Lijf & Lijn alle pijlers

Het misantrope afvaltopic - deel 2

10-01-2019 13:13 1215 berichten
Een nieuw, vers topic.

De OP van het eerste deel:

Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs. Op Dreamer na dan ;-)


En nu dus deel 2, waarin er hopelijk nog meer resultaat geboekt wordt :-D
anoniem_364102 wijzigde dit bericht op 16-08-2019 10:56
1.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Als het aan mij lag, at ik net zo vegetarisch als jij Kraaiepootje, beetje flexibel dus. Maar helaas zijn mijn huisgenoten niet zo avontuurlijk qua eten, die eten het liefst simpel AGV elke dag, dus lekkere linzencurry's enzo eten ze allemaal niet. Die maak ik dus voor mezelf in porties voor lunch. Voor vanavond zit er chili con carne in de crockpot en die eikel van een man van mij zit vanavond dus alle kidney beans eruit te peuteren hè...! :steam:

Ik ben niet helemaal lekker momenteel, geen griep maar hang er zo'n beetje tegen aan de laatste paar dagen, met zo'n rothoest 's nachts. We hadden logee's het weekend, slecht gegeten, weinig rust gepakt en nu weer gewoon werken dus. Heb de gym dus maar overgeslagen gisterenavond en in plaats daarvan koekjes gegeten. Tja... ik weeg me ook maar even een weekje niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ongeveer net zo vegetarisch als Kraaienpootje. Mijn mannen eten vlees, dus ik kook dubbel (mijn man is een lastige eter en er moet bijna altijd vlees inzitten. De enige keren dat hij vegetarisch eet, is als hij kookt :proud: )

Ik eet minder dan 1x per 2 weken vlees, maar ben inmiddels bij bbq-s wel vlees gaan eten, omdat je anders een enorme hoeveelheid vegetarische vleesvervangers krijgt, die helemaal niet lekker zijn op de bbq. En dan heb je dus ook nog veel! Dus ik beperk me tot 1 biefstukje dan en eet verder van 't stokbrood en de salades.
Af en toe eet ik met de mannen (man en zoon) mee, als er bij hen een portie over lijkt te blijven, dat te weinig is om te bewaren. Weggooien is ook zonde, zeker als ik daarvoor wel dubbel sta te koken.

Maar ik ben dus niet echt een liefhebber van vlees. Eet nooit vlees op brood of als snack. En ik denk altijd dat als iedereen zo weinig vlees zou eten als ik, de milieuproblemen en dergelijke ook een stuk minder zou zijn.

Liefst zou ik trouwens meer naar de flexi-veganistische kant gaan, maar ik vind kaas zo lekker of een eitje. En echte melk in de koffie. Ik ben al wel een stuk geminderd met deze dingen.

Mijn eetdag gisteren ging heel goed. Vanavond heb ik gezellige avond. Ik ga met de auto, dus drink in elk geval al geen wijn.
Later is nu
Ik eet ook veel veganistisch. Eigenlijk hetzelfde als geen vlees eten: Ik gebruik veel veganistische produkten zoals rijstemelk in mijn havermout pap en ik eet weinig kaas. Maar als ik pasta maak of pizza moet er wel kaas over heen! En af en toe een blokje kaas in de avond vind ik ook lekker. Mijn eieren komen van de kipjes in mijn tuin, dus dat eet ik wel gewoon. En ik hou heel erg van yoghurt/ lekkere kwark. Dat is mijn luxe ontbijt, maar eet ik niet dagelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen nog melk in de koffie. Verder is het soja. En die melk staat er omdat zoon het drinkt. Dan vind ik het toch weer onzin om een dure vervanging te zoeken, die ik wél lekker in m'n cappuccino vind, terwijl er gewoon melk staat en ik misschien 1 glas per week gebruik. Zodra zoon uit huis is, ga ik wel vervanging zoeken. Zo ook voor kaas, die ik ook samen met zoon gebruik. Zo word ik langzamerhand steeds meer een bijna veganist :)

Leuk trouwens, eitjes uit eigen tuin!

Het ging vandaag qua eten heel goed. Ik kreeg zin in chocolade, dus kocht (dure) aardbeien (ook vast niet zo goed voor het milieu in deze tijd van het jaar) om mezelf te verwennen. Toen ik ze aan 't eten was, bedacht ik dat ze toch ook lekker zouden zijn met chocolade :facepalm: Dus die heb ik toch nog gegeten. En toen nog crackers met hagelslag. IK moet ongesteld worden, dat is wel weer duidelijk.
Later is nu
Hier gaat het qua eten wel goed. Ik ben vreselijk ongesteld en daardoor misselijk, diarree en van alles wat zeer doet.
Dus niet snoepen. Ben blij met het eten dat binnen bleef...

Soort compensatie dagen op deze manier. Vorige week 2 enorme snoepdagen gehad en nu het tegendeel.
Hmm gatver. Ik had eergisteren een reep chocola (die ik niet een secht lekker vind) gekregen van iemand. En die is gisteren op gegaan :facepalm: Ook nog echt zo'n suikerbom met witte chocola en een soort praline achtige meuk erin. Ik hou er niet eens van! Waarom eet ik dan toch zo'n ding op!
Frustrerend Kraaienpootje!

Ik ga wel weer redelijk goed. Het gaat niet meer zo snel als in september en oktober vorig jaar, maar eigenlijk is dat nu ook wel goed. Ik moet nog 7 kilo tot mijn streefgewicht en dat hoop ik deze zomer te bereiken. Dus het mag nu ook gestaag gaan. Als ik onder de 70 zit, ben ik al blij trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
17-01-2019 12:34
Zo leuk Kraaienpootje! :heart:

De weegschaal heeft z’n weg naar beneden weer ingezet! -0,7 in twee dagen. Hoera! En nu doorzetten. Ik zag dat de paaseitjes alweer in de winkel liggen. O_o De ene na de andere verleiding.

Het is maar chocola, chocola kun je het hele jaar kopen in allerlei smaken, dus dit is niks bijzonders. Alleen de vorm is anders. Misschien kan ik zo de verleiding weerstaan. :proud:
Dát zijn goede gedachten Drackie!
Tegenwoordig ligt er altijd wel "bijzondere" chocola oid in de winkels. Of vanwege pasen of vanwege kerst en zelfs in de zomer ontkomen we er niet aan want dan zijn de pepernoten er alweer!
Alle reacties Link kopieren
sas_andrea schreef:
21-01-2019 12:51
Dreamer, in ieder geval is het nog gezond. Beter gezond dan alleen maar chips, chocolade etc.

Hier gaat t ook maar gestaag. Weeg nu 93,3. Ik merk dat ik in het weekend veel makkelijker gezonde keuzes maak. Naar het werk gaan toch een hoop boterhammen mee en fruit en nog kom ik hongerig thuis. In het weekend heel ander ritme waarbij ik dus minder trek in troep heb. Maar vind het moeilijk ander eten mee te nemen. Ik wil het niet in de koelkast moeten zetten. Dan valt het zo op dat je anders eet...

Joh, niks van aantrekken. En mijn ervaring is dat je eerst vragen krijgt en daarna is de nieuwigheid er af hoor. Of ze zijn (zoals bij mijn werk) jaloers omdat je iets heerlijks zelfsbereids mee hebt! En als je echt veel brood en fruit eet en nog honger hebt, misschien kun je dan echt beter iets anders eten. Bijv yoghurt, goedgevulde salade, eiwrap (eitje bakken van 2 eitjes en dan beleggen met sla/zalm/ham/kip/etc). Eiwitten en vetten vullen beter!
Alle reacties Link kopieren
Kraaienpootje schreef:
23-01-2019 08:31
Hmm gatver. Ik had eergisteren een reep chocola (die ik niet een secht lekker vind) gekregen van iemand. En die is gisteren op gegaan :facepalm: Ook nog echt zo'n suikerbom met witte chocola en een soort praline achtige meuk erin. Ik hou er niet eens van! Waarom eet ik dan toch zo'n ding op!
Zonde! Mijn tactiek is om zulke dingen zo snel mogelijk weg te geven, of ik legde het in de koffiekamer van mijn werk ofzo. Lukt niet altijd hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het goed, vandaag gewogen en 1,1 kilo eraf! En dat ondanks dat ik zondag bij mijn ouders een grote afhaalpizza heb gegeten, qua beleg geen probleem voor mijn koolhydraatbeperkte dieet, bodem wel natuurlijk. Heb de randjes laten staan, sowieso is het altijd al een uitdaging zo'n pizza op te krijgen. Maar het was echt verrukkelijk, had de koolhydraten er wel voor over! Gelukkig geen buikpijn gehad daarna, wat nog wel eens wil gebeuren met zo'n plotselinge overload aan koolhydraten.
Mijn gezicht is duidelijk slanker, niet meer zo opgeblazen en mijn broeken zitten ook wat losser. Zit weer lekker in de flow! Aanstaande zaterdag een high tea in verband met een babyshower, dat zal wel een hoop zoetigheid worden, ga er wel van genieten maar probeer dan wel bewust te eten en de dingen te pakken die ik echt lekker vind.
Alle reacties Link kopieren
Gaat goed Zenga! En goed dat je vantevoren nadenkt over de babyshower. Ik ben dan zo iemand die eerst eet, dan denkt...

Zo ben ik dus, Kraaiepootje, ook al is het niet eens een lekkere reep, tóch eten hè :-x

Klinkt niet fijn Sas-Andrea, nou ja, het niet eten is op zich een handige bijkomstigheid natuurlijk.

Ik ben een beetje een hol vat momenteel. Heb lunch bij me dus geen ongezond spul, maar zit dus gewoon hoest-snoepjes achter elkaar weg te kanen hier. Oh men, zal ik het ooit leren?
En ik heb een stomme broek aan vandaag, ik zie eruit als een Moeke, die gaat vanavond meteen in de zak voor het goede doel (zielig voor de ontvanger, maar goed).

Zo, misantroop genoeg?
Alle reacties Link kopieren
Ik was een halve kilo kwijt deze week. Gisteren wat chips binnen mijn weekpunten (die krijg je bij WW en mogen op maar dat hoeft niet). Halve kilo zit er nu weer aan. :whip: Ik ben nog steeds mijn kilo’s van de feestdagen niet kwijt en ik ben er onderhand flink gefrustreerd over. Ik ga maar eens wat minder weekpunten eten denk ik.
Maar Drackie... Die chips zijn geen halve kilo vet. Hooguit dat je vocht vast houdt door het zout. ;-)

Hier gaat het aardig. Gelukkig weer minder misselijk nu de menstruatie ten einde loopt. Maar nog geen vreetkicken. Dus niet ontevreden.
Morgen wel naar een verjaardag. Benieuwd of het me lukt te kiezen tussen hapjes of taart ipv van én.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt zeker misantroop Ainne! Wat is dat toch dat we moeten malen met die kaken van ons?

Drackie om hoeveel feestdagenkilo's gaat het?

Succes op de verjaardag morgen sas_andrea!

Ik heb vandaag de babyshower overleefd, wel meteen een complete "zondigdag" van gemaakt. Niet ontbeten en rond half 1 de babyshower/high tea. Heb me niet echt hoeveel inhouden want er was gewoonweg niet zoveel eten... Aantal andere meiden waren er eerder geweest en toen was het dus veel meer, ze hadden het niet eens opgekregen. Nu echt heel matig, bijvoorbeeld 12 kleine sandwiches (beetje rare hoeveelheid als je met 8 personen bent). De zoetigheden waren wel heel erg lekker maar ook vrij beperkt. Er stonden sapglazen op tafel maar er was geen sap. Ook stond er jam op tafel maar niks om het op te smeren. We moesten zelfs vragen om het heet water bij te vullen. Zonde! Verder was het wel okee, al hou ik niet echt van dit soort vrouwentheekransjes met vrouwen die ik niet ken. Daarna naar de supermarkt gereden, nog high van de suikers, en in mijn auto een hele reep chocolade opgegeten (want geen zin te moeten delen met vriend, oooooh wat erg!). Daarna thuis bobotie gegeten met rijst. 's Avonds nog chips gegeten, had wel expres een zak gekocht van 120 gram ipv 225. Was lekker maar viel toch ook wel weer tegen. En nog een glas sherry gedronken, had een fles gekregen voor mijn verjaardag. Erg zoet! Niet echt mijn ding geloof ik, al hou ik anders wel van zoet. Morgen weer normale ritme oppakken! Het wordt een regenachtige dag, dus morgen op de bank met een boek en een pot thee. Had nog gekeken of er hier in de buurt iets leuks is te doen, maar januari lijkt een slappe maand, geen leuke evenementen oid.
Alle reacties Link kopieren
Haihai

Ik had gisteren een toernooi, waarbij ik op voorhand al wat meer at, want 'ik ging toch veel bewegen' en toen viel het bewegen erg mee of tegen, hoe je er ook maar tegenaan kijkt. Vervolgens gingen man en ik de sauna in, waar ook zulk lekker eten (en drinken) is. Nee, ik nam geen alcohol, maar volgens mij zitten er in een 'saunasapje', dat zo hartstikke gezond klinkt, veel meer calorieën.. maar gezond dus he! Vandaag gaat het nog steeds niet zo goed, wel gezond, maar nu al teveel. En ik weet haast wel zeker dat het geen salade wordt als avondmaaltijd.

Afijn
Ik ben aan het opruimen, dus ik beweeg wel meer dan op een normale zondag. :A:
Later is nu
Oeh zenga, dat is jammer zo'n tegenvallende high tea. Misschien hadden de regelaars een krappe prijsafspraak? De zondag was iig een zondige dag zo. Nu weer back on track.

Verjaardag ging prima. Alleen klein stukje taart. Geen chips of crackers met smeersels genomen.
M'n valkuil was voornamelijk de koekjes die ik gebakken heb. 3 stuks... Volgens een recept van laurasbakery. Dus veel boter en suiker en o zo jammie.

Dreamer, ik ben gek op de sauna. Ik ga daar ook altijd heerlijk eten. Maar dat gun ik me dan ook. Echt een verwenuitje.

Hier met 2 zieke kids thuis... Ook niet goed voor de lijn.
Gewogen vanmorgen: 92,5 kg. Dus toch iets van af.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Mag ik ook meeschrijven? Sinds mijn 'nieuwe baan' zeg ik al dat ik nu écht af moet gaan vallen; ik werk er inmiddels al meer dan 4 jaar en alleen maar bijgekomen...
Sinds vandaag maar weer écht begonnen met afvallen maar help! wat is het lastig.
Vanaf half 3 alleen maar aan het fantaseren over snoep, koek en chips...

Graag sluit ik me bij jullie aan ;)
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard mag je meeschrijven.

Hier gaat het bagger
Vandaag chocoladehagelslag zitten eten op het werk, gewoon, omdat dat het enige was dat er te snoepen was :facepalm: Echt te erg. Die kou helpt niet.
IK wil nu inzetten op ónder de 80 kg blijven (hopen dat ik dat nog ben) en van 't zomer weer voor afvallen gaan, hopende dat die **** achillespees dan weer zover is, dat ik kan gaan wandelen. EN dat we weer mooi weer krijgen. En zin in bewegen. Enzo.

:thunder:
Later is nu
Zo frustrerend Dreamer!

Hier gaat het wel moeizamer dan toen ik begon, maar dat mag natuurlijk ook. Het zal nu echt meer op de details aankomen en dan is het jammer dat mijn lijf en het weer niet mee werken.
Alle reacties Link kopieren
En als variatie op de chips in de OP wil ik hier even lyrisch doen over bonbons, die man kennelijk gekregen heeft gisteren. Manoman, wat zijn díe lekker!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom Hondenmuis!

Uh, ik weet het niet precies omdat ik nogal weegschaal-vermijdend ben als het een tijdje niet goed gegaan is, maar het zullen ongeveer 4 a 5 feestkilo’s zijn (dan heb ik het wel over kilo’s van de hele maand december, want eigenlijk begon het al eind november en heb ik het tot januari nauwelijks meer opgepakt).

En dit weekend weer een megaslecht weekend en vandaag ook weer slecht. Ik ben nog ziek ook dus ik voel me zielig. Morgen ga ik weer normaal doen.
Oh frustrerend Dreamuer! Is er iets ander wat je kunt gaan doen ipv wandelen? Tochten fietsen of zwemmen? Wij zijn van het weekend ook naar de sauna geweest! Heerlijk, de sauna bij ons in de buurt heeft nu een actie waarbij je voor €10,- p.p. van 10 uur tot 14 uur de sauna in kan. Dan wordt het ineens een stuk betaalbaarder en een chille manier om je zondag te beginnen :-)

Het eten in de sauna vind ik altijd tegenvallen.... Ik heb er eigenlijk nog nooit lekker gegeten. Alle sauna's bij ons in de buurt (randstad) hebben maar weinig keuze en qua vegetarisch is het erg summier. In één sauna kun je als vega alleen de geitenkaas salade eten, een (niet vullende) soep of een patatje. Meer keuze is er niet. Ik vind dat altijd een slechte zaak in sauna's!

Afvallen gaat hier redelijk. Vrijdagavond een borrel gehad en het avondeten bestond uit warme en koude borrelhapjes, broodmandjes en patat. Dat samen met een hoop bier was niet zo goed voor de lijn... De rest van het weekend ging wel redelijk en ik beweeg nog steeds veel :-) Ik hou me ook voor om me weer eens te wegen, maar ik moet eerst even ergens een weegschaal lenen.

Welkom Hondenmuis!
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou echt iets wat ik niet begrijp hè, sauna's, da's echt mijn idee van hel. Met z'n allen naakt zitten zweten, ieeew! Ben ik echt veel te preuts voor geloof ik.
Nou denk ik dat de sauna's hier sowieso niet naakt zijn, maar zelfs in badpak lijkt me dat echt vreselijk.

Drackie hier net zo hoor, compleet weegschaal-vermijdend. Heb werkelijk geen idee waar ik zit momenteel. Het is ook zo kouhoud, ik wil warm comfort food en veel koolhydraten, echt niet dat ik nu rauwkost en sla ga eten hoor.

Maar op de positieve noot, sporten vind ik wel echt leuk en ik ga vrijwel elke avond en mijn Dry Janary is ook zonder een centje pijn gegaan, dus dat alcoholisme van me valt vast wel mee :cheers:
De grens van 70 kg komt nu echt in zicht :cheer2:

De sauna is heerlijk trouwens, het eten vaak minder vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven