Lijf & Lijn alle pijlers

het misantrope afvaltopic

21-03-2018 11:45 3108 berichten
Alle topics op deze pijler lijken zo juichend, zo blij, zo zonnig.
Ik vind afvallen helemaal niet leuk. Ik vind eten wél leuk. Ik vind sporten niet leuk. Ik vind op de bank hangen wél leuk. Maar goed, het moet dan maar, want zo wil het ook niet meer.

Wellicht ben ik wel de enige oude mopperkont op dit forum, maar hoe heerlijk zou het zijn als er hier tips gedeeld zouden kunnen worden over hoe dat nou het beste kan, afvallen als je er helemaal geen zin in hebt.

En oreren over chips mag ook. Graag zelfs.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
03-09-2018 13:28
Ligt het niet aan je schoeisel toevallig, Dreamer? Misschien moet je eens zo'n gait test laten doen?
Ik heb een week of 6 geleden mijn enkel tot twee keer toe verzwikt binnen een uur. En ik merk nu dat als ik flink bezig ben geweest op de sportschool, dat ie weer zeer doet en zelfs wat opzwelt. Ook heel irritant. Denk dat ik zelf ook nieuwe schoenen nodig heb.

Een wat voor test?

Ik heb van 't zomer op goede sandalen gelopen. Heb vorige week nieuwe wandelschoenen gekocht, maar ik had al last van m'n achillespezen. Een paar weken terug kocht ik ook nieuwe schoenen, en ik dacht dat ik hier wel op kon wandelen, maar het bleek dat deze extra op m'n (ook toen al pijnlijke) achillespezen drukten. Al met al.. overbelast waarschijnlijk. Ik wandel nu op hardloopschoenen, want die dempen lekker bij de hak. De wandelschoenen moet ik nog inlopen. En eigenlijk moet ik ook weer eens naar m'n podoloog, voor nieuwe zooltjes.
Later is nu
Ik had een vol weekend met mijn eerste autoritjes. Was erg wennen, nu van dieselauto naar benzine, had ineens erg moeite met koppeling laten opkomen. Paar keer voor stoplicht motor meerdere keren afgeslagen, wat voel je je dan opgelaten :facepalm: Uiteindelijk ging het beter, maar vergt veel energie. Vreselijke huilbui gehad. Vrijdag ook mijn baan opgezegd ivm samenwonen en verhuizing naar de andere kant van het land. Spannende tijden. Zal mijn baan en collega's erg missen, hopelijk vind ik een andere leuke baan. Qua eten ging het dit weekend redelijk. Mijn broer trakteerde voor zijn verjaardag op een driegangenmenu met bijpassende wijnen. Heb halve glazen wijn gedaan en verder waren het kleine porties, dus dat scheelde al. Heerlijke rundersukade met liflafjes erbij gehad. We konden voor het dessert kiezen voor zoet of een kaasplankje. Gezien koolhydraatbeperkt eten zou ik beter kaas kunnen kiezen maar ik vind kaas als dessert niet zo lekker, dus ik ging voor zoet. En het was toch een teleurstelling :| Het was een smakeloos cakeje van olijf, een bereiding van rode biet met stukjes olijf erop en bramen en dan nog mierzoete merenguestukjes erbij. Ik hou echt van experimentele gerechten maar ik vond dit erg vergezocht. Oh ja er zat ook nog een bolletje lekker karnemelkijs bij, ter grootte van een kwart pingpongbal :nut: Nou ja, gezellig was het wel!
Zondag bij vrienden op visite geweest, stukje boterkoek wat ik at zorgde voor veel te veel koolhydraten maar qua calorieën kwam ik goed uit. Verder klein handje chips gegeten.
Iedereen weer succes deze week!
Sowieso zijn nieuwe auto's wennen, Zenga. Elke auto heeft weer een ander koppelingpunt. Maar dat went wel :)

Ik heb nu een paar keer de vraag gehad "of doe je aan de lijn", wanneer ik wat afsloeg. Altijd van mannen, natuurlijk. Ik zeg nu ronduit "JA". De ene man houdt gegeneerd z'n mond, de ander begint uitgebreid te vragen hoeveel al afviel en of ik al nieuwe kleren gekocht heb en weet ik wat. Ik heb 'm afgekapt. Ik wil daar helemaal niet over praten. Accepteer gewoon m'n chocolade, dat gezeur al (6)
(was een collega, die sowieso erg door kan zagen.. anderen merkten ook op dat hij zich er niet mee moest bemoeien)
Later is nu
Overigens kunnen bepaalde vragen als interesse gezien worden, maar deze collega ging me gewoon te ver.
Later is nu
Dreamer schreef:
03-09-2018 14:44
Overigens kunnen bepaalde vragen als interesse gezien worden, maar deze collega ging me gewoon te ver.
Irritant is dat, vaak volgen er direct discussies over wat wel of niet gezond is. Ik vind dat soms leuk maar heb daar ook niet altijd zin in.
Die discussie werd gelukkig niet gestart. Daar is een andere collega weer goed in, die er vandaag niet was.
Later is nu
zenga schreef:
03-09-2018 14:24
Leuk dat je weer terug bent, heb je gemist hier! Ik was ook een tijdje weg trouwens, nu weer op de goede weg. Succes lollypopje!
Dankjewel. Leuk om te zien dan er nog steeds bekenden zitten hier :)

Jij ook succes

Vandaag al wat verleidingen moeten weerstaan, maar ben sterk geweest.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Weet je wat gek is, dat je in je hoofd altijd dik blijft.
Ik krijg de laatste tijd van zoveel mensen te horen dat ik er goed uitzien en ben afgevallen, en ik zie het zelf echt, oprecht niet.
Mijn schoonzusjr zei zelfs heel lief dat ik echt niet veel meer af moet gaan vallen.
En ik ben niet slank ofzo, nu 76 kilo bij 164 cm.
Ik heb gewoon een beeld in m'n hoofd wat niet haalbaar is omdat ik gewoon geen slanke bouw heb.
Ik heb brede heupen en stevige benen en dat zal zo blijven.
Zaterdag een enorme vreetdag gehad, kan het nu wel elke keer weer oppakken daarna. Dat heeft ook 2,5 jaar geduurd hoor.

Vanmorgen boodschappen gedaan en toen vroeg een erg stevige meid van achterin de 20 denk ik, wat dat in vredesnaam was.
Dat was bloemkoolrijst dus, toen ik zei dat ik veel minder koolhydraten at, draaide ze zich om.
Ach ....aan de buitenkant ziet het er allemaal zo makkelijk uit, ik ben niet meer dik. Maar het heeft me bijna 20 jaar gekost om die knop om te krijgen en al 2,5 jaar om blijvend af te vallen.
Goed dat je het weet op te pakken mth85! Dat is ook de kunst denk ik. We gaan allemaal wel eens de fout in en voelen ons dan weer schuldig. Terwijl af en toe even loslaten best mag, maar daarna weer oppakken dan inderdaad!

Ik heb ook stevige benen en brede heupen. Ben wel gezegend met mooie borsten en een slanke taille! Dus ook al vind ik het soms lastig met broeken ed, ik ben best blij met mijn figuur. Het mag alleen wat minder vol. Ik kwam laatst deze link tegen: https://hudo.com/blog/2016/09/12/scienc ... f-a-woman/
Is toch een prachtige en absoluut niet skinny vrouw? Zoiets vind ik wel haalbaar. Bedoel dan de vrouw in de zwarte bikini.

Mijn weegschaal maakte me vandaag ook nog eens blij, 1.9 kilo eraf! :jump:
Dat van in je hoofd herken ik. Komt volgens mij ook, omdat we als vrouw al snel denken dat we dik zijn, maar als je het dan ook nog echt bent geweest..

Ik weet nog dat ik ± 15 jaar terug van maat 46 naar maat 38 was afgevallen. Toen betrapte ik me erop dat ik me afvroeg of mensen m'n buik ook zouden zien in een bepaalde broek. Ik had verdorie maat 38! Ging nergens meer over. Maar het blijft een zwak punt

Goed dat het zo gaat, MtH
Later is nu
Wat fijn Zenga, 1.9 eraf!

Ik vind juist op foto's en vooral met beelden dikke vrouwen vaak mooi. Alleen mezelf niet. Dat is een dingetje.. maar ik vind mezelf gelukkig ook niet lelijk. Alleen te ongezond, met meer kans op ziektes, die al in de familie zitten.
Later is nu
Dreamer en Zenga: klinkt allemaal heel herkenbaar! Ik ben jaren geleden 20 kilo afgevallen en blijf nu al 4 jaar op dit gewicht. Veel mensen vinden mij nu slank, maar ik zie het echt niet. Ik ben niet dik meer, ik hang een beetje tegen het mollige aan. Ik snap gewoon niet hoe iemand mij slank kan vinden. Ja, met de juiste flatterende kleding die een buikje en wat rolletjes camoufleren en mijn taille benadrukt. Maar zonder kleding of in bikini? Nee. Maar ja, ik ben en blijf een struise Hollandse deerne van bijna 1.80, een flinke boezem en kont. Echt slank zijn is voor mij niet haalbaar denk ik....

Als ik van die magere meiden zie, waar alle botjes uitsteken ben ik wel blij dat ik dat figuur niet heb. Echt mager vind ik ook niet mooi en de wat molligere dames met rondingen zien er vaak mooier uit. Alleen bij mezelf zie ik vooral een buikje dat nog wat teveel hangt, putjes en die eeuwige kut-tieten die nooit eens normaal ergens inpassen (of in blijven zitten).
Mij is laatst inderdaad gezegd dat ik toch echt niet dik ben. Met een bmi van boven de 31 kon ik het daar gewoon niet mee eens zijn. Ik weet, niet iedereen is het eens met de bmi-meting, maar mijn hoge bmi ligt pertinent níet aan mijn spiermassa. Dat weet ik wel zeker.

Dus, ik ben wel dik en sommigen bekijken mij wat te positief. :)

Verder, toen ik afviel, werd mij ook gezegd dat ik niet magerder moest worden, terwijl ik toen ook nog een bmi had van 27. Vond ik wat overdreven ;-)

Vandaag weer een goede dag.
Later is nu
Fuck afvallen. Mijn kat is vanmorgen ingeslapen. Ik heb echt even troostvoedsel nodig. :'(
Drackie schreef:
05-09-2018 17:48
Fuck afvallen. Mijn kat is vanmorgen ingeslapen. Ik heb echt even troostvoedsel nodig. :'(
:rose: Veel sterkte, verlies van een dier is altijd zo verdrietig!
Och Drackie :hug: :redrose:
Later is nu
Knuffel Drackie :hug:
Sterkte, Drackie :hug:
Drackie, wat rot voor je.

Ik herken het willen troosteten op dit moment.
Een familielid heeft kanker, zo ongeveer van de rotste soort die je maar kunt hebben. Heb nu de hele dag honger maar het is denk meer leegte. Het weg willen vreten van de emoties.
Troosteten dus.
Ik probeer zoveel mogelijk juiste keuzes te maken maar man, wat is dat zwaar op dit moment. :cry:
lientje69 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 08:01
0.67% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
:hug: Lientje. Wat een vervelende situatie. Ik probeer dingen te bedenken, die je kunt doen ipv snoepen, maar weet het zo even niet :(
Later is nu
Lastig is dat inderdaad. Helpt het misschien om lekker en een beetje gezond comfort food te maken? Een pan pasta bolognese, stoofvlees, een goede curry (deze vind ik echt heerlijk en is kant en klaar: https://goo.gl/images/rTJQ2V ). Daar kan ik zelf wel van opknappen.

Verder vind ik de sauna heerlijk als ik erdoor heen zit.

Sterkte Drackie en Lientje!
zenga wijzigde dit bericht op 06-09-2018 19:41
3.13% gewijzigd
.
zenga wijzigde dit bericht op 06-09-2018 19:42
Reden: Mezelf gequote...
99.53% gewijzigd
Klinkt een beetje gek misschien maar sauna is niet goed voor mijn gezondheid .
Dat mag niet van de artsen.

Heb gisteren een halve zak wortels opgeknaagd.
Daarna nog 2 blokjes chocolade.
Dat dus te hoog in mijn koolhydraten( maar dat was bijna allemaal groente dus relatief gezond) en ietsje te hoog in mijn calorieën.
De hele week al.
Maar bij lange na niet het aantal standaard dagcalorieen dus waarschijnlijk sta ik gewoon stil dan of val ( nog) langzamer af.
Niet verontrustend dus maar nét niet helemaal zoals ik het wil.
Waarom ben ik toch soms zo'n slappeling?
Zucht.
lientje69 wijzigde dit bericht op 07-09-2018 08:00
0.26% gewijzigd
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Sterkte drackie en lientje !!

Hier is het al 2 dagen echt slecht.
Ik vreet.
Koek, chocola, ijs en snoep.
En waarom? Gewoon stress en verveling.
En in m'n hoofd weet ik wat ik anders moet doen maar ik heb er geen zin in.
Lientje, jezelf een slappeling noemen helpt niet. Dan raak je nog meer in een dip en ga je (bijna automatisch) nog ongezonder eten. Je zit even in een lastige fase, je bent géén slappeling. Ik ken je van ons andere topic. Ik weet het zéker.
Je bent zo sterk, maar continu alle ballen hoog houden is ook niet makkelijk en dan is eten eigenlijk het enige, waarmee je alleen jezelf hebt en anderen niet. Dus dat 'mag' je voor je gevoel wat laten verslappen. Wat kun je anders loslaten, niets toch? Dan benadeel je anderen.

Bovendien heb je even 'hulp' nodig, dat voor je gevoel uit eten komt. En dat snap ik. Dat snappen we hier allemaal. Wat is er prettiger dan aan het eind van een (lichamelijk en emotionele) dag op de bank ploffen met een beker thee en een reep chocolade? En als je je niet zo schuldig voelde over die chocolade, dan genoot je er nog van ook. Dan zou het helpen.
Maar nu werkt het contraproductief, geeft het je niet meer de troost, die het altijd gaf. Misschien toch even genieten?

Ik ben ongesteld of ik moet het worden, het afgelopen jaar. Dus.. vorige week nog ongesteld, nu weer zere borsten én trek in chocolade. Jeeej.. overgang.

Is er ook een andere manier om je stress en verveling aan te pakken, Mth? Jojo-en ofzo.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven