Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Zo, dat wordt echt een nieuwe start South! En misschien dat je dan automatisch gezonder gaat eten, na het sporten?

Al ben ik daar nu niet bepaald het voorbeeld van de afgelopen twee weken. Sporten is top: vijf van de zeven dagen + mijn Fitbit is trots op mij. Maar ik eet alles wat los en vast zit waardoor ik me nog steeds opgeblazen en vet voel. En ik wil het zelfs niet, maar druk in mijn hoofd en dan eet ik... Mijn sportprogramma werkt in blokken van 4 weken, dus ik heb mezelf voorgenomen dat ik me pas aan het einde van blok 1 (over twee weken) terug weeg. Dus ik heb nog 2 weken om de schade terug recht te trekken.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed, South, ga ervoor! En even twee weken respijt met betrekking tot wegen is een goed idee, Aspirientje. Zo herkenbaar, druk hebben en eten.

Hier ging het gezond eten een week goed, maar gisteren na een veel te lange werkdag in de snackbar beland. Had zo vreselijk veel zin in raspatat. Had afgelopen dagen kh-arm gegeten, maar hield heel veel vocht vast. Gisteren mijn gezicht vol geduwd met koolhydraten en vanochtend spontaan 2 kg (aan vocht, denk ik?) lichter. Raar lijf. Probeer mij nu op mijn werk te concentreren, maar leef van eetmoment naar eetmoment. Straks maar eens een paprika en een komkommer verorberen. Het is mij wel gelukt om verschillende traktaties af te slaan deze week. Daar houd ik mij maar aan vast.

Volgende week werk ik grotendeels thuis. Voornemen is nu om een aantal dagen 's ochtends vroeg al te gaan sporten, al denk ik dat ik daar anders over denk als de wekker gaat. :$
Goed voornemen Matisse! Ik probeer ook vroeger op te staan om te sporten. Ongeveer 40% van de tijd lukt dat ook daadwerkelijk. :p En het gekke is dat het alleen maar voordelen heeft: ik heb al heel wat gedaan voor ik naar het werk moet vertrekken, ben een stuk beter wakker, voel mezelf alsof ik enorm kei goed bezig ben én ik ben er al vanaf en kijk niet de hele dag nog op tegen het ren en vliegwerk 's avonds waartussen ik ook nog moet sporten. Echt alleen maar pluspunten. Alleen dat opstaan he...
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat opstaan inderdaad. Haha! Ik ga het toch maar proberen.
Haai dames,

Ben ik weer.
Net als Sout, schaam me dood, 5 kg zwaarder ofzo.
Pissed off omdat het niet lukt en ik gewoon vreet.
Maandag ga ik me maar eens wegen, of woensdag en dan aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
Ik had Tresor gekocht voor ontbijt (niet zo gezond, maar af en toe wel heel lekker) en vannacht schrok ik ineens wakker: er zit chocola in, dat mag helemaal niet! Gelukkig had ik het nog niet gegeten, het stond voor vanmorgen op de planning. Nu moet ik het maar bewaren tot na de challenge, maar ik had er zo niet bij stilgestaan!

Gisterochtend eindelijk weer onder de 80! Vandaag zelfs al 79. Vanavond barbecuen, en net bij Burger King geweest. :$ Hopelijk niet al teveel schade, want ik was juist zo blij dat het weer goed ging. Hopelijk lukt het me om het bij één dag te houden. Wat ik betwijfel, want ik ben onderweg naar mijn ouders en blijf tot morgen, en daar lukt gezond eten nooit zo goed.
Alle reacties Link kopieren
En ik kom ook maar eens inchecken. De afgelopen weken liepen niet bepaald gesmeerd, zoals ik wel had verwacht. Eten blijft toch echt een verslaving hier zo, met ups en downs. Vorig weekend zat ik in Disney en vanwege de woekerprijzen daar hadden we ook een aantal dingen van thuis meegenomen. Apart om te zien dat alle gezonde dingen over waren en de ongezonde dingen hoppa in die mond terecht kwamen. In Disney zelf lukte het gezonde eten ook niet goed, het gezondst was een pizza met groenten. Die was wel lekker! :yum:

Nu ben ik net thuis van een paar dagen Amsterdam en ook dat zet geen zoden aan de dijk. De prijzen rijzen daar de pan uit (ik ben een Limburger :p) en ik kan het niet over mijn portomonnee verkrijgen om €3,50 uit te geven aan water. Voor dat geld wil ik prik :p
Door de week ging het ook al niet top, omdat ik ontzettend moe was en dan denk ik dat ik moet eten om wakker te blijven. Ik kan qua lijnen beter thuis saai zitten heb ik gemerkt :p
De weegschaal gaf 0,5 kilo d’r bij. Dus ik herpak me nu maar weer eens. We zullen zien hoe ‘t gaat. Dat hele afval gezeik is niet m’n kracht maar we gaan stug door!

Matisse, zo slecht is het nog niet om af en toe uit de bocht te springen; als je altijd alleen maar gezond en laagtij calorieën eet went je lijf daar ook weer aan en past je metabolisme zich daar op aan. Af en toe uitspatten zorgt er dan weer voor dat het positief op je metabolisme werkt.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader gaf me een koekje met chocola terwijl ik nadrukkelijk had gevraagd om zonder. Ik heb het teruggelegd en een ander koekje gepakt. Het is nog steeds een koekje, maar ik wilde echt niet nu al een misstap begaan tijdens mijn challenge. Ik vond het heel moeilijk om te doen trouwens, maar wel trots dat ik het heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
GewoonDaantje, een halve kilo is te overzien! Ik hoop dat het je lukt om het weer op te pakken nu!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit te twijfelen of ik vanavond wat ijs met chocoladesaus zal nemen na de barbecue.
De challenge loopt eigenlijk tot 24.00 uur, maar ik ben op 1 juli begonnen en heb het tot nu toe volgehouden.
Dus heel misschien dat ik mezelf die laatste paar uur schenk, heb het tenslotte toch nagenoeg 30 hele dagen volgehouden dan. Op eventueel de laatste paar uur na dan wellicht.

Vanaf morgen ga ik voor weekchallenges denk ik. Ik vind een maand écht te lang. :hyper:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Qua eten een matig weekend en maandag gehad. Van alles net téveel
Niet zoveel als vroeger voor ik begon te lijnen maar ook niet de hoeveelheid die ik volgens mijn dieet mag hebben. Dus nu maar weer even wat strenger want volgende week naar de diëtist en dan wil ik toch wel weer wat afgevallen zijn.
Heb er wel van genoten overigens, vooral gisteren want toen was ik heerlijk een dagje uit. Gelukkig wel veel gelopen, dat compenseert weer wat.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Ik kom ook weer eens zwaaien. Zat net het "ik ben te dik" topic te lezen en ik vind het zo verdrietig voor TO, dat ze zich zo voelt. Ik herken het wel van toen ik ook nog te dik was.
Hier gaat het mwah. Ik ga over precies 4 weken op vakantie en eigenlijk zou ik wel 4/ 5 kilo lichter willen zijn (heb me al een poos niet gewogen maar dat schat ik zo). Maar ja, dan moet ik dus wel minder snoep naar binnen schuiven hè?
Heb ook al een week niet gesport, terwijl ik normaal gesproken dagelijks ga. Maar de sportschool is zo belachelijk warm (airco stuk en geen ramen die open kunnen), ik ga liever een stuk wandelen 's avonds en dan krijg ik ook nog een beetje zon op mijn velletje. Oh wat geniet ik van dit weer! Dus op zich beweeg ik wel, maar het zou beter kunnen.
Edit: net opgegeven voor de spinningklas vanavond.
Alle reacties Link kopieren
GewoonDaantje schreef:
30-06-2018 15:52
Dat hele afval gezeik is niet m’n kracht maar we gaan stug door!
Dat is ook de gemene deler, de queeste, het probleem dat ons allen in dit topic bindt!
GewoonDaantje schreef:
30-06-2018 15:52
Matisse, zo slecht is het nog niet om af en toe uit de bocht te springen; als je altijd alleen maar gezond en laagtij calorieën eet went je lijf daar ook weer aan en past je metabolisme zich daar op aan. Af en toe uitspatten zorgt er dan weer voor dat het positief op je metabolisme werkt.
Klopt hoor, af en toe een opdonder is wel goed, als je het gezond eten daarna weer oppakt.

Hier ging het afgelopen dagen wel goed en heeft het snacken zich beperkt tot soepstengels met humus en een zakje ovengebakken Tuc koekjes.

Lientje, fijn dat je er wel van genoten hebt. Nu weer oppakken, op naar de diëtist.
Begrijpelijk hoor Ainne, dat je niet naar de sportschool wil als het zo warm is. Knap dat je toch gaat spinnen.
Alle reacties Link kopieren
Succes bij de diëtist volgende week Lientje!
Drackie schreef:
30-06-2018 16:34
Ik hoop dat het je lukt om het weer op te pakken nu!
Het is een beetje half/ half gelukt. Over het algemeen netjes gegeten maar heb ook wel een ijsje hier en twee keer een zakje chips (zo’n kleine) daar gehad. Morgen weer wegen. Ben eens benieuwd. Als er iets af is vind ik het prima, al zal het geen kilo zijn. Maakt ook niet uit, als het warm is wil ik ook gewoon een ijsje kunnen eten. Het moet ook wel een beetje leuk blijven.
Het lopen gaat iets minder, maar dat komt door de hond. Ik ga in de ochtend en in de avond een lange ronde met d’r, maar ze begint er een beetje moe van te worden om dag in dag uit het veld in te gaan. Ze weet een aantal routes uit haar hoofd en soms loopt ze vooruit en gaat ze alvast door naar de kortere route. Soms krijg ik d’r nog overgehaald om een lange route te doen maar er zijn ook dagen dat ze d’r poot letterlijk stijf houdt :-D.
Ben benieuwd wat ik er van ga bakken morgen!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag weegdag (bij de Weight Watchers cursus) en ik kijk er niet echt naar uit. Ik ben twee keer niet geweest en als er wat af is, zal het niet meer zijn dan een paar ons (die ik eerst was aangekomen, dus nog steeds niet terug op hoeveel ik was). Ik hoop komende week eens een echt goede week te hebben. Ik heb wel zondag een barbecue, maar ik hoop dat het me lukt om dat als enige cheat te hebben deze week.

Sporten gaat wel goed. Gisteren weer geweest en nu ontzettend spierpijn. Dat vind ik zo irritant aan sporten. Voelde me al niet zo lekker omdat ik een flink verbrande rug heb door de zon, en nu die spierpijn er nog bij. Ik zou bijna in staat zijn om te stoppen met sporten omdat ik die spierpijn zo haat. :nut:

Goed, genoeg geklaagd, ik ga ervoor dat deze week eindelijk echt goed is, zodat ik volgende week niet kan wachten om de weegschaal op te mogen!
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, chocolade challenge gaat ook goed. Nog ruim een week te gaan. :)
Succes Drackie, sowieso is het geen weer om te wegen. Je houdt sowieso ook vocht vast.
Lastig he die spierpijn. Bij mij is het niet meer echt spierpijn, ik ben het sporten gewend, maar mijn spieren voelen 'moe'. Ik weet niet hoe ik het moet omschrijven. Maarjah, we doen maar verder he. Een mens moet wat om al dat gevreet een beetje te compenseren.

Ik heb de Weight Watchers-app toch maar weer gedownload. Al een weekmenu gepland voor volgende week en toch alles maar terug ingeven dan vanaf maandag. Het loslaten heeft bij mij duidelijk het effect dat het de spuigaten terug gaat uitlopen en ik alles eet wat los en vast zit. Nu ingrijpen nu het nog maar om een paar hardnekkige kilo's gaat voor het weer te erg wordt.
Alle reacties Link kopieren
Nah ik heb mijzelf ook maar weer eens gewogen en inderdaad, 5 kilo te zwaar voor mijn doen. Baal er wel van maar het is volkomen duidelijk hoe dat is gebeurd, dus eigen schuld dikke buik.
Die vijf kilo ga ik er voor de vakantie niet meer afkrijgen, maar ik ga in ieder geval een poging wagen om de snack-patronen te doorbreken. En ben deze week sinds mijn spinningsessie weer elke avond in de sportschool te vinden dus dat helpt ook (al is het maar dat ik dan niet thuis op de bank aan snoep zit te denken).

Ik vind spierpijn juist heerlijk trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama dat afvallen.
Alle mooie internerschema 's ten spijt ( bij zoveel calorieën minder val je zoveel af per maand), ben ik in 6 weken 1,1 kilo lichter.
De kilo per maand ga ik dus niet halen.
De diëtist was héél realistisch, het gaat een strijd worden.

En de internetschema's zijn leuk maar lang niet altijd haalbaar.
Afvallen is van véél meer factoren afhankelijk dan alleen maar minder calorieën eten.
Leeftijd, genen, medicijngebruik, stofwisseling, allemaal van invloed op hoe snel je afvalt.
Of in mijn geval: hoe langzaam
Was wel weer2 cm buikomvang kwijt, dat was wel positief .
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Oh, hier kan ik mijn vraag misschien wel kwijt, ipv een heel nieuw topic te openen. (zijn al veel te veel discussies over eten en gewicht op het forum)

Ik ben over de laatste paar maanden een kilo of 5 kwijt geraakt, en zit nu bijna helemaal onder de 70kg. ('s avonds geeft de weegschaal nog iets hoger aan) Ik vind dat heel wat en zou denken dat ik nu een gezond gewicht had. Wat voor BMI ik zou moeten hebben wist ik eigenlijk nooit, maar heb ik nu eens opgezocht. Blijkt dat ik alsnog 2 kg te hoog zit! De grens ligt op 68 kg voor mijn lengte. De ondergrens is 51 kg, dus nu krijg ik het idee dat ik pas netjes op een gezond gewicht zou zitten als ik ergens daar tussenin, dus op 60 kg zou zitten.

Hoeveel waarde hechten jullie aan BMI cijfers? Want ik voel me nu niet te zwaar en zie er ook niet zo uit, maar door zo'n voedingscentrum site voelt het nu alsof ik er nog lang niet ben, en ook een marge zou moeten hebben, ipv net op de grens.
Maar 60 kg... dan ben ik volgens mij gewoon mager! Ik heb dat niet meer gewogen sinds voor de puberteit en dat is 30 jaar geleden!
Eerlijk gezegd heb ik, mijn zwangerschappen uiteraard niet meegerekend, altijd een gezond BMI gehad. Maar wellicht komt dat ook omdat ik 180cm ben en dus best een behoorlijk gewicht mag hebben.
Wat ik overigens een interessanter gegeven vind is het vetpercentage. Ik kan me eem tijd herinneren dat die 23% was bij mij. (En nog ontevreden zijn hè?!) Nu zit ik op 30%. Ik ben niet eens echt zwaarder dan ik destijds was, maar zit dus wel vele malen slapper in mijn vel.
Ik denk dat wij dan ongeveer rond hetzelfde gewicht en lengte zitten Nuca. Ik heb hetzelfde gevoel. Ik zit nu op dik 68, dat is voor mij terug de alarmbel, want ik komt van 75 en daar wil ik nooit meer naar terug. Dan voel ik me gewoon slecht. Dus nu terug opletten - al lukt dat niet echt de laatste tijd. Maar ik kan me inderdaad mezelf niet voorstellen met 51kg. Zelfs niet met 60. Als ik ooit terug 60kg weeg, dan geef ik een feestje want dat is geleden sinds ik 15 was ofzo. En dat is ook een gewicht dat gewoon niet realistisch is voor mij. Ik wil graag terug naar de 64-65. Wetende dat als ik dan de teugels laat vieren, ik eindig tussen de 66 en 67 met 67 als bovengrens, en dat is een gewicht dat ik wél kan houden. Wat wil zeggen: sporten, op mijn eten letten, maar ook af en toe een glas wijn en een ijsje. Dus los van BMI let ik vooral op wanneer ik me goed in mijn vel voel, tevreden ben met mijn lichaam en toch kan genieten, zonder met militaire discipline te moeten eten en sporten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ernaar gekeken en voor een gezond BMI zou ik ook zo licht moeten zijn als ik op mijn 15e was. Niet haalbaar volgens mij. Ik zit nu nog boven de 30 qua BMI maar zal al blij zijn als ik rond de 25 kan komen. Gezondheidtechnisch heb ik dan behoorlijk veel gewonnen. Een BMI van 22 a 23 is volgens mij lastig te behalen door mij. Overgang, medicijngebruik, chronisch ziek en 3 zwangerschappen hebben mijn lichaam helaas zo gemaakt .

Dus ik houd me er nog niet echt mee bezig, het gaat in dit tempo zeker nog 2 jaar duren eer ik een BMI van 25 heb. En ik denk dat als me dat lukt, ik al zeer tevreden mag zijn. In mijn omstandigheden dan dus.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Vraag me idd af of je aan die BMI heel veel waarde moet hechten. Gespierde mensen, zwangere mensen, kleine mensen en grote mensen moeten ‘m sowieso met een korreltje zout nemen.
Daarbij is de formule pas geleden gewijzigd, waardoor je nu inderdaad een langer gewicht moet hebben voor dezelfde BMI.

Bij mij zou mijn BMI goed zijn met een gewicht tussen de 45 en 57 kilo. Lijkt me niet bepaald gezond om maar 45 te wegen, zelfs als je klein bent.

Afvallen zelf gaat hier trouwens voldoende. Ben bijna een half jaar bezig en 6 kilo lichter. Weeg nu 52. Wil graag door gaan tot 50 en dan vind ik het prima. Merk dat ik met 52 dunner hoopte te zijn dan ik ben, maar ach. Daarna komt de uitdaging om te stabiliseren. Met mijn Bourgondische levensstijl toch best een uitdaging.
Iemand trouwens een tip/ idee voor strakkere benen/ strakker vel? Want mijn gewicht is nu niet eens meer zo slecht, die bovenbenen klossen er op los.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Met een te hoog BMI (27-28) had ik nog steeds een heel gangbare kledingmaat (38-40), dus ik heb nooit echt begrepen hoe dat dan zit. Wellicht heb ik als enige persoon op deze aarde zware botten.

Hier gaat het ruk. Druk op mijn werk, druk in mijn hoofd, koekjeshonger. Ik kom niet aan, dat is het enige positieve. Ik haat die kloterige sportschool. Ik wil helemaal geen boterham met kalkoenfilet.
Maar goed, elke dag kan ik weer opnieuw beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven