Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen

14-08-2017 09:14 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtTotaal
Summernight1.6414-08-201774,473,565-0,9
Julia65??21-08-201772,169,562-2,6
Treurniet121.6715-07-201763,256,956-6,3
Leyla181.6814-08-20179393,580+0,5
Gekopbloemen1.7014-08-201763,362,459-0,7
HermoineG1.8114-08-201795,095,085-0
Lievezuster1.7014-08-201775,070,365-4,7
Lilly19701.7414-08-201768,067,763-0,3
Banaaninmijnoor1.7017-08-201770,070,062-0
Misslotus171.7921-08-201773,271,069-2,2
Spiritinthesky1.8028-08-201782,683,275+0,6
Afya1.7828-08-201792,19078-2,1
Dutch_trien1.7828-08-2017100100??-0
Paarsmetroze1.7528-08-20178887,178-0,9
Bam_19841.6929-08-201792,990,775-2,3
Phloxx1.6723-08-201768,56762-1,5
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,564,260-7,3
Kyreza????59,7??????
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
Julia heel herkenbaar van die krachttraining! Heb dat een tijdje gedaan, maar nadat ik de groep had gehad en een paar weken niet had gesport, kon ik voor m'n gevoel weer opnieuw beginnen met opbouwen...
Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, die alleen nog maar cardio in de sportschool.
Heb me nog niet weer durven wegen :P Zit nog midden in mijn vakantie en ben net terug van een trainingsweekend. Ja, met veel sporten, maar denk dat de biertjes, wijntjes, bbq en alle andere ongezonde dingen dit wel weer gecompenseerd hebben.

De komende dagen ga ik in mijn eentje op pad en hopelijk kan ik het daarna weer goed oppakken!
zoiets?
Bedankt Julia 😀
Zo! Volgensmij is iedereen z'n gewicht aangepast en iedereen toegevoegd in de tabel. Ik hoop dat het allemaal klopt! Het is echt een zoektocht naar die cijfers, dus als jullie volgende week een dikgedrukt lijstje willen maken en daar ook vast bij hoeveel je in totaal bent afgevallen, dan is dat heeeeel fijn!!

Ik ben nog steeds ziek! M'n vriend heeft zelfs de dokter gebeld :facepalm: Maar door omstandigheden is mijn weerstand bizar laag, en pik ik dus alles wat er rondgaat qua virussen op. Koorts is nu gelukkig minder, dat scheelt een hoop. Was af en toe echt helemaal van de wereld.

Vanmorgen heb ik ook maar eens op de weegschaal gestaan, en ik weeg 73.3, zelfde als vorige week, maar na afgelopen week kan ik er niet zoveel anders van maken. Alleen maar in bed gelegen, geslapen en gegeten en gedronken.

Jullie resultaten zijn wel echt goed zeg!! Ik hoop volgende week onder de 73 te zitten!
Aaaach Summer toch, bedankt voor het verwerken vd cijfers voor iedereen.
Sterkte en wederom, rustig uitzieken ! :rose:
Jeetjemina wil je krachttraining helemaal niet meer oppakken?
Ik heb nu zo'n spierpijn maar wil toch proberen volgende week maandag weer te gaan en de donderdag gebruiken voor alleen maar cardio.

Summernight wat zei de dokter dan? Nogmaals veel beterschap en dat je je maar snel beter mag voelen. :there:

Ik heb ontbijtje net op en ga zo aan het werk tot 21.30 uur. Dus iedereen die dr kans wel krijgt, geniet van het weer!! :sun:
Summernights: beterschap!
Bedankt voor het updaten van de kolom, En voor jullie welkom. Goed bezig allemaal.

Hoe vaak staan jullie eigenlijk op de weegschaal? :lol:

Ik zou het liefste enkel op maandag doen, maar nu 2x per dag..
Afya ik sta elke maandag op de weegschaal. Als ik heb vaker ga doen dan merk ik dan het gewicht zo veel schommeld en word het haast een obsessie. Dus als ik jou was zou ik maandag gaan wegen en dan de weegschaal uit het zicht zetten en maandag pas er weer bij pakken, zo doe ik het ook. :)
Summernight: wat ontzettend vervelend zeg, nog maals heel veel beterschap!

Julia65: dat is wel een hele lange werkdag, succes!

Afya: ik moet eerlijk bekennen dat ik wel wat vaker op de weegschaal sta dan 1x in de week. Het geeft mij ook een soort van rust om de schommelingen te zien. Ik kan me echter ook goed voorstellen dat het een obsessie wordt, dat is natuurlijk wel iets om voor op te passen.

Banaaninmijnoor: fijn, dat de schade mee viel! Genoten van je korte vakantie?

MissLotus: wat jij jij goed zeg! Super fijn!

Spiritinthesky: heeeeel herkenbaar, de zwakte voor biertjes ;) Heb je er van genoten? Vandaag weer een nieuwe dag!

LIevezuster: zelfs met oliebollen op nog afgevallen, goed bezig haha! Het gaat snel bij jou zeg!

Jeetjemina: balen, maar 2 ons is geen reden tot paniek. Waarschijnlijk hou je wat vocht vast door het 'slechte' eten van het weekend en is dat er inmiddels al weer af ;)

Voor iedereen die ik vergeten ben: zet 'm op weer deze week :) En welkom aan de nieuwelingen, het is gezellig druk hier inmiddels!

Dit weekend was ik weg met vrienden, ook vrienden die ik een tijdje niet gezien had. Ik heb wel 5x gehoord dat ik afgevallen was! Toevallig zei ik vorige week tegen mijn vriend dat ik het idee heb dat niemand ziet dat ik ben afgevallen, terwijl er inmiddels toch al 10kg af is. Maar dit weekend dus ein-de-lijk de langverwachte complimentjes, haha. Voelde goed!

Ik zal voorlopig waarschijnlijk even afwezig zijn. Vertrek morgen voor 3 weken naar Azië. Ik meld me graag na m'n vakantie weer :)
Bedankt voor alle beterschapswensen! Dokter zei dat het iets is wat heerst en dat ik helaas, door mijn verminderde weerstand, de volle laag heb gekregen. Dus uitzieken maar. Gelukkig gaat het wel wat beter.

Wat betreft wegen, ik sta ook het liefst elke dag op de weegschaal. Doe ik meestal ook wel, maar zonder er conclusies aan te verbinden. 1 keer per week weeg ik voor 't echt. Dat schommelen in gewicht neem ik voor lief.

Wat heerlijk lilly, die complimenten én drie weken Azië/vakantie! Veel plezier en ga er lekker van genieten!
Hoi, ik wil ook graag mee schrijven als er nog plek is?
Ik ben bijna 11 weken geleden bevallen van mijn 2e kind en ik wil graag 20 kilo afvallen. Tijdens de vorige zwangerschap ben ik een kleine 30 kilo aangekomen en dit vrij snel weer afgevallen door Cambridge te volgen, maar daar heb ik nu echt geen zin in en geen kracht voor met 2 kleine kinderen dus we gaan het weer eens op de gezonde manier proberen.

Voor in de tabel:
Lengte 169
Start 29-8 / 92,9
Streefgewicht 75

Dus afgelopen weekend heb ik de kasten leeggemaakt en nog even lekker genoten en sinds gister alleen nog maar gezonde dingen in huis. Ik wil niet al te streng doen als in kcal tellen en alles precies afwegen ed maar wel gewoon betere keuzes maken. Een bak kwark ipv elke dag een zak chips of reep chocolade, olijfolie ipv bakboter, etc.. Ik voel me sterk gemotiveerd dus hopelijk werkt de weegschaal met me mee :) Ik heb iig net voor het eerst in mijn leven zelf een pan soep gekookt met 31 graden buiten, dus aan de motivatie zal het niet liggen :rofl:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Bam? Haha wat leuk wij zaten in zo'n zwanger worden groep samen:) welkom! & succes

Lilly wat fijn dat mensen het zien extra motiverend!!
Dank je lievezuster! Nu je het zegt idd! Hoe gaat het met je?
Julia: krachttraining vind ik niet zo leuk om te doen, dus momenteel doe ik alleen maar cardio.
Spierpijn is niet fijn, maar waarschijnlijk is dat na de volgende keer wel minder.

Afya: ik sta iedere ochtend op de weegschaal. En dan schrijf ik ook voor mezelf op een lijstje wat ik iedere dag weeg. Ik vind het fijn om dat overzicht te hebben.

Lilly: wat fijn al die complimenten! Veel plezier in Azië.
Summer: beterschap!
summernightsuper dat alles weer in de tabel staat, en wederom beterschap!

lillyHeerlijk Azië, ik kom er net vandaan😀 en wat fijn dat ze zagen dat je bent afgevallen. De biertjes gister waren heerlijk, maar etentje was al met al een calorieën bom.

Bamwelkom en succes!!

Ik had vandaag een nette dag. Vanmiddag gezond gelunchd op het terras alleen hebben we er stiekem 1 wit wijntje bij genomen. Maar net weer uurtje pilates gedaan, dus wijntje is er weer vanaf😉

Morgen om 9 uur weer sporten, ga shape doen, combinatie kracht conditie met dans, nou ik ben motorisch gestoord dus we zullen het zien. Ben benieuwd😜
BAM , leuk je hier te lezen.
Ik las jou altijd in een zwangerschaps topic.

Heel brutaal, nog steeds BAM of inmiddels met vriend ?

Succes met afvallen ! :cheer2:
Wat is er veel geschreven zeg, wat gezellig!

Ik zie dat er veel mensen goed zijn afgevallen, toppers!! :cheer:
Summernight beterschap!! wat vervelend dat je je zo rottig voelt!! hopelijk gaat het snel beter!

Ik merk dat ik in mijn vakantie toch wat moeilijk kan focussen op afvallen, ik heb mij ook niet gewogen afgelopen maandag. Ik schrijf graag mee hier, maar ik stel het even uit tot na mijn vakantie ladies, dan ga ik echt goed aan de slag.. Anders voelt het niet goed. Dus ik ga even genieten van quality time met mijn man en na mijn vakantie ga ik keihard aan de slag om de kilo's er af te krijgen!!
Gekopbloemen :rofl: je las mij altijd? Ben ik berucht hier? :biggrin: ik ben nog steeds lekker single en zie daar voorlopig geen verandering in komen. Alles loopt op rolletjes zo, zou niet anders willen maar ook niet meer kunnen na al die jaren m'n eigen ding te doen :)
Lilly fijne reis en geniet ervan! Stiekem een beetje jaloers hier. :)

summernight hoe voel je je vandaag?

Bam welkom! Haha, eerste keer dat ik een post van je zie. Dus niet bekend of berucht bij mij ;-D .

spiritinthesky hoe ging het sporten vanmorgen?
En pilates beviel dat goed? Wou ik ook een keer proberen maar toen stond ik in een klasje met alleen maar 50 + 'ers als 20er dus toen ben ik uiteindelijk maar gewoon voor mezelf gaan sporten.

leyla groot gelijk. Je hebt vakantie om te genieten en niet om af te vallen. Zelf kan ik dan ook nooit motivatie vinden.

Hier gaat alles prima, op de spierpijn van afgelopen maandag na. :$
3 x per dag eten gaat goed, alleen gisteren had ik echt te weinig gegeten en teveel gedaan dat ik beetje duizelig werd in de avond. Uiteindelijk toch maar voor een boterham met pindakaas gegaan en het gevoel was weg. Af en toe wat grotere porties als ik druk ben zal niet verkeerd zijn.
Vandaag heb ik kantoor dagje. Dus heb vanavond met vriend afgesproken als het droog is gaan we wandelen. :puppy: Om beetje beweging te krijgen vandaag.
Morgen avond staat sport weer op de planning.

Iedereen een fijne dag! :)
Leyla en Lilly; fijne vakantie!

Julia, Spirit e.a. Wat knap dat jullie zoveel sporten. Ik vind daar vaak de motivatie niet voor. Terwijl ik jaren geleden wel fanatiek gesport heb en daar echt van kon genieten. Teamsport.
Nu werk ik veel of ben ik alleen met de kinderen. Waardoor ik in mijn mogelijkheden word beperkt. Yoga met YouTube of de hometrainer :-) Nog ideetjes?

Ik heb besloten om mijn weegschaal te verbergen, en alleen op maandag te wegen. Nadat ik n artikeltje heb gelezen van psychologie magazine. Daarin staat je niet te richten op prestatiedoel. Maar op leerdoelen; zelfbeheersing, gezond eetpatroon en iets dat me motiveert om te sporten, of dar haalbaar is... Dat doel is nog wat vaag!
anoniem_353582 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 21:23
Reden: Typo
0.57% gewijzigd
BAM , ja kennelijk ben je berucht . :popcorn:

Ik vindt het superknap van je , ik heb er maar 1 en doe het samen met vriend maar vindt het al superpittig !

Leuk dat je meedoet :high5:
Afya sporten buitenshuis geen optie?
Bewegen met kinderen dan? Hoe oud zijn ze? Buiten meespelen, fietsen of wandelen?
Gekopbloemen schreef:
30-08-2017 21:43
BAM , ja kennelijk ben je berucht . :popcorn:

Ik vindt het superknap van je , ik heb er maar 1 en doe het samen met vriend maar vindt het al superpittig !

Leuk dat je meedoet :high5:

Dank je maar zo voelt dat voor mij niet. Ik denk dat ik gek zou worden mét een man erbij. Dan heb ik er ineens 3 ;) Maar ik ben gezegend met makkelijke kinderen, als de 1e druk was geweest had ik het niet zo snel weer aangedurfd en nr 2 is zo mogelijk nog makkelijker (voor zover ik dat met 11 weken al kan zeggen). Ik zit net tegen mijn moeder te vertellen dat ik in 14 dagen tijd 3 ( x 24 afleveringen) seizoenen van Grey's Anatomy heb gekeken terwijl zij in bed lagen :O Ik moet er wel bij zeggen dat ik een goede achterban heb en ze allemaal staan te springen om op te passen. Niet dat ik dus heel de week de hort op ben maar als ik er aan toe ben kan ik wel makkelijk me-time inplannen en dit doe ik dus ook gewoon regelmatig.

Dag 4 vandaag en ik voel me prima! Niet echt behoefte om te snoepen maar ik ben wel verslaafd aan energy drank (1 a 2 per dag) en cola zero. Dit moet ik nog ff omzetten in water maar dat komt goed. Stap voor stap!
Vanmorgen om 6:00 uur ontbijt gegeten, nu bijna 14.00 uur zit ik net aan mijn lunch, 8 uur later!
Door werk kon het even niet anders. Maar ik heb tussendoor helemaal geen honger gevoel gehad. Denk dat mijn lichaam aan 3 keer per dag eten begint te wennen. :) Tussendoor wel koffie (zwart) en water gedronken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven