Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig hoef ik deze week niet te lijnen of te sporten. Mijn tweede griep in twee maanden zorgt voor zowel een beperkte inname, het ruimschoots uitzweten van al het aanwezige overtollige vocht, alsmede een bronchitis-geïnspireerd sixpack :yes:
ippy schreef:
24-03-2018 13:37
Gelukkig hoef ik deze week niet te lijnen of te sporten. Mijn tweede griep in twee maanden zorgt voor zowel een beperkte inname, het ruimschoots uitzweten van al het aanwezige overtollige vocht, alsmede een bronchitis-geïnspireerd sixpack :yes:
Wat een heerlijkheid ;-D
Ik ben zelden ziek. Dat komt door mijn ijzersterke gestel.

Een huilbaby-app is denk ik niet even succesvol. Vooral omdat je een app eventueel nog kunt weggooien. Bij een baby is dat minder sociaal geaccepteerd.
Alle reacties Link kopieren
Een misantroop topic is geheel naar mijn hart, maar bij het woord 'afvallen' ga ik alweer in de contramine : wat nou afvallen, hou eens op met dat gezeur !

Het grootste deel van mijn leven heb ik me die houding kunnen veroorloven, want ik hield weliswaar van snoepen, maar ook van (veel) bewegen. Met de overgang blijft de chips et cetera opeens aan mijn buik hangen, en beweegt het ook opeens veel minder fijn door pijntjes en krampen. Bah.
Ik wil niet te positief gaan doen, maar heb wel gemerkt dat genoeg slapen, en rust nemen wanneer ik vage zin heb in snaaien wel wat helpt. En tot tien tellen, en nog een keer, en nog een keer ;-D
Zei ze vroom terwijl ze gisteren nog een zak chips heeft weg gekaand, 'sweet chili' tortilla chips, die groene zak :A:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Mode? Hier helpt mode. Een mooie niet-stretchende droomjurk passen in een paskamer my onverbiddelijk licht.

Je witte bolle lijf zien worstelen met de stof. Putjes onder de voering. Buik inhouden, nog steeds geen porem. Jurk afpellen en terughangen.

Als ik daarna in de super sta ga ik voor water, groenten, quinoa en loop ik vervolgens een stuk naar huis ipv de tram te nemen.
Gatinmijnsok schreef:
21-03-2018 16:04
Ik heb goede hoop.

https://www.metronieuws.nl/lifestyle/li ... -bevriezen

Ik heb minimaal overgewicht, maar ik was na 6 kilo afvallen op een gezond gewicht en als ik nu weer blijf snoepen komt alles er weer aan.
Die beroemde knop die om moet, is dus de nervus vagus. Kennelijk hebben de mensen die gemakkelijk van alles laten staan de dikke mensen verwijten te vreten, wel een goede relatie met hun nervus vagus.
Haha wat een geweldig topic!! Ik heb al jaren een haat liefde verhouding met eten. Ik kan gerust in mn eentje een hazelnoottaart op of een groot macmenu met flurry toe. Mijn maag kent geen einde. Schaam me soms dood over hoeveel ik kan eten. Verzadigd ben ik vrijwel nooit en ik raak pas heel laat echt vol

Nu stevige bouw maar een gezond gewicht van gemiddeld 70kg bij 1.76m. Ik wil graag naar de 63 maar het eten is te lekker en de moeite te groot.

Sindskort wél een sport gevonden die ik leuk vind :cheer2: !
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 24-03-2018 21:52
20.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Platleggen die nervus vagus!
Probleem opgelost zou ik zeggen ;-D
ippy schreef:
24-03-2018 18:39
Platleggen die nervus vagus!
Probleem opgelost zou ik zeggen ;-D
Want dood wordt je vanzelf dun, toch :proud: ?
ippy schreef:
24-03-2018 18:39
Platleggen die nervus vagus!
Probleem opgelost zou ik zeggen ;-D
Gedeeltelijk platleggen dus volgens dat artikel schijnt al flink te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in een traject begonnen met halve porties eten. Zodat ik niet meer anders moet eten om af te vallen, alleen minder. Hopelijk komen dan niet de Big Mac dromen en extra ritjes naar de supermarkt voor alles wat ik volgens het dieet niet zou mogen eten...

Mijn schoonmoeder was in shock toen ik zei dat ik iets aan mijn gewicht wil doen, omdat ik volgens haar zo zelfverzekerd ben in mijn lichaam. Zelfverzekerd zijn is niet hetzelfde als blij zijn met... Ik snap heus wel dat morbide obesitas niet gezond is, en daar wil ik wat aan doen. Ik zie alleen heel erg op tegen het gevecht. Ben wel enigszins blij met dit topic, om te lezen dat ik niet de enige ben. Hoewel ik dit natuurlijk allang weet.

Dus To: bedankt voor het openen van dit topic!!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Geen dank. Ik worstel met precies hetzelfde. Alhoewel iedereen wel kan zien dat ik te zwaar ben, hebben mensen door een vrij gunstige lichaamsbouw (ik heb wel een taille, bijvoorbeeld) en een bovengemiddelde lengte geen idee hoe ernstig ik te zwaar ben. Ik vind mezelf ook echt leuk, meestal en dat straal ik ook uit.

Maar waar die mensen niet over nadenken, is hoe dit uiteindelijk mijn gewrichten doet slijten. En dat is waar ik mee zit, met de kans op suikerziekte en al die andere onzin. Niet echt het cosmetische gedeelte, al vinden veel mensen dat dan ook weer raar.

Sonja Bakker is onzinnig. Als ik alleen twee crackers mag eten als ontbijt dan val ik het derde lesuur om. Ik denk niet dat mijn leerlingen daarop zitten te wachten.

Dus nu volg ik braaf de alleszins verstandige voorschriften van het voedingscentrum. Doodsaai, maar wel makkelijk toepasbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uiteindelijk maar doorgegeten tot ik een bmi van 40 had.
En toen een Gastric ByPass laten doen.

Ik las dat iemand schreef over research doen: mijn research leverde vooral de duidelijkheid op dat blijvend afvallen (en dan meer dan een paar kilo) maar voor heel weinig mensen is weggelegd.

Natuurlijk heb ik een poos gehoopt dat ik bij dat kleine groepje zou horen, maar helaas.

Nu, met mijn GBP gaat het nog steeds niet vanzelf, de vette en zoete dingen roepen nog steeds.
Maar ik kan gewoon geen hele zak chips meer op, of een heel pak koekjes.
Daardoor blijft mijn gewicht nu stabiel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Het enige echte probleem wat ik met Sonja Bakker heb, is dat ik het zuur krijg van zuivelproducten als ontbijt/lunch. Ik houd me in die zin niet aan het weekmenu (als ik aan het sb-en ben ;) ), dat ik wel het ritme aanhoud, dus de 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes, maar ik wissel regelmatig ontbijt/lunchopties en de avondmaaltijd doe ik in overleg met mijn man plannen.
Ik vind het heel fijn dat er alvast een weekmenu is. Al kan ik dat natuurlijk zelf ook plannen... pffff zelfreflectie is zo jammer :P
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
eckano schreef:
24-03-2018 12:21
Had ik dat nou ook maar gedaan; ik heb uit pure frustratie een hele zak Heartbreakers leeggeharkt... :roll:

Lievelings!!!
vrouwjagersma schreef:
25-03-2018 09:18
Geen dank. Ik worstel met precies hetzelfde. Alhoewel iedereen wel kan zien dat ik te zwaar ben, hebben mensen door een vrij gunstige lichaamsbouw (ik heb wel een taille, bijvoorbeeld) en een bovengemiddelde lengte geen idee hoe ernstig ik te zwaar ben. Ik vind mezelf ook echt leuk, meestal en dat straal ik ook uit.

Maar waar die mensen niet over nadenken, is hoe dit uiteindelijk mijn gewrichten doet slijten. En dat is waar ik mee zit, met de kans op suikerziekte en al die andere onzin. Niet echt het cosmetische gedeelte, al vinden veel mensen dat dan ook weer raar.

Sonja Bakker is onzinnig. Als ik alleen twee crackers mag eten als ontbijt dan val ik het derde lesuur om. Ik denk niet dat mijn leerlingen daarop zitten te wachten.

Dus nu volg ik braaf de alleszins verstandige voorschriften van het voedingscentrum. Doodsaai, maar wel makkelijk toepasbaar.

Myfitnespal app. Is gewoon ouderwets calorieën tellen.
Het lijkt wel of al het lekkere eten weet hoe ik heet..
Mijn hardloopschoenen roepen mij nou nooit.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
25-03-2018 10:04
Lievelings!!!
Dat zijn eigenlijk Bugles maar die waren er niet, dus.... :whistle:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
-Katjies- schreef:
27-03-2018 09:44
Het lijkt wel of al het lekkere eten weet hoe ik heet..
Mijn hardloopschoenen roepen mij nou nooit.
:rofl:
De mijne staan ook héél rustig te wachten.
nounou
Alle reacties Link kopieren
-Katjies- schreef:
27-03-2018 09:44
Het lijkt wel of al het lekkere eten weet hoe ik heet..
Mijn hardloopschoenen roepen mij nou nooit.
Ik heb niet eens hardloopschoenen.

Was ik in de supermarkt maar net zo verstandig als in de sportwinkel: niet kopen wat je niet nodig hebt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hamsterweken schreef:
25-03-2018 23:16
Hoezo, je kunt toch gewoon een halve Big Mac eten?
Dat zou je denken, hè :P maar als het voor mijn neus staat, dan moet het op. Misschien moet ik met iemand naar de McD gaan die de helft van mijn eten opeet :-9
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Dat is sowieso vervelend als je uit eten gaat, of eten bestelt, ik ben klein van stuk dus ik heb zulke grote porties helemaal niet nodig. Een ruime helft voldoet ook. Ik vind het zonde om eten weg te gooien. Wat er nog bij komt, als het me al lukt om te laten staan, kijkt mijn man verlekkerd op mijn bord om te vragen of ik het niet op kan. Mijn man heeft ook wat overgewicht, dus die moet ook geen 1.5 portie eten.

Ik heb op vakantie eens een pizzeria meegemaakt die pizza's met een gat in het midden serveerde met in dat gat een salade. Die pizza was heerlijk en precies genoeg voor mij. En daarna geen honger ofzo, terwijl als ik een gewone pizza eet, me altijd overvoerd voel. Ja, te laat natuurlijk, niet als ik aan het eten ben. Spijt komt altijd achteraf.

En voor degene die denkt, wat doe je dan ook in een pizzeria: met name op vakantie ben je toch afhankelijk van restaurants en als vegetariër kan je in een pizzeria meestal wel terecht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het afgelopen jaar bij een aantal restaurants geweest waar de porties betaalbaar en klein waren (geen sterrenrestaurants met rare fratsen, maar gewoon beschaafde porties). De gangbare manier van bestellen was bij het voorgerecht twee en bij het hoofdgerecht drie gerechtjes. Daarbij kan ik vanaf nu gewoon kiezen voor maar 1 gerechtje, zonder dat anderen mijn bord hoeven te kapen (en ik vorken in handen wil prikken Haha).

Ik ben net met de halve porties begonnen, en dat is maar een klein deel van het traject waar ik nu in zit, dus of het werkt, geen idee. Maar het idee dat ik alsnog keuze heb qua restaurants vind ik heel fijn!
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Dus. Ik koos voor een vrij radicale aanpak, een soort shoutout naar de skere keuken uit mijn jeugd.
Hierbij eet ik (overeenkomstig de tips van mijn niet zo heel goede vrienden van het Voedingscentrum) bij het ontbijt twee volkorenboterhammen met gepast saai beleg, fruit rond tien uur, in de middag weer 2 of drie volkorenboterhammen met even zo saai beleg, om drie uur weer fruit en des avonds een verantwoorde maaltijd (mager vlees/vis/vega+gekookte aardappelen/pasta/rijst+veel gestoomde of gekookte of rauwe groenten). Daarna niets. Ik drink thee zonder suiker en water, soms zelfs met bubbels.

Het is vol te houden. Maar het is zo zonde van mijn hoogontwikkelde smaakpalet. En ik droomde van wokkels en proef met mijn ogen dicht het romige zalverige van net-niet-ontdooide slagroomsoesjes tegen je gehemelte.

Meh.
Oh ja, ik kocht ook een weegschaal die mijn percentages meet en doorgeeft aan mijn tablet.
Wat een kale ellende. Ik voel met je mee. Ik moet ook weer beginnen maar loop het uit te stellen. Een fijn ontwikkeld palet heb ik niet; Ik houd van macD, ben and jerries, Taco mundo... dat soort meuk. Oh en álles met kaas.

Maar goed, knap van je! Heb je ook iets van een cheatday of doe je daar niet aan? Wat is op dit moment jouw grootste motivator? Oh en welke weegschaal is dat? Duur?
Ik snap die saaie brood/beleg/fruit toestand niet. Vorig jaar 10 kg afgevallen (en gebleve met simpelweg kcal tellen (via een app als Fatsecret of My fitness pall) en ik eet alles behalve saai brood met beleg. Ontbijt meestal havermout, havermelk, banaan e.d. Lunch kan van alles zijn; van soep tot avocado tot roggebrood tot tosti, en als dinet eet ik alles behalve AGV (omdat ik gekookte aardappelen goor vind). Ik eet pizza, pasta (lievelings), patat, rijst, taco's etc etc etc. Ik drink wijn en eet chips, chocola en snoep. Gewoon invoeren en optellen. En als je een dagje over je aanbevolen hoeveelheid kcal zit dan balans je een dagje erna weer. Ik ben gek op eten en best wel culinair ontwikkeld al zeg ik het zelf. No way dat afvallen dat van mij afneemt :shame:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven