Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Ik ben even aan het struisvogelen... Erg druk op het werk (einde van het schooljaar) en moest ongesteld worden, dus heb me laten gaan. Maar dit weekend wel weer veel gewandeld (waaronder vandaag weer in de regen het lijkt wel alsof het elke zondag raak is bij mij). Dus ik hoop dat dat weer een beetje compenseert, maar durf even niet op de weegschaal.

@ Alegria: fijn dat de uitslag positief is. Hopelijk helpt de nieuwe medicatie.

@ HVM: je gaat goed, nu echt ruim onder de 80!

@ Smukke: wat leuk zeg een Deen (ik hou van Scandinavië en ook van Scandinaviërs ). Lijkt me pittig een langeafstandsrelatie, maar het is nu ook leuk om af te tellen en hem straks te verrassen met je nieuwe gewicht.

@ Roos: je hebt echt al een super goed gewicht, ik snap dat je die laatste kilo's er ook af wilt hebben. Maar geef het de tijd, je gaat vanzelf weer naar beneden (jij maakt meestal van die grote sprongen).

Deze week de boel afronden op het werk en dan vakantie. Het wordt komende week warm, dus tijd voor lichte salades
Sneeuwitje wat is dat toch een gemeen iets hè ongesteld worden... ik zit daar nu ook tegenaan te hikken en heb dan zin in dingen waar ik eigenlijk niet zo van hou. Gelukkig is dat gewoon over als ik echt ongesteld ben.

Misschien kun je beter toch wegen? Bij mij werkt dat na een slecht weekend juist om weer goed aan de slag te gaan

Nu met het warme weer zal ik echt moeite moeten doen om te eten. Heb dan gewoon alleen maar zin in water.

Het klopt dat ik vaak sprongen maak. Als ik op gewicht ben (en eigenlijk ben ik dat al), wil ik mezelf een goed en gezond eetpatroon aanleren. En daarmee bedoel ik doordeweeks lekker gezond en in het weekend een wijntje.

Ik zit ook even vast nu. Ik wil eigenlijk nog een paar kilo kwijt, maar of dat echt nodig en mooi is... mijn borsten zijn zo klein nu en mijn borstbeen begint flink uit te steken. Net als mijn heupbotten. Maar het gaat me dus meer om het idee, ik heb bereikt wat ik wilde (vanmorgen 60.0 terwijl ik voor de menstruatie altijd meer weeg), en ik kan me niet voorstellen dat ik klaar ben.

Bovendien wil ik wat ruimte voor mijn vakantie. Maar goed, ik ga de komende 2 weken mijn best doen en wat eraf gaat dat gaat er nog af. En anders maar niet.
Hoi allemaal, bericht van mij. Pfff slechte week tot nog toe. Ik ben in het weekend bij mijn moeder geweest en natuurlijk niet aan mijn eetlijstje gehouden . Eigen schuld. Vanaf maandag weer netjes gedaan, maar ik heb het niet meer met deze warmte en de kinderen zijn ook niet te genieten. Tenminste de tweede niet. De oudste is superlief. Ook last van de warmte natuurlijk. Dus gisteren besloten om hun haar te scheren met de tondeuse. De oudste pakt het goed op. Maar de tweede. ...alsof je een schaap naar de slacht bracht. Aaargh dan heb ik het niet meer. Ik voel me dan zo'n waardeloze moeder. Dat ik hem alleen maar vervelend vond. Dus gisteren ook weer geen goede avond gehad. Nou ja hopelijk hou ik met de warmte niet teveel vocht vast. Ben nu s' ochtends vroeg trouwens aan het koken want dan kan de keukendeur nog openstaan. Scheelt weer warmte in huis. Nou we zullen het merken morgen. Succes allemaal
@ hvm: Hier ook een smeltend kind... Al valt ze gelukkig mee met vervelend zijn, maar heb dat ook wel eens hoor dat ik mijn eigen kind soms behoorlijk vervelend kan vinden. Heeft volgens mij niets met slechte moeder te maken. Ze heeft vandaag ook tropenrooster op school, dus scheelt ook wel. Hoop dat het gezellig is geweest bij je moeder? Straf jezelf niet teveel af, hoop dat je genoten hebt van het weekend en nu weer terug naar je schema. Je bent de laatste weken echt super veel af gevallen, dus een keer een weekje wat minder is niet erg toch?

Hier gaat het goed, pfff wel warm , ben gister ochtend vroeg gaan hardlopen maar vond het vanochtend al te warm.... Met eten wel goed bezig overigens, heb met dit weer niet echt heel veel zin in eten, en laatste 2 dagen 's avonds vooral lekkere maaltijdsalades gegeten. Ow en nog maar een paar weekjes, ga nog even goed doorzetten hier
Wow Smukke, hardlopen met dit weer! Echt knap van je. Ik zit nu ( heel slecht, I know) aan de vochtafdrijvende thee. Heb zo'n hekel aan vocht vasthouden en met dit weer is dat onvermijdelijk.

En je kunt aftellen!
Hvm welke vochtafdrijvende thee gebruik je en heb je het idee dat t werkt?
Hoi Roos, ik drink met deze warme dagen graag een beker brandnetel thee van zonnatura. Maar ik hou het bij 1 beker (2 is echt de max) op een dag, want anders kun je niet meer naar de wc voor nummer 2. Zo goed werkt het
Tja ik wist het al. En de weegschaal bevestigde het net. Het was geen goede week. Eigen schuld. Ik woog vanmorgen 78,4 , een ons erbij dus

Nou ja komende week beter mijn best doen.

Ik hoop dat de resultaten bij jullie beter zijn!
Goedemorgen allemaal,

Wat een slechte week, doe keihard mn best. Maar ben geen gram afgevallen deze week. Hoop maar dat het allemaal vocht is, voel me ook net een luchtballon, zo opgeblazen!

Hebben jullie daar ook zoveel last van? Ook erg veel last van mn buik deze week, dus ook dat zal niet meehelpen denk ik.

T zwembad staat op in de tuin al een paar dagen, dus voor de verkoeling plons ik daar af en toe

even lekker in

En we mogen niet klagen natuurlijk, maar ik ben best blij als t eindelijk wat minder is.. T is altijd meteen zo extreem hier in Nederland haha.

Och hvm, ik snap dat je je rot voelt!

Maar je bent totaal geen slechte moeder he! Je doet wat voor jou het allerbeste voelt!!

Sterkte allemaal nog komende dagen! Voor we t weten is het weer winter!
Don't look back. You're not going that way.
Goeiemorgen!

Alegria, ja ik heb ook van allerlei dingen last. Had begin van de week verstopping, ben net ongesteld geworden en dat dat vocht vasthouden door de warmte... maar heb gister de hele dag groene thee en water gedronken En met mijn benen omhoog gezeten. Heb de hele dag moeten plassen! Tot mijn verbazing was ik vanmorgen 59.0. Terwijl ik deze week juist meer eten heb toegevoegd aan mijn lijstje. Had er rekening mee gehouden dat er tot mijn vakantie niks meer af ging en dan dus toch nog.

Hoe gaat t nu verder met je buik Alegria?

En hvm, dit hebben we allemaal weleens. Ik vind mijn kinderen ook weleens vervelend. En laten we eerlijk zijn; kinderen zijn ook maar mensen. Dus natuurlijk zijn die ook weleens vervelend. De manier waarop we daarmee omgaan is echter onze eigen verantwoordelijkheid. Ik ben mezelf steeds meer aan het aanleren om ze dan gewoon even te laten gaan, blijkbaar hebben ze dat dan even nodig. Een buurvrouw hier hoor ik altijd zo schreeuwen en tekeer gaan tegen de kinderen... brr...
Hoi allemaal, ik meld me ook maar weer eens

De afgelopen periode ben ik nogal in de weer geweest, moeder is inmiddels opgenomen, eerst ziekenhuis, nu zorghotel en wat daarna komt moeten we maar zien. Ze kan in ieder geval niet meer in haar huis wonen. Maar het blijft een vechter en ze wil nog een chemokuur proberen.

Verder erg druk met werk en zo... en nu met kinderpartijtje vanmiddag, moet zo 30 pannenkoeken bakken, hoe verzin je het!

En HVM, ik moet jou nog steeds antwoorden, sorry *schaam*

Vanmorgen alle moed verzameld en maar op de weegschaal gaan staan, was ervan overtuigd enorm veel te wegen...maar het viel me alles mee 76,2. Nog steeds te veel maar ik dacht dat ik tegen de 80 zou zijn met al dat gevreet van de afgelopen weken.

Over vier weken gaan we op vakantie, wat zou het fijn zijn als ik onder de 75 zou zijn dan... ik ga het gewoon proberen! En dan nu de keuken in!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
goedemorgen dames!

@Roos: wat fijn dat er toch nog wat af is. gaat toch fijner op vakantie.

@Alegria: Hier geen vocht. Soms is het met afvallen idd heel wisselend, doe je goed je best gaat er niets af, denk je dat het niet zo goed is gegaan ben je toch wat kwijt. nou ja, gewoon stug doorgaan, komt vanzelf.

@ hvm: een ons erbij is hele beperkte schade. niet slecht. volgende week weer eraf.

@ felice: knap van je dat je toch op de weegschaal bent gaan staan !! Sterkte met je moeder, is gewoon enorm klote om dat mee te maken. Genieten van de tijd die je nog samen hebt, hoe moeilijk ook. En pfff 30 pannekoeken lol succes!

@ sneeuwwitje: hoe is het daar?? nog steeds aan het struisvogelen?

78,4 hier Nog 22 dagen te gaan! hoop nog in de richting van de 75 te komen, denk niet dat het helemaal gaat lukken, maar vindt het toch een goed streven. Dit weekend lekker rustig iig dus alle tijd voor mezelf
Dag dames, zijn jullie nog niet gesmolten? Ik vond het gisteren echt niet te doen, je probeert je er wel aan over te geven maar het blijft zo heet. Vandaag hoef ik gelukkig niet zoveel te doen, dus doe het rustig aan.

Vanochtend niet op de weegschaal gestaan, want gisteren uit eten geweest. Ik moet zeggen dat ik op dit moment de weegschaal minder nodig heb, kijk veel in de spiegel en naar m'n broeken. En dat lijkt wel oke, probeer wat meer tevreden te zijn met mezelf. De afgelopen dagen weer veel complimenten gekregen van mensen die ik een tijd niet had gezien, dus dat voelt ook heel goed :-)

@ Smukke: je gaat goed naar beneden, je komt vast aardig richting die 75, en als je hem ziet over 22 dagen dan denk je daar vast even niet meer aan Geniet van je rustige weekend.

@ Felice: dat klinkt als een hele heftige tijd waar jullie doorheen gaan. Is het gelukt met pannenkoeken bakken? Was vast erg warm! Fijn dat je gewicht meeviel, en onder de 74 komen over 5 weken gaat je vast lukken!

@ Roos: netjes hoor jouw gewicht!

@ Allegria: super balen dat je geen resultaat ziet van je harde werk... Het zou inderdaad van vocht kunnen komen door dit weer. Niet opgeven nu hoor, er is volgende week vast wat af!

@ HVM: balen dat het even wat minder gaat. Kan me wel voorstellen dat de kinderen last van de hitte hebben en jij natuurlijk ook. Hopelijk hebben jullie een rustig weekend!

Morgen ga ik helemaal niets doen, daar is het veel te warm voor. Zondag en maandag een lange wandeling maken, laatste lange afstandtraining voor de vierdaagse. Vind het zo spannend!!
Dames; hoe gaat het met iedereen?

Ik heb zondag en maandag gewandeld, in totaal bijna 70 kilometer gelopen. Dat voel ik nu wel in de benen, en vooral aan mijn voeten want daar heb ik blaren Maar het was wel een goede training voor de vierdaagse!

Qua eten gaat het nu beter, door dat warme weer heb ik minder zin om te snaaien.
Goedemorgen,

Dat is een flinke training sneeuwwitje. inderdaad goede oefening.

Hier gaat het wel goed, alleen dit weekend 2x naar de kermis geweest met wat vrienden + kinderen. Heb helaas wel wat extra's gehad, baal er nu wel van want was zo goed bezig. Andere kant was het wel heel gezellig, maar vindt het nu ook wel erg zonde. Rest van de week nu dan maar extra goed opletten.
Hoi!

Wat knap zeg dat je zoveel gewandeld hebt. Ik moest er niet aan denken afgelopen weekend. Hield veel vocht vast in mijn voeten en dat doet erg zeer.

Hier gaat het nog steeds goed. Had zaterdag een bbq en heb me redelijk ingehouden met eten. Maar eerlijk is eerlijk; waar ik vroeger kon blijven eten zat ik nu na 2 stuks zalm en 2 vega schnitzels al bomvol. Verder wel aardig rosé gedronken.

Zondag was de knop weer om en ga er nu tot zaterdag nog tegenaan. Daarna wil ik het loslaten. Ik geef vrijdag nog gewicht door en daarna even twee weken niet.
Hallo allemaal,

Hier was de weegschaal vanmorgen niet zo positief. 78,1

Ik merk dat ik erg moe ben. Van de week ivm de vakantie met de kinderen bij mijn moeder geweest. En dat was voor hun feest want ze mochten in een stapelbed slapen. Maar zelf heb ik geen oog dicht gedaan. Gisteravond thuisgekomen en van vermoeidheid een eetbui gehad. Wat baal ik daarvan. Dat is dus ook mede de oorzaak van het matige resultaat deze week. Volgende week beter.

@ Sneeuwwitje, hoe gaat het met je voorbereiding voor de vierdaagse?

@Smukke, hopelijk hopen je een goed resultaat deze week.

@Roos, ga je op vakantie? Of neem je even vakantie van je weegschaal ?
Hvm, wat balen dit zeg... maar iedereen heeft weleens een dipje. Nu kun je er vast weer tegenaan, of niet?

Ik ga inderdaad op vakantie, naar Italië zondag. Maar neem wel de weegschaal mee haha . Geeft me wat rust dat ik het kan controleren en dat ik niet teveel aan kom.

Ik weeg nu 58.5. Hierbij laat ik het nu. Ga vandaag nog netjes doen en vanaf morgen heb ik vakantie. Maar wel besloten om niet los te gaan. Voel me zo lekker in mijn lijf nu, wil niet bij thuiskomst weer 63 ofzo wegen en opnieuw moeten beginnen.
Goedemorgen. Hier nog steeds hetzelfde qua gewicht, blijf een beetje rond de 65 schommelen. Zou wel naar beneden willen gaan, maar ik saboteer de boel steeds Denk dan; heb zoveel gewandeld, dus kan ik dit ook wel eten. En dat is nou juist niet de bedoeling... Maar goed, eigenlijk is dit ook al een goed gewicht (qua BMI en had laatst ook m'n buik- en heupomvang gemeten en die was ook netjes). Dus ik blijf opletten en ga toch m'n best doen om die laatste 2 kilo er af te krijgen.

Heb de afgelopen week goed rust gehouden na de vele wandelkilometers. Merk dat dat echt heel belangrijk is. Dit weekend en volgende week nog een keer een korte afstand wandelen. Verder "mag" je niet zoveel doen, om je benen echt goed te laten uitrusten. Dit is heel belangrijk. Dus ga gewoon lekker fietsen en misschien nog een keer zwemmen.

@ HVM: super balen dat je niet lekker uit hebt kunnen rusten bij je moeder. Heb je vannacht al weer een beetje kunnen bijslapen?

@ Roos: geniet van je vakantie! Probeer het ook een beetje los te laten, daar is de vakantie ook voor!
Ha dames, mijn laptop lijkt overleden te zijn dus even mobiel, 3 ons eraf, nu 75,9

Dat geeft de burger moed! Vraag partner dit weekend naar mijn computer te kijken, daarna reageer ik langer!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Hallo,

Hier 79,0 , wist dat ik dit weekend wel wat te veel heb gehad, maar dit had ik niet verwacht, al moet ik wel zeggen dat ik ongesteld moet worden en dat wil bij mij ook altijd wel wat schelen, dus volgende week beter.

@ sneeuwwitje: die laatste kilo's zijn eraf na de 4 daagse

@ roos: fijne vakantie, en probeer niet constant bezig te zijn met je gewicht. een beetje opletten mag, maar je hebt een heel mooi gewicht nu! laat het inderdaad een beetje los.

@ felice: is weer een goede start!

@ hvm: alle beetjes helpen, iets eraf is beter dan niets eraf
Struisvogelmodus is uit en het saboteren is klaar. Dit weekend zaten m'n broeken toch niet zo lekker meer... Had ook nog eens een verjaardag en barbecue, moet dus echt gaan balansen deze week.

Nu ik zoveel aan het wandelen ben mis ik het hardlopen, dat maakte de boel toch wat strakker. Maar goed, dat kan nu even niet nu de vierdaagse bijna gaat beginnen. Dus komende week geen chocolade meer en ga proberen wat extra te fietsen als beweging.
Heel goed sneeuwwitje! niet te lang struisvogelen, wordt steeds moeilijker om ermee te stoppen. ben wel benieuwd naar wat voor resultaat de 4-daagse gaat hebben op je gewicht. wel frustrerend lijkt me als je graag wat wil doen maar het even niet mag.

Hier gaat het weer een stuk beter, ben weer goed bezig, vandaag nog een flink stuk gefietst. ben benieuwd wat de weegschaal gaat aangeven vrijdag. nog 1,5 week kan echt niet meer wachten, maar ja zit toch niets anders op. Heb mijn haar ook nog een stuk lichter gemaakt, dus hoop echt dat hij me niet voorbij loopt op schiphol...
Haha, dat zou wat zijn als hij je gewoon voorbij loopt 😉 Fijn dat het bij jou goed gaat!

@ de rest: hoe gaat er bij jullie?

Hier gaat het goed, niet meer gesnoept en gisteren laatste wandeltraining gedaan. Ben heel benieuwd hoe het gaat bij de vierdaagse. Hoop echt zo dat ik het uit kan lopen!
77,7 ben best wel een beetje trots op mezelf! Is echt een hele tijd geleden dat ik dat gewicht heb gezien op de weegschaal. Nog 1 weekje te gaan!

Sneeuwwitje succes met de vierdaagse! hoop dat je hem helemaal uit gaat lopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven