Lijf & Lijn alle pijlers

Het misantrope afvaltopic - deel 2

10-01-2019 13:13 1215 berichten
Een nieuw, vers topic.

De OP van het eerste deel:

Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs. Op Dreamer na dan ;-)


En nu dus deel 2, waarin er hopelijk nog meer resultaat geboekt wordt :-D
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:56
1.68% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
14-01-2019 15:54
Mijn man is er intussen ook zo aan gewend geraakt, dat hij laatst helemaal in de war raakte toen hij iets probeerde te verhuizen met een vrouwelijk familielid van zijn kant. Je kunt mij gewoon iets in de pootjes duwen, ik til wel. Maar dit familielid was ten eerste een beetje in de war dat ze iets moest tillen én bleek toen ook helemaal niet in staat dat te doen.
:rofl:
Het heeft inderdaad ook voordelen. Ik ben bijvoorbeeld ook heel lastig te kidnappen.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
14-01-2019 15:54
Mijn man is er intussen ook zo aan gewend geraakt, dat hij laatst helemaal in de war raakte toen hij iets probeerde te verhuizen met een vrouwelijk familielid van zijn kant. Je kunt mij gewoon iets in de pootjes duwen, ik til wel. Maar dit familielid was ten eerste een beetje in de war dat ze iets moest tillen én bleek toen ook helemaal niet in staat dat te doen.
Ik ben van huis ook juist niet breed/stevig gebouwd, maar juist toen ik nog een vedergewicht was, sjouwde ik ook overal mee.
Nu lukt me dat niet meer, want ik heb pijn. Sowieso bied ik niet meer aan te helpen verhuizen :)

Maar ook tegen mij wordt vaak gezegd "zo dik ben je toch niet" en als ik dan zei dat ik morbide obese was, keken ze me heel raar aan. Toen ik ooit die 20 kg afviel, zei men met 10 kg eraf ook al dat ik op moest passen, want ik werd veel te mager. Had ik nog neen bmi van 28 :sarcastic:
Maar ik houd liever wel de bmi-lijn aan voor gezond gewicht. Of ik daar ooit nog op kom is een tweede. Ik ga er ook maar van uit dat élke kilo eraf weer een stukje gezonder is.
Later is nu
Ha ladies. Ik lees al een tijdje met jullie mee. Mag ik ook mee schrijven?

Ik ben 33 jaar, 1.73m lang en weeg 94 kg. Ik hoop eind dit jaar 83 te wegen.
Dit is mijn pre-medicijn gewicht waar ik me best comfy in voelde. Internist wil mij niet onder de 80, ivm bouw dus en mocht ik een slechte periode ingaan ik nog reserves heb.
Maar bmi zou dan nog 27 zijn, nu 31,4.
Ik wil vooral terug naar een gewicht waar ik me niet schaamde voor mn lijf, fitter was en vooral minder pijn had. Minder pijnstillers is dan ook mijn hoofddoel.
Welkom sas_andrea :hello:

Poe, klinkt wel heftig om als doel minder pijn te hebben... Misschien rare vraag/opmerking: maar het lijkt mij wel een goede motivator.
Ziet het ernaar uit dat je ooit zonder medicijnen komt, of zullen die altijd blijven?
Helemaal zonder waarschijnlijk niet. Maar misschien wel enkele dagen zonder. (Reuma in de rug is het probleem)
Slik nu veel pijnstillers en wil terug naar alleen maar 2 a 3 paracetamol per dag en geen nsaids en maagzuurremmers.
Dat lijkt me super.

Grootste motivator zijn trouwens mn kids (2,5 en 5). Die uit zichzelf al mijn "pillenbak" halen als ze zien dat ik moeilijk op sta. Hoe lief ook, doet zeer.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk Sas. Succes in elk geval. En tuurlijk mag je meeschrijven. Ook in het 'we leven met pijn' topic, als je daar behoefte aan hebt :-]

En jammer dat je je schaamt voor je lijf. Echt. Vind ik zo zonde.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren


Ik las laatst een boek waarin stond dat ik helemaal niet hard mag lopen, pas over 15 kg zou ik mogen beginnen en tot die tijd moet ik ‘rustig beginnen met bewegen, wandelen en stukjes fietsen’. Daar wordt over mijn gewicht gepraat alsof ik me enkel waggelend voort kan bewegen en na een blokje om puffend op de bank zak. Terwijl ik elke dag fiets, wandel en 3x per week hardloop. Voor 5 km draai ik mijn hand niet meer om. Ik voelde me dus extreem miskend. :wtf:
Fysio gevraagd, die moest daar hartelijk om lachen. Maar toegeven: de kans op blessures is me te groot nu. Dus ik moet wel.
Hahaha zie het helemaal voor me! Zo'n advies vind ik meer iets voor de Amerikanen van 200 kilo.
En van harte welkom hier!
Alle reacties Link kopieren
Sas_andrea ook welkom hier!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu ruim 4 kg zwaarder dan voor de feestdagen. Het is echt best wel uit de hand gelopen. Ik voel me ook echt dik. Bah. Ik had vorige week wel een goeie week, maar vervolgens een beroerd weekend. :nut: Sinds gisteren weer aan de bak, maar de moed zinkt me in de schoenen bij zoveel extra gewicht wat er nu weer af moet. Ik weeg nu weer hetzelfde als in april en het ging al zo traag. Mehh.
Alle reacties Link kopieren
I hear you Drackie! Voor mij was december ook een belachelijke aankommaand. Nou ja, heb het zelf naar binnen geschoven hè. Vanmorgen weer gewogen en echt precies hetzelfde als vorige week, nog niet eens 100 gram minder! Grrr. Terwijl mijn buik absoluut platter is en ik ook weer 2 borsten heb in plaats van 4. Nou ja, geduld dan maar.

Sas, van harte welkom hoor! En je doel lijkt me een hele goede motivatie!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel balen, Drackie. 8 maanden bezig geweest het er af te krijgen en in 4 weken er weer bij :(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zag zonet op internet dat er een apparaatje ontwikkeld is, waarmee ze heel makkelijk kunnen zien of je aanleg hebt voor diabetes of hart- en vaatziektes. Hartstikke handig, want als je aanleg hebt, kun je al voordat je er echt last van hebt, je leefstijl aanpassen.

Ik zie meer de downsite. Ik ga ervan uit dat ik aanleg heb (want het zit in de familie), maar wat als ik dat niet heb? Ben ik binnen de kortste keren 100 kg, ben ik bang, waarmee ik alsnog, aanleg of niet, meer kans heb op deze ziektes.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook omdat ik er zelf met de pet naar gooide hoor... Want de 16 kg daarvoor lukte in een half jaar. Ik blijf het zo moeilijk vinden en ik ben echt bang dat het me nu eigenlijk helemaal niet meer lukt om me te herpakken, zoals ik eerder heb meegemaakt.

Ja, je leefstijl aanpassen als die ongezond is, is eigenlijk altijd belangrijk, aanleg of niet.
Alle reacties Link kopieren
Klopt, maar ervan uitgaan dat ik er echt ziek van ga worden, is voor mij wel dé stok achter de deur hoor. Ik vind mezelf namelijk een heel leuk mens met buik en kont :proud:
Later is nu
Aanleg of niet... Ik ben altijd wat forser geweest, als kind al. Maar niet dik. Atletisch zelfs tot mn 16e omdat ik vreselijk veel bewoog. Maar geen slanke den. Dat hoeft voor mij ook niet. Ik behoud graag wat tiet en kont.

Vandaag weer wezen werken. Een honger dat ik had terwijl ik 5 boterhammen, een kiwi, plak ontbijtkoek en een banaan op had. Manlief had gekookt dus kon meteen eten toen ik half 6 thuis was. Daarna nog 2 plakjes zelfgebakken cake en 2 zelfgebakken koekjes op. Zo zonde... Want ik had m'n eten afgelopen weken best onder controle...
Morgen een nieuwe dag.
Ben geen bakwonder hoor. Maar had ergens wel een goede tip gevonden:
Wil je taart, cake, koekjes... Prima met mate, maar bak ze zelf. Dan moet je er namelijk energie in stoppen en niet alleen klakkeloos kopen.

Dus voor de extreme "ik heb nu honger/trek" kun je niet naar deze zaken grijpen als je ze zelf niet hebt gemaakt. Dus pak je sneller een banaan of appel omdat dat wel voor t grijpen ligt. Probleem zit hem er dus wel in, als je meer bakt dan je gezin in 1 dag opeet. Dan ligt er dus plenty.... ;-)
Oh balen Drackie! Ik ben ook aangekomen in de vakantie :-( Maar nu weer super gemotiveerd bezig! Sinds gisteren heb ik ook een hond in huis, dus verplicht een hoop wandelen! Ik wil als hij wat gesetteld is ook gaan hardlopen (carni cross) met hem. Maar eerst maar goed laten wennen.

Ik ben ook altijd wat forser geweest Sas_andrea. Niet dik, maar ik ben gewoon een Hollandse deerne met bijpassende heupen en tieten. Geen tenger poppetje en dat was ik als kind al niet. In mijn tiener jaren ben ik wel echt dik geworden en dat tot eind twintig gebleven. Hoe wel ik soms baal van mijn bouw en me 'lomp' kan voelen, zou ik ook niet tenger willen zijn. Ik vind het ook wel fijn dat mijn lijf tegen een stootje kan, fysiek werk kan verzetten en rondingen heeft.
Ik zat juist altijd tegen ondergewicht aan. Tot mijn 21ste kreeg ik zelfs regelmatig ongevraagd eten aangeboden omdat men dacht dat ik niet at :facepalm:

Ik heb er met moeite een halve kilo af en daar blijf ik op steken. Maar ik heb het nu wel weer echt opgepakt dus ik hoop nog wat kilootjes eraf te krijgen. Al met al ben ik in elk geval blij dat ik niet weer aankom. Ik voel me ook echt wel beter en dat geeft motivatie om door te zetten.

Over diabetes gesproken, het zit bij ons in de familie en dat maakt ook wel dat ik wat extra gemotiveerd ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroeger ook mager. Toen vond ik mezelf dik (helaas), want ik was wel de dikste van mijn familie (achteraf gezien had ik een bmi van 19, m'n moeder 20 en m'n zus 18,6, maar ik was degene met een buikje, dus ooh ooh oh, wat was ik dik :nope: Omgeving zei dat trouwens niet, maar als iemand wat aankwam was het wel 'pas maar op' )

Afijn
We waren nooit ziek en ik had het toen ook nooit koud. Nu wel. Had toen trouwens ook al pijn.
Later is nu
Dreamer schreef:
16-01-2019 10:26
Ik was vroeger ook mager. Toen vond ik mezelf dik (helaas), want ik was wel de dikste van mijn familie (achteraf gezien had ik een bmi van 19, m'n moeder 20 en m'n zus 18,6, maar ik was degene met een buikje, dus ooh ooh oh, wat was ik dik :nope: Omgeving zei dat trouwens niet, maar als iemand wat aankwam was het wel 'pas maar op' )

Afijn
We waren nooit ziek en ik had het toen ook nooit koud. Nu wel. Had toen trouwens ook al pijn.
Ik hoorde maandag in het ziekenhuis dat ik opvliegers kan krijgen van de ontstekingsremmer die ze ingespoten hebben. Nu snap ik ook waarom ik gewoon in een t-shirt blijf rondlopen :rofl:

Maar ik was echt mager, platte buik, platte billen (die heb ik nog steeds trouwens). Wel redelijke borsten.
Nu heb ik vooral buikvet en daar baal ik wel echt van. En stevigere bovenbenen.
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
15-01-2019 20:12
Oh balen Drackie! Ik ben ook aangekomen in de vakantie :-( Maar nu weer super gemotiveerd bezig! Sinds gisteren heb ik ook een hond in huis, dus verplicht een hoop wandelen! Ik wil als hij wat gesetteld is ook gaan hardlopen (carni cross) met hem. Maar eerst maar goed laten wennen.

Ik ben ook altijd wat forser geweest Sas_andrea. Niet dik, maar ik ben gewoon een Hollandse deerne met bijpassende heupen en tieten. Geen tenger poppetje en dat was ik als kind al niet. In mijn tiener jaren ben ik wel echt dik geworden en dat tot eind twintig gebleven. Hoe wel ik soms baal van mijn bouw en me 'lomp' kan voelen, zou ik ook niet tenger willen zijn. Ik vind het ook wel fijn dat mijn lijf tegen een stootje kan, fysiek werk kan verzetten en rondingen heeft.
Wat leuk, een hond! Went ie al een beetje?

Hier ook zo'n "lompe dame" hoor, nooit slank geweest. Ben trots op mijn volle borsten en ronde billen! Ook heb ik een mooie taille. Maar iets minder vet op mijn buik en heupen is welkom. Vriend valt gelukkig op wat voller, hij had ooit een one night stand met een slanke dame en hij kreeg m echt niet omhoog :proud:
Ik draag nu nooit jurkjes maar zou dat wel willen. Staat ook best mooi als je dan wat vorm hebt. Hopelijk durf ik het aankomende zomer.
Alle reacties Link kopieren
Ik was als kind wel mager, maar ik at ook niet. Een halve boterham, dat was mijn ontbijt, en ik deed daar serieus rustig twee uur over. Ik kreeg het gewoon niet weg. Als lunch weer een halve boterham en dan nog een minimale portie avondeten. Ik kan het me nu niet meer voorstellen. :proud: Aan het eind van mijn puberteit, rond de 17 was ik, werd ik wat te zwaar en helaas nooit meer slank geworden.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het verder goed. Vanmorgen wilde ik me wegen maar batterij van mijn weegschaal was leeg. Nieuwe erin gedaan maar hij doet het dan altijd eerst een paar dagen niet, heel raar. Dus die van vriend gepakt (we wonen net samen vandaar hebben we er twee): ook batterij leeg! Hoe is het mogelijk. Uiteindelijk met bijna lege batterij gewogen en gewicht was hetzelfde als vorige week. Ook niet zo gek, vorige week was ik 2,3 kilo afgevallen. Meestal heb ik een week dat ik wat meer afval en dan een weekje stilstand, dus maak me geen zorgen.

Vandaag heerlijk een vrije dag, even bijkomen, ben wat moe. En het is vandaag ook zo'n donkere dag! Zonet uitgebreid boodschappen gedaan en voor mezelf een kleine reep chocola gekocht (een hele dure luxe soort), die heb ik net lekker opgesmikkeld. Soms ook even genieten! De reep levert bijna mijn daghoeveelheid koolhydraten, maar ik denk dat het goed is om soms wat meer te eten en dan weer wat minder, zodat je stofwisseling lekker op gang blijft. Maar morgen weer normaal, dan ben ik ook weer aan het werk dus dat gaat dat ook makkelijker.

Vriend is een weekje weg dus heb het huis voor mezelf, normaal gesproken zou dat een uitstekende gelegenheid zijn om in m'n eentje vreetbuien te hebben, maar hou me gewoon aan mijn schema. Behalve die reep, maar bewust genieten van een reepje chocolade is wel even wat anders in vergelijking met wat ik eerder naar binnen werkte. Bovendien woonde ik eerder tegenover een supermarkt en nu moet ik er 15 minuten voor rijden, scheelt ook!
Ja, het is gezellig met het hondje! Hij is alleen nog een beetje vroeg wakker en slaapt nog even bij mij op de slaapkamer om te wennen. Dus nu heb ik om 5:30 uur een hijgende hond naast mijn bed staan die we wakker probeert te staren.... en af en toe een poot op mij probeert te leggen. Gelukkig springt hij niet op het bed. Vannacht toch maar proberen om het in de huiskamer te laten slapen!

Ik heb vandaag snackdrang. Ik heb een zak mars-bites gevonden in het kerstpakket van vriend. Die staat nu open naast mijn computer. Niet goed... Ik vind ze niet eens echt lekker. Veels te zoet!
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
16-01-2019 15:17
Ja, het is gezellig met het hondje! Hij is alleen nog een beetje vroeg wakker en slaapt nog even bij mij op de slaapkamer om te wennen. Dus nu heb ik om 5:30 uur een hijgende hond naast mijn bed staan die we wakker probeert te staren.... en af en toe een poot op mij probeert te leggen. Gelukkig springt hij niet op het bed. Vannacht toch maar proberen om het in de huiskamer te laten slapen!

Ik heb vandaag snackdrang. Ik heb een zak mars-bites gevonden in het kerstpakket van vriend. Die staat nu open naast mijn computer. Niet goed... Ik vind ze niet eens echt lekker. Veels te zoet!

Haha dat klinkt echt schattig :love:

Leg de marsjes gauw weg Kraaienpootje! In plaats daarvan stukje pure chocolade ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven