Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe ga jij om met snoep, chips etc

17-10-2019 14:21 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben iemand die niet kan stoppen met het eten van snoep of chips als ik er eenmaal aan begonnen ben.
Ik wil een aantal kilo’s afvallen en heb besloten dit te doen door mijn eetpatroon om te gooien: minder eten (-> normale hoeveelheden), en betere keuzes maken.

Nu wil ik zo graag eens weten hoe anderen de ‘drang om door te eten/snoepen’ ervaren, en als je die drang hebt, ben je dan gewoon streng tegen jezelf en neem je niks? Sta je jezelf toe om een aantal dropjes te nemen en is het dan ook goed? Of zijn er ook mensen die hier oprecht geen moeite mee hebben (hoe dan?!?! 🤪)

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-10-2019 18:03
Wij kopen echt het meest verschrikkelijke Red Band, Katja en Haribo gif.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:cry: :cry: :cry:
Als ik zoiets zie loopt het water me letterlijk in de mond. Niet omdat ik het zo heel erg lekker vind, maar een reactie op het zout ofzo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-10-2019 21:01
Ik ben gek op rauwe groente. En op veel soorten fruit. En op gekookte groente. Maar ik ben een soort holle bolle Gijs, die altijd trek heeft en ook het liefst alle voedselopties gedekt wil zien. Dus knapperig én zacht, zoet én zuur, hartig én chocolade. Er is altijd plek voor iets.

Jaaaa dit!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
18-10-2019 07:09
En dan wil ik lekker een peertje eten, willen die krengen maar niet rijp worden op de fruitschaal. Ik wacht al 1,5 week.
Herkenbaar.

Peren zijn mijn lievelingsfruit, maar dat je moet wachten tot Neptunus een baan om de zon gedraaid is voor je ze kunt eten als je ze in huis haalt is wel een beetje jammer. :'-(
Alle reacties Link kopieren
peer samen met een banaan in een zak doen
VGM1980 schreef:
18-10-2019 10:56
peer samen met een banaan in een zak doen

Werkt dat echt ja? Ik zal het eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Calorieën tellen met een app is echt een uitkomst!!!!!
Ik doe dit nu 2 weken ik verbaas me er echt over wat ik allemaal at bewust en onbewust.
Nu ik het allemaal invoer krijg je vanzelf minder zin om meer troep te eten want dan ga je dus over je behoefte heen en dat wil je niet.

Vandaag had ik echt zin in een broodje shoarma als avond eten en ook in chips.
Ik heb even alvast ingevuld wat ik wou eten en door een aantal aanpassingen (1 pita broodje minder wow die dingen tikken aan!!) en een groentesoep daarvoor in de plaats kan ik vanavond ook nog chips eten. Oké dit is dat dus geen hele zak maar wel een zakje.

Voorheen was het veel meer het korte termijn eten/snacken dus ik wil het en ik wil het nu!!!
Nu plan ik dingen bewuster en hoef ik me er ook niet meer schuldig over te voelen als ik het wel eet.

Ik ben me zoveel bewuster geworden wat ik eet. Laatst at ik even stukje kibbeling van mijn zoontje tussen neus en lippen door en dat was wel gelijk 84 calorieën. Dat vind ik behoorlijk veel voor zon klein stukje waar ik niet eens van genoten had. Dit zou ik dus niet snel nog een keer doen. Je snaai drift neemt vanzelf af hierdoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vandaag echt de hele tijd zin in zoet, echt niet normaal: heb al 'n stuk chocolade op, chocopasta als beleg en zojuist een flink stuk speculaas... En als ik eerlijk ben, vind ik het nu voor vandaag wel mooi geweest met al die snoeperij, haha! Dus verder vandaag gewoon gezond, want ja, ik denk niet dat ik mijn lichaam een plezier doe met al die snelle suikers... Maar goed, af en toe heb je van die dagen, haha!
Net een cake gebakken en kon het niet laten even een plak te proeven. Hij was lekker :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook echt een snaaier. Als ik iets voor mn neus heb, kan ik er niet van afblijven. We hebben hier eigenlijk ook altijd wel wat lekkers in huis, want stel je voor dat er iemand langs komt. Dan wil ik altijd wel wat in huis hebben.

Als ik er echt van overtuigd ben dat ik er wat kilo’s af wil hebben, kan ik heel makkelijk niet snoepen. Ik kies dan een moment in de week dat ik wel wat lekkers neem, of een paar wijntjes. Eigenlijk altijd in gezelschap. De rest van de week kan ik er dan zonder moeite afblijven. Heb bijvoorbeeld vorige week 2 appeltaarten gebakken, waarvan er eentje steeds in het zicht stond. Heb dr maar een klein stukje van gehad, zonder het lastig te vinden.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
AccioAvocado schreef:
18-10-2019 13:34
Ik heb vandaag echt de hele tijd zin in zoet, echt niet normaal: heb al 'n stuk chocolade op, chocopasta als beleg en zojuist een flink stuk speculaas... En als ik eerlijk ben, vind ik het nu voor vandaag wel mooi geweest met al die snoeperij, haha! Dus verder vandaag gewoon gezond, want ja, ik denk niet dat ik mijn lichaam een plezier doe met al die snelle suikers... Maar goed, af en toe heb je van die dagen, haha!
Op dat soort dagen helpt er ook geen gezond fruit of lekkere groente tegen, bij mij. Als ik móet, dan móet ik. Soms kan ik het een paar dagen uitstellen, maar uiteindelijk ga ik voor de bijl. Koop een kleine verpakking, bijvoorbeeld, en vaak is dat dan genoeg. Heb ik daar dagen tegenaan zitten hikken. Ook eigenlijk jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Chips vrijwel nooit (misschien 2x per jaar), maar dat is dan letterlijk chips, als het over hartige hapjes gaat ben ik een groter fan van kaasjes en olijven e.d. Dat vaak iedere zondag.

Koekje/chocolade, elke avond bij de koffie na het eten. Beetje mijn toetje ofzo denk ik.

Mijn loze calorieën zitten vooral in alcohol, ik heb veel liever een glaasje wijn of een biertje 's avonds laat dan eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil op gewicht blijven (ben jaren geleden veel afgevallen) en moet daar veel voor doen en laten. Chips geef ik niets om, snoep kan ik laten staan behalve chocola. Daarom eet ik elke zaterdag 6 bonbons. Niet meer, niet minder. Daar doe ik overigens lang over, ik eet ze heel bewust.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet nu een half jaar koolhydraatbeperkt en ben 14 kilo afgevallen en dat gaat goed. Maar chocola is een drama, de chocoladeletter met knettersnoep was binnen 10 minuten op😲😲😲. Dat is echt het enige wat ik niet kan laten staan!.
Voor mij werkte het om de eetmeter in te vullen. Ik wil nu niet meer ongezonde voeding eten. Ik krijg er ook steeds vaker buikpijn van en een slechte huid.
Ik wil alleen voeding die goed is voor me.
Alle reacties Link kopieren
Even een kleine update: de reacties in dit topic helpen me echt. Op de moeilijke momenten (zin hebben in iets) geef ik mezelf nu een schop onder mijn kont, met het idee ‘kom op, je hoeft niet altijd toe te geven aan je snaaidrang, en je bent niet de enige die hier last van heeft’
Verder ben ik gestopt met het mezelf ‘verbieden’ van bepaald voedsel, ondanks dat ik wat wil afvallen. Eerder at ik dan geen koolhydraten/geen suiker/wel .... etc, waardoor ik uiteindelijk het gevoel kreeg dat ik nooit meer brood/snoep/iets ongezonds kon/mocht eten. Waardoor ik na een week enorme snackdrang had en helemaal los ging!

Ik probeer mezelf nu af te vragen of ik echt honger heb, of dat ik gewoon snaaitrek heb. En als ik snaai probeer ik niet meer te denken ‘wat slecht...dag is verpest’ maar er heel bewust van te genieten en niet eer te denken in ‘dieet verpest —> nu heeft het allemaal geen zin meer —> kom op, ik ga nu alles eten waar ik zin in heb).
En het heeft resultaat: mijn spijkerbroek zit echt minder strak!
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
19-10-2019 07:29
Ik wil op gewicht blijven Daarom eet ik elke zaterdag 6 bonbons. Niet meer, niet minder. Daar doe ik overigens lang over, ik eet ze heel bewust.
Wow.... Hoe dan?????. Dat is namelijk mijn ultieme droom... Elke week bonbons eten
@Pien252; wat goed dat je spijkerbroek minder strak zit :cheer2:

Ik kreeg vandaag ook een compliment van een vriendin dat ze goed kan zien dat ik ben afgevallen :yes: Helemaal blij :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven