Lijf & Lijn alle pijlers

Hééééééél veel afvallen, wie helpt of doet mee??

15-07-2018 09:26 1567 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenmorgen dames! ❤️

Dit is het punt voor mijzelf dat ik er echt maar dan ook echt klaar mee ben!! Ik weeg veel te zwaar voor mijn leeftijd en lengte en ik begin er ook gewoon last van te krijgen met bewegen, maar ook met mijn zelfvertrouwen.
Ik heb al zo vaak gezegd dat ik er klaar mee ben en dat er iets moet gebeuren/veranderen, maar elke keer hou ik het niet vol. :(
Heel eerlijk, ik hou gewoon van eten en sporten vind ik gewoon echt niet leuk!
Heeft iemand tips om het sporten leuker te maken?
En is er interesse om samen af te vallen, dan wil ik eventueel een schema maken en bijhouden elke week met gewicht en hoeveel je bent afgevallen.
Ik heb nog nooit hulp van buitenaf gevraagd maar misschien helpt dit juist beter om het vol te houden als we ervaringen uitwisselen en elkaar kunnen motiveren.

(Ik ben 24 jaar oud, 1.65m en 88 kilo90,7 kilo.)

Ik start trouwens 16 juli (morgen dus) en ik wil elke maandag wegen en het schema updaten.

Laat je horen!

Liefs


Schema:
NaamLeeftijd en lengteStartdatumStartStreef01-0808-10Totaal afgevallen
IBIopviva34|1.72m16-07-18108,775,0---25,1
Sunshine199226|1.71m01-01-19109,270,0---22,5
mañana45+|1.73m01-08-18124,075,0 ---21,5
heivlinder45+|1.87m21-07-18113,085,0---16
fitmama89830|1.71m13-11-18113,295,0---11,5
workaholiccc24|1.65m16-07-1890,765,0---7,8
MeredithGrey32|1.62m15-04-1984,065,0 71,370,7-13,3
Luuntje1941930|1.80m29-04-19102,785,0---6,6
Reiwa32|1.77m08-05-19105,790,0---
friezinnetje201447|1.75m26-11-1896,0 96,2 ---3,4
Madamecannibale32|1.77m06-07-19139,6,0130,0---0,0
PassingThrough35|1.74m30-03-19109,780,0---12,4
PotjePindakaas34|1.69m01-06-18127,085,0 ---19,1
Totaal||||||||||||||||||||||||||||||||||-




Wat mij motiveerd is de volgende tekst:
In two weeks you’ll feel it.
In four weeks you’ll see it.
In eight weeks you’ll hear it.


Zet hem op allemaal!! :applause:


:jump: We hebben ook een whatsappgroepje. Mocht je hierin willen, stuur me dan even een priveberichtje met je mobiele telefoonnummer. :jump:
workaholiccc wijzigde dit bericht op 08-10-2019 12:03
63.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow friezinnetje, 43 kilo in anderhalf jaar is echt heel veel, wat een mooi resultaat. Ik kan me voorstellen dat je er dan ook wel even klaar mee bent nu.

Hier geen goed weekend gehad - of eigenlijk een veel te goed weekend, het is maar hoe je het ziet.
Stedentripje gedaan, wel heel veel gewandeld, maar ook lekker uit eten geweest met cocktails en wijntje erbij en dan nog het ontbijtbuffet in het hotel....
Stand nu: 108, dat is +1 kilo.
Deze week maar even extra goed opletten.
bij mij vanmorgen op de weegschaal 95,4 kilo, dat is dus 0,5 kilo eraf
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer wat aangekomen was nu 85.5. Ik baal er vreselijk van en snap ook niet echt waarom want hou me overwegend aan mijn nieuwe leefstijl.
Maar goed ik denk dat het een combinatie is van vocht vast houden, obstipatie en stress.

Ik ga in ieder geval komende week weer een bento box maken in de ochtend. Dan heb ik al klaar staan wat ik die dag wil eten. Gezond, eiwitrijk en normale (voor mij dan) porties.
En ik heb met een collega (ik schrijf collega maar we gaan tegenwoordig regelmatig samen dingen doen ik denk dat we richtingen vriendinnen schuiven erg leuk) afgesproken om iedere week te gaan wandelen. Volgend jaar wil ik meedoen met de Nijmeegse vierdaagse en ik wil gaan trainen.
Morgen gaan we de eerste keer wandelen, blij mee!

Daarnaast heb ik met mijn man afgesproken dat we, zodra het weer het toe laat oftewel droog, we streven naar elke dag een wandeling (dan doen we een rondje van 5 km) of een fietstochtje (die is dan minimaal 13 km).
Mijn man heeft zelf ook overgewicht en begint wat klachten te krijgen. Ik schrik er soms van hoe vermoeid hij is als we fietsen of klachten aan zijn voeten als we wandelen.
Afgelopen zomer hebben we heel veel gefietst dus hoop dat dit jaar zeker weer te gaan doen, het liefst samen maar als hij niet wil dan probeer ik alleen te gaan.

Omdat het psychisch minder goed met mij gaat ben ik minder gaan werken. Ik ben sowieso 100% afgekeurd en zit in de WIA maar doe vrijwilligerswerk. Ik wil die dagen wel goed benutten om mijn herstel een boost te geven.

Nou ja al met ontevreden over het gewicht maar vol goede moed. Aanstaande woensdag een afspraak bij de diëtiste misschien helpt dat ook.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier 1 week op vakantie geweest, en mocht even "afstappen" van het lijnplan.
Onwijs genoten van allerlei lekkere dingen: en....gewicht is gelijk gebleven. Komende vrijdag weer een weegmoment, en dan hoop ik dat er weer wat vanaf is!
Alle reacties Link kopieren
PassingThrough schreef:
09-04-2019 15:56
Hier 1 week op vakantie geweest, en mocht even "afstappen" van het lijnplan.
Onwijs genoten van allerlei lekkere dingen: en....gewicht is gelijk gebleven. Komende vrijdag weer een weegmoment, en dan hoop ik dat er weer wat vanaf is!
Wat was je gewicht? Dan zet ik het in de tabel erbij :)

Goed dat je gewicht toch gelijk gebleven is!
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt heel erg blij mee! Genoten, en toch gelijk gebleven.

Vandaag mijn weegmoment gehad, -3kg Yeah!!

Zit dus nu op 103.9
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
08-04-2019 17:16
Ik ben weer wat aangekomen was nu 85.5. Ik baal er vreselijk van en snap ook niet echt waarom want hou me overwegend aan mijn nieuwe leefstijl.
Maar goed ik denk dat het een combinatie is van vocht vast houden, obstipatie en stress.

Ik ga in ieder geval komende week weer een bento box maken in de ochtend. Dan heb ik al klaar staan wat ik die dag wil eten. Gezond, eiwitrijk en normale (voor mij dan) porties.
En ik heb met een collega (ik schrijf collega maar we gaan tegenwoordig regelmatig samen dingen doen ik denk dat we richtingen vriendinnen schuiven erg leuk) afgesproken om iedere week te gaan wandelen. Volgend jaar wil ik meedoen met de Nijmeegse vierdaagse en ik wil gaan trainen.
Morgen gaan we de eerste keer wandelen, blij mee!

Daarnaast heb ik met mijn man afgesproken dat we, zodra het weer het toe laat oftewel droog, we streven naar elke dag een wandeling (dan doen we een rondje van 5 km) of een fietstochtje (die is dan minimaal 13 km).
Mijn man heeft zelf ook overgewicht en begint wat klachten te krijgen. Ik schrik er soms van hoe vermoeid hij is als we fietsen of klachten aan zijn voeten als we wandelen.
Afgelopen zomer hebben we heel veel gefietst dus hoop dat dit jaar zeker weer te gaan doen, het liefst samen maar als hij niet wil dan probeer ik alleen te gaan.

Omdat het psychisch minder goed met mij gaat ben ik minder gaan werken. Ik ben sowieso 100% afgekeurd en zit in de WIA maar doe vrijwilligerswerk. Ik wil die dagen wel goed benutten om mijn herstel een boost te geven.

Nou ja al met ontevreden over het gewicht maar vol goede moed. Aanstaande woensdag een afspraak bij de diëtiste misschien helpt dat ook.
Stress doet ook een heleboel met je lichaam. Onbewust zal het wel meewegen in jouw gewicht en het afvallen.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Even niet van me laten horen in verband met een lange vakantie en grotendeels geen internet. Ben hier nog 2 weken weg dus daarna weer updates. Aangezien het zo'n lange vakantie is is het lastig met eten omdat ik niet te veel wil aankomen. Lastig maar moet ook genieten dus we zien over 2 weken de schade wel. Zijn wel veel aan het bewegen.
97.2 blij mee want door stress van de laatste weken en druk met werk en dus onregelmatig eten gaf de weegschaal ook een keer boven de 100 aan.

Gelukkig in de vakantie weer aardig alles op de rit gekregen. Ben er nog niet want ik val in een soort werkgat. Dus langzaam acquisitie oppakken en deels even genieten van het mooie weer. Maar ook domweg tijd vrij maken om op je gemak rustig te koken en te eten. Ben benieuwd hoejullie het gedaan hebben
Alle reacties Link kopieren
PassingThrough schreef:
12-04-2019 12:25
Stress doet ook een heleboel met je lichaam. Onbewust zal het wel meewegen in jouw gewicht en het afvallen.
Succes!
Dank je wel, ja zou kunnen dat dat ook mee speelt!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
84,5 dus er is gelukkig weer een kilo van af.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer de goede kant uit, 107 nu.
hier ook weer 0,5 kilo eraf. Sta nu op 94,9
Alle reacties Link kopieren
Ondanks 3 etentjes de afgelopen week ( :-$ soms komt alles tegelijk), toch een kilo afgevallen. De teller staat voor mij nu op 106.
Ik ben blij :-D
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dames!

Hier ook weer 700 gram eraf dus vanmorgen woog ik 83.7. Nog 500 gram afvallen en ik zit weer op mijn lichtste gewicht gelukkig. Snap nog niet helemaal hoe die 2,5 kilo er zo plotseling aan zat maar gelukkig zijn ze weer bijna weg.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ik heb gisteren voor het eerst sinds maanden mijn zwager weer gezien, hij zag mij staarde mij aan en zei: jezus, jezus, tering wat ben jij slank geworden. Haha!

Afbeelding
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Haha leuk toch zo'n reactie Ibi!

Was bijna vergeten door te geven. 96.9 ondanks paasstol, matzes en paaseieren in alle smaken en vormen.
ik ben vandaag nog niet op de weegschaal geweest, ik ga morgen
Alle reacties Link kopieren
IBI, -25 kilo!!!

Goede resultaten al deze week! Ga zo door allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik ga toch weer meeschrijven hier. Heb het idee dat het vorig jaar wel hielp en wil evt ook wel weer in de tabel.
Wil er nu weer echt goed voor gaan. Heel de winter redelijk stabiel gebleven maar er moet toch echt nog 15 kg af dit seizoen.

Leeftijd 30. 1.80m en 100,7 kg, doel voor nu is 85 kg.

Vandaag een lange wandeling gemaakt van ruim 11 km en vanochtend thuis nog buikspieroefeningen en met gewichten bezig geweest. Heb deze hele week al gesport maar ook teveel gegeten door Pasen en m'n verjaardag.

Sinds februari is m'n vet percentage goed afgenomen en spiermassa goed toegenomen. Dus nu moet er nog meer vet weg en spieren mogen zo wel blijven.

Hoe gaat het bij jullie? Schrijven hier nog veel mensen actief mee?
Succes allemaal!
Oja ik zal op dinsdag mijn gewicht doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Luuntje!

De stand voor mij vandaag: 105.
Yes, dat gaat lekker de laatste weken :-D
Mijn doel om voor 1 augustus onder de 100 te komen lijkt weer haalbaar.

Succes allemaal deze week!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Daar ben ik weer terug van ruim 1 maand vakantie!
Weer op de weegschaal gestaan en tot mijn grote verbazing en geluk ben ik ondanks het eten bij wel bewegen afgevallen! Dat is me nog nooit gebeurd op vakantie. Zo blij dat ik dus zie dat de nieuwe levensstijl (niet meer alles opeten wat ik voorheen wel deed) dus ook met ander eten resultaat heeft. Mijn nieuwe gewicht is 93.8 dus ruim 2 kg er af in 5 weken.

Welkom terug luuntje.
Manana klinkt inderdaad als haalbaar!

Hoe gaat het verder met iedereen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wat zijn jullie goed bezig!
Ik ben al een aantal jaren aan het prutsen met mijn gewicht. En ik heb gemerkt dat ik te weinig steun krijg uit mijn omgeving. Is de whatsapp groep nog actief?
anoniem_385564 wijzigde dit bericht op 29-04-2019 15:09
71.39% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug sunshine en luuntje!

Goed bezig Marana, dat kan zomaar haalbaar zijn.

Ik was tevreden vanmorgen 83,1 erg blij mee. Ook wel hard voor gewerkt, veel bewogen en netjes aan mijn eetschema gehouden en veel eiwitten. De moeite loont.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hallo,

Ook ik ben er weer, begonnen met een nieuwe baan en veel drukte thuis.
We gaan er weer voor, vanmorgen 108.4. Valt me niet tegen :)

Ik lees goede resultaten, goed bezig dames!

Succes allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven