het misantrope afvaltopic

woensdag 21 maart 2018 om 11:45
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.
Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.
En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.

woensdag 22 augustus 2018 om 17:42
Oh en hier ist vandaag niet wat. Moe en de (voedsel) weegschaal begaf het.
Dus ik begaf het ook.
Maat de schade qua koolhydraten valt mee, handje chips, handje patat en 4 koekjes. Normaal is het dan zak chips, bord patat en pak koekjes.
Nu neem ik alleen 2 Picanto als avondeten, geen zin om te koken.
Dus ik begaf het ook.
Maat de schade qua koolhydraten valt mee, handje chips, handje patat en 4 koekjes. Normaal is het dan zak chips, bord patat en pak koekjes.
Nu neem ik alleen 2 Picanto als avondeten, geen zin om te koken.
woensdag 22 augustus 2018 om 18:39
Mijn weegschaal stond ook stil, niks afgevallen ten opzichte van vorige week. Maar wel 2,5 kilo kwijt sinds mijn sapkuur, nu 3 weken geleden, dus geen slecht score. Verder blij dat ik niet de hele tijd snaaizin heb, heb het wel lekker onder controle. Invullen fitatu app helpt ook goed, kijk nu beter naar portiegrootte.
Succes weer allemaal!
Succes weer allemaal!
woensdag 22 augustus 2018 om 19:55
Drackie schreef: ↑22-08-2018 12:31Ik heb een supergoeie week gehad, maar de weegschaal denkt er anders over en ik ben zo boos en verdrietig. Ik kan daar echt zo niet tegen. En verder is het ook een kutdag. Toen ik vanmorgen de weegschaal zag, had ik gewoon mijn bed weer in moeten gaan. Onder de 80 eind van de week haal ik bij lange na niet.
Kut is dat!
Sommige vrouwen hebben een hekel aan deze vraag, maar: moet je ongesteld worden? Dan houd ik altijd vocht vast, namelijk.
Later is nu
woensdag 22 augustus 2018 om 20:31
Nee, ik ben aan de prikpil dus godzijdank nooit ongesteld. Ik weet niet wat het is. Misschien toch vocht, door de warmte ofzo, of gewoon minder gedronken. Ik hoop zo dat de weegschaal morgen weer oké is. Vandaag was een algehele kutdag, dus ik ben blij dat 'ie bijna voorbij is. Man is zelfs eerder vertrokken van werk omdat ik me zo kut voelde (zo lief). Echt zo'n dag dat je wilde dat je in bed gebleven was.
donderdag 23 augustus 2018 om 07:48
Hoi Drackie. Ik herken het hoor. En als je even slecht eet, schiet wél die weegschaal omhoog.Drackie schreef: ↑22-08-2018 20:31Nee, ik ben aan de prikpil dus godzijdank nooit ongesteld. Ik weet niet wat het is. Misschien toch vocht, door de warmte ofzo, of gewoon minder gedronken. Ik hoop zo dat de weegschaal morgen weer oké is. Vandaag was een algehele kutdag, dus ik ben blij dat 'ie bijna voorbij is. Man is zelfs eerder vertrokken van werk omdat ik me zo kut voelde (zo lief). Echt zo'n dag dat je wilde dat je in bed gebleven was.
Heel soms heb ik, na goed eten en ik val niets af, dat ik op een later moment wanneer ik het niet verwacht ineens een stuk lichter ben.
donderdag 23 augustus 2018 om 07:59
Weegschaal van het dak afgooien, is ie snel laag

Ergens zit ik in een goede mindset nu. Goed eten is mijn streven en ik val er mooi van af. Afvallen is wel mijn doel, maar in mijn hoofd werkt het nu goed. Ik ben er wel terughoudend in, voor het eerst dat ik dieet zonder drastische maatregelen (koolhydraatarm, Sonja, yoghurtdieet, lifestyle begeleiding...). Ik eet regelmatiger, vul alles in in de eetmeter. Eet meer als ik te weinig eet (vroeger gaf me dat juist zon kick, tot ik weer vreetbuien kreeg) en eet minder in de weekenden.
Ik doe dit pas sinds het begin van dit jaar, maar heb het nog nooit zo gemakkelijk gehad. Momenteel val ik een kilo per maand af. Weinig, maar ik zo lang ik afval is het goed.
Ik hoop dat ik dit volhoud, ook als ik ooit mijn streef bereik, ik weet dat het zo kan omslaan, ook na 5 jaar goed gewicht, maar ik ben voorzichtig positief.
Ik wil niet ‘kijk hoe goed ik bezig ben’ doen, vind het namelijk erg vervelend als mensen zeggen: flo, moet je dit doen, echt wel dat je afvalt! Maar misschien heb je (of iemand anders) er wat aan. Geen kilo’s tellen, maar de goede eetdingen/ gedragingen. Die kun je wel in de hand houden nl, en de weegschaal niet (al kan ik echt niet zonder dat ding en wilde ik dat ik álles zou kunnen eten waar ik op dat moment zin in heb én op het juiste moment vol zou zitten enzo...)
donderdag 23 augustus 2018 om 12:03
Wat supergoed Flofloflo! Daar heb ik zeker wat aan.
Ik ben een aansteller.
Vandaag -0,9 kg. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om langer stil te staan terwijl je je best doet, en dat is maar goed ook, want het zou mijn humeur geen goed doen.
Ik ben wel blij dat ik het gisteren volgehouden heb. Ik had zo’n ongelofelijke kutdag en dan is mijn eerste neiging toch vaak om te gaan eten. Zeker als de weegschaal me net teleur heeft gesteld. Maar het doorzetten wordt beloond!
Ik ben een aansteller.

donderdag 23 augustus 2018 om 12:07
Hier gaat het gelukkig ook goed.
Eet best saai momenteel, ontbijt, lunch, avondeten met een klein tussendoortje in de ochtend en in de middag. Alles tot aan de gram invoeren in MFP. Oh en geen alcohol en sowieso niets na het avondeten. Geen zak aan natuurlijk, maar ik moest echt weer even heel zwart-wit aan de slag om een routine te bouwen. En ben inmiddels 2,5 kilo kwijt sinds vorige week dinsdag - vakantiekilo's zijn weg iig.
Dit weekend ga ik een paar dagen naar NL en eind volgende week gaan de kinderen weer naar school/hun clubjes, dus ik weet nu al dat het dan lastiger gaat worden qua plannen/loggen, maar goed de basis is nu gelegd in ieder geval.
Ik moet vandaag ook ongesteld worden maar tot nu toe nog niets en ook geen eetdrang of zo, raar hè. Nee ben niet zwanger
Zal het wel tijdens mijn NL-tripje komen, shit!
Drackie volhouden hoor, echt, je gaat het doen, misschien niet vandaag, maar dan morgen, of volgende week.
Eet best saai momenteel, ontbijt, lunch, avondeten met een klein tussendoortje in de ochtend en in de middag. Alles tot aan de gram invoeren in MFP. Oh en geen alcohol en sowieso niets na het avondeten. Geen zak aan natuurlijk, maar ik moest echt weer even heel zwart-wit aan de slag om een routine te bouwen. En ben inmiddels 2,5 kilo kwijt sinds vorige week dinsdag - vakantiekilo's zijn weg iig.
Dit weekend ga ik een paar dagen naar NL en eind volgende week gaan de kinderen weer naar school/hun clubjes, dus ik weet nu al dat het dan lastiger gaat worden qua plannen/loggen, maar goed de basis is nu gelegd in ieder geval.
Ik moet vandaag ook ongesteld worden maar tot nu toe nog niets en ook geen eetdrang of zo, raar hè. Nee ben niet zwanger

Drackie volhouden hoor, echt, je gaat het doen, misschien niet vandaag, maar dan morgen, of volgende week.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:11
Ik snap je, ben het volledig met je eens. Helaas is goed eten mijn probleem niet. Dat doe ik al 16 jaar. Ik kwam er ook nog eens mee aan. Teveel eten (of te weinig bewegen) is dus wel mijn probleem.Flofloflo schreef: ↑23-08-2018 07:59Weegschaal van het dak afgooien, is ie snel laag![]()
Ergens zit ik in een goede mindset nu. Goed eten is mijn streven en ik val er mooi van af. Afvallen is wel mijn doel, maar in mijn hoofd werkt het nu goed. Ik ben er wel terughoudend in, voor het eerst dat ik dieet zonder drastische maatregelen (koolhydraatarm, Sonja, yoghurtdieet, lifestyle begeleiding...). Ik eet regelmatiger, vul alles in in de eetmeter. Eet meer als ik te weinig eet (vroeger gaf me dat juist zon kick, tot ik weer vreetbuien kreeg) en eet minder in de weekenden.
Ik doe dit pas sinds het begin van dit jaar, maar heb het nog nooit zo gemakkelijk gehad. Momenteel val ik een kilo per maand af. Weinig, maar ik zo lang ik afval is het goed.
Ik hoop dat ik dit volhoud, ook als ik ooit mijn streef bereik, ik weet dat het zo kan omslaan, ook na 5 jaar goed gewicht, maar ik ben voorzichtig positief.
Ik wil niet ‘kijk hoe goed ik bezig ben’ doen, vind het namelijk erg vervelend als mensen zeggen: flo, moet je dit doen, echt wel dat je afvalt! Maar misschien heb je (of iemand anders) er wat aan. Geen kilo’s tellen, maar de goede eetdingen/ gedragingen. Die kun je wel in de hand houden nl, en de weegschaal niet (al kan ik echt niet zonder dat ding en wilde ik dat ik álles zou kunnen eten waar ik op dat moment zin in heb én op het juiste moment vol zou zitten enzo...)
Later is nu
donderdag 23 augustus 2018 om 13:36
Goeie Drackie!
En goed bezig, Ainne! Als je eerst maar weer een ritme te pakken hebt.
Ik ken het ook hoor, dreamer. En met goed eten bedoel ik wel minder kcal dan nodig, dus om af te vallen (hopelijk blijft het nog even zo en hoef ik nog niet lager te gaan zitten, al heb ik nog wel ruimte daarvoor), maar voor mij is het goed als ik geen snaaibuien heb, meer eet als ik te weinig kcal eet en als het mis gaat ik het weer kan herpakken. Ik wil me niet meer bezig houden met koolhydraten, eetlijstjes enz. Dus wel diëten, maar eten wat ik wil, het wel wegen, meten en invoeren.
Als ik goed eet (adviezen Voedingscentrum ofzo), kom ik ook aan. Heeft niets met gezonde dingen te maken, want ik eet al erg lang gezond. Ik sta mezelf nu juist veel meer toe, zolang het nog maar in die eetmeter past.
Het blijft altijd een zoektocht naar wat bij je past. Eigenlijk wilde ik dat ik nooit begonnen was met diëten, dan was ik vast stevig geweest, maar niet zo zwaar als nu.
Garage belde net, autoreparatie gaat 600 kosten en vorige maand ook al 800
steeds wat anders... ik ga niet troost-eten. Al heb ik het wel verdiend nu (want heb ook al last van hormonen!!!) zuchterderzucht....
En goed bezig, Ainne! Als je eerst maar weer een ritme te pakken hebt.
Ik ken het ook hoor, dreamer. En met goed eten bedoel ik wel minder kcal dan nodig, dus om af te vallen (hopelijk blijft het nog even zo en hoef ik nog niet lager te gaan zitten, al heb ik nog wel ruimte daarvoor), maar voor mij is het goed als ik geen snaaibuien heb, meer eet als ik te weinig kcal eet en als het mis gaat ik het weer kan herpakken. Ik wil me niet meer bezig houden met koolhydraten, eetlijstjes enz. Dus wel diëten, maar eten wat ik wil, het wel wegen, meten en invoeren.
Als ik goed eet (adviezen Voedingscentrum ofzo), kom ik ook aan. Heeft niets met gezonde dingen te maken, want ik eet al erg lang gezond. Ik sta mezelf nu juist veel meer toe, zolang het nog maar in die eetmeter past.
Het blijft altijd een zoektocht naar wat bij je past. Eigenlijk wilde ik dat ik nooit begonnen was met diëten, dan was ik vast stevig geweest, maar niet zo zwaar als nu.
Garage belde net, autoreparatie gaat 600 kosten en vorige maand ook al 800

donderdag 23 augustus 2018 om 14:47
donderdag 23 augustus 2018 om 19:59
Goed bezig allemaal!
Balen van je autokosten Floflo.
Dreamer, dat klinkt echt vies, die thee.
Als ik niet goed in mijn vel zit, wil ik koek, chocolade, snoep en ijs.
Ik zit voor vandaag op 1260 calorieën tot nu toe.
En een nog nooit eerder behaalde 56 gram koolhydraten. Ik wist niet dat het kon.
Dat ik dat kon. Beide niet eigenlijk.
Balen van je autokosten Floflo.
Dreamer, dat klinkt echt vies, die thee.
Als ik niet goed in mijn vel zit, wil ik koek, chocolade, snoep en ijs.
Ik zit voor vandaag op 1260 calorieën tot nu toe.
En een nog nooit eerder behaalde 56 gram koolhydraten. Ik wist niet dat het kon.
Dat ik dat kon. Beide niet eigenlijk.

Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
donderdag 23 augustus 2018 om 21:33
Flofloflo, beter langzaam en blijvend afvallen dan gejojo. Voor Flofloflo geen Jojo
Klote van je autokosten zeg, echt veel geld...
Babietjesthee dat klinkt heel eng :p Ik verwen mezelf wel met lekkere losse thee, heb een hele fijne winkel ontdekt met heerlijke smaken. Met een stukje pure chocola erbij lijkt het dan heel wat (tenminste dat maak ik mezelf wijs). De winkel heet Tea Bar voor wie nieuwsgierig is, zit in Amsterdam maar ik bestel online.
Had je vandaag weinig trek Lientje? Zijn inderdaad niet veel calorieën! Ik eet zelf nu elke dag ongeveer 50 gram koolhydraten, dat vind ik goed te doen. Collega doet 20 gram koolhydraten per dag, dat zou mij dus echt niet lukken. Je hebt dan geen ruimte voor fruit of zuivel. Alleen maar groente, ei en vlees. Collega volgt een boekje en durft er eigenlijk niet vanaf te wijken. Vind het zelf voor de langere termijn niet gezond hoor.

Babietjesthee dat klinkt heel eng :p Ik verwen mezelf wel met lekkere losse thee, heb een hele fijne winkel ontdekt met heerlijke smaken. Met een stukje pure chocola erbij lijkt het dan heel wat (tenminste dat maak ik mezelf wijs). De winkel heet Tea Bar voor wie nieuwsgierig is, zit in Amsterdam maar ik bestel online.
Had je vandaag weinig trek Lientje? Zijn inderdaad niet veel calorieën! Ik eet zelf nu elke dag ongeveer 50 gram koolhydraten, dat vind ik goed te doen. Collega doet 20 gram koolhydraten per dag, dat zou mij dus echt niet lukken. Je hebt dan geen ruimte voor fruit of zuivel. Alleen maar groente, ei en vlees. Collega volgt een boekje en durft er eigenlijk niet vanaf te wijken. Vind het zelf voor de langere termijn niet gezond hoor.

donderdag 23 augustus 2018 om 22:27
Babiethee drink ik vroeger ook altijd. Mijn opa en oma nog steeds.
Eigenlijk best lekker.
Goed bezig lientje.
Hier gaat het de laatste 2 dagen een stuk minder maar laatste tijd best goed, zelfs mijn man steunt me.
Net een halve bak oppo weggewerkt, en zei dat ik nu aan het snoep zou beginnen. "Dat doe je niet" zegt ie. Nou vooruit dan maar. Ach ik weet dat ik het nodig heb.
Eigenlijk best lekker.
Goed bezig lientje.
Hier gaat het de laatste 2 dagen een stuk minder maar laatste tijd best goed, zelfs mijn man steunt me.
Net een halve bak oppo weggewerkt, en zei dat ik nu aan het snoep zou beginnen. "Dat doe je niet" zegt ie. Nou vooruit dan maar. Ach ik weet dat ik het nodig heb.

donderdag 23 augustus 2018 om 22:51
Ik heb een tijdje 30 gram gedaan, vond het niet te doen.zenga schreef: ↑23-08-2018 21:33Flofloflo, beter langzaam en blijvend afvallen dan gejojo. Voor Flofloflo geen Jojo![]()
Nu 50 gram en dat geeft idd ruimte. En alleen die ruimte maakt dat het beter te doen is.
donderdag 23 augustus 2018 om 22:58

donderdag 23 augustus 2018 om 23:23
Ja precies.
Hier ging het net toch mis, koek,snoep en chips.
Nu heel erg m'n best doen om het morgen weer op te pakken want dit is voor mij het bekende kantelpunt.
Zucht....soms word ik hier zo moe van.
Het lijkt wel of het zich opbouwt. En elke 2 weken een vreetbui. Nou ja al veel beter dan dat het was. Elke dag, de hele dag ..
Ik weet dat ik er spijt van krijg en toch heb ik pas rust als ik het opgegeten heb.
Ik weet ook waar het mis gaat, geen rust, rare dagen, weegschaal en app niet bij de hand, slecht slapen.
Nou ja morgen weer een dag
vrijdag 24 augustus 2018 om 07:33
Heel herkenbaar mth85. Elke keer opnieuw die strijd. Doodvermoeiend is het. Maar ik weiger het op te geven en jij ook! Eet je trouwens genoeg vet, is je basisvoeding goed? Ik ben met koolhydraatbeperkt aardig verzadigd, is geen garantie voor het wegblijven van eetbuien maar het helpt wel.
Succes vandaag!
Succes vandaag!
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:04
Ik let dus helemaal niet op macro's. Net even op de MFP-app gekeken en ik blijk gemiddeld 140gr carbs te eten. Geen idee of dat veel is?
Ik doe puur CICO (calories in / calories out) Let wel heel erg op mijn snacks, want daar gaat het altijd mis bij mij. Als ik eenmaal 1 koekje eet, gaat het hek van de dam. Dus dat soort snacks zijn voorlopig even rigoreus geschrapt en tot nu toe kan ik er goed van afblijven. Zit hem een beetje te knijpen voor mijn NL-tripje, want mijn moeder zal zekerweten taart hebben en drop en soms voelt het dan zo onbeleefd om nee te zeggen.
Jammer Mth85. Goed dat je weet waar het misgaat. Plannen, plannen is echt de basis hè. Hopelijk vandaag weer goed.
Ik doe puur CICO (calories in / calories out) Let wel heel erg op mijn snacks, want daar gaat het altijd mis bij mij. Als ik eenmaal 1 koekje eet, gaat het hek van de dam. Dus dat soort snacks zijn voorlopig even rigoreus geschrapt en tot nu toe kan ik er goed van afblijven. Zit hem een beetje te knijpen voor mijn NL-tripje, want mijn moeder zal zekerweten taart hebben en drop en soms voelt het dan zo onbeleefd om nee te zeggen.
Jammer Mth85. Goed dat je weet waar het misgaat. Plannen, plannen is echt de basis hè. Hopelijk vandaag weer goed.

vrijdag 24 augustus 2018 om 12:13
Thnx ladies, het gaat tot nu toe goed maar moet daar echt ff moeite voor doen. En ben zo chagrijnig vandaag.
Zenga, ik eet wel genoeg vet, ik heb dat wel in balans. Ik ben ook wel verzadigd, dat is nooit het probleem hier haha.
Ainne, cica werkt bij mij niet. Ik ben te gevoelig voor suiker ed om daar in te matigen.
Zenga, ik eet wel genoeg vet, ik heb dat wel in balans. Ik ben ook wel verzadigd, dat is nooit het probleem hier haha.
Ainne, cica werkt bij mij niet. Ik ben te gevoelig voor suiker ed om daar in te matigen.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:49
Ik ook hoor, vandaar dat ik dat onderdeel dus ook schrap voorlopig.
Mijn eetpatroon is echt heeeel saai momenteel, echt back to basics zeg maar. Als die routine er dan weer goed in zit, dan ga ik weer voorzichtig wat lekkers integreren.
vrijdag 24 augustus 2018 om 21:36
Hier ook. In 7 weken 2x een wijntje en 1x een biertje. 1x een stuk taart, maar toen heb ik verder dus vooral water gedronken. Het gaat op zich echt heel erg goed. Zit ik 's avonds nog niet aan de stappen, dan ga ik nog rustig 45 minuten wandelen. Ik hoop zo dat dat ook blijft lukken, wanneer het weer écht slechter wordt. Dat is toch wel een valkuil.
Ik schrap in elk geval geen koolhydraten.
Ik schrap in elk geval geen koolhydraten.
Later is nu