Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel: 70.9kg.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren meteen een slechte dag gehad maar ik moet ook niet te streng voor mezelf worden want dat werkt mezelf tegen. Het goede nieuws is dat ik in plaats van een halve (of hele) pak koekjes er twee heb gehad. Als avondeten friet gehaald ivm tijdgebrek.
Ik heb gisteren gewogen dus weeg volgende week pas weer.

Morgen verjaardag van schoonmoeder. Verjaardagen vind ik ook lastig. Dan staan de lekkere dingen zo voor je neus. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Sindudas: oooh ik dacht omdat je zei dat je weinig at enzo....
Avivai: Ik maak er constant avivia van bij je nickname haha, hoop dat je je snel beter voelt. Ik werd vanochtend wakker zonder stem, met hele heftige keelpijn en een verstopte neus, dus ik voel me je mee hahaha.
Peach: Mja, helemaal gezond is het niet, maar je hebt bij de hema ook nog slechtere keuzes, dus ... toch nog niet helemaal fout - en gesport ook! Dat compenseert weer wat haha.

Enora: Leuk dat je meeschrijft, waar paaldans jij (heel brutaal) - Ik ga er denk ik toch voor. Blijft zo'n terugkerende interesse dus ja, dan toch maar gewoon doen denk ik, ondanks de afstand. Eten gaat dus vooral fout bij stress en/of je maandelijkse periode?
Heb je dan trek in bepaald voedsel of gewoon in alles wel?
Hoe wil je dat aan gaan pakken?

Loranne: Toch -0,1!

Duizel: Nou,2 valt wel mee dan toch? Is wel een overwinning. Maakt het niet goed, maar wel een stuk minder slecht!
Bij verjaardagen spreek ik af dat ik 2 lekkere dingen mag (alleen als ik het ECHT lekker vindt) - meestal is dat dan 1 wijntje en 1 gebakje - en de rest dan niet. Ook eet ik vaak iets van te voren, zodat je niet met honger er zit en dus veel snackt.
Doordat je toch iets neemt, zeuren mensen ook vaak minder als je daarna iets afslaat.

Ik woog vanochtend 68,1! Hiep hoi! (helaas wrs. alleen maar vocht haha, maar toch)
It's not always easy, but it's worth it.
judith1107 schreef:
22-09-2017 08:37
Sindudas: oooh ik dacht omdat je zei dat je weinig at enzo....
Gisteren;
O. 1 snee brood met ei, 1 banaan, 1kiwi.
L. 2 snee brood met kip en avocado, 1 tomaat
T. 1 stukje zelfgemaakte (door iemand anders) koek met minder suiker.
A. 1 portie (klein bord vol) pastaschotel.

Dat is ook niet zoveel toch? Ik ben daarmee de hele dag in de weer.

Ik ga een nieuwe weegschaal kopen. Die ik heb is al best oud en vertrouw ik niet helemaal. Morgen heb ik pas tijd daarvoor dus ik laat de getallen nog even voor wat ze zijn.
Alle reacties Link kopieren
68.3

Welkom enora! Ik hoop dat je wat aan dit topic hebt :)

Judith, alle variaties mogen hoor Haha! In het dagelijks leven heb ik met veel mensen van verschillende afkomsten te maken en die schrijven mijn echte naam ook altijd verkeerd. Jij ook beterschap :redrose:

Duizel, iedereen doet het op zijn eigen manier. Voor mij werkt het juist om ook op verjaardagen niet toe te geven. Anders zit ik alsnog ieder weekend taart te eten. Heel soms verwen ik mezelf natuurlijk wel met wat lekkers hoor. Dat plan ik dan ook echt zodat ik er echt optimaal van kan genieten.

Wat leuk al die dansers. Ik heb voor mijn bruiloft een cursus gedaan en dat was echt mega leuk (en zwaar!) Als ik straks met werk wat meer tijd heb wil ik dat ook wel verder oppakken.
[quote=duizel post_id=27577610 .

Morgen verjaardag van schoonmoeder. Verjaardagen vind ik ook lastig. Dan staan de lekkere dingen zo voor je neus. Iemand tips?
[/quote]

Tegen jezelf zeggen dat je lekkers mag vanaf een (half)uurtje voordat jullie weggaan. Dan weet je dat je wat mag en heb je minder tijd om te snaaien :proud: . Soms merk je dat je dan aan het einde zoiets hebt van: het hóeft ook helemaal niet. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Haha Enora, dat vind ik nog best een goede! Tenzij je dan nog een half uurtje gaat bunkeren natuurlijk.. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Sindudas: Ja, ik vind dat wel erg weinig, maar dat bedoelde ik dan ook met misschien wat meer? Ben benieuwd naar je gewicht!

Avivai: Yay! -0,3 :D Hahaha ja lesgeven zonder stem is best moeilijk als ik eerlijk ben, maar heb een kort dagje en 2 toetsen, dus wilde er niet voor thuisblijven. (Koppigheid)
Wat leuk, zo'n danscursus. Ik ben zelf vrijgezel, en wat dat betreft zijn de danslessen die ik graag wil volgen (salsa, kizomba, bachata) dus niet echt mogelijk - althans, met een vreemde vent wil ik dat soort dansen dus liever niet doen haha)
It's not always easy, but it's worth it.
judith1107 schreef:
22-09-2017 08:37

Enora: Leuk dat je meeschrijft, waar paaldans jij (heel brutaal) - Ik ga er denk ik toch voor. Blijft zo'n terugkerende interesse dus ja, dan toch maar gewoon doen denk ik, ondanks de afstand. Eten gaat dus vooral fout bij stress en/of je maandelijkse periode?
Heb je dan trek in bepaald voedsel of gewoon in alles wel?
Hoe wil je dat aan gaan pakken?
Wat naar dat je ziek bent! Beterschap.

Ik pb je wel even waar ik dans :) . Ik heb sporten nog nooit leuk gevonden, maar dit is zo ontzettend leuk. Echt de moeite waard om een eindje te rijden.

Van mn menstruatie heb ik niet zo'n last. Stress is de grootste factor en ik heb een stressvolle baan en werk stom veel. Gelukkig ook wel een hele gave baan. 5 dagen per week, 10-11u per dag. Minder dan fulltime in 4 dagen gaat het nooit worden. En ik draai avond en nachtdiensten (quote dit maar niet).

Ik heb het roer nu echter weer om. Dus na een eerste vlotte 6kg, gaat het nu wat langzamer. Ik eet netter, minder junkfood, laat bij het avondeten vaak de koolhydraten staan. Ook heb ik 1 compleet alcohol vrije maand ingelast afgelopen zomer. Sindsdien doordeweeks geen wijntje bij het avondeten. En zo kabbelt het gewicht nu voort naar beneden.

Verder heb ik altijd "events" waarvoor ik sowieso onder de 70kg wil zijn omdat ik dan wel aardig in mijn vel zit haha. Vorig jaar was dat afstuderen. Dit jaar is het mn aankomende verjaardag en 2 maanden daarna een feest dat ik geef. Ik hang nu sinds 2 weken weer rond de 72kg en moet dus weer iets strenger worden. Als ik er bijna ben en er al wat af is, gaat het altijd eventjes mis.

Mijn probleemzone is billen en benen. Ben echt een peer. Hebben jullie specifieke zones?
SinDudas schreef:
22-09-2017 08:46

Ik ga een nieuwe weegschaal kopen. Die ik heb is al best oud en vertrouw ik niet helemaal. Morgen heb ik pas tijd daarvoor dus ik laat de getallen nog even voor wat ze zijn.
Ik heb ook net een nieuwe gekocht via bol.com. Een analoge. Werd gek van die wisselende cijfers als je er 2x op gaat staan haha. Heb heb al 1 op het oog?
Avivai schreef:
22-09-2017 08:59
68.3

Welkom enora! Ik hoop dat je wat aan dit topic hebt :)


Wat leuk al die dansers. Ik heb voor mijn bruiloft een cursus gedaan en dat was echt mega leuk (en zwaar!) Als ik straks met werk wat meer tijd heb wil ik dat ook wel verder oppakken.
Dankjewel :) .

Wat voor danscursus was dat? Vriend en ik hebben samen ook salsa gedanst zodat we op de dansvloer met zijn familie mee konden komen als we op vakantie zijn :rofl: . Is nog best aardig gelukt ook!
Avivai schreef:
22-09-2017 09:25
Haha Enora, dat vind ik nog best een goede! Tenzij je dan nog een half uurtje gaat bunkeren natuurlijk.. :lol:
Ja das het risico :rofl: . Meestal ben ik daar dan te trots voor omdat ik het de hele dag al heb volgehouden.

Bij ons op werk ook vaak taart en lekkers. Da's wel lastig, zeker tijdens diensten. Makkelijk om even zo'n lekkere punt weg te werken ipv de avondeten te halen en op te warmen. Zeker als het druk is!
judith1107 schreef:
22-09-2017 09:29

Wat leuk, zo'n danscursus. Ik ben zelf vrijgezel, en wat dat betreft zijn de danslessen die ik graag wil volgen (salsa, kizomba, bachata) dus niet echt mogelijk - althans, met een vreemde vent wil ik dat soort dansen dus liever niet doen haha)
Als vrouw alleen is salsa soms lastig vanwege weinig mannen. Er zijn wel scholen die daarop inspelen door mannen uit hogere klassen gratis les te bieden als ze komen dansen bij de beginners. Dansen met een vreemde gebeurt sowieso :) . Is ook belangrijk omdat je anders je techniek aanpast aan 1 man. Dan vang je elkaars foutjes teveel op.
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleemzone is mijn buik. De hele kant van mijn moeders familie zit met hetzelfde probleem. Al zijn ze nog zo slank, dat buikje wil niet weg en lijkt ook altijd als eerste aan te komen.

Heb me vanochtend gewogen en mijn weegschaal is helemaal gestoord denk ik haha. Heb me op drie verschillende plekken in huis gewogen en woog tussen de 66,5 en de 68,4.. Ga voor de tabel maar uit van 68,4. Ik weet het niet meer zeker, maar volgens mij heb ik dat gewogen op dezelfde plek als waar ik de vorige keer mezelf gewogen heb.

Voor de tabel: huidig gewicht 68,4kg
anoniem_352614 wijzigde dit bericht op 22-09-2017 11:16
3.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Judith Ja 0,1 van woensdag naar vrijdag dus prima :lol:
Wow, dat gaat vlug zeg hier o_o . Gisteren kon ik door een drukke dag even niet forummen, maar ik probeer het nu bij te lezen en op iedereen te reageren.

Peach: Ik doe dit jaar modern, jazz en klassiek, maar ik heb net als jij van alles geprobeerd. Zelfs ooit een halfjaar countrylinedancing gedaan toen ik nog op de basisschool zat. Ik kom ook regelmatig studenten tegen, maar de meesten doen hier niet gek over, wellicht ook omdat ik niet zo veel ouder dan hen zelf ben. Ik hoop dat je snel weer een baan vindt in de buurt van je nieuwe woonplaats!
Hoi Fitatu, Enora en Duizel, leuk dat jullie meedoen!
WWChip, zou je de tweede portie eten misschien al meteen weg kunnen zetten voor de volgende dag? Zodat je nog maar de helft kunt opscheppen zeg maar?
Mommy2014, wat Judith ook al schrijft: lijkt me erg lastig om vol te houden. Als dansen je leuk lijkt, zou ik het gewoon proberen! Sommige dansscholen bieden bijvoorbeeld lessen aan op beginnersniveau voor volwassenen, of in ieder geval vanaf 21 jaar. Een sport die je niet leuk vindt, lijkt me lastig vol te houden. Zelf ben ook niet echt een fan van Zumba, ik doe het alleen in de zomervakantie wanneer er geen gewone danslessen zijn.

Als student heb ik een jaartje gepaaldanst, maar ik ben opgehouden toen we meer dan de helft van de les ondersteboven moesten hangen. Normaal heb ik al moeite met links en rechts uit elkaar te houden, maar opstekop snap ik dan al helemaal niet meer waar ik heen moet xD.

SinDudas, ik weeg me normaalgesproken 's ochtends na opstaan en naar de wc gaan. En dan meestal voor en na het weekend om te voorkomen dat ik in het weekend denk, dat extraatje kan prima!

Loranne, knap dat je maar een koekje kunt nemen dan! Dat is echt mijn valkuil, als ik eenmaal begin met eten stop ik pas als het allemaal op is. Ik probeer traktaties dus nu maar even te vermijden.

Beterschap Avivai!

Duizel, misschien kun je voor 's ochtends en de dag erna al wat lichtere maaltijden plannen en op het feestje alleen nemen wat je echt het allerlekkerste vind?

Vanochtend woog ik 73,9. Dat is -0,1, alle beetjes helpen, zullen we maar zeggen :). Wel houd ik denk ik nog wat vocht vast door spierpijn van het sporten van woensdag en donderdag. Zaterdag heb ik drie feestjes, maar ik kan met een beetje handig plannen in ieder geval wel normaal ontbijten en avondeten als het goed is.
Mensen, ik trek me weer even terug uit dit topic. Een lieve oude mevrouw die ik ken is vandaag overleden en het voelt nu even heel banaal om bezig te zijn met iets als mijn gewicht.
Ik wens jullie allemaal veel succes, @ Judith: je mag mijn gegevens uit de tabel halen.
Alle reacties Link kopieren
SinDudas heel veel sterkte!

Dames jullie hebben ook wel gelijk over het dansen, misschien is het ook wel tijd voor iets nieuws. Kizomba lijkt me ook erg gaaf, misschien kan ik dat wel samen met partner doen :) Ik ben nu wel sinds gisteren bezig met wat oefeningen thuis. Hebben jullie misschien nog aanraders voor youtube filmpjes/workouts?
Alle reacties Link kopieren
Heel veel sterkte SinDudas!
He wat naar SinDudas, sterkte!

Mommy2014, voor yoga oefeningen ben ik grote fan van Yoga with Adriene. Verder staan er ook veel Zumba nummers op youtube, misschien zit daar wat leuks tussen. FitnessBlender heeft ook veel oefeningen, en daar op hun wbesite selecteren op moeilijkheidsgraad, wat je wilt trainen en of je er extra dingen zoals gewichten voor nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Enora: Dat hangt ook een beetje van de omgeving af. Hier is het inderdaad of je neemt zelf iemand mee, of je moet het doen met wat er vrijwillig rondloopt, en hier zijn dat over het algemeen (van wat ik heb gezien) mannen van 60+ - Dat je met anderen danst is niet erg, maar dat gaat mij net wat te ver haha.

Wow Peach, dat is bijna een kilo verschil met woensdag O_O Goed hoor!

Loranne: Ja precies :) Ik probeer zelf zo'n 300-400gr p/w af te vallen (blijf erbij dat wat ik nu kwijt ben vocht is geweest) omdat dat het meest blijvend is (schijnt)

Liis: Bedoelde je avivai? Of heb ik een fitatu gemist? Nu al 3x doorgelezen, maar kan echt niet een bericht vinden die ik gemist heb wat dat betreft haha.
Alles wat er af gaat is goed, toch?

Sindudas: Wat erg, sterkte :hug: Misschien dat je over een tijdje terugkomt.

Mommy:
https://rutube.ru/video/4e23091e782665e ... 1d0d8472f/
De (dans) workouts van Kiara LeShae vind ik ook super:
https://www.youtube.com/watch?v=fhUP6FQj3t4
https://www.youtube.com/watch?v=QxqQCvVciWE
https://www.youtube.com/watch?v=3bZOu-7eL94

Oké, ik ben dus zo verkouden nu met zo'n keelpijn dat ik niets proef, en het liefst niets eet. Bah.Denk dat ik voor een grote kop soep ga straks
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje lesgeven zonder stem, en dat op een vrijdag... hopelijk ben je de dag een beetje doorgekomen Judith!

Lijkt heel veel hoor dat ik ben afgevallen, maar het valt mee. De meting is van vorige week ergens geweest en dat was midden op de dag. Nu heb ik me netjes 's ochtends na de wc en voor het ontbijt gewogen. Denk dat dat verschil het grootste gedeelte van die 900 gram is.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte sindudas :rose:

Enora, was met een lerares die voor ons een choreografie gemaakt heeft waar vanalles inzat en dat werd onze openingsdans. Niemand wist dat we die lessen hadden en daar hebben we zo samen stiekempjes de grootste lol mee gehad. Daarna ben ik (zonder man, hij was te druk) op salsa gegaan. Maar dat beviel echt helemaal niet omdat daar een man bij zat die veel te veel interesse in me had. Vet ongemakkelijk omdat je steeds met iemand anders danst kon ik hem ook niet ontwijken. Jammer, maar toen dus maar gestopt.

Peach, buikje kan je wel redelijk verdoezelen met kleding toch? Ik zit eens na te denken wat mijn probleemzone is, volgens mij is wat ik nu het ergste vind... mijn (onder)kin. Behalve een bivakmuts ook niet veel aan te doen vrees ik. :hihi:

Judith, leef je nog na het lesgeven zonder stem? :whistle:

Liis, succes en veel plezier met je feestjes :cheers: Wij hebben echt het hele weekend eters, maar gelukkig kook ik zelf dus dat komt vast goed.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha Peach & Avivai: Heb het overleefd hoor! 2 klassen hadden een toets en bij de andere 2 heb ik voor de grote dingen google translate gebruikt (microfoon uitspraak optie) - niet optimaal maar ach, het ging zo wel in ieder geval!
It's not always easy, but it's worth it.
Oh ik geloof dat ik niet helemaal wakker was vanochtend, Judith; Fitatu was de naam van een app die iemand gebruikte om calorien in bij te houden :-$ .

Mooie resultaten van iedereen, en fijn weekend alvast allemaal !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven