Hoe aankomen?
maandag 8 januari 2018 om 15:24
Mijn hele leven heb ik altijd ondergewicht gehad. Daar wil ik nu wel eens verandering in. Wil aankomen op een gezonde manier. Wil eerst 5 kilo erbij. Vanaf daar kan ik wel kijken hoeveel ik er nog bij wil...
Maar nu leef ik ook niet heel gezond.
Wel elke dag aardappelen met groente en vlees of iets van rijst.
Maar ik snoep de hele dag ongezond, chips koekjes, drop enz. Dus dat kan ook anders.
Heb een tijdje veel yoghurt gegeten. Naar twee weken was ik dat erg zat.
Als ik wel aankwam, was het er sneller weer af. Dus dit wordt een uitdaging.
Hebben jullie tips voor eten en snacks waardoor je aankomt?
Maar nu leef ik ook niet heel gezond.
Wel elke dag aardappelen met groente en vlees of iets van rijst.
Maar ik snoep de hele dag ongezond, chips koekjes, drop enz. Dus dat kan ook anders.
Heb een tijdje veel yoghurt gegeten. Naar twee weken was ik dat erg zat.
Als ik wel aankwam, was het er sneller weer af. Dus dit wordt een uitdaging.
Hebben jullie tips voor eten en snacks waardoor je aankomt?
maandag 8 januari 2018 om 15:28

maandag 8 januari 2018 om 15:35

maandag 8 januari 2018 om 15:37
maandag 8 januari 2018 om 15:37
Been there, done that!
Ook jarenlang ondergewicht gehad. Toen ben ik begonnen met twee keer avond te eten. Een keer om 18:00 en dan nog eens om 21:00 of net voordat je gaat slapen. Vooral pasta doet het goed! Daarnaast begon ik met de anticonceptiepil, waardoor ik ook makkelijker aankwam.
Ben in een jaar tijd 10 kg bijgekomen en nu eindelijk op een normaal BMI
Succes!
Ook jarenlang ondergewicht gehad. Toen ben ik begonnen met twee keer avond te eten. Een keer om 18:00 en dan nog eens om 21:00 of net voordat je gaat slapen. Vooral pasta doet het goed! Daarnaast begon ik met de anticonceptiepil, waardoor ik ook makkelijker aankwam.
Ben in een jaar tijd 10 kg bijgekomen en nu eindelijk op een normaal BMI

Succes!
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.

maandag 8 januari 2018 om 15:57
Ok zelf weten dan. Je hebt een vreselijk ongezond eetpatroon én ondergewicht. Het kan echt geen kwaad om een diëtist te bezoeken i.p.v. zelf aan te modderen.
maandag 8 januari 2018 om 16:21
Kijk, als je nou een gezonde levensstijl had, dan zou je geen advies van anderen nodig hebben, dan weet je aantoonbaar wat goed voor je is. Jij weet dat niet, dus heb je baat bij begeleiding en advies van een diëtist, zoals al is gezegd. Ik kan er niet meer van maken.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
maandag 8 januari 2018 om 16:23
wat mij hielp, was een extra ´maaltijd´per dag. Op een tijdstip, dat mijn maag niet nog vol zat (of dat het volgende maaltijd in de weg zat)
Voor mij hielp volle yoghurt met cruesli.
En me beseffen (herken je gevoel, dat het gaat vervelen) dat het voor het goede doel was. Vergelijkbaar met afvallen, doe je ook niet voor je lol
Voor mij hielp volle yoghurt met cruesli.
En me beseffen (herken je gevoel, dat het gaat vervelen) dat het voor het goede doel was. Vergelijkbaar met afvallen, doe je ook niet voor je lol
maandag 8 januari 2018 om 16:30
Je zegt dat je de hele dag snoept. Eet je wel gewoon rustig ontbijt en lunch?
Als je heel onregelmatig eet, is het lastig voor je in te schatten hoeveel je eigenlijk eet. Misschien heb je het gevoel dat je veel eet omdat het de hele dag door is. Wat eet je nu als ontbijt. lunch, tussendoor? Wat vind je lekker?
Aankomen is een kwestie van meer eten; gezond aankomen is een kwestie van meer gezond eten (en genoeg bewegen). Er is niet een geheim voedingsmiddel dat je van je probleem gaat verlossen, het gaat om het aanpassen van je hele eetpatroon. Etenswaren die veel calorieën bevatten zijn dan voor jou heel geschikt. De meeste calorieën zitten in vetten. Daarvan heb je gezonde versies, die zitten in bijvoorbeeld noten, vis, olie, avocado. Kaas, room, boter: met mate kun je dat ook eten.
Voorbeelden van gerechten
Ontbijt:
- volle kwark met fruit, noten en muesli
- volkoren brood met hummus, kaas, of notenpasta zoals pindakaas
- geroosterd brood met omelet, kun je opleuken met kaas, tomaat, peterselie
- havermout met (soya)melk, banaan, kaneel
- smoothie van banaan, melk of kwark, andere fruit en groenten naar keuze. Kun je voller maken met een lepel pindakaas, lekker met bijvoorbeeld kaneel, gember, munt
- pannenkoekjes van banaan, ei en een beetje havermout. Lekker met boter, suiker en kaneel, of jam, of chocopasta.
Lunch:
- soep en brood (bijvoorbeeld dubbele volkorenboterham met humus, paprika en spinazie)
- wrap met kip/zalm/ei/, bonen, groenten en een lik mayo
- pastasalade
- gewoon belegde boterhammen
Diner:
Hier zijn de mogelijkheden zo eindeloos dat ik geen apart lijstje ga maken. Wat je noemde in je post is een prima maaltijd. Voor extra calorieën zijn sausjes, kaas, gehakte nootjes goede toevoegingen, of schep gewoon wat meer van alles op.
Tussendoortjes:
- nootjes
- zoet fruit
- blokje kaas
- smoothie
- puntpaprika in de lengte doorsnijden, humus smeren, peper &zout... hmmmm. Kan vast ook met roomkaas o.i.d.
- chocolade
Dit zijn niet allemaal gezonde dingen, maar in een normaal eetpatroon kan het echt geen kwaad om een koekje, hand drop, of stuk chocolade te eten.
Als je heel onregelmatig eet, is het lastig voor je in te schatten hoeveel je eigenlijk eet. Misschien heb je het gevoel dat je veel eet omdat het de hele dag door is. Wat eet je nu als ontbijt. lunch, tussendoor? Wat vind je lekker?
Aankomen is een kwestie van meer eten; gezond aankomen is een kwestie van meer gezond eten (en genoeg bewegen). Er is niet een geheim voedingsmiddel dat je van je probleem gaat verlossen, het gaat om het aanpassen van je hele eetpatroon. Etenswaren die veel calorieën bevatten zijn dan voor jou heel geschikt. De meeste calorieën zitten in vetten. Daarvan heb je gezonde versies, die zitten in bijvoorbeeld noten, vis, olie, avocado. Kaas, room, boter: met mate kun je dat ook eten.
Voorbeelden van gerechten
Ontbijt:
- volle kwark met fruit, noten en muesli
- volkoren brood met hummus, kaas, of notenpasta zoals pindakaas
- geroosterd brood met omelet, kun je opleuken met kaas, tomaat, peterselie
- havermout met (soya)melk, banaan, kaneel
- smoothie van banaan, melk of kwark, andere fruit en groenten naar keuze. Kun je voller maken met een lepel pindakaas, lekker met bijvoorbeeld kaneel, gember, munt
- pannenkoekjes van banaan, ei en een beetje havermout. Lekker met boter, suiker en kaneel, of jam, of chocopasta.
Lunch:
- soep en brood (bijvoorbeeld dubbele volkorenboterham met humus, paprika en spinazie)
- wrap met kip/zalm/ei/, bonen, groenten en een lik mayo
- pastasalade
- gewoon belegde boterhammen
Diner:
Hier zijn de mogelijkheden zo eindeloos dat ik geen apart lijstje ga maken. Wat je noemde in je post is een prima maaltijd. Voor extra calorieën zijn sausjes, kaas, gehakte nootjes goede toevoegingen, of schep gewoon wat meer van alles op.
Tussendoortjes:
- nootjes
- zoet fruit
- blokje kaas
- smoothie
- puntpaprika in de lengte doorsnijden, humus smeren, peper &zout... hmmmm. Kan vast ook met roomkaas o.i.d.
- chocolade
Dit zijn niet allemaal gezonde dingen, maar in een normaal eetpatroon kan het echt geen kwaad om een koekje, hand drop, of stuk chocolade te eten.
This is an unacceptable timeline
maandag 8 januari 2018 om 16:31
Idd beter dit samen met een diëtiste doen, ff door laten verwijzen door je H.A.
Ik had een ex die ook naar de dietiste ging wegens ondergewicht, die raadde hem af om erg veel te gaan snoepen en veel vet te gaan eten.
(Das ook voor te magere mensen niet erg gezond)
Advies: bij je ontbijt 3/4 boterhammen met beleg, een glas melk, koffie of thee
Of een bak yoghurt met muesli en ook nog 2 boterhammen (eigenlijk wat je gewend bent maar dan wat meer)
Tussendoor fruit, pakje evergreen en/of 2 boterhammen
Lunch 4 boterhammen, tomaat, komkommer, glas melk enz
Tussendoor: zelfde als ochtend
Avond, niet schrikken, een aardappel of 5/6, 200 gr groente, vis, vlees, vega
Daarna bakje vla/yoghurt
Avond: koekje of ander tussendoortje, koffie, thee enz,
Eventueel nog een boterham.
Dit is niet exact het menu wat mn ex had, maar zoiets was het dacht ik ongeveer.
Je moet wel geduld hebben, aankomen is moeilijker dan afvallen. (Daarom zou ik je aan willen raden om naar een diëtist te gaan. Dan krijg je ook een menu aangepast aan jouw lichaam.
Ik had een ex die ook naar de dietiste ging wegens ondergewicht, die raadde hem af om erg veel te gaan snoepen en veel vet te gaan eten.
(Das ook voor te magere mensen niet erg gezond)
Advies: bij je ontbijt 3/4 boterhammen met beleg, een glas melk, koffie of thee
Of een bak yoghurt met muesli en ook nog 2 boterhammen (eigenlijk wat je gewend bent maar dan wat meer)
Tussendoor fruit, pakje evergreen en/of 2 boterhammen
Lunch 4 boterhammen, tomaat, komkommer, glas melk enz
Tussendoor: zelfde als ochtend
Avond, niet schrikken, een aardappel of 5/6, 200 gr groente, vis, vlees, vega
Daarna bakje vla/yoghurt
Avond: koekje of ander tussendoortje, koffie, thee enz,
Eventueel nog een boterham.
Dit is niet exact het menu wat mn ex had, maar zoiets was het dacht ik ongeveer.
Je moet wel geduld hebben, aankomen is moeilijker dan afvallen. (Daarom zou ik je aan willen raden om naar een diëtist te gaan. Dan krijg je ook een menu aangepast aan jouw lichaam.

maandag 8 januari 2018 om 18:43
Ik ben ook altijd te licht geweest. Toen ik 8 maanden geleden door stress nog eens een kilo kwijt was, heb ik het roer omgegooid. Ik ben begonnen met 3x per week krachttraining en daarop heb ik ook mijn eetpatroon aangepast. Ik probeer minimaal 2200 kcal per dag te eten en heb veel eiwitten toegevoegd aan mijn gewone eten. O.a. eieren, noten, pindakaas en eiwit-poeder.
Inmiddels ben ik heel geleidelijk 3 kilo aangekomen. Zo zwaar ben ik (behalve tijdens mijn zwangerschappen) nog nooit geweest.
Inmiddels ben ik heel geleidelijk 3 kilo aangekomen. Zo zwaar ben ik (behalve tijdens mijn zwangerschappen) nog nooit geweest.
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...
maandag 8 januari 2018 om 23:31
Het snoepen is deels trek en deels een gewoonte.
Ontbijten doe sla ik vaak over omdat ik brood niet zo lekker vind
Lunch is meestal 2 sneetjes bruinbrood met kaas of pindakaas.
Ik zit snel vol, maar heb ook weer snel zin in iets. Dan heb ik geen zin in weer brood, dus koek is dan lekkerder.
Avond tijdens tv kijken is het echt een gewoonte om dan iets te snaaien.
Wat ik nu wil doen is,
Geen snoep meer
Geen ontbijt meer overslaan
Grotere portiers eten (als het lukt)
2x avondeten op de dagen dat wanneer het lukt
Vaker pasta's eten
Volle producten gebruiken inp halfvol/mager
Meer thee drinken inp frisdranken
Ontbijten doe sla ik vaak over omdat ik brood niet zo lekker vind
Lunch is meestal 2 sneetjes bruinbrood met kaas of pindakaas.
Ik zit snel vol, maar heb ook weer snel zin in iets. Dan heb ik geen zin in weer brood, dus koek is dan lekkerder.
Avond tijdens tv kijken is het echt een gewoonte om dan iets te snaaien.
Wat ik nu wil doen is,
Geen snoep meer
Geen ontbijt meer overslaan
Grotere portiers eten (als het lukt)
2x avondeten op de dagen dat wanneer het lukt
Vaker pasta's eten
Volle producten gebruiken inp halfvol/mager
Meer thee drinken inp frisdranken
maandag 8 januari 2018 om 23:37
Nou, het is heel simpel, je eet te weinig. Met dit eetpatroon ga je idd niet aankomen. Twee sneetjes als lunch?
Zet een zak ongezouten noten in het zicht en neem telkens een paar noten als je voorbij loopt. Verder volwaardige maaltijden en volwaardige tussendoortjes.
Zet een zak ongezouten noten in het zicht en neem telkens een paar noten als je voorbij loopt. Verder volwaardige maaltijden en volwaardige tussendoortjes.
Life is short. Eat dessert first.
dinsdag 9 januari 2018 om 21:54
Krachttraining !
Dan krijg je vanzelf honger.
Vervang brood dan voor warme of koude maaltijden, probeer elke twee u te eten.
Probeer ook shakes met volle melk erbij te drinken (sochtends na ontbijt en savonds na avondeten)
Noten ! Vol met kalorieen en raak je niet zo snel vol van..
Volhouden! Na twee weken zie je nog niet zo snel resultaat.
Zoek op pinterest gerechten die jij lekker vind.. savonds je maaltijden preppen. Kan je lekker je bakjes eten meenemen de volgende dag.
Succes !
Dan krijg je vanzelf honger.
Vervang brood dan voor warme of koude maaltijden, probeer elke twee u te eten.
Probeer ook shakes met volle melk erbij te drinken (sochtends na ontbijt en savonds na avondeten)
Noten ! Vol met kalorieen en raak je niet zo snel vol van..
Volhouden! Na twee weken zie je nog niet zo snel resultaat.
Zoek op pinterest gerechten die jij lekker vind.. savonds je maaltijden preppen. Kan je lekker je bakjes eten meenemen de volgende dag.
Succes !