Lijf & Lijn alle pijlers

help ik word weer dik

21-06-2015 20:05 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een paar jaar geleden van maat 48 naar 36-38 gegaan dmv een koolhydraat arm dieet. Nadat ik iets meet koolhydraten aan mijn dieet had toegevoegd ben ik naar maat 40 gegaan. Dit vond ik niet leuk, maar was prima. Nu ben ik 2 maanden gestopt met roken... en ben al 4 kilo aangekomen. ... en het gaat er ook echt niet af... ik kom alleen maar meer aan. Ik zou bijna weer willen beginnen, maar dat vind ik zonden omdat ik bijna geen last heb van het stoppen. Verder sport ik nu meer en Let ik ook op mijn voeding. HELP wat kan ik doen? Ik ben bang om weer terug naar maat 48 te gaan.
positief!
Minder eten,niet snoepen en meer sporten
Als je goed op je eten let en voldoende beweegt zal je echt niet zomaar weer naar maat 48 gaan hoor tenzij je je van het ene in het andere crash dieet stort waardoor je gaat jojo-en. Mocht je ondanks alles na een paar jaar toch weer veel dikker zijn dan zou ik uitsluiten of het misschien iets medisch is.
Je komt niet aan van stoppen met roken. Als je wel aan bent gekomen, dan heb je meer gegeten. En dat kan goed, want je krijgt meer smaak als je niet meer rookt. Kortom, opletten met eten dus!
Dat is niet slim. Ik zou niet zomaar raak gaan eten. Waarom denk jij dat je dan toch slank zou moeten blijven?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nou stoppen schijnt toch wel invloed op de metabolisme te hebben.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Als je rookt heb je minder trek in eten en als je niet rookt zal je je meer bewust aan je eetlijstje moeten houden
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:NummerZoveel schreef op 21 juni 2015 @ 20:19:

Je komt niet aan van stoppen met roken. Als je wel aan bent gekomen, dan heb je meer gegeten. En dat kan goed, want je krijgt meer smaak als je niet meer rookt. Kortom, opletten met eten dus!

Dit klopt niet helemaal. Roken schijnt iets te doen met je schildklier en als je stopt is de kans aanwezig dat die niet goed meer werkt. Dan kom je dus aan, ook al eet je hetzelfde of zelfs minder.

Daarnaast zit in sigaretten een stofje dat helpt bij slank worden/blijven. Dat valt nu ook weg.

En ja, het is veel gezonder om niet te roken, dus begin vooral niet opnieuw!!

Wel doen; een poosje precies opschrijven wat je allemaal eet. En dan, misschien samen met een dietiste, eens kijken waar je voordeel kunt halen. En eventueel je schildklier laten testen.
quote:NummerZoveel schreef op 21 juni 2015 @ 20:19:

Ik ken niemand die gestopt is die niet is aangekomen. Meerdere die tegelijkertijd gezond gingen eten, meer sporten, niet meer uitgaan en toch aangekomen. Dus hoe kom je aan jouw stelligheid?

Je spijsvertering verandert mee dus logisch dat mensen wel aankomen
Stoppen met roken heeft helaas enig effect op je stofwisseling, je kunt wel degelijk wat aankomen als je stopt.

MAAR: stoppen met roken heeft een veel groter effect op je gezondheid dan 4 (of zelfs 10) kg erbij!!!!!

Kortom: neem jezelf onder de arm qua gezond eten en bewegen en zet heeeeeeel snel de gedachte om weer te beginnen uit je hoofd! Je gewicht zal weer stabiliseren als je lijf gewend is en dan zit je echt niet ineens weer in maat 48 hoor! Tenzij je uit pure frustratie dat je 4 kg bent aangekomen er nog 10 bij eet....

Succes!!!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Geen antwoord voor je. Wel een voor het stoppen met roken.
Had ik maar een motto.
quote:jippie55 schreef op 21 juni 2015 @ 20:24:

[...]

Ik ken niemand die gestopt is die niet is aangekomen. Meerdere die tegelijkertijd gezond gingen eten, meer sporten, niet meer uitgaan en toch aangekomen.Ik ken die mensen dan weer wel.
Moi
quote:LittleLilly schreef op 21 juni 2015 @ 20:26:

[...]

Ik ken die mensen dan weer wel.Gefeliciteerd. Ik niet
Ik ben 4 jaar geleden gestopt met roken en geen kilootje aangekomen, het kan dus wel.

Wel had ik al 5 kilo overgewicht waarvan ik er nu nog 3 over heb.
Van een eiwit dieet val je idd snel af, maar kom je twee keer zo snel ook weer aan. Je moet wennen aan koolhydraten. Neem niet meer dan normale porties, hou dat vol en dan ga je vanzelf afvallen. Daarna nooit meer koolhydraten schrappen van het menu. Je hebt ze nodig. (De goede variant dan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven