Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
juudje hardloopwedstrijden vind je op hardloopwedstrijden.nl, uitslagen.nl , ultraned.org, sportevents.be , voor het zuiden van nederland nog de hardloopkalendervan piet van der nat en dan houd je altijd nog hele leuke loopjes over die op geen van die kalenders staan. Maar op een gegeven moment zit je in zoveel mailbestanden dat je o pdie manier op de hoogte wordt gebracht.

Ik vind in het bos lopen ook niet eng hoor. Ik denk dat je in een bos in het algemeen veel veiliger loopt dan net buiten dorp of stad.

He tijgermeisje jij ook het het branbantse land. Dat is me ontgaan (of ik ben het vergeten)
ha hardloop collega's,

Elke week komen er wel een paar berichtjes op de site over mensen die willen dat men hier hun enquete invult. reuze irritant. En toch ga ik jullie nu hetzelfde vragen!

Ik moet peilen hoe de kennis van de Nederlander is als het gaat om wetten en regels binnen de fysiotherapie. Ik haal de link morgen ofzo weer weg.. Hoewel een aantal van jullie inmiddels mijn echte naam wel weet, vind ik het toch fijner het weer weg te halen.

De enquete duurt ongeveer 2 minuutjes. (het is geen fantastische vragenlijst maar ik ben nogal druk en we krijgen hier alleen maar een voldoende/onvoldoende voor ;) )

*link weer verwijderd* Bedankt voor het invullen!

Vul in wat je denkt dat het antwoord is.. geen probleem als je het eigenlijk niet weet.
anoniem_89423 wijzigde dit bericht op 01-04-2011 15:21
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
ohja, ik maak me nu klaar voor de fietstraining van vanavond en zal morgen weer eens reageren over hardlopen :D (zo, dan krijg ik niet het gevoel dat ik jullie gebruik)
@Fiekes: enquete is ingevuld, alhoewel ik heel veel dingen niet wist... Succes met je opdracht.

Met mijn scheen gaat het op één of andere manier heel erg goed! Ik had al een reisje naar Lourdes geboekt, maar waarschijnlijk is dat niet nodig :-)

Totdat ik maandag naar de fysio ben geweest doe ik het maar rustig aan. Vanavond wilde ik wat krachttraining thuis gaan doen (man is naar cursus en kids in ben) maar ik ben zo vreselijk moe dat ik om 8 uur maar mijn bed induik. Dan ga ik gewoon over push-ups, sit-ups en planken droomen...
Had hem vanmiddag al ingevuld fiekes.

Heerlijk getraind. Wel lekker hoor dat het langer licht is. Alleen die wind leek wel een warme föhn. Lekker wat tempo blokjes gedaan.

Klinkt al een stuk beter charlar!
Ik heb hem ook ingevuld Fiekes. Mss is het goed een vraag erbij te zetten of je werkzaam bent in de gezondheidszorg. Want dat zul je veel meer vragen wel weten en kan een "betere"score verklaarbaar zijn.

Net 10km op mijn hardloopband als interval gelopen tussen 8-12 km/u
Dag dames,

Niet zo veel te melden vandaag. Voor morgen een 2 uursloop op het programma. Heb er erg zin in en hoop dat het weer niet al te nat is morgen.

Truste.
Fiekes, de enquete heb ik ingevuld. Al vond ik sommige vragen lastig om in te vullen.
Heb ook de enquete ingevuld met in het achterhoofd wat ik weet van de wet BIG en de WGBO .

Gisteren met de groep fartlektraining gedaan. Kwam wat lastig op gang, had een behoorlijk zware werkdag achter de kiezen, maar uiteindelijk is het toch nog goedgekomen en achteraf voelt het dan weer zoooo lekker. Vanaf volgende week gaan we het zomerseizoen in, dat betekent dat de avondtrainingen in het bos gegeven worden.

Juudje, ben net als baukje niet bang om alleen het bos in te gaan, juist niet! Daarbij heb ik meestal een of meer honden bij van het kaliber waar de meeste mensen wel respect voor hebben .

Maandag tentamens, dus ik ga aan de studie. Loop zo!
Studeerze Chiki!

Voor morgen wordt zomers weer verwacht, yes!
@ lopen in het bos.. Ik ben 2x " aangevallen" door een herder dus loop altijd om me heen te kijken in het bos, wordt daar niet bepaald ontspannen van haha..

@ loopwedstrijden.. Moet eigenlijk zeggen recreatielopen he? Het is voor mij echt nog sfeer proeven en kijken hoe ik het er van af breng in een " groep"

Fiekes.. Ik ga de enquete ook even voor je invullen!

charlar.. FIjn dat het iets beter lijkt te gaan.

Tijgermeisje.. Fijn dat je in zo'n mooie omgeving woont. Hier ook veel bos etc. Maar ja, vind het best eng. En heb niet echt hondjes die ik blij maak met een rondje van 5 km hardlopen haha.. Vriendinnetje is ook bezig met lopen dus wie weet lopen we straks samen. Zou wel leuk zijn!!

Baukje.. Klaar voor de wedstrijd van morgen? Thanx, voor de sites. Ga ze opslaan en even rustig bekijken.

Chiki.. Wat voor honden heb je?! Succes met de studie! Wat studeer je?

Voel allemaal "pijntjes" in mijn benen. Wat er een beetje verdrietig van. Denk dat het goed is even rustig aan te doen. Al kriebelt het ontzettend om lekker te gaan rennen. Gisteren een kort broekje en een top gehaald dus laat het warme weer maar komen. Ga toch even kijken voor 2 enkel braces voor iets meer versteviging, baat het niet dan schaad het niet, toch?

Ik woon trouwens in Overijssel.
@ Juudje.. baat het niet dan schaad het ook niet, gaat niet op bij het dragen van braces. Je enkels worden inderdaad verstevigd maar dat betekend dat je spieren minder werk gaan doen en het dus uiteindelijk minder wordt. Ze worden wel gebruikt door mensen die eens een enkelband gescheurd hebben ofzo, en weer bezig zijn met terug komen, of bijvoorbeeld 'gevaarlijke' sporten doen als contactsporten. Tijdens hardlopen zou ik ze zelf niet snel gebruiken/adviseren..
Fiekes.. Thanx voor je reactie. Zal het dan maar niet doen. Al is het wel verleidelijk.
@ juudje.. als je het gevoel hebt dat je enkels wat instabiel zijn, zijn er veel simpele oefeningen die je kunt doen om het wat te verbeteren.. Heb je zelf het gevoel dat ze wat instabiel zijn?
Even snel dan: 2 uur gelopen zojuist, langs de Mark richting België. Als je het over mooie routes hebt dan is deze leuk voor de vrijdagmorgen. Nog weinig mensen op pad, vogeltjes hier en daar. Mijn weekend begint goed.

Iedereen, geniet er van dit weekend. Het zonnetje schijnt volop morgen.

Later!
[img]Fiekes..[/img] Ik heb nooit het idee gehad dat ze onstabiel waren. Had toen ik nog te zwaar was soms wel last van enkels en knieen maar meer door het overgewicht. Maar net was ik met Esmee aan het dansen op K3 en dan zak ik er zo door heen. Ik heb al wat oefeningen gezien om de enkel banden wat verstevigen.

Driewieler.. Jij ook een goed weekend..
Driewieler, je bent er nu dus eigenlijk klaar voor!! Nu nog een paar weken rustig aan doen en het gaat gebeuren!! Ik vind het knap hoor.

Baukje, ben hier helaas nogal afhankelijk van de loopjes die in de buurt zijn. Hier kan ik even snel naar toe en ben niet al te laat weer thuis. Maar ik ga mezelf wel als doel stellen dat ik toch zeker 1 mooie loop per jaar ga uitzoeken, waar die dan ook is. En met ''onze' eigen loop erbij zit ik toch al weer op een heleboel wedstrijdtjes. Misschien moet ik eerst eens egmond proberen, want daar gaan we met de club ook gezamelijk met een bus naar toe.

Fiekes, je mag ons daar rustig voor "mis"bruiken hoor. Zeker als het voor je studie is. (heb hem ingevuld al weet ik er niet veel van)
Grappig driewieler je woont dus echt dicht bij me in de buurt. ik fietse die route regelmatig. Effen-mastbos- langs de mark naar Belgie en dan via Zundert weer terug.

Jammer lauwe, naar wat ik begrepen heb zit te wedstrijd inmiddels vol. Mijn texel maatje heeft ook naast het net gevist.

Vanmorgen toch een pijntje in de linkerbeen net onder de knie. Baal baal. Het lijkt nu weg. Maar het zit me toch niet lekker.

Vandaag dus niets op de planning.

Mijn dochter en haar vriendinnetje die hier kwam eten kwamen tussen de middag met een haarnetje op thuis. Er zouden springluizen heersen. En ik had mijn dochtertje toch echt vanmorgen al gewaarschuiwd dat het 1 april was. Maar de juf had ook een netje op dus het was echt. De dames zijn dus weer met netje op naar school gegaan. (en ik me kapot schamen natuurlijk).

Zal morgen wel een beetje afzien worden denk met ineens die veel hogere temperaturen tijdens de wedstrijd. Maar ik heb er wel zin in. Alleen jammer dat de kinderen 10min na mij starten, zie ik er helemaal niets van.
Baukje, springluizen!!?? Dat was toch echt een 1 aprilgrap, of niet!! Of lopen ze nu nog met een haarnetje??

Juudje, beetje voorzichtig met je enkels dus. Misschien toch een goed idee om wat oefeningen te doen.

Vanmorgen weer fitness gedaan en mezelf behoorlijk uitgeslooft op de roeimachine om dat ding op 30 rpm te krijgen en te houden. Na 10 min was ik echt moe en bijna blaren op mijn handen. Stond dat ding niet op 6 maar op 8! Geen wonder dat ik het zo moeilijk had. Maar wel lekker achteraf.
Geweldig, springluizen... zie het helemaal voor me

Heel veel succes morgen Baukje!

Juud, ik heb duitse herders en doe de studie anesthesie medewerker, is studeren ism een full time baan. Erg leuk maar pittig (zeker als je tegen de 40 loopt, ghe ghe).

Iedereen met pijntjes maar een beetje kalm aan. Ik heb van de week mezelf ook een extra dag op rust gezet omdat mijn knie wat opspeelde, geblesseerd raken kan ik echt niet gebruiken nu.

Baukje en Driewieler... jullie roepen heimwee op... Ik heb jaren in de contreien van Bergen op Zoom gewoond en gewerkt. Een heerlijke omgeving en heerlijk volk. Denk er nog altijd met veel plezier aan terug.

Studie wilde niet echt vlotten vandaag. Morgen nieuwe ronde en nieuwe kansen. Eind van de middag lekker duurloop met de groep op het programma, kijk er al naar uit en heb de korte broek voor het eerst dit jaar klaarliggen .
Vandaag aan het eind van de middag met een flinke omweg en met een flink tempo naar huis gefietst. Mijn beweging heb ik voor vandaag wel gehad. Morgen lekker in de zon en zondag weer een rondje op de fiets. Maandag naar de fysio, eens kijken of ik weer een beetje mag lopen. Mijn scheen voelt behoorlijk goed.

Ik ben op het werk druk met de organisatie van een sponsorloop in het wheel of energy. De "hele grote baas" heeft zijn zegen erover gegeven en nu mag ik de 22.000 medewerkers van onze multinational gaan overtuigen om mee te lopen in het Wheel of Energy :-) Leuk projectje toch?
anoniem_12892 wijzigde dit bericht op 01-04-2011 22:29
Reden: wel ff een beetje NL typen...
% gewijzigd
ps. bij ons moest de oudste tijdens zwemles haar sokken aanhouden omdat er een bacterie in het water zou zitten. Het was volgens mijn man leuk om te zien hoe de zwemleraar en de kindjes met sokken aan in het bad lagen :-)
anoniem_12892 wijzigde dit bericht op 01-04-2011 22:32
Reden: moet nu echt gaan slapen...
% gewijzigd
Charlar.. Leuke 1 april grap! :D Fijn dat je scheen goed voelt, hopenlijk volgende week goed nieuws van de fysio. Succes met je project! Hopenlijk krijg je veel mensen mee in je enthousiasme!!

@ oefening.. Doe braaf 3x per dag enkel oefeningen. Gisteren op het werk wel veel last met lopen zeg. Had echt pijn gisteren toen ik thuis kwam.

Chiki.. Mijn schoonzusje doet de opleiding ook! Respect voor jou!! En voor herders hebben de meeste mensen i.d. wel respect. Ging de duurloop goed?

Lauwe.. Lekker intensief gesport! Goed bezig zeg!!

Wat een weertje vandaag he?! Ga er lekker van genieten, vanmiddag een flink stuk fietsen.

Vandaag lekker mijn birkenstocks aan, merk toch met lopen dat er een beter voetbed in zit als met mijn laarzen/schoenen.
pffff al bijna 2 uur bezig met inschrijven voor dam tot dam loop. De server is overbelast

Ik drink alleen ervoor en erna
En is het nog gelukt vivamies.

Heerlijke wedstrijd gehad vanmiddag. Het was wel even stressen in de auto want we kwamen in de file terecht. Dus ik heb me in de auto al om zitten kleden, langs de weg een (sanitaire) noodstop gemaakt. Maar uiteindelijk toch nog een kwartiertje over om in te lopen. Geweldig mooie route, maar de warmte en de wind (kunnen ze die in zeeland nu tijdens wedstrijden niet even uitzetten) en steeds weer die dijkjes op en af maakte het behoorlijk zwaar. Had me er dus ook maar bij neergelegd dat een mooie tijd het niet zou gaan worden dus ik heb vooral genoten van de omgeving. Toch is me vanaf 2km me niemand meer voorbij gekomen en ben ik toch echt nog heel veel mannen voorbij gegaan. Steeds twijfelde ik of ik er niet gewoon achter zou blijven (lekker uit de wind). Maar dan ging het me toch net te langzaam. Zo gemakkelijk wilde ik het mezelf nu ook niet maken.

Bij de finish werd ik verrast dat er omgeroepen werd dat de derde dame over de finish kwam. Bij de prijsuitrijking bleek ik zelfs eerste in mijn catagorie.Zo kon ik naar huis met een grote bos bloemen en 40 euro. 13 jarige dochter is eerste geworden op de 3km en 15 jarige zoon 3de bij de jongens op dezelfde afstand. Beide in de leeftijdscatagorie 12 t/m 17 jaar!

En voor mij eigenljk nog het belangrijkste; geen last gehad van de pijntjes die ik vrijdag ineens voelde.

Kreeg zojuist wel een onmoediging mailtje van de zestig van texel. Het is hoogwater ten tijde van de wedstrijd. Meefietsers wordt ontraden om te proberen mee te fietsen bij de hors en over het strand omdat het lood en lood zwaar zou zijn om te fietsen. Leuk om te horen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven