Lijf & Lijn alle pijlers

Het geheim van slanke mensen, wie doet mee?

16-05-2016 10:28 1016 berichten

De zomer is nou echt voorbij. Let de herfst maar komen!

Een kleine aanpassing in de tabel: hij staat nu gesorteerd op mensen die recent gewicht hebben doorgegeven. Ik hoop dat iedereen het goed vind zo.

Zo goed mogelijk bijgewerkt 4-10-2016

Ik heb nog niet alles gelezen, maar wat fijn @tja dat het echt door de medicijnen kwam.

En helemaal geweldig dat die kilo's er zo snel weer vanaf gaan.
quote:tsjatsjietsjie schreef op 12 juli 2016 @ 22:16:

Nog een keer omdat het kan, en ik erg blij ben ik weeg nu 85 ipv 91+

Gefeliciteerd!

Mag je nu definitief stoppen met de medicijnen die voor overgewicht zorgden?
Alle reacties Link kopieren
Zwartvlekje,

Toevallig vandaag veel over gesproken.

Schijnt dat er nogal wat ongelukjes van komen door onoplettende mensen.

Die zitten met de neus op de telefoon ipv het verkeer in de gaten te houden, proberen ze die pokemons te pakken. Lijkt me nog steeds leuk, maar wel omdat samen met de kinderen te doen, want jongste zoon denkt onaantastbaar te zijn.

Fientje en Elske,

Dankjulliewel, ik ben er ook erg blij mee.

In principe nog geen week geminderd met dat specifieke medicijn.

Helemaal stoppen kan niet, maar ik bouw wel flink af. 25 Mg eraf nu, en dat bouw ik af tot ik op 25 zit, slik daarnaast ook nog een morfine achtige, die blijft zoals het is.

Ik baal alleen zo van die val zeg.

Morgen polie maar proberen te pakken te krijgen zodat men die foto's kan beoordelen voor ik daar voor mijn dagbehandeling kom. Ik hoooop zo dat alles goed zit. Wat een klungel om te vallen he

Maar goed, ik wacht af. Morgen eerst eens terug nd dokter voor m'n kaak, gelukkig slinkt het al behoorlijk door de antibiotica.

Fijne avond allemaal

En voor de vakantiegangers geniet ervan
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Fijn dat je vooruitgang merkt tjsa, hopen dat dat zo doorgaat.

Dat nieuwe spel is idd een mooie stimulans om naar buiten te gaan, maar veiligheid is altijd een dingetje. Wij doen geocaching, daarbij ga je op zoek naar een fysieke 'schat' hoewel hij soms ook virtueel is. Maar dat doe je dus meestal op geschikte locaties, zoals bos of park. Als het gevaarlijker wordt dan staat dat in de beschijving en ben je dus voorbereid dat je oppassen moet. Maar bij Pokemon is dat dus niet zo.

Ik had vanmorgen een topscorer op de weegschaal, 81.4!! Ben ik erg blij mee, als ik zo doorga zit ik komende week ook onder de 81 grens en dat is mooi voor de vakantie! Ik hoop dat de komende vijf weken (mijn vakantie is begonnen!) goed zullen gaan en dat ik aan het eind daarvan richting streefgewicht ga! Inmiddels streefgewicht bijgesteld naar 75 overigens... Veel blijven bewegen en op eten letten dus, dan gaat het goed.
Hopelijk hoor je vandaag wat meer tsja. Zou het feit dat je nu al zo snel gewicht verliest kunnen betekenen dat je minder ver hoeft af te bouwen dan je dacht? Dit blijft een medicijn wat je eigenlijk wel gewoon nodig hebt toch?

Goed zo Rosa! Gaat lekker. Heb je echt 5 weken vakantie? Dat is lekker.

Voor mij is het normale leven weer een beetje begonnen deze week. Ik ben weer aan het werk, heb al mijn tentamens gehaald dus hoef ook niets meer over te doen deze zomer. Beweeg dus wel lekker veel. Jullie hebben gelijk, veiligheid boven alles, dus ik loop vooral door een woonwijk met weinig auto's en een park. Maar ik ben daarnaast mijn moeder aan het helpen haar huis op te ruimen en al gedeeltelijk leeg te halen. Nog best intensief werk. Alles bij elkaar weinig echt gesport maar wel iedere dag flink in beweging en ook een beetje spierpijn.

Het is nog wel een beetje een balans zoeken wat ik doe qua eten volgens mijn app verbruik ik de laatste tijd zo'n 200-300 calorieën meer per dag dan ik eerst deed, maar ik heb ook flink minder honger. Het is een beetje zoeken naar hoe ik nu niet juist meer dan dat extra verbruik er aan ga zitten eten.
Netjes Rosa-Rood! Wie weet, ik werk maandag-av de tabel bij en noteer graag de 80-/- score.

Altijd zo een sof als de vakantie voorbij is.

Calorien verbruik leg ik niet vast in de app. Maar ik merk wel dat ik ook een stuk minder eet. Maar iedere beweging telt mee idd.

Vanmorgen met wegen op de wii was mijn zoon wakker. Toen nog eens door de spelletjes geklikt. Die zijn toch echt heel leuk. Het abo op de sportschool staat nog op pauze, omdat ik nog niet helemaal de oude ben en mijn energie voor de belangrijkste dingen bewaar. Maar het lijkt me leuk weer eens wat met de wii fit te doen.
75,8

Ondanks wat iets te gezellige momentjes. Dat wordt binnenkort de bikini's passen

Afgelopen week zijn we ook bij de ikea gaan eten. Maar eigenlijk vind ik al het eten daar een 5 of een 6. Voor het geld is het heel netjes wat je krijgt en de kinderen vinden het geweldig. Dus man en kinderen hebben daar hun menu gegeten, ik een capuccino. En thuis nam ik lekker een wijntje, kaasje en wat nootjes bij een serie. Ik heb mijn man ook uitgelegd, die kent me inmiddels ook een beetje, dat ik liever niet at dan wat van daar eten. Dat ik niet zielig was.

Eerlijk is eerlijk, afgelopen week heb ik ook in aanloop naar de vakantie 2x extra de rijst/pasta bij het avondeten vervangen door ijsbergsla. Grofgedneden blijft dit lekker knapperig en vult goed. Vroeger at ik al graag sla met een schep warme groente/zigeunersaus eroverheen. Een goddelijke combi. Gisteren hadden we een maaltijd uit de AH box, maar de rijst was echt te machtig. Daar dus ook wat van laten staan.

Achteraf dacht ik, dit is precies de boodschap van Mieke. Die ga ik vasthouden.
Ja, de wii fit is een leuk ding! Het is dat ik n gewoon hardloop, maar dat vond ik ook leuk om te doen op dat ding, of met de afstandsbediening is dat dan meer. En hoelahoep! Goede keuze om dat dan nu te doen, ben je toch lekker bezig en je kunt ook een doelinstellen, zoals dat je een slagroomtaartje moet verbranden ofzo. Altijd leuk.

Jij ook een mooie score weer zeg! Gaat de goede kant op! Vanaf wanneer wil je de tabel weer gaan bijhouden? Ik hoop zo dat we allemaal een fijne vakantie kunnen hebben en daarnaast dan ook stabiel of naar beneden gaan qua gewicht! Ben erg benieuwd!

Ik zelf ben van de vijf weken, drie weken weg, dus kan pas over een maand ofzo dan weer wegen en een nieuwe stand doorgeven. Nu eerst een weekje thuis en spullen klaarmaken, genieten van tijd met dochter, heerlijk!
Dank je Rosa-rood!

Zomerstop=tabel niet bijwerken tm 15/8.

Mijn persoonlijke doel is om iig niet aan te komen, maar als ik zo door ga zal ik blijven afvallen.

En blijven schrijven kan natuurlijk, alleen neem ik op vakantie doorgaans mijn telefoon niet mee overdag. Is niet zo gezellig voor de rest. En het helpt mij om echt even alles helemaal los te laten.
Zelf heb ik geen internet op vakantie, en telefoon gebruiken we alleen van man. Ik heb veel moeite om alles los te laten en op die manier lukt dat het beste! Ik neem wel mijn iPad mee om te lezen en luisterboeken voor dochter af te spelen. Wellicht dat ik dan de laatste week wel gebruik maak van de mogelijkheid, maar het beste is voor mij om gewoon geen internet te hebben!

Ik twijfel nog steeds of ik wel of geen voedingsapp ga bijhouden, komende week dus nog thuis dus dan iig nog wel.

Vanmorgen weer 81.4 dus dat lijkt in elk geval geen eenmalige actie te zijn, vandaag twee verjaardagen waar ik goed mijn best ga doen! Bij vrienden die alle eetwensen altijd zullen respecteren dus niet zullen aandringen en daarna bij schoonouders, die je het liefst volproppen... Maar schoonvader is op dieet dus die weet wel hoe het voelt als je wat kwijt wil/ moet. We zullen zien hoeveel wilskracht er nodig gaat zijn! Er staat iig soep op het menu voor savonds daar, dus daar kan ik geen buil aan vallen.

Morgen laatste weging, ben benieuwd naar alle scores!
Afgelopen tijd even druk geweest met andere dingen, en even minder tijd om hier actief mee te forummen. Kan binnenkort met ander (en leuker) werk beginnen, dus dat is wel leuk. al zal dat in het begin ook wel even wat meer energie kosten.

Hier gaat het nog steeds aardig goed, al zijn er wel momenten geweest dat het wat minder ging. Net even wat bijgelezen, lees hier over het algemeen goede verhalen. Ga nu niet op iedereen te reageren.

@Tsja; goed om te lezen dat het afbouwen van de medicijnen ook meteen effect heeft op het afvallen. Weet je meteen dat het eerder aankomen daar aan heeft gelegen.

Vanochtend in ieder geval al weer lekker sportief bezig geweest, weer lekker uurtje baantjes gezwommen. Vanmiddag komt er nog wat bezoek en verder lekker rustig vandaag. Morgen nog even naar een verjaardag. Maar ook morgen verder rustig aan.

Iedereen fijn weekend in ieder geval!
Ben de verjaardagen goed doorgekomen, ben zo trots! Bij de een een heerlijk stukje taart gegeten, maar op mijn verzoek wel klein, erg fijn. Op de andere verjaardag geen taart genomen, lekker soep gegeten en wat kleine gehaktballetjes. Geen chocola en ook geen stokbroodjes. Koste wat wilskracht, maar nu net een heerlijke schaal salade gegeten, dus toch een gevuld gevoel. Misschien straks nog wat snoepen, maar ik ga mijn best doen om dat niet te doen, vandaag immers niet al te veel bewogen (klein stukje gefietst, morgen weer rennen).
Rosa-rood, goed gevoel geeft dat he, als je je aan je eigen afspraken houdt!
Ik ben weer een kilo kwijt. Ik had mij gisteren gewogen.

Ik had het totaal niet verwacht, want ik heb best veel gesnoept.

Alleen heb ik veel minder in de avond gegeten en of gesnoept.
Wauw Lonelyryder. Jij gaat super hard!!! Heel goed.
quote:elske1975 schreef op 16 juli 2016 @ 21:38:

Rosa-rood, goed gevoel geeft dat he, als je je aan je eigen afspraken houdt! Ja, was helaas van korte duur, een hele berg chocolaatjes gegeten, zoals jullie aan mijn vakantie kunnen zien, begrijp je mijn beroep. Daarbij kwamen dit keer acht dozen chocola en een fles sop als bedankje.... Zojuist een van die dozen soldaat gemaakt....
quote:fientje1982 schreef op 16 juli 2016 @ 21:44:

Wauw Lonelyryder. Jij gaat super hard!!! Heel goed.

Nou, jij ook! 1 kg eraf

Netjes!
quote:Rosa-rood schreef op 16 juli 2016 @ 21:50:

[...]

Ja, was helaas van korte duur, een hele berg chocolaatjes gegeten, zoals jullie aan mijn vakantie kunnen zien, begrijp je mijn beroep. Daarbij kwamen dit keer acht dozen chocola en een fles sop als bedankje.... Zojuist een van die dozen soldaat gemaakt....

He dat is jammer

Vooral na zo een geslaagde avond. En dan gok ik dat je meer met het schuldgevoel zit. Ik hoop dat je niet te lang blijft balen.

Maarre.. hoe ga je dat met die andere 7 dozen doen?

Ms kan je er briefjes opplakken 'Eet me niet op' of ze op een onlogische plaats neerleggen.

Niet de moed laten zakken, kies de volgende keer slank. En als je een boek heb, lees nog eens over de valkuilen.

Mmm wij doen meestal een collectief cadeau.

Een bon en soms een flesje rosé. 8 dozen zijn ook zo een roepende menigte in de keuken. Als het echt lastig is, kan je overwegen ze weg te geven. Laatst heb ik een hele stapel chocoladeletters in de kliko gegooid. Ze waren echt niet lekker en vond het zelfs te vies voor de kinderen.
Meesta geef ik er idd een aantal weg, maar in de omgeving ook mensen aan de lijn dus die maak je er ook niet blij mee. Het is lastig, maar heb er sowieso twee ingepakt gelaten, dus de kans dat die opgaan is kleiner.

Ik ga zo even 50 min rennen en dan kom ik mijn gewicht doorgeven!
quote:Rosa-rood schreef op 17 juli 2016 @ 07:27:

Meesta geef ik er idd een aantal weg, maar in de omgeving ook mensen aan de lijn dus die maak je er ook niet blij mee. Het is lastig, maar heb er sowieso twee ingepakt gelaten, dus de kans dat die opgaan is kleiner.

Ik ga zo even 50 min rennen en dan kom ik mijn gewicht doorgeven!

Goed zo! Het ziet uit naar ren weer. Ik ben om en ga zo met mn oudste pokemons vangen. Vanmorgen gelukt om m op mn telefoon te zetten.

Volgens mij is de app uit de playstore gehaald. Te geliefd.
Wauw tsjatsjietsjie! Ik had het even gemist. Maar wat goed!!!

Ben super blij voor je.

Er zijn meer die lekker gaan zeg! ..leuk dat zo'n topic zo'n positief effect heeft.

Ik heb net Pokémon go geïnstalleerd en al 1 in huis gevangen
Haha, zo krijgen we iedereen wel aan het bewegen. Volgens de app heb ik er al 40 KM mee gewandeld. Niet slecht voor een week.

Goed gedaan allemaal! Lonely, Rosa, Fientje, allemaal mooi afgevallen. Jammer van de chocola Rosa maar ik kan me voorstellen dat het best verlijdelijk is om in huis te hebben. Is het nog niet gelukt om je man/kinderen het op te laten eten?

Ik ga zo nog lekker even een paar baantjes trekken in het zwembad en dan vanmiddag nog even pokemon zoeken denk ik. Na het zwemmen op de weegschaal, dan weten kan ik hier ook even laten weten wat de voorlopige eindstand is.
quote:Rosa-rood schreef op 16 juli 2016 @ 21:50:

[...]

zoals jullie aan mijn vakantie kunnen zien, begrijp je mijn beroep. Daarbij kwamen dit keer acht dozen chocola en een fles sop als bedankje.... Zojuist een van die dozen soldaat gemaakt....Jij werkt ook in het onderwijs? Ik heb gelukkig alleen tekeningen en leuke briefjes gekregen
Oh ja als juf krijg je natuurlijk duizend keer dezelfde dingen met als toppers een mok en chocolade.

Dat had ik al vrij snel door in de kleuterklassen, vandaar dat ik meestal een douchegel kocht of een lippenbalsem, handcreme dat soort dingetjes.

Ik heb die app nog niet geïnstalleerd, zoon was wel aan het kijken maar kreeg het ook niet voor elkaar.

Gaat toch weinig pokemons opleveren voor mij, aangezien ik 90% van de tijd thuis zit.

Wat een mooie resultaten inderdaad, lekker hoor!

We zijn op de goede manier bezig, en daardoor kunnen we lekker genieten van bewuste keuzes

Allemaal een fijne dag

Hier is het regenachtig, misschien dat dadelijk het zonnetje nog doorbreekt, dan ga ik lekker in de tuin relaxen.
Of course i talk to myself. Sometimes i need expert advice.
Rennen was heerlijk, daarna de tent opgezet om te proberen en dat viel ook zeker onder intensief bewegen! Dus dat was goed.

Helaas maar een kind, en die eet twee chocolaatjes per dag, soms wel eens meer maar daar kan/ wil ik niet te veel aan kwijt. Man let altijd goed op wat hij eet, dus die helpt hooguit wat mee.

Ik was na het rennen 81.6 dat is een mooie stand voor de zomerstop hier. Nog een week om echt af te vallen voor we weggaan, dus dan ben ik tevreden als ik daarna nog op dit gewicht ben. (Dan heb ik in de vakantie niet zo'n moeilijk gewicht om vast te houden). Fijn om te lezen dat iedereen zo lekker bezig is met Pokemon, lekker buiten bezig zijn is altijd goed, ik lig nu in de hangmat, niet heel actief, wel heel lekker

Hele fijne zomer allemaal, ik zal deze week nog af en toe lezen en schrijven, maar daarna dus drie weken radiostilte van mijn kant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven