Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Zelf reageer ik bijvoorbeeld erg op saté en kerrie. Dit heb ik gewoon ontdekt door de jaren heen op de 1 of andere manier. Af en toe had ik extreem last, misselijk, naar de wc, darmen geïrriteerd. En dan dacht ik wat heb ik gegeten. Dat laat je dan weg. En nu ik het nooit meer neem, nergens meer last van.

Maar is lastig te ontdekken hoor.

Van sommige kant en klaar maaltijden krijg ik het warm en rode vlekken in mijn nek en rode oren. Ik neem het dan niet meer, maar welk stofje het nu precies is. Of het een combi is.

Moeilijk uit te vinden.
Welkom Rosa-rood,

Je kan nog meedoen, ik heb je aan de tabel toegevoegd. Inderdaad heel mooi resultaat dat je al hebt behaald. Fijn dat je in je omgeving steun vind om het vol te houden! Meestal geeft iedereen in het weekend de wijzigingen door en dan probeer ik dat zondagavond of maandag bij te werken.

Vandaag merkte ik dat ik het lastig vond om goed te kiezen omdat ik mijn lunch niet had klaargemaakt. Ik ga zo kijken of er plek is voor de watermeloen in de koelkast. Dat vind ik zo lekker!

Ha macadamia,

Wat leuk dat je nog even van je laat horen.

Nou, Nikki, ik weeg ook nog iedere week hoor. Maar straks als ik weer helemaal aan het sporten ben, vind ik het beter om mij aan de weegmomenten bij de maandelijkse chekcs te houden. Is ook makkelijker dan iedere keer weer die WII op te bouwen. Ik heb al gemerkt dat de weegschaal op de sportschool iets ongunstiger is.

Tsatsjietsjie, je bent nu al op de helft van de 1e 2 weken met het dieet van de dietiste.

Fijn dat je al verbetering merkt. We houden het in de gaten.

Die collage heb ik in mijn hoofd zitten. Maar wat een leuk idee fientje, om hem toch weer op nieuw te maken. Tussendoor belonen doe ik niet echt. Misschien wel een nieuwe bikini straks voor de vakantie.

Voel je je al beter morfientje? Als uit aanvullend onderzoek niks komt, en je klachten blijven, laat je dan niet afschepen hoor. Het zal niet de eerste huisarts zijn die er naasat zit.

Met mooi weer ben ik nauwelijks binnen te vinden, tenzij ik werk. Dus totdat het gaat regenen zullen jullie niet zoveel van mij horen.

Zet m op!
@Rosa, welkom!

@Morfientje, bij mij helpt ook het eten van vezels. Zoals volkorenbrood, muesli etc. Maar misschien zoals gele suikerspin zegt even bloedonderzoek doen.

@lonelyryder dus jij bent een echt buitenmens? Heerlijk zonnetje vandaag.

Ik wacht even tot de ah de boodschappen bezorgt en daarna nog even naar de speeltuin met de kinderen.

Ik denk dat ik mij 1 keer in de 2 weken ga wegen. Ik wil namelijk 1 kilo per 2 weken eraf hebben. Liefst in het begin nog meer, maar daarna ongeveer dus 1 a 2 kilo per maand.
Groot gelijk hoor, ik lig ook lekker in het zonnetje te genieten van het mooie weer.

Mijn tuin is mijn woonkamer momenteel

Zo heerlijk om buiten te zitten, frisse lucht.

Ik heb jaren opgesloten gezeten in mijn flat, kon niet zelfstandig naar buiten tenzij drager.

En nu heeeeerlijk de buitenlucht, ik geniet ervan.

Ik krijg weer kleur een gevoel van vrijheid, ook al beperkt het zich tot mijn achtertuin
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Bedankt voor jullie tips!

Ik denk ergens dat het juist komt door het eten van vezels. Sinds ik met suiker ben geminderd ben ik alles in volkoren gaan eten. Zelf brood bakken, volkoren pasta etc. Het weekend ook best veel tarwe gehad. Dit vandaag bewust laten staan en het gaat beter.

De klachten die ik al jaren heb zijn redelijk te doen. Je leert er mee leven. Gister was alleen wel weer erg extreem. Huisarts kan er idd meer in doen. Maar is een rare man. Dring er zelf dus ook niet op aan.

Ga volgende week wel naar iets waar ze mij kunnen helpen met mijn klachten en ze ook stuk voeding meenemen.

Zal zelf ook uitvogelen welke voeding het nu kan zijn.
Choose love in everything you do! ♥
@Tsja heerlijk, je geniet er echt van merk ik

@Morfientje liep je al bij een diëtist?

Het zou inderdaad ook weer kunnen komen, door juist veel vezels. Als je last hebt van gluten. Maar laat het gewoon goed uitzoeken.
@morfientje, ik heb een hele tijd (jaren lang, dacht dat het normaal was) chronische diarree gehad. Bleek achteraf een parasiet te zijn... Kuurtje gehad en nu hoef ik niet meer standaard na tien minuten rennen naar de wc. Erg fijn want dat is best een beperking als je duurlopen wilt trainen.

Vandaag was idd heerlijk weer, gelukkig hoort bij mijn werk ook een stuk buiten zijn dus dat is plezierig. Ben nu wel behoorlijk verbrand dus morgen maar insmeren... Ik zou vandaag gaan rennen (was zondag geweest) maar kan toch even geen zin maken. Gelukkig wel ruim een uur op de fiets met het woon werk verkeer, dus wel wat beweging gehad. Ik fiets met een electrische fiets en vraag me af hoe zich dat nou verhoud tot gewoon fietsen qua verbranden van kc. Niet dat het er echt toe doet, maar ergens vind ik het leuk om te weten wat ik nou doe.

Vanavond mezelf getrakteerd op aardbeien met chocomouse, had nog maar weinig kcal binnen dus het kon. Nu lekker niks meer nemen (valkuil...) en dan komt het ook vandaag weer goed!

Succes allemaal de komende dagen!
Pfff...ik heb even een week rust genomen. Wel goed en gezond gegeten, maar een hele week niet gesport. En dat heeft me wel goed gedaan. Gisteren en vandaag heb ik het trainen weer opgepakt. Vanochtend 75,1 kilo, dus nog prima op gewicht!
Groot gelijk, soms heeft een lichaam ook rust nodig!

Of kwam het door het mooie weer?

Goed dat je nog op gewicht bent!

Mijn vriend heeft mij getrakteerd op wat nieuwe zomerjurkjes

Zo lief, ik paste bijna nergens meer in.

Gisteren tortilla's gegeten, lekker met kruidenroomkaas, kipfilet, tomaat, komkommer, ui.

Kreeg het niet voor elkaar om nog mijn avondtussendoortje te nemen.

Blijft toch lastig.

Allemaal een fijne dag
Pas buik blijft opgezet ondanks de verbeterde stoelgang.

Mocht ik dus wel afgevallen zijn komende maandag, denk ik dat ik sws afspraak bij de huisarts zal maken.
Goed plan tsja! Ik heb dan weer zelden dat gevoel, gisteren overigens binnen drie uur na de avondmaaltijd herkenbare doperwten in de uitkomst van mijn darmenwerk. Dat is wel een beetje apart zo snel toch? En het was echt al een poos terug dat ik doperwten at dus deze waren echt van dezelfde avond..

Hele dag rekening gehouden met het avondeten van vanavond, we eten na de ouder-kind training pannenkoeken en die krengen tikken zo aan! Maar ik wil dochter ook meegeven dat je zo af en toe gewoon moet genieten. Dus daarom nu een soepje voor de eerste trek en verder een mager dagje...
Zeker rappe stoelgang, ik ben nu gezegend met om de 2 dagen.

Meeste mensen idd dagelijks, werkt je lichaam lekker vlot.

Groot gelijk pannenkoeken eten, je hoort ook gewoon te genieten van je eten.

Als je maar bewuster eet, en het in balans houd.

Hier zegt men, is het een acht waard?

Hier is iedereen geïnteresseerd geraakt in calorieën tellen

Is wel grappig, zo worden we allemaal wat bewuster.

Fijne avond
Heerlijk om te lezen hoe iedereen van het weer aan het genieten is. Netjes Photonic!

Lekker Rosa-rood dat je zoveel buiten bent.

Zelf ben ik nog steeds aan het herstellen. Na een flinke dip 2 weken terug gaat dat nu beter. Alleen gisteren was ik zo moe, met een hoofdpijn die niet weggaat met rust/paracetamol, maar erger wordt bij activiteit. Wat eten betreft had ik gewoon de puf niet om wat klaar te maken, dus heb ik een appel gehad voor de lunch en een beker amandelmelk als ontbijt. FF een kwestie van prioriteiten. Gelukkig kreeg ik een bordje eten gebracht op bed voor het avondeten.

Vandaag voel ik me een stuk beter en ik heb mijn favoriete lunch salade al klaar staan in de koelkast. Als ontbijt heb ik een boterham met tomaat, groene ui, boter, peper/zout en mayo op. Heerlijk zomers broodbeleg.

Fijne dag allemaal, pak die zon nou hij er nog is.
Ach lonelyryder, wat vervelend. Gelukkig gaat het vandaag weer een beetje beter. Heb je het gevoel dat je toch nog wat te snel bent gegaan? Daar lijkt het in mijn ogen wel een beetje op als je je weer beter voelt na een dag echt bedrust maar jij kent je lichaam het beste.

Die salades vind ik trouwens wel lekker met dit weer. Ik had nog een restje pasta over van eergisteren en heb daar wat extra groente bij gekookt en heb nu een lekkere pasta salade mee naar mijn werk.

Hoe bevielen de pannenkoeken gisteren Rosa?

Ik zou inderdaad die afspraak maar maken bij de huisarts tsja. Een beetje opgeblazen gevoel is denk ik niemand vreemd, maar bij jou klinkt het wel heel extreem. Kun je hier over overleggen met je diëtist?
Nou ja, ik had wat afspraken door de dag heen waardoor ik mijn rust niet kon nemen. Dinsdag was wel heel druk.

2 weken terug heb ik de 1e x een vit D capsule gehad. Gisteren was het tijd voor de 2e. Mijn verstand zegt mij dat dat niet zo snel effect kan hebben. Maar het is wel toevallig. Ik volg mijn energieverloop de komende 2 weken nauwkeurig.
Leuk dat je meedoet rosa, welkom

Vervelend dat je zo moe was lonely. Hopelijk ben je er snel achter wat de oorzaak is. Dan weet je meteen of je er iets aan kunt doen of niet.

Hier gaat het redelijk. Ik merk dat ik me de laatste dagen te veel focus op calorieën waardoor t toch meer op diëten begint te lijken. En dat is nou net wat ik niet wil. Ik wil gezonde keuzes maken maar ik zit te veel in de dieet gedachte. Het eerst boek van Mieke kosters heb ik nu uit. Ben nu begonnen in 'ik ken mezelf en ben slank' en dat is heel fijn. Vind m prettiger en duidelijker dan deel 1. Moet nu echt aan de slag met m'n saboteurs om het allemaal blijvend te laten zijn. Wat dat betreft heb ik er 1 alvast herkend, de angsthaas. Terwijl t op zich hartstikke goed gaat want ik val nog steeds af maar ik heb overduidelijk dat kleine stemmetje dat zegt 'maar voor hoe lang nog? En gaat t nu écht blijvend zijn?' Hard aan de slag dus!

Oh en ik zal t recept van het bananenbrood even linken. Leuk als jullie even willen kijken. Misschien heeft iemand nog tips om m gezonder te maken. Er zit nog net iets te veel olie en suiker in naar m'n zin.

http://cookieandkate.com/2015/healthy-b ... ad-recipe/
@rosa klinkt lekker aardbeien met choco

@tsja wat lief dat je vriend jou jurkjes cadeau heeft gedaan!

@lonelyryder hoe voel je nu?

@advies ik heb bananenbrood ooit via deze site gemaakt http://www.ilovehealth.nl ... cept-gezond-bananenbrood/

Is iemand toevallig ook het boek 'Little Black Dress' van Mieke Kosters aan het lezen? Ik heb gisteren het boek van een cliënt gekregen. Ik had het al eerder gelezen, maar blijft goed om het nogmaals door te lezen.
http://www.paleorecepten.nl/banaan-brood/

Hierbij een linkje naar een recept voor bananenbrood dat ik weleens maak. Hoop dat ie het doet. Nadeel is dat amandelmeel vrij duur is. Wil het binnenkort met havermoutmeel proberen.
Oh, ik ga dit weekend zeker een bananenbrood bakken.

Zoals het recept van fientje ook doet, dadels (verse!) kunnen een goede vervanger zijn voor suikers. Het is wat peuteren maar ik vind het het lekkerst om het schilletje er helemaal af te halen.Hoewel verse dadels wel zacht zijn, zijn ze wel minder zegmaar vochtig/vloeibaar dan honing dus dan zou ik wel kijken of je misschien een beetje extra vocht nodig hebt.

Qua vocht geeft ze zelf al de optie om water te gebruiken ipv melk. Eventueel kun je ook kijken magere melk. Mijn ervaringen is dat in sommige recepten makkelijk te vervangen is door water zonder dat je het proeft en dat bij andere je het gelijk proeft. Daar is denk ik alleen door uitproberen achter te komen.

Voor de rest zijn het redelijk calorierijke ingrediënten maar niet perse heel ongezond. Misschien ander meel (spelt of rogge) maar ik weet niet hoeveel verschil dat maakt.
quote:@advies ik heb bananenbrood ooit via deze site gemaakt http://www.ilovehealth.nl ... cept-gezond-bananenbrood/

Is iemand toevallig ook het boek 'Little Black Dress' van Mieke Kosters aan het lezen? Ik heb gisteren het boek van een cliënt gekregen. Ik had het al eerder gelezen, maar blijft goed om het nogmaals door te lezen.

Ik maak het bananenbrood ook via recept van deze site. Heb het gisteren nog eens gemaakt maar dan met 150 gr smeltmeel (ipv combi amandelmeel/havermout). Smaakt ook lekker vind ik.

En Little Black Dress nog niet gelezen. Heb nu 1e boek bijna gelezen en wil dan ook weer in ik ken mezelf en ik ben slank beginnen.
@Zwartvlekje daar ben ik ook achter gekomen dat dadels een goeie vervang voor suiker kan zijn.

Verder gebruik ik meestal gewoon meel.

@Boekenwurm ja het tweede boek vond ik zelf beter dan het eerste boek. Gaat er ook wat dieper op in.
Ik maak ook regelmatig havermoutpannenkoekjes. Heel simpel: 50 gram havermoutmeel ( maak je Door havermout te vermaken, bv in het molentje van de staafmixer) , 1 rijpe banaan, 1ei, beetje zout, wat kaneel voor de smaak. Alles goed door elkaar mengen tot je een glad beslag krijgt. Handigste is om met het prakken van de banaan te beginnen en daarna de rest erdoor te doen. Je bakt er twee pannenkoekjes van. Ik doe er een snufje poedersuiker op!
@Nikki1973 Ooh wat klinkt dat lekker. Ik ga dat van het weekend maar eens proberen!
Ik heb genoten van de pannenkoeken!

Ik maak ook wel eens havermout pannenkoekjes maar dan zit er volgens mij ook melk in, ik zal eens zoeken naar het recept, het is al even terug!
120 gram havermout, 100 ml melk, 1 ei, 1 rijpe banaan, 1 appel. Door elkaar gepureerd. Ik doe er ook wel eens rozijnen door dan heb je geen suiker meer nodig, bosbessen erdoor en je hebt zeker geen suiker meer nodig. Ik bak ze dan als drie in de pan, dus kleine dikkere pannenkoekjes, erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven