in 2011 had. Ik ben overigens 28 jaar jong en ben 1.64m.

Ik volg niet zozeer een dieet maar volg de 4-hour body methode. Dit betekent dat je onbeperkt groente, vlees / vis, noten en bonen mag eten. Geen 'witte' koolydraten (geen brood, rijst etc etc) , melkproducten (kaas etc), geen fruit (ivm suikers). Ik heb dit eerder gedaan en ben er toen goed mee afgevallen maar helaas aangekomen afgelopen jaar nadat ik in een auto ongeluk was beland en niet kon sporten (of bewegen). Daarnaast sport ik 4 x per week, waarbij ik een mix van cardio en krachttraining doe en loop elke dag minstens een uur met de hond.

Ging hele week goed, had totaal geen honger en vandaag.......... wil ik gewoon brood, liefst met hagelslag...! haha!
welkom minilogue!

klinkt te doen dat "dieet" al zou ik wel heel erg mijn boterhammetje missen! wel heftig zo'n auto-ongeluk, nu weer helemaal beter?

Succes met afvallen.
Hoi allemaal, ik heb de week ook weer overleefd. Bij de bbq was ik gelukkig idd veroordeeld tot de salades. Heb toen dus rauwkost, beetje eiersalade en fruitsalade gehad. En 6 stukjes stokbrood met een klein beetje satésaus. Verder had ik deze week wel een moeilijk moment toen middelste kind door mij gevallen was en zijn vinger bezeerd had. Wat voelde ik me rot. Ja ik geef het eerlijk toe, ik ben een emotie-eter. Gelukkig kan ik dat meestal weerstaan door even tegen mijn partner te vertellen hoe rot of rusteloos ik me voel. Op zulke momenten afleiding zoeken helpt ook. Maar soms lukt het niet, zo ook deze week dus. Nou ja, de weegschaal was vanmorgen gelukkig vriendelijk. 75,8 gaf hij vanmorgen aan.

Hoe gaat het met jullie allemaal? En welkom minilogue!
Welkom minilogue en succes!

Het is weer vrijdag.. Mijn weegmoment: 75,9. Gelukkig iets kwijt, het was een onstuimig weekje, dus had me niets verbaasd als er wat bij gekomen was. Komende week maar extra streng! (Hoewel... Vanavond en morgenavond feestje.... )

@hbm wat sneu van je kleine! Had je alleen een moeilijk moment, of heb je er ook aan toe gegeven? In ieder geval fijn dat je ermee bij je partner terecht kunt!
Hoi allemaal, en welkom minilogue!

Vanmorgen erg blij, 700 eraf.. 78.1

Merk dat ik de laatste tijd iets vaker toegeef aan slechte dingen, heel vervelend! Want eigenlijk wil ik t dan helemaal niet, maar uit gewoonte geef ik toch toe, en voel me daarna gigantisch schuldig! Laatste dagen wel heel streng geweest, en dat wordt weer beloond, jeej!

Morgen wordt mn opa 85 en gaan we met de hele familie bbqen. Ben benieuwd hoe ik me kan gedragen haha

Vervelend hoor hvm! Maar inderdaad fijn dat je dan je partner hebt waar je je verhaal aan kwijt kan.. hopelijk geeft dat je dan wel wat rust!
Hoi,

Ik wil eigenlijk ook wel meedoen met jullie!

Ik woog, na mijn 3e zwangerschap (2 jaar geleden), 92 kilo. Mijn jongste is nu 2 jaar en ik weeg nu 79.8.

Ben de eerste kilo's afgevallen door Weight Watchers, maar woog afgelopen januari nog 87 kilo. Ben toen koolhydraat arm gaan eten, heel strikt en streng en ben toen in 3 maanden 10 kilo afgevallen.

Door omstandigheden gestopt met dat dieet en ben afgelopen 4 maanden dus bijna 3 kilo weer aangekomen (zit vakantie dus tussen en heb überhaupt ook behoorlijk gesnoept! ) Ik ben een emotie eter en een zoetekauw. Bij mij is t vaak "alles of niets" Of zwaar op dieet, of eten wat ik wil. Ik zou hier graag balans in willen krijgen.

Denk dus weer aan de Weight Watchers, aangezien je daar "normaal" eet en ik dus ook gewoon met mijn gezin kan mee eten.

Vandaag kan ik nog niet beginnen, ik ga met een vriendin op stap en uitgebreid uit eten, maar vanaf morgen wil ik er voor gaan.

Ik ben 39 jaar en 1,66 lang en ik weeg nu dus 79.8 (nog net onder de 80 kg dus )

Het zou zo fijn zijn eens normaal met eten om te gaan! Gewoon normaal eten, s avonds niet meer steeds de behoefte hebben aan chips (of andere koolhydraten ) en (langzaamaan) een goed gewicht te krijgen. Vooral mijn buik is nog erg dik, baal ik behoorlijk van!

Oja en qua sport: ik fiets 2 a 3x in de week een half uur naar mijn werk en terug. Wil daar wel wat stevige avondwandelingen aan toevoegen (combineren met bijpraten met een vriendin die dan mee loopt ) maar ik weet niet waar ik de tijd in moet plannen om echt naar een sportschool te gaan.....mijn grootste wens is denk ik toch een normaal eetpatroon wat ik voor altijd vol kan blijven houden.

Hopelijk is het hier meeschrijven een stok achter de deur en een goed begin!
Welkom Ilja!

Wordt nog druk hier

Gisterochtend hier 76,8 niet heel veel eraf maar toch iets. In ieder geval lager dan voor mijn vakantie, dus niet slecht 1,5 week na thuiskomst. Volgende week van vrijdag tot vrijdag nog een weekje weg in de ardennen. Ik merk wel dat het echt even omschakelen is na de vakantie, merk dat ik geneigd ben om iets sneller te denken, ach dat kan wel... dan daarna natuurlijk weer een schuldig gevoel. Moet ik dus gewoon niet doen, maar ja soms zo moeilijk. Komende week nog even goed mijn best doen.

@hvm: goed bezig daar! Misschien moet ik voor BBQ's ook vegetarisch worden, hehe. vindt helaas alleen mijn stukje vlees toch echt te lekker . Nog even en je bent dichter bij de 70 dan bij de 80! is toch wel echt een fijn idee.

@alegria: ook goed bezig, 800g eraf heel netjes! wel volhouden hoor, niet toegeven! ga ik ook wat meer proberen iig . succes met de bbq.
Hallo dames, ik ben weer terug van vakantie. Veel te veel gegeten dus ik weet wat me te doen staat...

Vandaag heb ik een feestje, maar kom (hopelijk) morgen even bijlezen en de tabel bijwerken!
Hoe was de vakantie sneeuwwitje?

Hier lekker rustig gehad, mijn dochter is logeren bij een vriendinnetje voor een nachtje, dus lekker even tijd voor mezelf, vast wat spullen aan het pakken voor mijn weekje in de ardennen. Ben weer een beetje terug aan het komen in mijn gezonder eten ritme, eerste week na de vakantie was het wel wat moeilijker om op te pakken, gaat nu beter.

Hoe is het met de rest?
Hoi Sneeuwwitje,

Heb je een fijne vakantie gehad? Hopelijk was de weegschaal toch nog een beetje vriendelijk. Ik doe het deze week zo netjes mogelijk want de komende tijd gaat lastig worden. Morgen naar Sail. Dit weekend een uitje en verjaardag van mijn oudste. En het weekend daarop met de hele schoonfamilie in een huisje. Ik ga mijn uiterste best doen, maar calorieën tellen zal erg lastig worden. ..
De vakantie was echt heerlijk, lekker genoten. Nu weer in het werkritme, maar het eten gaat nog moeilijk. Vind het zo moeilijk om overal af te blijven. Overdag lukt dat gelukkig wel (op het werk wordt vaak getrakteerd). Maar 's avonds op de bank... Lastig om bepaalde gewoontes weer af te leren.

Heb wel weer hardgelopen, dat is weer een stapje in de goede richting.

@smukke: leuk dat je naar de Ardennen gaat!

@ HVM: wat gaaf zeg Sail, zie al allemaal reclame op tv erover.

@ nieuwkomers: willen jullie je gegevens dikgedrukt in een berichtje zetten? Dan kan ik je in de tabel zetten!
Hoi Sneeuwwitje,

Lastig is dat. Als je van jezelf een tijdje wat meer hebt gemogen, is het altijd lastig om weer te minderen. Misschien helpt het om een tijdje calorieën te gaan tellen?

De hele week super netjes eten. Alleen woensdag met sail Griekse salade met feta gehad, spinazietaart en een muffin. En wat denk je; Wel 1 ons eraf...Grrr

75,7 was het vanmorgen. En de komende weken wordt ook lastig. Ik ga mijn best doen. Ik hoop dat jullie betere resultaten hebben vandaag. Ik zou bijna wensen dat ik weer ongesteld word. Dan gaat er zo een kilo af. Hmpf
Balen HVM...

Hier ook weinig vooruitgang, ondanks een week met veel bewegen en opletten. Moet ook ongesteld worden, dus hopelijk volgende week wel een beter getal op de weegschaal...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven