Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Zou stevia eventueel een optie zijn? Of reageer je daar het zelfde op als zoetstoffen?
Stevia heb ik volgens mij al eens geprobeerd, klinkt bekend in ieder geval.

Zal eens gluren in de supermarkt of ik dat al eens had geprobeerd in het verleden.

Koffie met warme melk is inderdaad heerlijk, ik had voorheen zo'n opschuimer, heerlijk!

Half koffie half melk zal ik dan inderdaad eens gaan proberen, wellicht mis ik de suiker dan niet.

Fijne avond
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 02 juni 2016 @ 18:00:

Half koffie half melk zal ik dan inderdaad eens gaan proberen, wellicht mis ik de suiker dan niet.

Zonder suiker eten is even wennen. Ik doe het nu sinds 9 mei en het bevalt mij goed. 100 % suikervrij is bijna onmogelijk, maar op 1 ijsje na heb ik volgens mij geen herkenbare producten met suiker gegeten. Ik merk dat ik minder spontane trek krijg, meer energie heb en er vallen gewoon hele categorieën etenswaar af die toch al niet zo gezond zijn: chocolade, koek, taart, drop, snoep enz. Ik had heel erg de neiging om gewoon door te eten tot de zak drop leeg was, de rol koekjes op, de reep chocolade op. Als ik er niet aan begin heb ik ook die behoefte niet. Soms wel eens moeilijk omdat ik in een omgeving werk waar veel getracteerd en gesnoept wordt. Maar van nee zeggen en niets pakken een gewoonte maken is wel lonend voor mij: ik ben sinds 9 mei ruim 3 kilo afgevallen en ik voel me gezonder en fitter.
Hier heb ik hem weer lekker te pakken!

Was vanmorgen 73,5 en heb net heerlijk genoten van een rondje snackbar maar had vandaag calorieen gespaard dus zit nu nog keurig aan de 1100 kcal!

Dat is precies de essentie, genieten maar niet teveel!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
@lonyryder wat goed dat je de frietjes hebt laten staan. Dat zou ik nu echt nog niet kunnen. Ik heb vandaag weer na maanden op de weegschaal gestaan. Ik weeg nu 85 kilo en ik kwam van 88. Eerste doel is naar 75.

@tsja jouw lijstje ziet er veel beter uit zeg. Ik ben zo nieuwsgierig wat het doet voor jou.

Over suiker gaan de wildste verhalen. Mieke is daar zelf wel wat nuchter in. Zo moet ze altijd lachen als iemand wel honing neemt, maar geen suiker.

Ik weet er het fijne niet echt van.

Maar minderen met suiker is altijd wel een goed idee vermoed ik.

@leuke tas wat een mooi gewicht alweer.
Elske, klopt. Ik kan me voorstellen dat het lastiger is als er veel getrakteerd wordt. Wat goed dat je het verschil al merkt.

Precies leuketas! 1100 kcal is niet veel. Maar ik merk zelf dat je voor 1200 ook best wat kan eten. En straks in het weekend weer een lekker wijntje. Goed gedaan met die snackbar. Dat is een lekkere beloning. Was het niet moeilijk om te kiezen?

He wat mooi Fientje gewoon 3kg eraf. Ik ga uiterlijk dit weekend weer proberen de tabel te plakken, dan neem ik dit gelijk mee. Daar mag best trots op zijn!

Wat betreft die honing, dat hoor je wel vaker. Maar havermout met honing krijgt van mij echt geen 8. Dus ik maak m gewoon zoals het hoort: met boter en suiker.
Ik kreeg net via de mail van Mieke een inspirerend verhaal van een vrouw die net als ik een combinatie van 5:2 en Het geheim van slanke mense doet:

http://www.miekekosters.n ... verleed-ging-troost-eten/

Zij is er 30 kilo mee afgevallen. Dan moet mij die 11 kilo ook lukken!
@lonelyryder dankjewel

Gelijk heb je m.b.t. de gemaakte havermout

@Elske wat is je streefgewicht?
Fientje en leuke tas, wat fijn dat het goed gaat bij jullie

Thx voor de link Elske.

Heeft iemand een suggestie mbt muesli?

Welke is lekker? Ik heb n een mix vd kruitvat, maar vind het net paardenvoer met al die haver.

Fijne dag allemaal
quote:tsjatsjietsjie schreef op 03 juni 2016 @ 08:48:

Fientje en leuke tas, wat fijn dat het goed gaat bij jullie

Thx voor de link Elske.

Heeft iemand een suggestie mbt muesli?

Welke is lekker? Ik heb n een mix vd kruitvat, maar vind het net paardenvoer met al die haver.

Fijne dag allemaal

Mijn man vind de crunchy van de lidl lekker. En bij de Aldi hadden ze vroeger ook lekkere, ik weet niet of ze die nog hebben. Die was ook vaak op, dus als hij er lag, namen we extra mee.

Basic van AH is ook wel te doen. Hoe lekkerder/duurder de variant, hoe zoeter en vetter hij meestal is. Voor vaderdag ben ik van plan bij het ontbijt op bed zelfgemaakte muesli te maken. Dat wordt voor mij de 1e x, ik ben benieuwd of het lukt. Het schijnt niet moeilijk te zijn
PS Tsja, mag je havermouth? Ik heb zelf altijd de goedkoopste variant van 0,40 per pak en doe daar dan suiker en boter bij en even in de magnetron. Je kan evt pruimen of rozijnen erin doen.

Als je je keukenweegschaal hebt kan je zo vergelijkem waar meer suiker inzit per portie, havermouth of muesli
quote:elske1975 schreef op 03 juni 2016 @ 07:03:

Ik kreeg net via de mail van Mieke een inspirerend verhaal van een vrouw die net als ik een combinatie van 5:2 en Het geheim van slanke mense doet:

http://www.miekekosters.n ... verleed-ging-troost-eten/

Zij is er 30 kilo mee afgevallen. Dan moet mij die 11 kilo ook lukken!

Ongelooflijk he! Erg knap gedaan????????. Tuurlijk lukt het jou om 11 af te vallen!

Ik stel mijn doel bij naar 10. Als er daarna nog 5 afkan ven ik tevreden!

Fijn weekend !
quote:Nikki1973 schreef op 03 juni 2016 @ 15:24:

[...]

Ongelooflijk he! Erg knap gedaan????????. Tuurlijk lukt het jou om 11 af te vallen!

Ik stel mijn doel bij naar 10. Als er daarna nog 5 afkan ven ik tevreden!

Fijn weekend !

Zeker. Mooi voorbeeld. Het boek werkt ook echt voor mij. We zijn bijna aan het eind van week 3 en ik heb niet het idee dat ik veel mis of mijzelf constant in moet houden.

Terwijl ik echt een stuk minder eet, maar ook een stuk bewuster.
Fijn dat het werkt voor je!

Ik heb dit weekend een etentje en een jubileumfeest. Daar zijn uiteraard hapjes. Mooie gelegenheid om de hapjes cijfers te geven, die methode heb ik nog niet geprobeerd.
Irritant trouwens dat emoticons in vraagtekens worden weergegeven...
quote:Nikki1973 schreef op 03 juni 2016 @ 16:13:

Fijn dat het werkt voor je!

Ik heb dit weekend een etentje en een jubileumfeest. Daar zijn uiteraard hapjes. Mooie gelegenheid om de hapjes cijfers te geven, die methode heb ik nog niet geprobeerd.Nou, succes dan. Thuis is het een stuk makkelijker dan op pad merk ik. Vooral om er op tijd aan te denken
Ps en veel plezier natuurlijk!
Hallo

Hmnz ik weet niet of dat ik havermout mag.

Ik kijk deze week even aan, heb aankomende week nog, en volgende week weer een afspraak staan.

Ik zal me ook expres nog niet wegen, omdat ik als t niets veranderd is en er weer meer bijgekomen ben ik niet gemotiveerd zal zijn om nog een week door te gaan.

Nikky veel plezier op het feest! Inderdaad is het dan moeilijker.

Maar misschien helpt het idd af te wegen of t een 8 is.

Moet zeggen vaak vallen die hapjes ook tegen, en dan heb je spijt, haha althans is bij mij vaak zo.

Dus selecteer t lekkerste

Ik heb vandaag ipv avond eten muesli met yoghurt op, ik kon geen maaltijd op.

Heb wel lekker wat hoestsnoepjes op.

Fijne avond en hopelijk een mooi zonnig weekeind
Jaaaa veel mooier zo!

Ik heb even de posts na zitten pluizen, als ik wat vergeten ben, hoor ik dat graag. Aanpassingen gaan nu makkelijker omdat het in excel zit.

Bedankt voor de tip Zwartvlekje!

Morgenochtend ga ik mijn man verassen met een vervroegd vaderdagontbijtje, de kadootjes krijgt hij de dag na vaderdag.

Vandaar dat ik mij vanmorgen al gewogen had, morgen gaat het niet lukken ben ik bang. Maar, het goede nieuws is, dat ik nu ruim een kilo ben afgevallen en dus onder de 80kg ben! En een kg vind ik ook precies goed, meer hoeft dat niet te zijn.

Geniet allemaal van het weekend, het schijnt schitterend weer te worden

Om eerlijk te zijn, ik zie dat ik dat nog niet heb bijgewerkt in de tabel, hou ik nu toch 1200 kcal. Mijn activiteiten niveau is nog steeds flink lager dan 3 maanden geleden, dus het is niet gek dat ik vorige week met 1500 kcal op gewicht ben gebleven. Als ik weer ga sporten, ga ik het geleidelijk opvoeren.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 03 juni 2016 @ 20:22:

Ik zal me ook expres nog niet wegen, omdat ik als t niets veranderd is en er weer meer bijgekomen ben ik niet gemotiveerd zal zijn om nog een week door te gaan.

Dat lijkt mij heel verstandig Tsja. Denk goed aan de suikers die overal in en bij zitten. Had je de koffie nog geprobeerd?
quote:Gele_Suikerspin schreef op 01 juni 2016 @ 08:54:

[...]

Begrijpt ik het goed dat jij het huismerk hebt?

Ik was bij jumbo en zag zo gauw alleen alpro soja, het merk, ongezoet. Vond het ook best prijzig, 2,25euro.

Ik ga ook eens kijken naar huismerken.Om volledig te zijn, AH Huismerk, die is ook maar 1,05 per liter.
Vandaag is weer weegdag voor mij: 67,8 kilo. Een hele kilo afgevallen deze week dus!!

Totaal gewichtsverlies sinds 9 mei: 3,8 kilo.

(Mijn startgewicht was 71,6 kilo; in de tabel staat 71,8).
Ziet er strak uit zo het tabel

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat!

He fijn weekeind allemaal
Ziet er goed uit zo die tabel!

Lees hier allemaal goede verhalen. Hier gaat het ook gewoon zijn gangetje. Dadelijk lekker uurtje baantjes zwemmen, heb ik mijn beweging voor vandaag ook gelijk weer gehad.

Fijn weekend iedereen!
Erg overzichtelijke tabel, mooi gemaakt!

Ik heb het even moeilijk. Gister én ijs én bitterballen gehad. Veelste ver over mijn calorie iname. Dan merk ik ook vooral wat dat ijs doet, het was extreem zoet, daarna nog meer zit in zoetigheid. Echt verslavend stofje of iets zit erin.

Ook had ik afgelopen week, mijn menstruatie week. Ik heb dan voor mijn idee echt behoefte aan meer calorieën. Ik heb dit opgelost met pure chocolade en een notenmelange. En ook met 1 super lekker en groot chocolat cookie.

Maar ik zit dan wel boven mijn calorieën wat ik eigenlijk wil in nemen.

Ook de weegschaal (waar ik dan stiekem op ga staan is hard) geeft dan een dikke 2 kilo extra er bij aan. Daarom moet ik dat ook niet doen, dat is vocht denk ik.

Gelukkig gisteren was het gewoon weer normaal. Ik heb er toch echt 1,5 af sinds de start. Het gaat niet super snel, maar ik wou ook gaan voor een kilo per maand, dus opzich zit ik daar al over heen.

Ik wordt dan toch wat onzeker dat het bij sommigen hier zo snel gaat. Of het heeft eigenlijk niks met anderen te maken. Ik ben té streng voor mezelf, ik vind nu ineens dat ik er een kilo per week af moet hebben. Rare kronkel gedachten.

Waardoor ik ook denk, ik geef wel op, het is nu toch al verpest.

Gelukkig bedacht ik me weer een hoofdstuk uit het boek te lezen. En daarin stond ook, 1 of 2 verloren dagen? Gewoon de draad weer op pakken.

Dus dat ga ik doen.

Hoe gaat het bij de rest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven