Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Hier een mindere week gehad maar gelukkig nog 0.3kg afgevallen. Weet nu dus 99kg precies en ben dus in totaal 10.2kg kwijt! Toch weer een juichmomentje!

Hopelijk gaat het komende week beter maar moet/ga 2x uiteten dus hopelijk kan ik de schade een beetje beperkt houden met gezond eten de andere dagen en sporten.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, vandaag weer 113,6. 2x uit eten met bijpassend wijnarrangement heeft zijn sporen nagelaten. Wel heerlijk gewandeld dit weekend met dat mooie weer!
Ik doe mijn best
hier ook geen positief bericht, ben wederom niets afgevallen.
Haha hier ook al geen positief bericht 98,5 kg maar menstruatie komt eraan. We gaan lekker tot nu toe. Maar ik weet de oorzaak en mijn nieuwe, eerst veel te strakke broek, zit lekker! Ik zit goed in mijn vel.

Maar Senseo als je maar weet waar het door komt en als je de rem maar weet te vinden. je moet ook van het leven genieten maar uit eten met wijnarrangement klinkt mij geweldig in de oren.

Friezinnetje er is ook niets bij!
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer van de dames die niet (veel) zijn afgevallen. Doorzetten he.

Ik was wel tevreden ik zag 85,5 op de weegschaal dus precies 1 kilo afgevallen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas niets eraf, ik blijf steken op 109,5 (en dan rond ik het nog gunstig af). Ben het nu wel een beetje zat, ik wil die teller naar beneden zien gaan!

Mijn goede voornemen is om wat meer te gaan bewegen. Nu het wat mooier weer is, moet het lukken om 2 keer per week een half uurtje te gaan wandelen. Dat klinkt nog niet heel ambitieus, maar ik moet ergens beginnen :-)
Misschien combineren met iets leuks (stadswandeling in een andere plaats of museumbezoek of gewoon ordinair shoppen), want dat is mijn andere goede voornemen, om meer leuke, nieuwe dingen te doen en wat vaker toerist in eigen land te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk heb ik weer een goed bericht, vanochtend 99.9 op de weegschaal! Eindelijk onder de 100 kilo en eindelijk in de tabel overgewicht ipv ernstig overgewicht!! :cheer2:

Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal goed gaat. Schrijf hier niet meer zovaak omdat ik in de App zit en dat is wel lekker makkelijk.

Succes allemaal!!
Succes en doorzetten meiden!
Luuntje wat goed zeg!!

Hier vanmorgen 110.6, eindelijk weer iets naar beneden en een goede week gehad. Nu weer doorzetten en volgende week hopelijk weer opnieuw onder de 110!
Alle reacties Link kopieren
Wat balen zeg dat een deel van ons even blijft hangen.

Gefeliciteerd voor diegene bij wie het wel goed gaat!

Vandaag maar weer goed begonnen. Heb mijn 10000 stappen er al op zitten en ook al in de sportschool geweest. Hopelijk zo toch resultaat komende week. Ik ga over 4 weken op vakantie hoop dan eigenlijk de 95kg te hebben gehaald dus dat is toch 1kg per week. Hoop dat het me gaat lukken.

Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
IIk kom hier ook weer eens voorbij waaien. In het schema zie ik toch wel hele mooie resultaten. Bij mij lukt het allemaal niet zo goed. Ik was op weg, maar toen liet ik de teugels een beetje vieren en ik kan dus geen maat houden…. Ik blijf nu zo’n beetje hangen rond de 84,5 kilo :sigh:

Heeft hier iemand ervaring met een gewichtsconsulent of diëtist? Ik overweeg nu om professionele hulp in te schakelen, maar ik aarzel een beetje. Hoe gaat hij of zij me helpen? Ik weet zelf ook wel dat ik die zak chips niet open moet trekken en niet weer naar allerlei tussendoortjes moet grijpen, hoe gaat dergelijke begeleiding me daar bij helpen. Tenzij hij/zij bij mij op de bank zit om me tegen te houden zie ik het nog niet.

Daarbij komt ook nog dat ik het volgens mij wel zelf moet betalen. Diëtiek zou eventueel nog vanuit m’n zorgverzekering vergoed kunnen worden, maar alleen bij die ene praktijk waar ik niet zulke goede ervaring mee heb (toen vanuit ondergewicht tgv ziekte), dus daar wil ik niet meer heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag af en toe willen meeschrijven.
Sinds 6 januari aan het lijnen en tot nu toe 7 kilo kwijt.
Ik eet koolhydraatarm.
Bmi zit nu op 39...
Live long and prosper
vandaag bij mijn coach geweest en het gaat niet goed. Ik was aangekomen en ik weet waar het door komt. Verjaardag van mezelf gehad, en ik blijf weer snaaien. En dat moet stoppen!
Dus ga weer streng op dieet, betekend 4 dieetproducten en verder niets. Nou ja, 3 liter water/vocht. Volgende week weer naar haar toe, en dan hopen dat het weer beter gaat. Dit strenge ga ik iig 2 weken doen, even resetten de hele boel.
Alle reacties Link kopieren
Wat balen friezinnetje, wat moet ik me voorstellen bij 4 dieetproducten en verder niks?

Welkom jenena! Al lekker goed op weg, knap.

Oplader, ik ga eens per maand naar de diëtiste en daar ben ik erg blij mee. Echt een stok achter de deur en ze komt echt met adviezen waar ik wat aan heb.

Manana, Is het al gelukt meer te bewegen? Het weer zit op zich wel mee he.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
IBIopviva schreef:
22-02-2019 21:13
Wat balen friezinnetje, wat moet ik me voorstellen bij 4 dieetproducten en verder niks?

ik doe dieet via Straight away. Bij het strenge deel neem ik 4 producten van hun (shake, reep, warme maaltijd, soep) en verder niets. En daarbij drink je 3 liter water.

Enige wat ik er vandaag bij gegeten heb is komkommer.
En wat een verschil kan een dag uitmaken zeg! In vergelijking met gisterochtend, woog ik vanmorgen 1,3 kilo lichter! En nee dat komt niet door het dieet natuurlijk. Maar ws toch veel vocht vast gehouden, doordat ik meer zout gegeten heb.

Maandag nog maar eens wegen.
Alle reacties Link kopieren
Aaah ok soort maaltijdvervangers begrijp ik. Ja ideaal is dat niet maar soms heeft het lijf het even nodig en gelukkig doe je het onder begeleiding.
Vocht kan enorm veel schelen idd.

Succes ermee, lijkt me best heftig.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Voedingsmiddelen-vervangers zijn even pittig, maar je moet maar denken dat het voor het goede doel is....

Hier deze week - 0,8. Op zich wel blij mee.
Ik merk dat ik te weinig water drink dus de nieuwe uitdaging :meer water en minder Cola Zero.

Mag ik trouwens ook in het lijstje van de openings post?

Naam;janena
Leeftijd;20 Aug 1976 (42}
Lengte;178 cm
Startgewicht;130,1
Streefgewicht;75 a 80
Startdatum; 06-01-2019
Huidige gewicht;122,3
Live long and prosper
Hier blijf het schommelen tussen 75 en 77, maar gister wat zouter gegeten. Het gaat in ieder geval niet zoals ik wil en ik snap het niet zo goed...Maar het zei zo. Door zetten en goed drinken. Ik voel me verder prima
janena schreef:
24-02-2019 07:57
Voedingsmiddelen-vervangers zijn even pittig, maar je moet maar denken dat het voor het goede doel is....

dat even duurt bij mij al vanaf jan 2018 :D

Succes en welkom hier
depster schreef:
24-02-2019 08:21
Hier blijf het schommelen tussen 75 en 77, maar gister wat zouter gegeten. Het gaat in ieder geval niet zoals ik wil en ik snap het niet zo goed...Maar het zei zo. Door zetten en goed drinken. Ik voel me verder prima
Dat zoute eten nekt mij ook deze week. Vandaag al weer een kilo lichter dan gisteren, scheelt enorm!
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
22-02-2019 21:13
Manana, Is het al gelukt meer te bewegen? Het weer zit op zich wel mee he.
Oeps :-$ Weet je dat ik hier niet eens meer aan gedacht had, totdat jij het vroeg? Dat zit echt nog niet in mijn systeem.
Het hele weekend stond ook al volgepland met andere verplichtingen, maar misschien dat ik er vanmiddag nog even tijd voor vind.
Eigenlijk moet ik het gewoon in gaan plannen in de agenda voor komende week.
Dank voor de reminder in elk geval :-)
:cheer: 97.2 kg vanmorgen :applause:

Welkom Janena, al goed bezig

Friezinnetje en Depster, zout is een goede vocht vast houder. Ik kook zelf zonder zout en als ik dan een keer uit eten ga of kant en klaar maaltijd heb ik standaard dorst en merk dat ik dat ik vocht vast hou.
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag 97.9kg :cheer: :cheer:

Heel herkenbaar van dat zout. Ik kook niet helemaal zoutloos maar was zaterdag eten bij vrienden en inderdaad zondag flink dorst.

Ik merk ook dat als ik me niet aan mijn eigen schema hou door bijvoorbeeld uit eten of iets anders dat ik de volgende dag meer honger heb.. Hebben jullie daar ook last van?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij mag deze week 108.5 genoteerd worden, een kilo eraf, blij mee :-)
Ik kreeg van de week ook een onverwacht complimentje van iemand die helemaal niet wist dat ik op dieet was, maar die het ineens opviel dat ik er anders uitzag. Yes, altijd een mooie opsteker!

janena schreef:
22-02-2019 19:37
Ik zou ook graag af en toe willen meeschrijven.
Sinds 6 januari aan het lijnen en tot nu toe 7 kilo kwijt.
Ik eet koolhydraatarm.
Bmi zit nu op 39...
Welkom en mooi resultaat al! Ik eet zelf ook koolhydraatarm (beperkt) sinds augustus, in het begin even wennen, maar het bevalt me tot nu toe goed.

Iedereen veel succes weer deze week!
Alle reacties Link kopieren
Ook hier houd ik vocht vast, heel vervelend. Ik hou dus mijn gewicht van afgelopen donderdag aan en dat 84,8.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Herkenbaar Sunshine, ik eet dus zo normaal mogelijk maar let erg op alle extra's. Als ik anders ga eten heb ik zo'n honger dat ik daarna de schade inhaal. Een reset heb ik al gehad, van snaaien en veel frisdrank naar een normaal eetpatroon. Nu rustig aan en goed opletten en val toch weer af na een kleine stagnatie. Overigens hielp een nieuw batterij in de weegschaal ook wel ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven