Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Lonely wat een mooi getal 77 proficiat.

Dankje vd broodtip.

Dankjullie voor het informeren.

Ik ben inderdaad gisteren bij de neuroloog geweest.

Ik heb een rap afbouwschema mbt amitryptyline.

In vier weken moet ik afbouwen, tot ik op de 25 Mg zit.

Gisteren dus mijn eerste dag met 25 Mg minder.

Ik hoop dat de heftige hoofdpijn aanvallen niet terugkomen, en dat de pijn in mijn benen en rug niet heftiger worden. Afwachten dus.

De neuroloog die gaf aan, je moet niet bang zijn dat dat gaat gebeuren, want dan gebeurt het juist.

Hij was bang dat ik negatief denk, dat is absoluut het geval niet en dat gaf mijn moeder gelijk aan.

Dat ze juist blij en opgelucht is dat ik zo positief blijf ondanks alle ellende.

Gelijk even daarna op de terugweg hierover gesproken, mijn ouders waren echt bang dat ik in een depressie zou komen door alle operaties en alle ellende vd afgelopen jaren. Omdat ik in t verleden last had van een postpartumdepressie. Gelukkig is dit niet het geval.

Efin afwachten dus hoe het gaat.

Vandaag ga ik denk ik een rijstegerechtje maken met kip en sambalgorengboontjes en maïskoeken.

De weegschaal gaf gisteren 92 kilo aan.

Ik hoop dat ik door het stoppen, gelijk weer kilo's kwijt zal raken.

Ik weeg mijzelf pas volgend weekend weer.

Dan kan ik zien wat een weekje minder medicatie doet.

Allemaal een fijn weekeind toegewenst!

Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Goed zo tsja!positief denken kan nooit kwaad!

Hier ook blij! Vandaag teruggekomen van vakantie: niet heel goed gegaan qua eteb: toch chipjes, patat, pasta enz....merk dat ik toch nog een dieetdenker ben dan: 'dit mag ik eten wanr nu ben ik op vakantie dus ik heb het verdiend'.

Wel 2 'balansdagen' ingelast om te compenseren (achteraf).

Net thuis op de weegschaal: 71.6! Ik ben gewoon niet aangekomen!!! Als dat geen topmotivatie geeft om het ny weer goed op te pakken??

Bij 70 kg koop ik voor mezelf een mooie handtas trouwens!
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
Goede berichten hier zeg!

Loneley, goed gedaan zeg! En een goed idee om de tabel ff zo te houden!

Tsja, fijn dat je nu rap gaat afbouwen, ben benieuwd hoe dat bevalt. Fijn dat je zo positief blijft, hou vol!

Wij gaan over twee weken en dan drie weken, ik heb dan ook geen internet de eerste twee weken, de derde week kan ik wel weer meeschrijven want dan is mijn man ook weer gewoon aan het werk, maar dan zijn we nog niet thuis, dus wel vakantie gevoel!

Qua eten, op vakantie gaan we wel vaker uit eten (hoewel dat in de laatste weken van het schooljaar ook veel vaker gebeurd, dus jullie denken ongetwijfeld dat ik altijd wekelijks uit eten ga, maar dat is niet normaal voor ons hoor!). We eten vaak verse broodjes bij het ontbijt (want havermoutpap maak je toch niet echt op de camping). Tussen de middag ook vaak verse lekker belegde broodjes en als we savonds bij de tent eten dan meestal een eenpans pasta, worstjes, zoiets... Dus weinig gezonds. We zullen eens kijken hoe we dat dit jaar wat kunnen ombuigen, mijn weegschaal gaat ook niet mee, ook niet die voor de keuken, dus alles wordt schatten, en bijhouden van kcal is ook niet echt iets voor de vakantie, dus stabiel blijven is het grootste doel! Ik blijf iig rennen om de dag, dus dat scheelt al. Maar fietsen is er niet bij, wel veel wandelen vaak.

Ik was vanmorgen 82.6 dus wel weer de goede kant op!
Een tip: zoek eens op hoeveel calorien die broodjes bevatten!

Deden wij ook altijd maar mijn hemel: een wit kaiserbroodje met kaas is zo 300 kcal, croissantje jam erbij en nog eens 250 kcal! Glaasje jus ernaast en je zit zo met 600 kcal te ontbijten....

Ik heb crackers meegenomen op vakantie want zo lekker vind ik het eigenlijk niet eens...
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
quote:leuketas schreef op 09 juli 2016 @ 19:20:

Een tip: zoek eens op hoeveel calorien die broodjes bevatten!

Deden wij ook altijd maar mijn hemel: een wit kaiserbroodje met kaas is zo 300 kcal, croissantje jam erbij en nog eens 250 kcal! Glaasje jus ernaast en je zit zo met 600 kcal te ontbijten....

Ik heb crackers meegenomen op vakantie want zo lekker vind ik het eigenlijk niet eens...

Bedankt voor de tip! Ik zou al rijstwafels meenemen voor onze dochter, als noodvoedsel, nu dus ook wat crackers idd, dat scheelt dan toch! Beter om niet en, en, en te doen, dus of de lunch, of het ontbijt, of het avondeten. Ik ga met mijn man kortsluiten hoe ik een beetje in vorm kan blijven..

Gisteren heerlijk uit eten geweest, goed restaurant, verrassings menu. Redelijk gezond, veel kleine gangen waardoor er bv geen patat met Mayo bij komt kijken. Toetje hakte er denk ik wel in, maar dat was om te delen dus dat scheelt al weer. Zo op de weegschaal en dat zal wel weer tegenvallen, maargoed, dat is maar tijdelijk, vandaag weer gewoon doen en ik ben weer terug bij waar ik was.
quote:lonelyryder schreef op 09 juli 2016 @ 06:03:

77,0

Gefeliciteerd!!

quote:Wat denken jullie van een zomerstop met de tabel? Laatste keer tabel bijwerken op 17 juli?

Een goed idee! Mijn vakantie is nu begonnen. Ik ga wel door met 5:2. Dat is makkelijk voor mij want ik ga niet weg. Wel lekker veel zwemmen, fietsen en wandelen. Misschien bereik ik in de vakantie mijn streefgewicht maar als dat een paar weken later is is dat ook prima.

Iedereen die weggaat: Een fijne vakantie!
Oef Gele_Suikerspin, dat is niet fijn. Dan laat je je er in een keer zo door meeslepen. Ik heb mezelf erop betrapt dat ik ook weleens zo een momentje heb gehad. Denk aan het genieten en het kiezen.

In de vakantie ga ik niet helemaal los. We maken geen gebruik van het ontbijt buffet. Ik heb mij voorgenomen met fruit te ontbijten. In de koffer zit alvast een pak meergranencrackers. Het gebrek aan vezels in het buitenland zorgt er standaard voor dat ik vastloop op vakantie. Het meergranen brood zoals hier kennen ze vaak niet, en bij het eten krijg je vaak minder/nauwelijks groente.

's middags een salade en s avonds gegrild vlees lijkt me goed te doen. Het is een warm land, dus er zal wel veel lekker fruit te verkrijgen zijn. En niet te vergeten, dagelijks een glaasje wijn of ms een cocktail. Financieel willen we het nog steeds rustig aan doen, dus het zal weinig uit eten zijn. Overigens doe ik de kinderen ook geen plezier met iedere dag uit eten/ontbijtbuffet. Teveel prikkels, te lang en te vaak in de houding zitten, die raken helemaal afgedraaid dan. Af en toe vinden ze heerlijk en is goed te doen, maar 1 of 2 x per dag trekken ze echt niet. Zelf vind ik het overigens ook zonde van de tijd om 2 uur aan de ontbijt tafel te zitten, terwijl je ook de stad in kan of op je ligbedje aan het water kan liggen.

De laatste jaren let ik bewust al extra op tijdens de vakanties. Niks geeft zoveel voldoening als wanneer je terugkomt, je niet blijkt te zijn aangekomen en wel hebt genoten.Vorig jaar was ik 1,5 kg aangekomen, volgens de coach op de sportschool heel weinig in vergelijking tot de meesten. Toch vond ik dat flink balen vorig jaar.

Wat goed Leuketas ! Heerlijk gevoel! Dan is de moeite van de afgelopen maanden niet voor niks geweest! Een mooie handtas herinnert je wel mooi aan je resultaat, die heb je veel bij je natuurlijk. Goede motivatie!

Sterkte met het afbouwen Tsatsjietsjie. Ik hoop echt dat het je helpt je gewicht te beheersen. En dat de pijn niet terugkomt. Spannend hoor!

Jouw posts hier in dit topic zijn vaak juist positief. Het lijkt me dweilen met de kraan open als je op je voeding let, maar door omstandigheden alleen maar zwaarder wordt.

Leuketas, dat van die broodjes herken ik helemaal. Thuis heb ik voor familiebezoek vaak afbakbroodjes in huis. Laatst maakte ik die ook klaar. Wat schrok ik van de calorieen van een keizerbroodje zeg! Terwijl ik een bruine boterham gewoon heerlijk vind, lekkerder dan zo een afbakbroodje eigenlijk. Aan de andere kant, als ik naar Frankrijk zou gaan, zou ik echt wel croissant en stokbrood eten van de bakker. Maar echt niet meer iedere dag.

Iedereen die geen internettoegang heeft de komende weken: fijne vakantie en lekker genieten! En denk aan wat je kiest!
Hoi ff update.

Ik dacht vrijdagavond, het is toeval dat ik hoofdpijn heb.

Zaterdag nog steeds hoofdpijn, had maar paracetamol ingenomen, hielp niet.

Gisteren weer hoofdpijn en ineens een bult op mijn onderkaak.

Nu word ik wakker , hoofdpijn en m'n hele onderkaak is opgezet

Toch maar ibrofen genomen. En als klap op de vuurpijl gisteravond uitgegleden.

Kan dus zo ook niet langs huisarts of tandarts

Denk kaakonsteking ofzo. sorry voor m'n klaagzang maar moest het ff kwijt.
Wat ben je toch een pechvogel Tsja!

Is er niemand die je kan brengen? Of kan de huisarts bij jou langs? Met een ontsteking heb je toch ook medicijnen nodig?

Jeetje tsja, het zit ook niet mee zeg! Heel veel sterkte en een dikke knuf!!

Vanavond te moe om te rennen, voel nu mijn spieren al helemaal alsof ik vandaag al gerend heb, dus maar ff een rustdag. Ach, heb wel flink gefietst en met dit weer tikt dat toch ook wel aan!
quote:Rosa-rood schreef op 11 juli 2016 @ 19:15:

Vanavond te moe om te rennen, voel nu mijn spieren al helemaal alsof ik vandaag al gerend heb, dus maar ff een rustdag. Ach, heb wel flink gefietst en met dit weer tikt dat toch ook wel aan!

Goed bezig Rosa-Rood. Spieren moeten ook hetstellen en fietsen telt ook mee.

Gisteravond was ik mijn kledingkast aan het opruimen. Ik vond nog een mooie korte broek van vorig jaar. Hij kan dicht, zit nog iets te strak naar mijn zin. Hopelijk komt dat goed voor de vakantie.

Ja, het was de hoogste tijd om actie te ondernemen! Effe doorbijten tot de vakantie.
Haha leuk he als je ineens weer in kleding past

Rosa goed dat je naar je lichaam luister en een rustdagen neem.

Omg die afbakbroodjes wat een hoeveelheid calorieën zeg

mijn zoon is gek op die kaiserbr met sesam, die maak ik in t weekeind meestal, alternatief gaan zoeken maar, want hij heeft ook een klein buikje, is nog wel volop in de groei natuurlijk.

Het zit idd niet mee, heb gisteren de hele dag plat gelegen.

Had waterstofperoxide laten halen, dus ben aan het spoelen.

Vandaag m'n lip ook ineens opgezwollen. Toch maar de huisarts gebeld.

Kan vanmiddag bij een vervanger terecht. Ik heb denk ik antibiotica nodig.

M'n hoofd alee daar maak ik mij geen zorgen om, maar ben bang dat mijn val de boel in mijn rug verpest heeft. In november hadden ze het al rechtgezet, in januari na ongelukje voor de laatste x. Dus ben bang wat de pijnpolie zal zeggen, waarschijnlijk halen ze alles eruit en word het een leer er maar mee leven.

Dat vind ik verschrikkelijk voor mijn kinderen. Durf dus eigenlijk polie niet te bellen.

Allemaal fijne dag
Ag tsja, wat naar! Zeker ook voor je kinderen, dat kan ik me zo goed voorstellen! Voor je kinderen wil je er gewoon kunnen zijn en (fysieke) beperkingen zijn dan echt niet wat je wil. Ik hoop echt dat er wel mogelijkheden tot herstel zijn.

Lonely wat heerlijk dat je weer kleren past die niet meer paste, ga zo door!

Hier nog een tweetal dagen werken tot de zomervakantie, nog 1,5 week totdat we echt op vakantie gaan. Qua uitjes zit ik tot we weg gaan redelijk rustig (wel twee verjaardagen zaterdag, maar dan kan je op beide zeggen op de andere al taart gehad te hebben;-)) verder vanavond weer heerlijk gelopen, die rustdag was fijn! Fietsen ging vandaag ook veel beter, die wind gisteren was echt heftig! Morgen met de niet electrische fiets en dan kijken wie er terug fietst (samen afspraak dicht bij mijn werk, man komt dan met de auto). Dan donderdag weer rennen en vrijdag echt een rustige dag!
Update na bezoek huisarts, antibiotica kuur en hij zei dat ik echt niet langer had moeten wachten.

Moet eind vd week weer terug, en moet foto laten maken van rug.

Maarrrrrrrr doordat ik vanaf vrijdag al verminderd ben met de medicatie, ben ik al heel wat kilo's kwijt!

Ik weeg nu 85 ben ik wel blij mee.
Nog een keer omdat het kan, en ik erg blij ben ik weeg nu 85 ipv 91+

hopen dag het in deze lijn doorgaat en ik straks weer mijn oorspronkelijke gewicht heb.

Fijne avond
Wauw tsja!!!
Thx rosa, ik ben er blij mee
quote:tsjatsjietsjie schreef op 12 juli 2016 @ 22:16:

Nog een keer omdat het kan, en ik erg blij ben ik weeg nu 85 ipv 91+

hopen dag het in deze lijn doorgaat en ik straks weer mijn oorspronkelijke gewicht heb.

Fijne avond

Te dronken om iets zonvils te schrijven.... maarre hoe kan dat nou? Mooi man!
quote:lonelyryder schreef op 12 juli 2016 @ 23:43:

[...]

Te dronken om iets zonvils te schrijven.... maarre hoe kan dat nou? Mooi man!

Haha wijntje verkeerd gevallen

Gezellig toch!

Ik was bang dat de kilo's die ik aankwam door die medicatie zouden blijven zitten.

Maar nee t vliegt er gelukkig direct af. Ben benieuwd of het verder zakt, even afwachten.

Heb toch maar een doorverwijzing gevraagd voor foto om te kijken of de boel nog goed zit.

Ik wilde eigenlijk mijn kop in het zand steken omdat de vorige x de laatste x was dat ze de boel recht zouden zetten tijdens de operatie.

Ik dacht tja apparaat werkt na val nig wel voor zenuwpijn in m'n benen, alleen voor m'n rug niet.

Maar na gesprekken met derden toch overgehaald immers als de boel verschoven is kan het dadelijk nog meer zenuwen beschadigen.

Dus bij huisarts gisteren direct briefje gehaald vd foto, ik heb volgende week al een dagbehandeling staan bij de pijnpolie dus dan kunnen ze direct die foto even beoordelen.

Tjongejonge wat een regen he, ik hoop op een paar dagen mooi weer, zodat ik van m'n tuin kan genieten.

Allemaal een fijne dag
quote:tsjatsjietsjie schreef op 13 juli 2016 @ 09:22:

[...]

Haha wijntje verkeerd gevallen

Gezellig toch!

Ik was bang dat de kilo's die ik aankwam door die medicatie zouden blijven zitten.

Maar nee t vliegt er gelukkig direct af. Ben benieuwd of het verder zakt, even afwachten.

Heb toch maar een doorverwijzing gevraagd voor foto om te kijken of de boel nog goed zit.

Ik wilde eigenlijk mijn kop in het zand steken omdat de vorige x de laatste x was dat ze de boel recht zouden zetten tijdens de operatie.

Ik dacht tja apparaat werkt na val nig wel voor zenuwpijn in m'n benen, alleen voor m'n rug niet.

Maar na gesprekken met derden toch overgehaald immers als de boel verschoven is kan het dadelijk nog meer zenuwen beschadigen.

Dus bij huisarts gisteren direct briefje gehaald vd foto, ik heb volgende week al een dagbehandeling staan bij de pijnpolie dus dan kunnen ze direct die foto even beoordelen.

Tjongejonge wat een regen he, ik hoop op een paar dagen mooi weer, zodat ik van m'n tuin kan genieten.

Allemaal een fijne dag

Het viel iets mee hoor. Normaal lig ik voor 23:00 op bed, dus ik rolde deels ook om van de slaap.

We hadden een info avond met de project ontwikkelaar. Om de oppas niet voor 1 uurtje te laten komen, hebben we de gewoonte erna nog even een glaasje te doen. Kunnen we gelijk even van gedachten wisselen over de laatst ontvangen info.

We blijven gewoon positief en zullen tot het laatst blijven proberen onze plannen door te zetten. En Tsja, jij hebt bewezen dat dat werkt.

Wat goed dat je de afgelopen weken heb volgehouden. Ik heb nog eens in de tabel teruggekeken, maar sinds dat we begonnen ben je dus gewoon 2 kilo kwijt! Als dat geen mooie input naar de dieetiste toe is. Ik hoop dat je er met de pijnpolie uitkomt. Nu kan je tenminste echt naar je voedingspatroon gaan kijken. Lekker.

Nou, met zo een resultaat zou ik me door geen donderwolk somber laten maken hoor! Ik ben héél benieuwd naar zondag, de laatste stand voor de vakantie!
Zo is dat Lonely, positief blijven dat geeft je kracht.

Ook al is het soms moeilijk om positief te blijven.

Ik denk altijd zo, alles wat je aandacht geeft dat groeit.

Fijn dat jullie toch nog in gesprek zijn met de projectontwikkelaar, ik hoop dat jullie droom toch nog uit zal komen.

Wat een mooi getal die gele cijfer 7 op het tabel

Ik heb zojuist foto laten maken, ben benieuwd.

Mbt diëtist, ik hou gewoon het gezonde eetpatroon aan wat ik in eerste instantie had gekregen.

Dus 6 eet momenten, en kijken hoe het verder verloopt mbt afvallen door de medicatie.

Het zou geweldig zijn als ik dadelijk weer 68/70 kilo zal wegen. Maar ben met 75 ook tevreden.

Ik vind dit een heel fijn topic, we lezen van elkaar goede tips!

Fijne dagallemaal
Gefeliciteerd Tsja! Wat goed! Ik ben blij dat het nu gelijk zo goed gaat. Hopelijk valt het ook mee bij de pijn poli.

Ik heb een nieuwe hobby gevonden en ben sinds zondag actief pokemon go aan het spelen. Gisteren uiteindelijk ruim tien kilometer gelopen en ook de andere dagen veel meer gelopen dan normaal. Daarnet ook al een flink rondje gemaakt en ga zo nog even naar buiten. Het houdt me in ieder geval in beweging en gisteravond voelde ik mijn kuiten flink zitten.
Hoi zwartvlekje dankjewel!

Mag ik vragen wat dat Pokemon go is, ik hoor dat al een paar keer voorbij komen deze week.

Fijne dag

Heb het inmiddels opgezocht.

Wat een leuk spel.

Is alleen nig maar via omweg te downloaden of lukt dat al gewoon in de Nederlandse app store?

Lijkt me ontzettend leuk voor de kinderen, is gelijk weer beweging voor ze

Ik zal er wel niet veel vinden aangezien ik meestal thuis ben.
Wat leuk zwartvlekje, dat je zo ineens op een speelse wijze veel meer beweegt!

Ik ben hard aan het 'beheersen' om voor komend weekend nog een mooie stand te kunnen doorgeven! Hoe lang duurt onze zomerstop, 6 weken?

Zo aan de groentesmurrie met rijst, en om te vieren dat we vandaag leuke dingen hebben gehoord een biefstukje erbij! Voor kind maar ik gehaktballetjes dus die zullen we vanavond als tussendoortje verder soldaat maken, ws lukt dat keurig binnen de kcal norm die ik voor mezelf aanhoud.

Succes allen die laatste dagen tot de zomerstop!
quote:tsjatsjietsjie schreef op 13 juli 2016 @ 14:35:

Hoi zwartvlekje dankjewel!

Mag ik vragen wat dat Pokemon go is, ik hoor dat al een paar keer voorbij komen deze week.

Fijne dag

Heb het inmiddels opgezocht.

Wat een leuk spel.

Is alleen nig maar via omweg te downloaden of lukt dat al gewoon in de Nederlandse app store?

Lijkt me ontzettend leuk voor de kinderen, is gelijk weer beweging voor ze

Ik zal er wel niet veel vinden aangezien ik meestal thuis ben.

Nog niet in de nederlandse appstore, je kunt via een linkje die van de australische server erop zetten.

En ja, het is best een goede manier om in beweging te blijven. Misschien is het omdat ik zelf zoveel meer buiten ben, maar ik zie ineens overal groepen kinderen buiten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven