Lijf & Lijn alle pijlers

I can, I will. End of story.

20-09-2017 12:46 1139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom, in de volgende post geef ik kort uitleg van mijn afvaldoel en planning, maar dit hoeft van mij niet per se in de beginpost.
Wil je ook wat kilootjes kwijt? Schrijf gezellig mee, we zijn momenteel een klein clubje!
Elke vrijdag update ik de tabel.

I can, I will. End of story!

NaamLengteStartStreefHuidigTotaalBMI
Judith1.69m816566,7-14,123,3
Peach1.58m69,5555,3-12,223,1
Woeffie1.70m97<8085,1-11,829,5
Liis1.72m906871,4-18,624,1
GMS1.69m876370,9-16,124,8
Marda1.67m75,56072,8-2,826,2
Ukkepuk1.62m706067,9-2,125,8
Vietje1.72m90,78087,8-2,929,8
Superduba1.65m62,95859,9-322,1
Peppermint1.62826876,8-5,229,3
Komkommerig1.63675664-323,9
anoniem_303141 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 17:00
58.49% gewijzigd
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Avivai: Ik hou van spierpijn, vooral in m'n benen... Dat het brand als je een trap op of af moet, heerlijk!
Teddietje: M'n nicht zweert erbij, hardlopen met Evy... Ik wacht nog steeds op motivatie om buiten in het zicht te gaan rennen - en nu wordt het natuurlijk koud en nat... dus ja, dit verschuift weer naar de lente haha.

Whahaha Enora!! Sorry!!! Hahahaha, zag het ook gewoon net pas. :rofl:
De arts zei dat ik er goed op tijd bij was, maar moet rusten anders kan het verder door zetten - maar ik ben zo'n sufkut (excuse my French) die daar gewoon geen tijd voor heeft. Ik heb deze week 10 toetsen gepland staan, presentaties, ouderavond -- hoezo niets doen? Hoe dan?? Haha.

Wat betreft broeken heb ik dat ook, ik heb echt een zandloper figuur, maar ik hou van hoge tailles qua broek (trauma aan mijn eigen docenten wat dat betreft) en dan heb ik OF het past niet over m'n dijen/kont heen, of het past, maar dan heb ik zo'n megaruimte over bij m'n middel. Nee, broeken begin ik niet meer aan denk ik.

Gelukkig vanmiddag wel wat geslapen, en nu klaar wakker natuurlijk en zoals de laatste nachten elke keer weer lekker aan het hoesten op het moment dat ik ga liggen... Grom!

Dit wordt zo wel een topweek qua eten zeg. Morgen een lange dag, dus heb m'n eten al klaar:
O: havermoutpap
T: komkommer + tomaat
L: proteïne shake + kaascrakers
T: x
A: ?? - we eten op het werk, hou m'n hart vast... Meestal pizza of chinees. Zit nog te twijfelen of ik me afmeld en een maaltijdsalade haal.

Proef overigens nog steeds helemaal niets
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Avivai en Enora!
Nee was geen balanslijstje, dit was een 'ik ben pas om half elf opgestaan' lijstje :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Haha Peach, ook lekker zulke daagjes!

Begin de dag nu met een klas van 32 leerlingen... Was er erg bang voor, want de klas is normaal gesproken erg luid en hebben veel waarschuwingen nodig... De klas is volledig stil aan het werk, zo lief :flirting:
Dat zijn altijd belangrijke momenten, daaruit blijkt dat een klas toch respect voor je heeft en je 'mag' - anders hadden ze de tent afgebroken. Yay! Overwinning!

Vanochtend havermout op - heb een proefpakket voor 20 dagen ontvangen van Exante via Insta - een soort maaltijdvervanger programma - 200kcal per 'maaltijd' die ze aanbieden. Vanochtend dus de golden syrup geprobeerd - ik zit echt super vol. Bizar gewoon, want normaal heb ik altijd wel trek. Het was overigens verder niet heel erg lekker... maar ja, logisch dan weer denk ik.
Voor de lunch heb ik de botterscotch delight - pudding!!! Ik ben dus een soort van toetjes verslaafd, en dit was gewoon een lunch.

Nou ben ik zelf niet per se voor de maaltijd vervangers - want zo zou ik dus volgens hun 'dieet' 3 maaltijden op een dag mogen, en dus 600kcal eten - VEEL te weinig, dus ik eet dit, en daarnaast wat fruit, of een extra salade bij de maaltijd (al moet ik zeggen, als alles zo vult zou ik het er wel op volhouden. Het is puur dat dit de helft is van wat een normaal persoon als basis nodig heeft om te functioneren. Kan nooit goed zijn. Wil ook niet volledig over op hun 'dieet' eigenlijk, maar tot nu toe... heb ik er wel zin in haha.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaloers Peach! Ben ondertussen al vanaf 5 uur aan het werk dus mijn werkdag schiet al aardig op. Heb daarna nog twee andere afspraken dus ben blij als ik vanavond even met mijn beentjes omhoog kan. :-D

Kijk je wel uit Judith? Vaak zijn die vervangers wel snelle oplossingen maar als je dan stopt kom je juist weer aan. Lijkt me ook niet echt gezond. Ik maak wel eens kwarktaart zonder bodem als lunch/ontbijt, misschien is dat ook wel iets voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Avivai; daarom zei ik ook; ik eet ze niet alleen. Overigens heeft dat snel weer aankomen niets met de maaltijdvervangers an sich te maken, maar dus met het feit dat ze daarbinnen een max van 600-800 kcal stellen, wat ongezond weinig is - waardoor je als je weer normaal (1500-2500) gaat eten, je inderdaad snel aankomt. Ten eerste omdat je in een soort survivalstand zit, waarbij je lichaam dus al het voedsel dat nu binnenkomt als vet opslaat, en ten tweede omdat je dan 2x zoveel eet als met de vervangers...

Ik zit sowieso rond de 1500-1600 kcal dus daar maak ik me geen zorgen om ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt inderdaad. Nou als het je helpt is het fijn toch. Geniet van je pudding!
Alle reacties Link kopieren
Ik las laatst juist iets dat die 'survivalstand' van het lichaam eigenlijk helemaal niet bestaat. Al moet ik zeggen dat ik niet zeker weet wat ik hierin moet geloven. Zo weinig calorieën eten klinkt als een enorm crashdieet, ben bang dat dat voor de langere termijn niet goed voor je gaat zijn!
Is het niks om die puddinkjes als ontbijt en lunch ofzo te nemen en wel normaal mee avond te eten? Dan zit je overdag wel vol maar krijg je nog wel in elk geval één normale maaltijd per dag binnen.

Nouja Avivai, ik zou niet te jaloers zijn haha was liever gewoon aan het werk geweest. Hoewel het gister wel lekker was omdat mijn vriend vrij was en we er gewoon een extra dagje weekend van hebben kunnen maken.

Stond vandaag op de weegschaal omdat ik mijn kat moest wegen en hij niet meer op de keukenweegschaal kan (meneer is inmiddels 3,9 kg en de keukenweegschaal gaat maar tot 3 kg) dus moest ik mezelf ook wegen en ik kwam zowaar uit op 68,3. Dus lijk zelfs te zijn afgevallen na afgelopen weekend :o Al zal ik dat vanavond wel weer te niet doen omdat ik uit eten ga.
Alle reacties Link kopieren
Even... zoals ik zeg. Ik hou de 600-800 niet aan, maar neem het dubbele - zit meestal rond de 1700 al probeer ik het nu met 1500 (als kickstart), wat gewoon een normale hoeveelheid is bij mijn BMR (behoefte in ruststand) dus ik neem het inderdaad niet 'op zich'- wat ik al aangaf in mijn vorige post, omdat het op zichzelf staand gewoon niet goed is. Het enige wat ze als avondmaaltijd hebben is chili en pannenkoeken, en dan breid ik dat dus zelf verder uit inderdaad met fruit, groenten, salade en vlees/ei:)

Nogmaals, ik volg het dus ook niet als dieet - Als promotor/influencer neem ik het omdat ik het (als 1 v.d. weinigen) wel belangrijk vindt om 'echte' reviews te geven en dat als ik iets dus niets vindt, ik het ook niet aanraad.
Vind ik het bv. super, dan krijg ik het vaker om regelmatiger te promoten.
Tot nu toe valt eigenlijk alles tegen haha, wat jammer is want van sommige dingen heb ik er echt 10 (bluh!) dus die gaan retour.
De pudding viel dus ook tegen, was heel bitter.
Wees niet bang, ik eet gewoon goed dus, boven op die dingen - ik verhonger sowieso nooit als ik af wil vallen

De survivalstand als term niet per definitie, omdat dat inderdaad niet echt klopt. Maar als je ZO ver onder je behoefte gaat zitten (600kcal is echt te weinig!!!) verhongert je lichaam in principe. Je verbrand je eigen vet, maar voornamelijk je eigen spiermassa... je valt dan dus wel af, maar niet met wat je wilt --- ook nog een verklaring van het aankomen.
Je lichaam gaat dan op spaarstand, wat min of meer inhoudt dat je lichaam 'te veel' opslaat als vet, in plaats van dat je lichaam het als afvalstoffen wegschuift.
Verder wil ik benadrukken dat ik ook het gebruik van maaltijdvervangers an sich niet steun ;) Zou het nooit zelf kopen iig


Whaaaa Peach, wat fijn :) alle minnetjes zijn leuk, en zeker in dat soort situaties!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Oké rustig maar, ik bedoelde het alleen maar goed hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ooh op die manier. Ik begreep dat je het als maaltijden at en aanvulde met met groente en fruit.
Wel leuk dat je dat soort dingen gewoon mag proberen! Maakt me stiekem wel nieuwsgierig wie je dan bent haha
Alle reacties Link kopieren
Ja, Peach, is best gaaf - al valt het in de praktijk vaak tegen en de betalingen komen echt pas vanaf het promoten, wat ik uiteindelijk zeer weinig doe omdat ik dus wel echt het product wil supporten en niet reclame maak om het geld (heb dat wat dat betreft ook niet nodig haha)

Aivai, ik vond het zelf vooral belangrijk dat niet het idee is dat ik 600-800kcal op een dag aanraad!

Ben niet boos ;) :there:

Hop zo wel naar de lidl, pizza vind ik zelf nu geen strak plan - maaltijdsalade en een lekker broodje ----- hahaha zin in iets lekkers :flirting:
It's not always easy, but it's worth it.
Judith, spierpijn (in beperkte mate) is inderdaad fijn! Nu ook na de dansles van gisteren wel het idee dat ik echt wat gedaan heb. Die maaltijdvervangers klinken niet echt smakelijk zo, ik houd het toch maar op gewoon eten denk ik. Ik mik ook op 1600-1700 calorien per dag, dat is 500 minder dan wat ik op een normale dag zou verbranden.

Haha, Peach, ik zie het al helemaal voor me, samen met een kat op de weegschaal gaan staan :-) . Werkt ie een beetje mee als je dat probeert? Wel fijn, die min op de weegschaal!

Vandaag een lange dag op t werk, en ook hier eten we dan met iedereen pizza. MFP zegt me dat ik 3/4 pizza mag eten vanavond zonder over mijn calorienbudget heen te gaan. Ik ga mn best doen me daaraan te houden vandaag.

Avivai, oef, ook al een lange dag voor jou! Geniet van je avond straks!
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf maar weinig mee hier. Ik ben nog niet zo goed bezig met afvallen ben ik bang :-$ heb privé een spannende week achter de rug en veel stress eten...
Nu is het wat rustiger maar ik zit nu op de bank en heb zin in chips. En mijn vriend heeft dat gekocht... maar ik ga het niet pakken! Nu ga ik sterk zijn.
Te weinig eten is op de lange termijn niet helpend weet ik uit ervaring. Ik heb een depressie gehad en kreeg een paar maanden vrijwel niks naar binnen. Ben toen echt veel afgevallen. Gelukkig kan ik weer eten maar helaas ben ik dus ook weer flink aangekomen. Heb op mijn meest 80 gewogen en die kant wil ik niet meer op. Flink gejojod hier dus afgelopen jaren (tijdens zwangerschap + 12 (eerst -5), daarna afgevallen door gezond eten en sporten, toen depressie, kilo's vlogen echt weg, toen aangekomen, terugval depressie, afvallen en nu veel te veel aangekomen)
Alle reacties Link kopieren
Liis heerlijk is dat! Echt, spierpijn... ik hou ervan haha. Beetje vreemd misschien! De maaltijdvervangers zijn ook echt niet mijn ding. Vind het tot nu toe allemaal maar 'vreemd' smaken - Kan me voorstellen dat je er van af valt. Alleen de koek kan ik echt eten zonder dat ik denk bahhhhhhhh!
Bizar dat zo veel mensen er wel echt voor kiezen.

Is het je gelukt? Ik heb het ook op 3/4 pizza kunnen houden (trots) - maar, zit nu wel thuis. De dag was te lang om zo vol te kunnen ouden, dus moet nu wel echt voor mezelf kiezen anders loopt het fout af ben ik bang.
Heb nu ook overal pijn, maar niet het goede soort!

Duizel is het sterk zijn gelukt? Echt mega respect ervoor. Als ik wat in huis heb wat ik lekker, kan ik er gewoon niet van af blijven haha.
Heftig zo, die afval achtbaan. Tikt er ook in denk ik?

Na gisteren nu dus weer terug op vla *zucht* Want andere dingen doen te veel pijn! Straks banaan proberen :D
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Nou ben benieuwd wat de weegschaal aan het eind van de week zegt.
Gister weer uiteten geweest (vanwege we mijn diploma) en daar hoorde natuurlijk ook wijntjes bij, heb het wel heel netjes op 2 wijntjes en 1 glas ijsthee (green) gehouden en heb vooral veel vlees en vis gegeten met uit eten (was tapas).

Jeetje Judith dat klinkt echt niet goed zeg, ziek alsjeblieft goed uit. Al weet ik ook dat ziek zijn in het onderwijs eigenlijk niet bestaat...

Liis, jaa haha het gaat waarschijnlijk precies zoals je het voor je ziet. Kat op de arm, op de weegschaal. Kat wil niet meer, van de weegschaal. Voor de zekerheid (ik vertrouw de weegschaal niet) nog een keer kat op de arm, op de weegschaal, van de weegschaal. Nu wil kat ineens niet meer weg en ik wil mezelf nog alleen wegen. Toch maar kat neerzetten, ik op de weegschaal, kat die over mijn voeten heen loopt, nog maar een keer wegen dan... :facepalm:
Ik heb gelukkig een (over het algemeen) goed meewerkend balletje fluf, maar tja, handig is anders. Al komt het vooral door de niet meewerkende weegschaal.

Heb voor deze week drie keer sporten op de planning staan, vandaag morgen en overmorgen.
Kan me inderdaad bij jullie aansluiten, spierpijn is fijn!

Wat goed van je Duizel dat je je ingehouden hebt! En wat een nare manier van afvallen (en weer aankomen) heb je meegemaakt :( Ik hoop dat je depressies het vanaf nu laten afweten.
Alle reacties Link kopieren
Ben gisteren van de chips afgebleven gelukkig, geeft wel een fijn gevoel dat dat gelukt is.
Vandaag gezond gegeten, ga vanavond ook groentensoep maken, dan eet ik bij het avondeten vaak wat minder.

Judith sterkte, goed dat je nu thuis gebleven bent. Kan me voorstellen dat je dat in het onderwijs lastig vindt.

Wat goed Peach dat je geslaagd bent. Gefeliciteerd! Dat mag je natuurlijk ook vieren. Hopelijk is de weegschaal vrijdag een beetje lief voor je.

Liis is het gelukt om je aan 3/4 pizza te houden? Lijkt me wel lastig om dan een kwart te laten liggen.
Alle reacties Link kopieren
Peach en Liis, het was ook niet echt een vrijwillige keuze... onder dwang van een drietal collega's, waarvan ik gisteravond niet naar huis mocht tenzij ik me ziek meldde.
Uiteindelijk hebben ze natuurlijk gelijk, ik moet gewoon uitzieken en naar mijn lichaam luisteren, ik liep toch al voor op het PTO EN ik heb er niets aan als dit nog erger wordt. Ik kan dan koppig blijven doorlopen zoals altijd (met griep werken etc.) maar nu is dat gewoon echt minder handig.

Peach let je wel op je spierherstel? Weet niet of je echt intensief gaat sporten! Gefeliciteerd met je diploma en qua wat je op hebt vind ik het echt netjes hoor, voor zo'n viering.

Goed zo Duizel! Supergoed van je! Toch een overwinning zo!

Ik heb net van Exante de gooey chocolate pudding op. Poeder, water, mixen en dan de magnetron in voor 45-60 seconden staat er.
Ik denk dat ik hem of niet goed had staan qua hitten, of dat ik met 40 minuten ook blij had geweest.... maar het was nu in ieder geval een vaste brownie en geen echte pudding - maar.... Eerlijk is eerlijk, dit was wel lekker!!!! :flirting:
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Ben blij dat je zulke collega's hebt Judith!

Ja hoor ik let op mijn spierherstel, was net heel enthousiast over dat ik donderdag ook ga sporten, maar dan ben ik helemaal niet thuis bedacht ik me later dus het is maar twee keer deze week. Als ik sport sport ik meestal een uurtje met relatief lage gewichten en veel herhalingen. Heb ook eigenlijk weinig spierpijn altijd.

Mijn eetlijstje van vandaag is niet heel bijzonder:
O: 250 ml magere kwark met pure hagelslag
L: 250 ml magere kwark met pure hagelslag (wilde brood, maar dat was op kwam ik achter toen ik wilde gaan lunchen)
A: Twee volkorenwraps met een inhoud van gehakt met gepelde tomaten en zo'n zakje voorgesneden groente en nog wat lossen tomaatjes die ik over had. Als toetje een bakje dubbelvla.
Verder heb ik alleen water gedronken vandaag.
anoniem_352614 wijzigde dit bericht op 27-09-2017 21:15
37.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ben nog niet gaan sporten maar heb wandelen opgepakt. Net een uur gelopen.
Ik heb besloten dat ik alleen op vrijdag ga wegen. Ik moet voor deze week maar tevreden zijn als het gelijk is gebleven ben ik bang.
Alle reacties Link kopieren
Met het risico heel herkenbaar te zijn.. het is hier een beetje chaos. Er was vandaag brand in het huis van de buren. Mijn ramen stonden lekker open (want mooi weer) dus heb nu flink wat rookschade. Mijn arme katten hebben er gelukkig niks aan over gehouden, al zaten ze wel verstopt in het verste hoekje van het huis. Ben me wel echt kapot geschrokken!

Hierbij ook maar een keer een eetlijstje van mij:
O: kwark en aardbeien
L: broccoli salade met hazelnoten
T: stukje hele pure chocola & cappuccino met volle melk
D: home made pasta saus met veel groenten, kruiden, gehakt, spekjes en courgette pasta
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat naar en schrikken Avivai, zijn je buren er nog een beetje goed vanaf gekomen?
Lekker eetlijstje heb je!
Alle reacties Link kopieren
Peach: Ja ik ook, merk nu pas hoe erg ik het nodig had zeg maar (en hoe ernstig het is)!
Wat een lekker eetlijstje gister had je overigens!

Duizel: Een uur lopen is ook super, toch? En als dat een gewoonte wordt is dat helemaal top.

Avivai: Jeetje wat heftig!!! Kan me voorstellen dat dat schrikken is, voor hetzelfde geld slaat het door. Ik krijg trek van jouw eetlijstje, jammie hoor!!!

Zit nu aan de gooey lemon pudding (zsm alles proberen haha) - maar die vind ik dus weer niets. Ik ben bang dat het enige succesproduct de chocolade pudding wordt van dit alles. Zo zonde want hun voedingswaarden e.d. zijn geweldig, maar de smaken zijn dus echt suuuuuuuuuuuuuuupervies haha.
Dus, dit wordt 'm niet.

ik ga nu over op komkommer sandwiches met kaas, rookvlees en kipfilet en een eitje
It's not always easy, but it's worth it.
Duizel, wat goed dat je van chips af hebt weten te blijven! En een uur wandelen is ook flink bewegen!

Gefeliciteerd Peach! :yes:

Arme poezenbeesten, Avivai, ik kan me voorstellen dat zij en jij flink geschrokken zijn! Je eten van gisteren klinkt erg lekker trouwens.

Haha, Judith, beetje jammer dat tot nu toe maar een van al die producten ook echt te eten blijkt. Die sandwiches lijken me een smakelijk idee.

Hier gaat het qua eten best netjes. Ik heb het dinsdag bij 3/4 pizza weten te houden, dus ik was best trots op mezelf. Gisteren ook fatsoenlijk gegeten. Alleen voel ik me al een paar dagen niet helemaal lekker: misselijk, moe en niesbuien. Een geluk is dan misschien wel dat ik ook nauwelijks meer wat proef, dus alle lekkernijen zijn meteen een stuk minder verleidelijk. Weekend plannen heb ik maar een weekje verschoven, en ik hoop dat ik niet echt ziek word.
Alle reacties Link kopieren
73.8
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-09-2017 13:07
Reden: Spam
99.32% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven