Gezellig samen afvallen mét tabel
zaterdag 16 maart 2013 om 14:06
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
maandag 4 mei 2015 om 10:27
@hvm: goed begin jezelf af en toe een schouderklopje geven en volhouden
nog een week vakantie te gaan hier. Gister een verjaardagsfeestje gehad, natuurlijk weer teveel gepakt, wel allemaal gezonde dingen maar toch. mijn dochter is vandaag bij mijn broer, dus vanmorgen lekker een stuk kunnen hardlopen, mijn rondje weer een stukje langer gemaakt, pfff was zwaar maar wel veel voldoening. rest van de week vooral wat leuke dingen doen met mijn dochter. gaan een paar dagtripjes maken. verder heeft ze een nieuwe (2ehands) fiets gekregen, dus deze week ook veel met haar fietsen, toch wat beweging ondanks dat afstand en tempo nog niet zo hoog zijn bij haar.
nog een week vakantie te gaan hier. Gister een verjaardagsfeestje gehad, natuurlijk weer teveel gepakt, wel allemaal gezonde dingen maar toch. mijn dochter is vandaag bij mijn broer, dus vanmorgen lekker een stuk kunnen hardlopen, mijn rondje weer een stukje langer gemaakt, pfff was zwaar maar wel veel voldoening. rest van de week vooral wat leuke dingen doen met mijn dochter. gaan een paar dagtripjes maken. verder heeft ze een nieuwe (2ehands) fiets gekregen, dus deze week ook veel met haar fietsen, toch wat beweging ondanks dat afstand en tempo nog niet zo hoog zijn bij haar.
maandag 4 mei 2015 om 13:56
@Smukke, wat leuk fietsen met je dochter. Ikzelf heb helaas geen fiets. Ik wil er in principe wel één maar zou niet weten welke geschikt zou zijn om met 3 (grote) kleine kinderen te fietsen. Oudste is nu 4,5 jaar oud en wil graag fietsen, maar heeft een probleem met de motoriek. Dus zelf fietsen zit er nog even niet in.
Hier ging het gisteren ook goed. Al vond ik het 's middags wel lastig. Ook omdat het echt van dat 'zeikweer' was dat je er niet even uitgaat. Vandaag gaat het Tot nog toe goed. Heb voor mezelf een snackschaaltje neergezet met cherry tomaatjes, komkommer, augurk en zilveruitjes. Als ik er dan langsloop, kan ik wat pakken.
Hier ging het gisteren ook goed. Al vond ik het 's middags wel lastig. Ook omdat het echt van dat 'zeikweer' was dat je er niet even uitgaat. Vandaag gaat het Tot nog toe goed. Heb voor mezelf een snackschaaltje neergezet met cherry tomaatjes, komkommer, augurk en zilveruitjes. Als ik er dan langsloop, kan ik wat pakken.
maandag 4 mei 2015 om 15:04
@ Smukke: fijn dat je weer hebt kunnen hardlopen. Het blijft soms zwaar he, maar als je dan klaar bent en ziet hoeveel je gelopen hebt ben je toch altijd weer trots! Wat leuk dat je allemaal uitstapjes gaat maken met je dochter, veel plezier!
@ HVM: je bent weer goed gestart, verstandig dat je gezonde dingen hebt voor jezelf om te snaaien! Wat betreft de fiets: is een KidCar misschien iets? Daar kunnen je kinderen gewoon in zitten (en dan nog een zitje achterop). Is misschien wel iets zwaarder met trappen, maar dat is dan weer goed voor de calorieën
Ik heb vanochtend 4 uur gewandeld, 22 km! Er stond wel behoorlijk wat wind, maar het was heerlijk om te wandelen. Aan het eind was het wel zwaar, maar ben nu heel blij dat ik het gedaan heb. Net in bad geweest en nu met de benen omhoog!!
@ HVM: je bent weer goed gestart, verstandig dat je gezonde dingen hebt voor jezelf om te snaaien! Wat betreft de fiets: is een KidCar misschien iets? Daar kunnen je kinderen gewoon in zitten (en dan nog een zitje achterop). Is misschien wel iets zwaarder met trappen, maar dat is dan weer goed voor de calorieën
Ik heb vanochtend 4 uur gewandeld, 22 km! Er stond wel behoorlijk wat wind, maar het was heerlijk om te wandelen. Aan het eind was het wel zwaar, maar ben nu heel blij dat ik het gedaan heb. Net in bad geweest en nu met de benen omhoog!!
maandag 4 mei 2015 om 15:31
@HVM: een vriendin van mij (ook met 3 kinderen) heeft een ouder/kind tandem. Er zijn gewone tandems maar dan met een plek voor een kind, maar zij heeft een soort van koppelstukje waarmee ze fiets van de oudste aan haar fiets kan vastmaken, en dan heeft ze op haar eigen fiets een voor en achterzitje. Ziet er wel altijd heel gezellig uit
kan je kind gewoon fietsen maar vergt iets minder van zijn/haar motoriek
@ sneeuwwitje: flinke wandeling haha nu lekker benen laten rusten
@ sneeuwwitje: flinke wandeling haha nu lekker benen laten rusten
maandag 4 mei 2015 om 21:28
Hoi allemaal, vandaag is het weer helemaal goed gegaan! Jeej. Alleen dat optellen tijdens het eten koken is wel eens lastig. Maar goed. De eerste dagen zijn het lastigst en die zijn bijna voorbij.
Bedankt trouwens voor de fiets suggesties! @ Sneeuwwitje, ik heb zelf ook aan zo'n kidcar gedacht. Leek me erg handig. Totdat ik laatst de kinderen met de auto naar school bracht en er iemand mee zag rijden. Ondanks het vlaggetje viel dat ding in het drukke verkeer totaal niet op. En omdat je er geen zicht op hebt tijdens het fietsen , vind ik het toch eng. Zou toch bang zijn dat automobilisten ze te laat opmerken. De weg naar school is nogal druk zonder aparte fietspaden. @Smukke, Jij bedoelt zo'n halve aanhangfiets als ik het goed lees? Dat is wel een idee natuurlijk! Kun je dan ook nog een kleine buggy voor de jongste meenemen? Dan zou dat in principe wel een ideale oplossing kunnen zijn!
Bedankt trouwens voor de fiets suggesties! @ Sneeuwwitje, ik heb zelf ook aan zo'n kidcar gedacht. Leek me erg handig. Totdat ik laatst de kinderen met de auto naar school bracht en er iemand mee zag rijden. Ondanks het vlaggetje viel dat ding in het drukke verkeer totaal niet op. En omdat je er geen zicht op hebt tijdens het fietsen , vind ik het toch eng. Zou toch bang zijn dat automobilisten ze te laat opmerken. De weg naar school is nogal druk zonder aparte fietspaden. @Smukke, Jij bedoelt zo'n halve aanhangfiets als ik het goed lees? Dat is wel een idee natuurlijk! Kun je dan ook nog een kleine buggy voor de jongste meenemen? Dan zou dat in principe wel een ideale oplossing kunnen zijn!
maandag 4 mei 2015 om 22:15
@hvm: nee is een soort koppelstukje, dan kan je de hele fiets erachter hangen en evt loskoppelen en als een gewone fiets gebruiken. en op je eigen fiets kan je gewoon 2 zitjes plaatsen
http://www.followme-tandem.nl/followme-tandem/
http://www.followme-tandem.nl/followme-tandem/
donderdag 7 mei 2015 om 09:28
Dat wat smukke zegt had ik ook aan gedacht, zie ik soms ook voorbij komen fietsen. Dat lijkt me ook wek handig, helemaal omdat kind dan wel gewoon kan fietsen en misschien ook kan wennen met evenwicht enzo.
@ Smukke: hoe gaat het met de activiteiten, hebben jullie al leuke dingen gedaan?
@ HVM: hoe is het bij jou, gaat het nog goed met calorieën tellen?
@ De rest: *zwaai* hoe gaat het met jullie??
Ik heb gisteren 50 minuten hardgelopen, het ging heerlijk. Toen ik weg ging was het fris en 10 graden, maar na een kilometer kwam de zon door en werd het goed warm. Toen had ik wel even spijt van m'n lange broek
Maar heb wel heerlijk gelopen. Merk dat m'n benen steeds sterker worden en ik ook minder spierpijn heb de dag erna. Nu een rustdag en de komende dagen afwisselend wandelen en hardlopen!
@ Smukke: hoe gaat het met de activiteiten, hebben jullie al leuke dingen gedaan?
@ HVM: hoe is het bij jou, gaat het nog goed met calorieën tellen?
@ De rest: *zwaai* hoe gaat het met jullie??
Ik heb gisteren 50 minuten hardgelopen, het ging heerlijk. Toen ik weg ging was het fris en 10 graden, maar na een kilometer kwam de zon door en werd het goed warm. Toen had ik wel even spijt van m'n lange broek
donderdag 7 mei 2015 om 12:52
Wij zijn dinsdag een dagje weggeweest naar warner brothers movie world, en ik wil morgen met haar of naar artis of naar madurodam... weet nog niet zeker welke, verder gewoon wat kleine dingen gedaan, stukje gefietst etc. Dat is dan toch een klein voordeel van alleenstaand zijn, hoef maar voor 1 volwassene en 1 kind entree te betalen.
Wel nog steeds maar weinig aan hardlopen enzo toegekomen, en toch ook op een dagje weg niet altijd gezond (oei frietje en ijsje ) maar ja, volgende week weer terug in het normale leven. hoop deze week gelijk te blijven of paar onsjes te verliezen dan ben ik voor deze week wel tevreden.
Wel nog steeds maar weinig aan hardlopen enzo toegekomen, en toch ook op een dagje weg niet altijd gezond (oei frietje en ijsje ) maar ja, volgende week weer terug in het normale leven. hoop deze week gelijk te blijven of paar onsjes te verliezen dan ben ik voor deze week wel tevreden.
donderdag 7 mei 2015 om 15:06
Hoi allemaal, ja hier gaat het calorieën tellen gelukkig nog steeds goed! Het kost wel tijd, maar anders lukt het me echt niet. Nu heb ik precies zwart op wit staan hoeveel ik nog mag en dat geeft rust. 's Avonds kijk ik hoeveel ik nog mag en dan neem ik iets lekkers bij de thee. De eerste dagen vond ik het lastigst omdat ik echt aan mijn spieren (pijn) merkte dat de energie ergens anders vandaan moet komen. Maar nu gaat het gewoon goed. Sporten doe ik nog niet echt aan. Wel aan gewicht heffen; kind plus maxi cosi van en naar de auto tillen=minstens 12 kilo. Traploper hier in huis. Worstelen, iedere keer als ik een luier moet verschonen
.
Dat laatste fietsidee is trouwens echt een heel goed idee! Als kind zelf wil fietsen kan dat ook. Dat gaat lastig met een halve aanhangfiets.
Goed van je Sneeuwwitje! Fijn dat het steeds beter gaat.
@Smukke, genieten hoort er ook bij
Dat laatste fietsidee is trouwens echt een heel goed idee! Als kind zelf wil fietsen kan dat ook. Dat gaat lastig met een halve aanhangfiets.
Goed van je Sneeuwwitje! Fijn dat het steeds beter gaat.
@Smukke, genieten hoort er ook bij
zaterdag 9 mei 2015 om 16:47
maandag 11 mei 2015 om 18:52
Jemig Sneeuwwitje, dat is niet niks! Hoe gaat het met je benen?
@Smukke, ik ben ook blij dat de vakantie weer voorbij is. Weer een beetje regelmaat, daar wordt de oudste het gezelligst van.
Hier gaat het nog steeds goed. Dit weekend wel 1x een zwak moment gehad. Mijn moeder had zulke lekkere cakejes in huis dat ik toen toch over de limiet ben gegaan. Nou ja iets lekkers moet ook kunnen.
@Smukke, ik ben ook blij dat de vakantie weer voorbij is. Weer een beetje regelmaat, daar wordt de oudste het gezelligst van.
Hier gaat het nog steeds goed. Dit weekend wel 1x een zwak moment gehad. Mijn moeder had zulke lekkere cakejes in huis dat ik toen toch over de limiet ben gegaan. Nou ja iets lekkers moet ook kunnen.
woensdag 13 mei 2015 om 08:45
Gelukkig weer terug in mijn normale ritme, laatste 3 dagen weer braaf mijn dagelijkse rondje gelopen. Gister wel gewandeld, omdat ik voelde dat mijn benen de rust wel nodig hadden, dus ja goed naar mijn lichaam geluisterd. morgen en overmorgen helaas alweer vrije dagen voor de kleine.
@ sneeuwwitje: en hoe is het met jou benen??
@ hvm: zolang het bij een keer blijft is het niet erg. een keer genieten moet inderdaad ook kunnen.
@ sneeuwwitje: en hoe is het met jou benen??
@ hvm: zolang het bij een keer blijft is het niet erg. een keer genieten moet inderdaad ook kunnen.
woensdag 13 mei 2015 om 14:46
@smukke: verstandig dat je even gewandeld hebt. Ik loop nooit twee dagen achter elkaar hard. Altijd een rustdag (of wandeldagje) ertussen.
@ HVM: een keertje zondigen is niet erg, als het je daarna weer lukt om te herstellen dan is er niets aan de hand! Hoe gaat het nu, nu de structuur er weer in zit?
Ik had gisteren een rustdagje, daar waren m'n benen wel aan toe. Heb vanochtend hardgelopen, voor het eerst weer eens 10 km gelopen en ook nog onder het uur. Dat is me nog nooit gelukt. Ben dus heel blij, en kapot
Vandaag lekker rustig aan doen, morgen dagje met de familie en dan weer hardlopen en wandelen!
Van de weegschaal wordt ik overigens niet blij, weer niet of het komt doordat de structuur weg is en ik wat meer snoep of dat het spieren zijn doordat ik de afgelopen week zoveel kilometers heb gemaakt... Hopelijk gaat het getal op de weegschaal weer iets naar beneden de komende dagen...
@ HVM: een keertje zondigen is niet erg, als het je daarna weer lukt om te herstellen dan is er niets aan de hand! Hoe gaat het nu, nu de structuur er weer in zit?
Ik had gisteren een rustdagje, daar waren m'n benen wel aan toe. Heb vanochtend hardgelopen, voor het eerst weer eens 10 km gelopen en ook nog onder het uur. Dat is me nog nooit gelukt. Ben dus heel blij, en kapot
Van de weegschaal wordt ik overigens niet blij, weer niet of het komt doordat de structuur weg is en ik wat meer snoep of dat het spieren zijn doordat ik de afgelopen week zoveel kilometers heb gemaakt... Hopelijk gaat het getal op de weegschaal weer iets naar beneden de komende dagen...
vrijdag 15 mei 2015 om 13:44
netjes hvm, je gaat me inhalen als je zo doorgaat
82,6 hier. gelukkig weer op weg naar beneden. volhouden nu.
Gister afgesproken samen met mijn vriend om samen lekker op vakantie te gaan. Betekend wel dat ik hem nu even wat langer niet zie Maar heb mezelf voorgenomen dat ik hem wil verrassen door er nog wat extra kilo's af te krijgen. wil dan iig onder de 80 zitten, het liefste richting de 75. misschien iets te hoog gegrepen (die 75), maar vindt het zelf wel een mooi streven dus ga mijn best doen.
82,6 hier. gelukkig weer op weg naar beneden. volhouden nu.
Gister afgesproken samen met mijn vriend om samen lekker op vakantie te gaan. Betekend wel dat ik hem nu even wat langer niet zie Maar heb mezelf voorgenomen dat ik hem wil verrassen door er nog wat extra kilo's af te krijgen. wil dan iig onder de 80 zitten, het liefste richting de 75. misschien iets te hoog gegrepen (die 75), maar vindt het zelf wel een mooi streven dus ga mijn best doen.
maandag 18 mei 2015 om 07:05
Vakantie is hier ook weer afgelopen... Betekent wel weer structuur en dat heb ik nodig, heb veel gesport de afgelopen dagen maar dat weer 'gecompenseerd' met slecht eten. Gisteren dus met vriend afgesproken om geen slechte dingen meer te halen en echt weer op te gaan letten. Wil die laatste kilo's er echt af hebben voor de zomer!!!
maandag 18 mei 2015 om 10:42
@ sneeuwwitje: je hoeft iig de structuur van het sporten niet opnieuw op te pakken, dus dat scheelt al de helft. Gewoon aan blijven denken hoe goed je eruit gaat zien in de zomer en dan gaat het opletten met eten je ook wel lukken. Fijn dat je vriend hieraan wil meewerken! Ga met je meedoen voor een mooi lijf deze zomer!!
@hvm: hoe gaat het daar? nog steeds in de nieuwe routine??
Hier net terug van een rondje hardlopen, laatste dagen ook goed opgelet met eten, dus ben trots op mezelf. Nu nog volhouden.
@hvm: hoe gaat het daar? nog steeds in de nieuwe routine??
Hier net terug van een rondje hardlopen, laatste dagen ook goed opgelet met eten, dus ben trots op mezelf. Nu nog volhouden.
maandag 18 mei 2015 om 15:26
Ja de routine gaat hier best goed. Het is steeds beter te doen. We zijn zaterdag alleen uit eten geweest vanwege onze trouwdag. Maar goed, direct daarna de limiet van 1500 calorieën weer opgepakt. Overdag eet ik alleen gezonde dingen en 's avonds mag ik vaak nog wat lekkers.
Wat zijn jullie goed bezig met hardlopen! Hier nog niet. Heb vandaag wel aan het opruimen geweest. Heb o.a. eindelijk de kaartjes van geboorte van dochter eindelijk ingeplakt. Was er door de verhuizing steeds niet van gekomen. En ze is alweer bijna 1 jaar. ...
Wat zijn jullie goed bezig met hardlopen! Hier nog niet. Heb vandaag wel aan het opruimen geweest. Heb o.a. eindelijk de kaartjes van geboorte van dochter eindelijk ingeplakt. Was er door de verhuizing steeds niet van gekomen. En ze is alweer bijna 1 jaar. ...
woensdag 20 mei 2015 om 10:36
Gefeliciteerd met je trouwdag. En erg netjes dat je je zo goed aan je limiet houd en gelijk weer oppakt. Ik denk dat iedereen die wil afvallen dat moet doen op de manier die bij hem/haar past, voor mij is het meer sporten voor jou calorieën tellen, daar zou ik dan weer heel slecht in zijn.
Net weer terug van het hardlopen, merk dat het steeds weer makkelijker gaat dus dat is een goede motivatie. Nu lekker de ochtend vrij, dus ga nu eerst wat opruimen, en daarna lekker vakantie uitzoeken
Net weer terug van het hardlopen, merk dat het steeds weer makkelijker gaat dus dat is een goede motivatie. Nu lekker de ochtend vrij, dus ga nu eerst wat opruimen, en daarna lekker vakantie uitzoeken
woensdag 20 mei 2015 om 18:58
@ HVM: nog gefeliciteerd met jullie trouwdag, leuk even samen uit eten. En jeetje, je dochter al weer een jaar. Ik weet nog dat je vertelde dat je zwanger was!
@ Smukke: fijn dat je merkt dat je vooruit gaat, dat is altijd erg motiverend.
Ik heb net nog even een rondje hardgelopen, maar dat ging niet zo lekker
Had super last van m'n benen, heel gek. Maar goed, wel weer 5 kilometer gelopen. Vanaf het begin van de week al niet meer gesnoept!!!! Hoop snel weer resultaat te zien op de weegschaal.
@ Smukke: fijn dat je merkt dat je vooruit gaat, dat is altijd erg motiverend.
Ik heb net nog even een rondje hardgelopen, maar dat ging niet zo lekker
vrijdag 22 mei 2015 om 14:16
Vanmorgen weer braaf op de weegschaal gestaan. 82,4 was het vandaag. Het heeft me een halve week gekost om weer op gewicht te komen na het etentje. Dat met dit resultaat ben ik niet ontevreden. Heb vandaag wel een lastige dag. Ik heb de hele tijd trek in lekkere dingen die ik beter niet kan nemen. hmmmmpppfff.
Het gaat met jou ook goed Smukke. Petje af!
Het gaat met jou ook goed Smukke. Petje af!
zaterdag 23 mei 2015 om 09:18
Goedemorgen! Stand: 5 dagen niet gesnoept! Ben echt heel blij dat ik het volgehouden heb tot het weekend. Vanavond misschien wel even iets lekkers, maar ik zit echt in de goede flow. Dit is ook terug te zien op de weegschaal (en te merken aan m'n kleding), woog vanochtend 65,4. Dat is een kilo minder dan vorige week!
@ Smukke: goed bezig met lopen, en de weegschaal gaat ook langzaam naar beneden!
@ HVM: hoe is het gisteren verder gegaan? Heb je je nog een beetje kunnen inhouden?
@ Felice: hoe gaat het met jou, en hoe is het met je moeder?
M'n benen zijn inmiddels weer uitgerust. Dus ik ga straks even een rondje hardlopen en morgen ga ik weer trainen voor de Nijmeegse vierdaagse; er staat 30 kilometer op het programma!!
Zal zo ook weer eens even de tabel bijwerken!
@ Smukke: goed bezig met lopen, en de weegschaal gaat ook langzaam naar beneden!
@ HVM: hoe is het gisteren verder gegaan? Heb je je nog een beetje kunnen inhouden?
@ Felice: hoe gaat het met jou, en hoe is het met je moeder?
M'n benen zijn inmiddels weer uitgerust. Dus ik ga straks even een rondje hardlopen en morgen ga ik weer trainen voor de Nijmeegse vierdaagse; er staat 30 kilometer op het programma!!
Zal zo ook weer eens even de tabel bijwerken!