Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe ga jij om met snoep, chips etc

17-10-2019 14:21 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand die niet kan stoppen met het eten van snoep of chips als ik er eenmaal aan begonnen ben.
Ik wil een aantal kilo’s afvallen en heb besloten dit te doen door mijn eetpatroon om te gooien: minder eten (-> normale hoeveelheden), en betere keuzes maken.

Nu wil ik zo graag eens weten hoe anderen de ‘drang om door te eten/snoepen’ ervaren, en als je die drang hebt, ben je dan gewoon streng tegen jezelf en neem je niks? Sta je jezelf toe om een aantal dropjes te nemen en is het dan ook goed? Of zijn er ook mensen die hier oprecht geen moeite mee hebben (hoe dan?!?! 🤪)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
het liefst heb ik dus dingen waar je iets in kan doen
Nu heb ik zin in die cola-flesjes van hierboven :-(.

Drop-toestanden interesseren me niet en zure dingen ook niet, maar zacht Haribo-snoep gaat hier met de tonnen weg als ik het koop.


Wat er ook voor zorgt dat ik dat maximaal 1 keer per jaar koop, want ik weet van tevoren dat heel die zak leeg moet in no time.



En nope, geen kinderen.
Alleen een man die af en toe meeproeft.
Wat mij direct het excuus geeft dat ik toch niet héél de zak / doos heb opgegeten :-D.
Maar dat hij ook 1 of 2 cola-flesjes heeft gehad.
anoniem_387728 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 18:27
24.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lady jij zult dan heel gelukkig worden van een verjaardag in dld.. hier staan op feestjes alle tafels vol met haribo, ipv chips en pinda's. iets wat ik nooit begrepen heb.
Snoep heb ik nooit in huis. Wel drop, met mate. Soms als de droppot leeg is kan ik hem ook gerust een maand leeg laten.
Alle reacties Link kopieren
oeh zure dingen vind ik dan wel lekker, als ik al eens snoep zijn het meestal zure matten.
lizenlotte schreef:
17-10-2019 18:26
lady jij zult dan heel gelukkig worden van een verjaardag in dld.. hier staan op feestjes alle tafels vol met haribo, ipv chips en pinda's. iets wat ik nooit begrepen heb.
haribo is duits nationaal voedsel
Alle reacties Link kopieren
Chips en drop kan ik écht niet vanaf blijven. Koekjes en chocolade kan ik best een stukje van pakken en de rest weg leggen voor een paar dagen. Bij drop en chips blijf ik door eten tot ik of misselijk ben of het op is...
Gezien ik weinig suiker en koolhydraten probeer te eten halen we het nu maar niet in huis. Dan kunnen we het ook niet opeten. Want in de kast laten liggen kunnen we niet.
Lady_Day schreef:
17-10-2019 18:14
Wij hebben geen kinderen...

Ja, is echt idioot. En genant. Vooral omdat we met de rest van ons eten behoorlijk bewust bezig zijn (bijna geen vlees, veel groente, biologisch etc.).
Haha hier hetzelfde! Eet ook redelijk bewust (eet wel vlees moet ik bekennen). Maar dropfruitduo's, apekoppen en honingdrop <3. Ik mag dat echt niet kopen van mezelf, eet door totdat m'n kaken pijn doen haha. En nee, geen heftige obesitas hier, want ik koop het dus niet zo vaak. Mocht je nou onbeperkt kunnen eten zonder aan te komen, dan deed ik dat wel.
anoniem_64a1d03a68fd0 wijzigde dit bericht op 17-10-2019 18:31
0.08% gewijzigd
lizenlotte schreef:
17-10-2019 18:28
oeh zure dingen vind ik dan wel lekker, als ik al eens snoep zijn het meestal zure matten.
Het enige zurige dat ik écht graag lust zijn Haribo-perziken.

Die gaan er dan ook weer met de tonnen tegelijk door :-D.
En wat ik absoluut niet in huis moet halen zijn Zoenen. Die doos gaat in een kwartier helemaal leeg.
COtweepuntnul schreef:
17-10-2019 18:16
Haha, ja van mij! :mrgreen: mooi woord he

Zeker,ik gebruik het nu dagelijks :lol:
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-10-2019 18:25
of een moorkop

Dan wel een echte Bossche bol van Jan de Groot :kwijl:
mano28 schreef:
17-10-2019 19:02
Dan wel een echte Bossche bol van Jan de Groot :kwijl:
Oooooooh een Bossche bol........
Hier in Zeeland heeft de bakker Jikkemiene. Dat is een Zeeuwse bolus gevuld met banketbakkersroom. Echt heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-10-2019 19:05
Hier in Zeeland heeft de bakker Jikkemiene. Dat is een Zeeuwse bolus gevuld met banketbakkersroom. Echt heerlijk!

Die heb ik ook weleens op, maar dan in Brabant gemaakt 😂 die vond ik al heerlijk!
Nog nooit 1 uit zeeland
mano28 schreef:
17-10-2019 19:08
Die heb ik ook weleens op, maar dan in Brabant gemaakt 😂 die vond ik al heerlijk!
Nog nooit 1 uit zeeland

Dan moet je toch een keer naar Zeeland komen om 'm echt Zeeuws te proeven! ;)
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-10-2019 19:10
Dan moet je toch een keer naar Zeeland komen om 'm echt Zeeuws te proeven! ;)

Ja dat gaat er zeker wel een keer van komen :-D
Alle reacties Link kopieren
Mijn geheim is dat ik lui ben. Ik geef niet om zoetigheid dus ik gooi eerder koekjes en snoep weg dan dat het opgaat. Kind snoept niet. Koekjes en snoep kopen we voor bezoek. Droppot staat hier gewoon gevuld op de tafel en man is de enige die dat echt allemaal achter elkaar naar binnen kan schuiven (idem met chocolade of chips, dan is het net een vuilnisbak). Ik ben een fan van hartig maar lust geen chips.

Ik ben te lui om bladerdeeghapjes uit de diepvries te halen, oven voor te verwarmen, enz. Maar op een borrel of feest kun je beter niet de mozarellasticks voor mijn neus zetten want die zijn zo weg als ik denk ermee weg te komen. Bruschetta met tapenade? Het is weg voordat je met je ogen kunt knipperen. Blokjes oude kaas? Weg. Kan ik met gemak een halve kilo van eten.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
17-10-2019 19:21
Mijn geheim is dat ik lui ben. Ik geef niet om zoetigheid dus ik gooi eerder koekjes en snoep weg dan dat het opgaat. Kind snoept niet. Koekjes en snoep kopen we voor bezoek. Droppot staat hier gewoon gevuld op de tafel en man is de enige die dat echt allemaal achter elkaar naar binnen kan schuiven (idem met chocolade of chips, dan is het net een vuilnisbak). Ik ben een fan van hartig maar lust geen chips.

Ik ben te lui om bladerdeeghapjes uit de diepvries te halen, oven voor te verwarmen, enz. Maar op een borrel of feest kun je beter niet de mozarellasticks voor mijn neus zetten want die zijn zo weg als ik denk ermee weg te komen. Bruschetta met tapenade? Het is weg voordat je met je ogen kunt knipperen. Blokjes oude kaas? Weg. Kan ik met gemak een halve kilo van eten.

Wat zijn mozzarellasticks? Zoutjes?
Alle reacties Link kopieren
Ik was vroeger ook een bodemloos vat. Sinds een aantal jaar kan ik echt weken of zelfs maanden een aangebroken zak chips, snoepjes, koekjes hebben liggen. Vaak heb ik er in eerste instantie zin in en dan na een paar happen niet meer.

Af en toe heb ik wel heel erg zin in iets lekkers en dan mag het ook gewoon van mezelf. Ik zorg dan wel dat ik mijn avondeten enzo daar dan op aan pas.
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
17-10-2019 19:23
Wat zijn mozzarellasticks? Zoutjes?
Dat is mozzarella in knapperig filodeeg, uiteraard gefrituurd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
17-10-2019 19:38
Dat is mozzarella in knapperig filodeeg, uiteraard gefrituurd.

Oke thanks.
Heb overigens een onderzoek laten doen wat betreft mijn tarwe intolerantie en het blijkt dat ik niet tegen tarwemeel kan, maar wel tarwebloem goed kan verdragen, dus ik mag zo nu en dan iets eten dat gemaakt is van witte bloem en dat breid mijn mogelijkheden weer een stukje uit. Kan het niet dagelijks eten, want veel teveel koolhydraten, maar zo af en toe een broodje kaas blijkt te moeten kunnen en daar ben ik heel erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Met sommige dingen kan ik makkelijk stoppen. Als ik chocola eet, neem ik altijd 6 blokjes. Niet de hele reep. Met chips eet ik één bakje.

Met koekjes heb ik veel moeite. Terwijl ik chocola eigenlijk wel net zo lekker vind als koekjes, ik weet niet hoe het kan.

Ik denk dat het het beste is om gewoon niet te beginnen als je het lastig vindt te stoppen, en op dat moment iets anders gaan doen zodat je niet meer aan het eten daarvan denkt.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
herfstappeltaart schreef:
17-10-2019 19:04
Oooooooh een Bossche bol........
Aaarggggh.

1 keer gegeten en ik wist duivels goed waarom.

Anders was ik verslaafd :-D.


En gelukkig ligt Den Bosch een eind hier vandaan.
(En nee, je moet mij niet vertellen dat Jan De Groot die dingen ook levert. Dat weet ik :mrgreen:.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven