Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen deel 2

02-10-2017 20:16 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals afgesproken een vers topic zodat de tabel weer bijgehouden kan worden :)

In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdiëten, maar we veranderen onze levensstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.

Heel veel succes allemaal!

NaamLengteStartdatumStartVorigVorigHuidigStreefTotaal
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,56564,865,560-6
Treurniet121.6715-07-201763,256,7------56-6,5
Lievezuster1.7014-08-201775,069,368,969,265-5,8
Misslotus171.7921-08-201773,269,769,5---69-3,7
Spiritinthesky1.8028-08-201782,682,3------75-0,3
Afya1.7828-08-201792,189,5------78-2,6
Bam_19841.6929-08-201792,988,584,88075-12,9
Creatief19891.7604-09-201780,973,171,770,669-10,3
Kyreza1.7011-09-201759,759,1------??-0,6
s1981????-09-201792,592------??-0,5
Pinktowel1.72??-09-20177271,4------65-0,6
Aardbei-banaan1.6310-10-201773,572,472,1---62-1,4
Mikka1.6916-10-201796?9594,5-------1,5
Tiramisuusje1.6615-10-2017656462---55-3
bam_1984 wijzigde dit bericht op 02-03-2018 09:21
38.34% gewijzigd
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Hallo allemaal, mag ik met jullie meedoen ?
Mijn weegschaal doet het niet, ik weet niet precies hoeveel ik weeg, maar ik denk zo'n 96 kilo wat veel te veel is voor mijn lengte 1,67. Ik denk dat er nieuwe batterijen in de weegschaal moeten, dus voor het volgende weegmoment kan ik doorgeven hoeveel ik precies weeg.
Een paar jaar terug ben ik al bij de diëtist geweest en dat ging eigenlijk heel goed, maar door werkstress en andere problemen heb ik dit niet volgehouden. Ik wil nu dit dieet weer oppakken, en het schrijven hierover in dit topic geeft mij hopelijk extra steun.
De sportschool is niet helemaal mijn ding, ,maar ik heb wel een hond en wil langere wandelingen maken en naar mijn werk gaan fietsen .
Hoi allemaal, welkom Mikka en jammer dat je weggaat Julia!

Ik ben terug van de kliniek. Het is goed gegaan hoewel het doodeng was. Voel me nu wat raar en verdrietig, nog geen pijn. Heb voor ik werd verbonden wel al wat resultaat gezien, en dit zag er echt mooi uit. Nu voel ik me blauw en opgezwollen en bang voor complicaties, maar dit zal met de weken minder worden, hopelijk.

Er is 600 cc vet verwijderd, lijkt misschien niet veel maar op 1 locatie is dat best veel. Hoop maar dat ik geen spijt krijg!
Beste thankyouforthedays, sterkte met jouw herstel. Heb je jouw angst voor complicaties ook in de kliniek kunnen bespreken en heeft jou dat onvoldoende gerustgesteld ?
Ik heb mij de afgelopen 2 dagen goed kunnen houden aan mijn dieetlijst, ondanks de herfstvakantie.
Mikka schreef:
16-10-2017 22:12
Beste thankyouforthedays, sterkte met jouw herstel. Heb je jouw angst voor complicaties ook in de kliniek kunnen bespreken en heeft jou dat onvoldoende gerustgesteld ?
Ik heb mij de afgelopen 2 dagen goed kunnen houden aan mijn dieetlijst, ondanks de herfstvakantie.
Dankjewel! Ik heb het inderdaad besproken, en daar gaven ze aan dat ik echt duidelijk het verschil zou merken tussen gewone napijn en echte complicaties. Helaas kunnen ze nooit helemaal garanderen dat er geen complicaties optreden, maar de arts kon wel zeggen dat het nog nooit bij een patient van hem was gebeurd, en dat ik op ieder moment kan bellen met echte zorgen. Ik ben alleen best een stresskip dus een kans van 0,01% vind ik nog eng. Zou ook geen ernstige gezondheidsrisico's over hebben voor een mooier lijf.

Wat goed dat je je aan je lijst hebt gehouden. Wat voor dingen mag je nu eten? Alleen koolhydraatarm voedsel? Eet je dan wel vet bijvoorbeeld?
Wanneer mag het verband er af thankyouforthedays? Heb je nu nog napijn of valt het wel mee?

Welkom Mikka!

Ik heb een erg slecht weekend gehad. Vrijdag pizzarette gedaan met vrienden en merkte aan het eind van de avond dat ik buikpijn van de vele koolhydraten had. Zaterdag wel een goede dag gehad maar zondag naar het terras geweest met wijn en hapjes daar... als avondeten was het ook niet gezond. Helaas ben ik zondagnacht ziek geworden en heb ik alleen maar overgegeven. Ik zal zo eens op de weegschaal gaan staan om te kijken wat mijn gewicht is.
Vandaag nog rustig aan thuis, hopelijk voel ik me morgen weer beter en kan ik weer aan het werk.
Aardbei-banaan schreef:
17-10-2017 09:19
Wanneer mag het verband er af thankyouforthedays? Heb je nu nog napijn of valt het wel mee?

Welkom Mikka!

Ik heb een erg slecht weekend gehad. Vrijdag pizzarette gedaan met vrienden en merkte aan het eind van de avond dat ik buikpijn van de vele koolhydraten had. Zaterdag wel een goede dag gehad maar zondag naar het terras geweest met wijn en hapjes daar... als avondeten was het ook niet gezond. Helaas ben ik zondagnacht ziek geworden en heb ik alleen maar overgegeven. Ik zal zo eens op de weegschaal gaan staan om te kijken wat mijn gewicht is.
Vandaag nog rustig aan thuis, hopelijk voel ik me morgen weer beter en kan ik weer aan het werk.
Oh nee! Beterschap! Misschien kon je lichaam toch niet echt aan om ineens weer zoveel suikers binnen te krijgen? Of heb je gewoon een buikgriep te pakken?

Er zat vochtopnemend verband op, omdat er nog wat operatievloeistof kan nalekken, maar dat heb ik er al afgehaald. Moet nu wel nog zes weken een soort shaping pakje aan, zodat er niet teveel vochtophoping ontstaat. Voel wel wat, het is wat stijf en beurs, maar heb net even gespiekt en het is nu al zo mooi! Eigenlijk nauwelijks blauw of gezwollen. Hoop dat het zo soepel blijft gaan!

Overigens gewicht, 65,5. Denk dat ik nog wel flink wat vocht vasthoud door de operatie. Kan niet echt zijn aangekomen, ik heb namelijk nauwelijks kunnen eten, eerst van spanning en toen van misselijkheid.
[quote=thankyouforthedays post_id=27672953 time=1508185075 user_id=183904]
Wat goed dat je je aan je lijst hebt gehouden. Wat voor dingen mag je nu eten? Alleen koolhydraatarm voedsel? Eet je dan wel vet bijvoorbeeld?

Ik heb niet een koolhydraatarm dieet, wel energiebeperkt, en ook extra eiwitten. Ik heb astma en moet daarom extra eiwitten eten.Ik eet dus ook wel vetten, wel natuurlijk dus gezonde vetten.

Aardbei-banaan beterschap gewenst.
Hm ik zie nu dat het vorige bericht niet helemaal goed is gegaan, alles staat er in als een quote, was niet helemaal de bedoeling, ben hier nog niet zo bedreven in
Vriend is ook ziek, hij denkt een buikgriep. Ik denk dat hetgeen we zondagavond hebben gegeten niet goed was.

Spannend voor je! Hopelijk ben je heel tevreden met het resultaat over 6 weken!

Ik ben maar 0.3 kg afgevallen :facepalm: kan je nagaan hoe slecht mijn weekend is geweest. Deze week weer flink streng dus.
Aardbei-banaan schreef:
17-10-2017 11:29
Vriend is ook ziek, hij denkt een buikgriep. Ik denk dat hetgeen we zondagavond hebben gegeten niet goed was.

Ik ben maar 0.3 kg afgevallen :facepalm: kan je nagaan hoe slecht mijn weekend is geweest. Deze week weer flink streng dus.
Iets afvallen is toch afvallen! Dus dan viel het weekend best mee, toch? :) Bekijk het van de positieve kant haha!
Aardbei-banaan schreef:
17-10-2017 11:29

Idd wat Kyreza zegt, eraf is eraf! Kan je nagaan hoe goed je bezig bent ,dat zo'n weekend je resultaat niet eens ongedaan maakt :)

En bedankt! Hoop het ook! Moest net even het drukpakje wassen, dus zag mezelf in de spiegel: ziet er al super netjes uit! En er puilt niks meer boven mijn broek uit, heel apart maar ook heel fijn!
Hi ladies,

Ook ik merk dat ik niet de tijd kan vinden om actief mee te schrijven op het forum hier. Ik zal jullie zeker blijven volgen, en ook af en toe reageren, maar je mag me uit de tabel halen Bam!

Heel veel succes allemaal! :cheer:
Bedankt dames! En inderdaad; eraf is eraf.
Dat lijkt me een fijn gevoel thankyou :)
Aardbei banaan geef even je gegevens door voor de tabel anders heb ik niet zoveel info aan -0,3 :)

Thankyou, wat fijn zeg!! Goed dat je al resultaat ziet, dan weet je ook waarvoor je het doet. Wie mooi wil zijn...

Hier een slechte week en dus ook een terugval, maar dat komt wel weer goed want ik heb een weddenschap te behalen!! Dus gauw weer de schouders eronder! Succes allemaal!
Bam ik had mijn gegevens ook doorgegeven.. maar mag ook wel mijn gewicht van vandaag pakken ben weer lekker de goede kant op geschoten weeg nu 68.9

Morgen werken dus alleen gezonde dingen meenemen.. jeuj.. ga mijn best doen!

Bam toi toi toi.. zet hem op..
Wat is de weddenschap die je moet behalen?

Ooh goed idee ga ook een weddenschap aan.. dan kan ik me nog beter focussen!
Ik dacht dat ik die ergens op de vorige pagina al had doorgeven, maar komen ze nog een keer :)

Lengte: 1.63
Startgewicht: 73.5 kg
Vorige keer: 72.4 kg
Huidig gewicht: 72.1 kg
Streefgewicht: 62 kg

Heb dus nog heel wat kilo's te gaan.
Sorry dat heb ik gemist dan! Zal het voor jullie beiden vnvd even aanpassen op de laptop.

Ik heb gewed dat ik voor oud en nieuw onder de 75 weeg. Dat wordt erg krap met nog maar 11 weken te gaan dus ik vrees dat ik mezelf af en toe een paar dagen uit moet gaan hongeren om wat sprongetjes te maken Haha. Zeker nu ik ruim een kilo ben aangekomen :evil:
Ik zal mijn gewicht gewoon maandag doorgeven. We zijn nu op vakantie, probeer mij zoveel mogelijk aan de dieet lijst te houden, we gaan zo op pad en ik neem dus gewoon de boterhammen maar mee, kom ik minder in de verleiding tot ongezonde dingen. Vanavond gaan we uit eten, een buffet, ik probeer denk vooral iets van vlees of vis te nemen met wat salades en geen patat, pasta en toetjes te nemen.
Ik heb altijd de neiging om te denken een keer mag het wel wat extra's eten, maar ja, er zijn teveel van dat soort momenten, een verjaardag, uit eten met het werk etc. Hoe gaan jullie daarmee om ?
bam_1984 schreef:
19-10-2017 12:00
Sorry dat heb ik gemist dan! Zal het voor jullie beiden vnvd even aanpassen op de laptop.

Ik heb gewed dat ik voor oud en nieuw onder de 75 weeg. Dat wordt erg krap met nog maar 11 weken te gaan dus ik vrees dat ik mezelf af en toe een paar dagen uit moet gaan hongeren om wat sprongetjes te maken Haha. Zeker nu ik ruim een kilo ben aangekomen :evil:
Ha wat een goede weddenschap! Wordt idd nog wel een uitdaging qua tijd. Wat staat er op het spel? Als je snel wil afvallen kan je hiit traininkjes doen, gewoon thuis op youtube opzoeken. Kost vaak maar 20 minuutjes, en je hebt geen attributen nodig. En inderdaad streng op je voedsel letten! Zet em op!

Ik kan op dit moment nog niet zoveel, maar heb echt zin om weer te kunnen sporten over een tijdje. Ik eet nu even niet zo gezond, maar ik heb ook nog wat minder eetlust dus sta mezelf even toe om te eten wat ik maar naar binnen krijg. Heb overigens helemaal geen pijn en het herstel gaat echt snel!
Fijn om te horen tyftd! Even een afkorting voor je lange naam hoor. Je hoort wel eens van die horror verhalen na lipo.
Ik ben echt liever lui dan moe, heb wel een paar keer geprobeerd via YouTube ofzo maar pfff.... 🤡
bam_1984 schreef:
19-10-2017 20:30
Fijn om te horen tyftd! Even een afkorting voor je lange naam hoor. Je hoort wel eens van die horror verhalen na lipo.
Ik ben echt liever lui dan moe, heb wel een paar keer geprobeerd via YouTube ofzo maar pfff.... 🤡
Ja klopt, ik heb de horrorverhalen ook allemaal gehoord en gelezen :P maar die verhalen gingen eigenlijk altijd over buik of benen, en die locaties zou ik nooit durven! Buik zo dicht op je organen, en benen lijkt me zo moeilijk om egaal en symmetrisch te krijgen. Ook lijkt me dat je die plekken zoveel gebruikt in het dagelijks leven! Ben dus erg blij met mijn beslissing om alleen mijn onderrug te doen.

Ik moet zeggen dat het mij ook nooit lukt om thuis te sporten hoor, ik heb echt externe motivatie nodig. Maar als de weddenschap om grote inzet draait, kunnen alle beetjes helpen!
Mikka schreef:
19-10-2017 12:02
Ik zal mijn gewicht gewoon maandag doorgeven. We zijn nu op vakantie, probeer mij zoveel mogelijk aan de dieet lijst te houden, we gaan zo op pad en ik neem dus gewoon de boterhammen maar mee, kom ik minder in de verleiding tot ongezonde dingen. Vanavond gaan we uit eten, een buffet, ik probeer denk vooral iets van vlees of vis te nemen met wat salades en geen patat, pasta en toetjes te nemen.
Ik heb altijd de neiging om te denken een keer mag het wel wat extra's eten, maar ja, er zijn teveel van dat soort momenten, een verjaardag, uit eten met het werk etc. Hoe gaan jullie daarmee om ?
Herkenbaar dat er altijd wel een reden is, ik mag van mezelf alleen in het weekend 'cheaten'. Als er iets doordeweeks valt dan dus ook een dag in het weekend minder. Zorg in elk geval dat ik hooguit 2 dagen per week buiten mijn dieet eet.
O nee ben je mal. Win ik dan word ik mee uit eten genomen en anders moet ik hem mee uit eten nemen :proud: maar gaat gewoon om het principe! Ik moet en zál het halen, AL IS HET HET LAATSTE WAT IK DOE :twisted:
bam_1984 schreef:
19-10-2017 21:53
O nee ben je mal. Win ik dan word ik mee uit eten genomen en anders moet ik hem mee uit eten nemen :proud: maar gaat gewoon om het principe! Ik moet en zál het halen, AL IS HET HET LAATSTE WAT IK DOE :twisted:
Haha de grote inzet is dus je trots! Nou dat lijkt me idd reden genoeg om alles op alles te zetten! Een paar dagen sapkuur een idee? Of van die shakes? Eerst kijken hoe ver je komt met gezond eten natuurlijk!
Laatste dagen waren pet, als vanouds gegeten wat er maar op m’n pad kwam en gister zelfs weer 2 blikjes energy drink! o_o super slecht. Gisteravond weer gezonde boodschappen gedaan dus vandaan weer er tegenaan en hopen dat de schade meevalt maandag!

Ik kan idd nog altijd een vlugger “kuurtje” doen tussendoor, lijkt me ook wel noodzakelijk als ik mijn doel wil halen :yes: Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven