Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Ik ben wel fan van chocola. Het is Pasen, dus vooruit, extra dure luxe heerlijke chocola. Het voordeel daarvan is, dat het in een klein zakje zit en ik me er niet galg aan kan eten, want de rest van het gezin wil ook graag.
Serieus. Ik had vandaag een beetje een stomme middag. Ik stond te drentelen voor de kast, waar een geopend zakje Sushi Cheese Crackers ligt (google maar, ik hou er zo van). Ik stond met het zakje in mijn handen. Toen legde ik het terug.

Ik ben gek geworden. Nu eet ik rozijntjes. Met een glas water erbij.

Overigens lees ik overal dat écht dikke mensen gelijk al kilo's per week afvallen. Ik zit nu op ongeveer 1 kilo per week. Zou ik dan niet echt dik zijn :proud: ?
Alle reacties Link kopieren
1 kilo per week is al heel veel, dat zou 1000 kcal minder eten per dag moeten zijn.
Ik heb er vandaag heel wat aangegeten, zo lekker allemaal, taart en bladerdeeg hapjes met zalm, gourmetten en nog een stukje taart.
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 20:57
Serieus. Ik had vandaag een beetje een stomme middag. Ik stond te drentelen voor de kast, waar een geopend zakje Sushi Cheese Crackers ligt (google maar, ik hou er zo van). Ik stond met het zakje in mijn handen. Toen legde ik het terug.

Ik ben gek geworden. Nu eet ik rozijntjes. Met een glas water erbij.

Overigens lees ik overal dat écht dikke mensen gelijk al kilo's per week afvallen. Ik zit nu op ongeveer 1 kilo per week. Zou ik dan niet echt dik zijn :proud: ?
Nog even zo door gaan en het komt nooit meer goed :cry:
Ik had ook beetje een stomme middag, maar dan anders.
Ik vind rozijntjes echt echt echt niet lekker. Vond ik als kind al niet. Water is dan alweer beter te pruimen ;-D
Gisteren toch alweer teveel paaseitjes op. Ach, nog even en pasen is voorbij.
vrouwjagersma schreef:
01-04-2018 20:57
Serieus. Ik had vandaag een beetje een stomme middag. Ik stond te drentelen voor de kast, waar een geopend zakje Sushi Cheese Crackers ligt (google maar, ik hou er zo van). Ik stond met het zakje in mijn handen. Toen legde ik het terug.

Ik ben gek geworden. Nu eet ik rozijntjes. Met een glas water erbij.

Overigens lees ik overal dat écht dikke mensen gelijk al kilo's per week afvallen. Ik zit nu op ongeveer 1 kilo per week. Zou ik dan niet echt dik zijn :proud: ?
Als je een misantroop afleiding zoekt kun je Pandemic spelen, dan moet je de hele wereld uit roeien met een virus of bacterie. Even als tip want ik ga natuurlijk niet zeggen dat je super goed bezig bent, daar is dit het topic niet voor :P
strikjemetstippels schreef:
02-04-2018 09:35
Als je een misantroop afleiding zoekt kun je Pandemic spelen, dan moet je de hele wereld uit roeien met een virus of bacterie. Even als tip want ik ga natuurlijk niet zeggen dat je super goed bezig bent, daar is dit het topic niet voor :P
Goede tip wel. Als kind was ik totaal gefascineerd door bacteriën (lang verhaal, maar ik was toen al gek) en toen had je een reclame van Sensodyne met vergrote bacteriën op tanden en dat vond ik heerlijk. Ik ga het eens opzoeken.
Dan wel de goeie Pandemic, die waarmee je de boel uit moet roeien. De originele is juist dat je de bacterieën en virussen uitroeit. Veel te gezellig.
schattigmeisje schreef:
02-04-2018 09:55
Dan wel de goeie Pandemic, die waarmee je de boel uit moet roeien. De originele is juist dat je de bacterieën en virussen uitroeit. Veel te gezellig.
Kut Madagascar :D
vrouwjagersma schreef:
02-04-2018 09:42
Goede tip wel. Als kind was ik totaal gefascineerd door bacteriën (lang verhaal, maar ik was toen al gek) en toen had je een reclame van Sensodyne met vergrote bacteriën op tanden en dat vond ik heerlijk. Ik ga het eens opzoeken.
Ik wil dat verhaal wel horen! En ik had ook van die vreemde fascinaties hoor, gelukkig bestond er toen enkel bieb en niet internet (hoe wel ik op internet in de begindagen ook rare fascinaties had waar onder autopsies en zo).
Alle reacties Link kopieren
Toch even uit mijn meeleesmodus.
Vanmorgen 600 gram zwaarder dan gisteren, en dat valt mij mee.
Ben sinds januari alles in een app aan het zetten wat ik eet. Ben precies 12 kilo lichter (gisterenochtend dus 12.6 kg).
Bijna 13 weken verder, gemiddeld dus iets minder dan een kilo per week afgevallen. Jaaaah....ook ik ben dus niet ECHT veel te zwaar.....
Nah ja. Ben nu wel van morbide naar gewoon obese gegaan. Vind het moeilijk, maar ben ook wel erg trots op mezelf.
Na vandaag weer verder. En ook vandaag doe ik keihard mijn best om het eetgedoe niet teveel uit de hand te laten lopen.
Ben blij met dit topic.
verdwaald op het nieuwe forum
Vanmiddag gaan we naar mijn ouders. Dat wordt weer een beetje spannender, maar het komt vast goed. Ik heb al braaf ontbeten met yoghurt met diepvriesfruit, en ik heb fruit op, een boterham met zelfgemaakte eiersalade (dan kan je lekker zelf bepalen wat erin gaat), één gevuld ei en vier paaseitjes. Nou nog opletten dat ik vervolgens niet teveel van de gevulde eieren ga snoepen (aaaargh, is weer een gevalletje man maakt te lekkere dingen!) en zo. Gelukkig gaat zusje waarschijnlijk Pandemic meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Jk heb het weer even gelaten. Het is altijd alles of niks bij mij. Met pasen in het vooruitzicht was het even alles. Morgen begin ik opnieuw. Ik geef vandaag alles weg wat nog over is zodat ik niet in de verleiding kom.
Hier geen familiebezoek, paasfeesterijen, (extra en meer) lekker eten, gezelligheid enz.
Bof ik even.
Scheelt weer een paar calorietjes.
Maar dat sporten he, hoe begin ik daar aan, of belangrijker nog, hoe houd ik dit vol?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar, vrouw Jagersma. Het valt niet mee om chips te laten staan.
Van chips vermoed ik dat ze er, net als in sigaretten, een zwaar verslavend stofje in hebben gedaan. Paprika, Bolognese, de zure Salt&Vinegar-achtige variëteiten of gewoon naturel, Wokkels, huismerk-krulchips, mamma-mia's en pom-tips en wat er verder nog allemaal is - zolang ze niet naar ham of bacon smaken lust ik het allemaal.

Een kilo per week kwijtraken is mijn ogen best veel, dan heb je in twee of drie maanden toch een hele kledingmaat minder. Dat vind ik echt een heel mooi resultaat. Hier gaat het een stuk langzamer, tussen de een en de anderhalve kilo per maand. Maar ach, ik ben ook niet van de ene op de andere dag dik geworden.
Alle reacties Link kopieren
Daarnet las ik in een Engelse krant een stukje over "Diet Rage" dus blijkbaar wordt je van diëten vanzelf een misantroop :-|
Mag ik mee schrijven? Inmiddels 28 kg en daarna gaan klooien geen motivatie geen zin meer hebben. Traject in gegaan van maag verkleining maar BMI is te laag en kamp zo nu en dan met eetbuien. Uit eindelijk kreeg ik bijna groen licht maar durfde ik niet meer.
Daarna ben ik gaan klungelen met eten ik val niet af en kom niet aan.
Inmiddeks weet ik dat ik lip oedeem heb en dus mag ik al blij zijn al ik er nog nog 10 kg af krijg. Dit gegeven motiveert totaal niet. Ik wil niet overal nee op zeggen ik wil gewoon alles kunnen eten wat ik wil.
Ben dieet moe en ga heel hard gillen als weer iemand roept dat die met dat of dat dieet zoveel is afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
@sita, een kilo per week is ook veel, vind ik. Maar in de eerste twee weken was ik al 5 kg lichter. Vooral vochtverlies ga ik van uit. Dus nu gaat het een stuk langzamer. En ik denk ook: elke maand een kilo, is 12 per jaar. Ook leuk.

Momenteel voel ik me 5 kg zwaarder. Uitgebreid ontbeten, daarom geen lunch, maar ter compensatie daarvan net een hele hoop koekjes gegeten. :whistle:

@single: wow, 28 kg. En zoveel moeite doen om niet aan te komen is ook zwaar irritant!! :furious:
verdwaald op het nieuwe forum
Ik heb strakkere kleding aangetrokken en het regende complimentjes van familie die me enorm vonden afgevallen.
Daarom heb ik heel veel gegeten deze pasen.
Morgen maar weer normaal doen, ik heb groot respect voor de rozijntjes en de magere yoghurt in deze dagen.
Het-groepje schreef:
02-04-2018 16:12
Ik heb strakkere kleding aangetrokken en het regende complimentjes van familie die me enorm vonden afgevallen.
Daarom heb ik heel veel gegeten deze pasen.
Morgen maar weer normaal doen, ik heb groot respect voor de rozijntjes en de magere yoghurt in deze dagen.

Dat zeg ik elk weekend :facepalm:
'Morgen begin ik'.

Dus nu chipito's en gin tonic.
Alle reacties Link kopieren
Dat is een hele prestatie, Single1985, 28 kilo afvallen. Genoeg mensen die dat niet lukt. Zo'n maagverkleining is niet niks, geen wonder dat je daar tegenaan zat te hikken. Is er aan het lipoedeem nog iets te doen, heeft de dokter de schildklierfunctie ook nagekeken?

Zelf ben ik niet op dieet, maar ik probeer wel stap voor stap mijn slechte gewoonten definitief te veranderen. Want tijdelijk diëten heeft helemaal geen zin, je hebt groot gelijk dat je daar niets over wilt horen.
Alle reacties Link kopieren
@floflo. Ja, ik probeer er maar relaxt mee om te gaan. Al zal het drie jaar duren om drie kledingmaten af te vallen, dat maakt me niet uit. Ik ben nu al zo lang dik......

Dat het in het begin snel gaat en daarna een stuk langzamer, dat is is heel gewoon dacht ik. Tenminste, dat hoor en lees ik best vaak - dat het na een snelle start weer wat afvlakt.
Ik ben helemaal binnenste buiten gekeerd voor ik de diagnose lip oedeem kreeg.

In de periode dat ik afviel was dat ergens tussen de 1 ons en max 1 kg per week ondanks flink over gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je, dat er (op een operatie na) eigenlijk niets meer aan te doen is. Het lijkt me een heel lastige kwaal, want door de zwaardere benen wordt een rondje joggen of hardlopen er ook niet makkelijker op.
strikjemetstippels schreef:
02-04-2018 10:04
Ik wil dat verhaal wel horen! En ik had ook van die vreemde fascinaties hoor, gelukkig bestond er toen enkel bieb en niet internet (hoe wel ik op internet in de begindagen ook rare fascinaties had waar onder autopsies en zo).
Oké, het is geen leuk verhaal, maar dit is ook geen topic voor leuke mensen.
Mijn ene ouder is overleden door een bacterie. Mijn andere ouder vond dat moeilijk uit te leggen aan een peuter en heeft me dus verteld dat bacteriën kleine beestjes waren, die je ziek konden maken. Omdat mijn dode ouder bij leven en welzijn groot en sterk was, vond ik het echt heel raar dat zo'n klein beestje dat allemaal kon. Daarom begon ik te vermoeden dat ze een soort van superkrachten hadden. Ik moest dus zoveel mogelijk weten van bacteriën, zodat ik zo kon verslaan. Ik was een lief kind, maar wel gek.

Goed. Ik kwam vandaag iets later thuis door een leuke gezinsactiviteit. Normaal haalden we dan friet of Chinees, maar nu niet. Ik maakte zelf soep van een gefruite ui, een gefruite bosui, een groene paprika, champignons, blokjes aardappel, kidneybonen en een hele zooi gepasseerde tomaten. Dat was voedzaam en gezonder dan friet.

Ik ga nu jullie posts lezen, uiteraard, Ik ben maar light misantropisch vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven