Lijf & Lijn alle pijlers

Heel lastig afvallen

22-06-2023 14:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wellicht hebben jullie ervaringen.
Ik moet nog een paar kilo afvallen voor een gezond BMI.
Ik merk dat het heel lastig gaat, dat ik alleen afval zodra ik bijna niets eet (niet heel gezond, dat weet ik).
Wat betreft calorieën: die eet ik niet stiekem teveel, heb een tijd lang bijgehouden inclusief elke hoeveelheid boter/olie en plakje kaas bijvoorbeeld tussendoor. Dat dacht ik eerst dat het probleem was maar dat valt dus mee.
Bewegen doe ik niet zoveel, vooral wandelen en fietsen, dus daar zou nog wat verbetering in kunnen komen. Jullie nog ideeën wat kan helpen voor de laatste kilo’s? (Eventueel een diëtist heb ik overwogen maar voor nu denk ik dat het zelf nog moet gaan lukken).

Alvast bedankt!
DrBrowns schreef:
22-06-2023 15:42
Ik zou vooral investeren in gezondheid. Probeer een oplossing te zoeken voor de momenten dat je toch kiest voor minder voedzame keuzes qua eten (kun je misschien wat voorbereiden? Dubbel koken & invriezen bijvoorbeeld?), probeer actief te bewegen (fietsen ipv auto, wat vaker lopen, een klein rondje s avonds misschien?) en vooral: investeer in zelfwaarde.

Niet in korte kleding durven lopen heeft niets te maken met of je nu dik/dun bent, dames met anorexia ervaren hetzelfde maar wegen (soms) een stuk minder. Zoek hulp hiervoor! Volg insta-accounts die laten zien hoe mooi je bent met je lichaam zoals deze is, die zijn er echt voldoende. En zoek eventueel professionele hulp. Zo voelen hoeft echt niet.

(iemand stelde "beginnen met 3x per week fitnessen" voor, dit lijkt me een utopie voor iemand die dit niet gewend is en ook zeer blessuregevoelig)
Ik zei of cardio training. Maar hoeft niet direct op het hoogste niveau. Meestal wordt 3 keer per week aangehouden om ''resultaat'' te kunnen zien.
Bewegen en dietist. Echt. Dietist weet gewoon hoe je het moet doen zonder dat je stopt met eten.
Ik zou die 2 keer per week magnetronmaaltijden proberen te vervangen, daar zit vaak net meer zout en vet in dan als je zelf kookt, en het is geen extreme aanpassing. Wat vind je van maaltijdsoep? (Linzensoep, minestronesoep). Als je op een ander moment de tijd kunt vinden om een pan te maken en porties invriezen, hoef je 'm alleen nog maar op te warmen, wat salade of rauwkost erbij.
Hoeveel kcal eet je nu per dag dan?
Pimpelmeesje87 schreef:
22-06-2023 17:35
Bewegen en dietist. Echt. Dietist weet gewoon hoe je het moet doen zonder dat je stopt met eten.
Ik loop momenteel bij een diëtist en vind dat 6x per dag moeten eten echt horror. Zo ben ik juist de hele dag, elke 3 uur, bezig met eten.
Ik denk dat sporten en bewegen juist wel kan helpen TO. Je lichaamsverhoudingen blijven natuurlijk ongeveer wel gelijk maar door het sporten word je wel strakker.
Concentreer je niet teveel op de cijfers van de weegschaal/bmi.
PrettyBrave schreef:
22-06-2023 17:42
Ik loop momenteel bij een diëtist en vind dat 6x per dag moeten eten echt horror. Zo ben ik juist de hele dag, elke 3 uur, bezig met eten.
Het is het welke visie je diëtiste heeft. Ik moet weliswaar afvallen maar mijn doel is een gezondere leefstijl (idd voeden ipv vullen). Ik eet 3x per dag, eerste om 12:00, 2e om 15:00 en dan om 18:00.
Juist om minder met eten bezig te zijn.

TO: idd witbrood en kant en klaar maaltijden is vullen. Is later ontbijten een optie? Als je het dan beter wegkrijgt…
Mijn advies is 3 x per dag een goede en vullende maaltijd met macro’s in de juiste verhouding en daarnaast geen extraatjes (of het mooie woord bedacht door de industrie: tussendoortjes).
Volgens mij kun je beter aan je mindset en zelfbeeld werken. En aan een gezonde relatie met eten.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven