Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
De weegschaal was weer lief;

Huidig; 81,4

A: 1,2

Totaal; 9,6

Nog 400 gram en ik zit aan de 10. Kilo! Nooit gedacht dat ik zoveel kon afvallen.

Xtulp wat fijn, goed bezig!!

Evalueren en refelecteren is een groot gedeelte van mijn werk, dus misschien vandaar? (Werk in de ggz)

Hvm nadat jij vertelde over de chinees. Ben ik ook eens op gaan letten. Had een prepaired beas uit blik gegeten, ook met te veel zout natuurlijk. De volgende dag hield ik idd vocht vast, dus heb die daag extra veel water gedronken. Goede tip

Grondbloempje. Wow wat gaaf! Is het een meisje of jongetje geworden?

Dames wees trots op jezelf! Het afvallen gaaat super en iedereen is zo goed op weg en. Leeft nu al een gezonder leven!
De tabel is weer bijgewerkt!

Wat een mooie resultaten allemaal, daar mogen jullie trots op zijn!

Hier vandaag een rustdag, maar wel op de fiets naar het werk geweest. Moest me wel weer inhouden, vriend had goed nieuws en dat wilde ik meteen weer vieren door eten te kopen. Heb me gelukkig kunnen inhouden. We gaan vanavond lekker een zelfgemaakt fruitsapje maken (wat overigens al in de planning stond ). Maar dan merk je toch wat voor waarde je koppelt aan eten.
Ow..je hebt het erin gezet.. maar ik vertrouw mijn weegschaal niet hoor. Nou ja, het staat wel leuk!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:felice71 schreef op 12 april 2013 @ 17:24:

Ow..je hebt het erin gezet.. maar ik vertrouw mijn weegschaal niet hoor. Nou ja, het staat wel leuk!Moet ik het aanpassen naar de weegschaal van je diëtiste? Dan kan ook hoor als je dat liever hebt!
Gefeliciteerd allemaal met alle kilo's die er weer af zijn! Helaas las ik van mijn weegschaal het zelfde gewicht als vorige week. Baal er weer aardig van, dacht dat ik zo'n goeie week had gehad, en zo aan het sporten geweest, wat ik de eerste weken niet had gedaan, maar ja....we geven niet op, volgende week vast beter!
quote:sneeuwwitje1 schreef op 12 april 2013 @ 19:05:

[...]

Moet ik het aanpassen naar de weegschaal van je diëtiste? Dan kan ook hoor als je dat liever hebt!Als je wil..... dan kan ik over 10 dagen weer goed nieuws melden
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Het is een meisje, maar dat wisten we al langer ;) Mijn zus woont 10 kilometer van me vandaan, dus als ik langsga doe ik dat tegenwoordig op de fiets. Zo gaat het wel hard met de kilo's! ^^

Goede resultaten weer deze week!
Ik heb het aangepast in de tabel Felice!

Het is lekker weekend. Ik heb het in het weekend vaak wel moeilijker om me in te houden. Gelukkig is hier (bijna) niets in huis, dus ik kan me ook nergens aan vergrijpen

Ga zo aan de poets in het huis en dan vanmiddag hardlopen. Les 21 van Evy, dus voor het eerst langer dan 10 minuten lopen. Kom vanmiddag wel even melden hoe het gegaan is en of ik nog kan lopen
Dank je! Het oude gewicht stond wel leuker, maar dat komt vanzelf volgende week. Had bedacht om dan mijn weegschaal mee te nemen naar de dietiste en te kijken wat het verschil is. Dan kan ik me voortaan ook gewoon op vrijdag thuis wegen.

Zin in het weekend, lekker morgen de tuin in!! Fijn weekend!
Jaaaa, ik heb het gedaan, 2x10 en 1x12 minuten gelopen Ik heb echt nog nooit zo lang gelopen! Het was pittig, maar wel te doen. Ik merk dat ik mijn ademhaling goed onder controle kan houden. Het enige waar ik een beetje last van heb zijn mijn benen. Ik heb nu twee rustdagen en dan dinsdag 2x15 minuten
Wat goed Sneeuwwitje! Joehoe!

Vandaag heb ik wat aparts. Had op de markt een Sportmik (soort brood van bakker het stoepje, met minder koolhydraten) gekocht. Ik dacht; wat een kleine broodjes. Dus ik heb 5 kleine sneetjes gehad. Nou, ik voel het zitten hoor. Hoef nog steeds niks te eten, want er kan niks bij! Jemig wat zit ik vol....pffff. Ongelooflijk. Van die hele kleine sneetjes. Zou het bij roggebrood ook zo zijn?

'

Hvm
Hvm, ik ken de sportman niet dus geen idee.

Sneeuwwitje , goed zeg wat heb je veel gelopen, alle respect.
Pfff, ik lig helemaal uitgeteld op de bank. Hardlopen heeft er toch wel ingehakt. Daarnaast bij het avondeten te veel gegeten, dus nu last van mijn buik. Weet dus een beetje wat je bedoelt hvm!
Ik heb tijdens mijn watersportsessie (lees wijn schenken op onze sloep) 3 bitterballen op. Voel me ook aardig vol, maar god,wat waren ze lekker!

Goed van je Sneeuwwitje!!
Ik ben nu 1,5 week aan de lijn en ik kan eigenlijk nu pas zeggen dat het goed gaat. Ik ben de 1,5 week wel van al het lekkers afgebleven. Dat wel. Maar ik vond het erg zwaar, had continu een knorrende maag en trillende handen en zó veel trek in van alles. Sinds gisteren is dat eindelijk over. Ik heb geen last meer van gierende honger de hele dag en voel mij ook goed.
Ik heb vandaag een heel stuk gefietst, maar onderweg terrasje gepakt en toch een broodje warm beenham gegeten.

Morgen neem ik een bezinningsdag, alleen yoghurt en fruit.

Is ontbijtkoek ook goed voor de lijn?
nee
1 plakje heel af en toe kan best wel hoor.
1 plakje heel af en toe kan best wel hoor.
1 plakje is genoeg
Vandaag een lekker rustig dagje gehad. Vanavond minder opgeschept dan gisteren en dat voelt heel wat beter Denk soms wel weer meer aan slecht eten (chocola), maar ik ga het niet in huis halen!

@ Carr: probeer je strenge dag niet te streng te doen, anders haal je het einde van de dag niet. Ik heb zelf ontbijtkoek (voorgesneden) met minder suiker. Daar neem ik soms een plakje van.

@ Vergeetmenietje: de eerste fase is lastig en je mist dan zoveel dingen. Je lichaam moet echt wennen.
1 plakje ontbijtkoek kan best, maar het staat gelijk aan bijvoorbeeld:

6 rijstwafels

3 plakjes gerookte zalm

1 liter groentesoep met ballen en vermicelli

etc. etc.

Dus ja, ik kies dan liever voor iets anders dan dat ene plakje.
Ik weet niet wat jij voor plakken ontbijtkoek hebt, maar er zitten echt geen 6 rijstwafels in een plak ontbijtkoek.

een plak ontbijtkoek is ongeveer 80 en een rijstwafel 25 dus kom ik uit op 3..
En ontbijtkoek vult meer dus het kan best
Bente....... wat leuk dat je een eetpositieve post post! En dat meen ik oprecht. Je weet dus best wel wat goed voor je is. Ik las je andere topic en wens je dinsdag heel veel succes! Wel gaan hoor... het leven wordt straks zo veel leuker voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven