Lijf & Lijn alle pijlers

Ik vind mezelf dik.

15-12-2010 07:57 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Om te beginnen:

Ik ben een meisje van 20jaar, ik ben 1.66 en weeg +/-55kilo.

Door de media en alle dunne en lijnende vrouwen om mij heen voel ik mij verplicht om hier aan mee te doen.

Als ik naar mezelf kijk in de spiegel zie ik ook een dik meisje. Niet heel dik, maar wel een beetje chubby. Terwijl ik heel goed weet dat ik een normaal figuur heb.

Ik heb laatst een weegschaal gekocht, maar dat had ik echt nooit moeten doen want ik sta elke dag op dat ding en raak er een beetje geobsedeerd door.

Mijn vriend vindt mij niet dik, maar ik ben bang dat als hij dat wel zou vinden het niet zou zeggen omdat ik zelf niet eens zou weten hoe ik erop zou reageren.

Herkennen mensen zich hierin?

Niet dik zijn maar wel denken dat je het bent, en wel continue bezig met calorieën tellen en kijken wat je wel en niet kan eten.

Ik heb eigenlijk de hele dag door honger omdat ik mezelf geen eten "gun".

Ik eet over een dag: tussen 6.00 en 12.00 1 vifit, 4 crackers. 12.00 tot 17.00 een pakje liga continue en meestal rond 17.00uur ga ik avond eten.

Tussendoor drink ik wel veel water en thee.. Dat dan weer wel.

Ik durf niet naar mijn huisarts hiermee te gaan. Ik zou ook niet weten wat hij voor mij kan doen want er is eigenlijk niks aan de hand. Maar toch voelt het zo. Ik ben bang dat ik doorsla en ik weet begin waar ik 6jaar geleden ben gestopt.

Ik snap dat jullie ook niks kunnen doen maar wil graag mijn verhaal kwijt.

Liefs Michelle90
@ Nomi, Dat ik een prima gewicht heb betekent niet dat ik een mooi lichaam heb toch. ik wil dat graag veranderen. Er voor zorgen dat ik wél blij ben met mijn lichaam. In plaats van die te doen op een ongezonde manier, probeer ik het nu op een gezonde manier. Er is misschien wel meer aan de hand maar ik zou niet weten wat. Ik ben voor de rest best gelukkig met bijvoorbeeld mijn baan en mijn huis en vrienden en vriendinnen.

Ik heb misschien wel een obsessief kantje maar ik weet niet hoe ik dat weg zou moeten halen. Ik heb dat namelijk in alles denk ik . Ik ben als ik slanker/strakker ben geen leuker mens natuurlijk maar wel tevreden met mijzelf. En ik denk dat je dat wel uitstraalt
Sophie. Je broek wordt geen maatje kleiner.

Je botten moeten er nl. ook in passen.

Ik kan ook afvallen wat ik wil maar kleiner dan maat 42 voor een blouse zal ik niet gaan passen. Mijn schouders zijn nu eenmaal zo breed.

Kan je gaan accepteren dat je vrouwelijke vormen heb?

Een vrouwelijk lichaam hoort wat vet op de heupen te hebben. (iets over zwanger zijn enzo)
@ Maja, ik snap dat mn botten erin moeten passen haha maar het was meer figuurlijk. Zovan, ik moet dan wel echt aan mijn lijf voelen en zien dat ik strakker word., snap je?

ik vind vrouwelijke vormen niet erg, heb een zandlopenfiguur en daar kom je nu eenmaal niet vanaf. Maar het hoeft niet te blubberen
Mag ik er ernstig aan twijffelen of het met 55 kg bij 1.60m 'blubbert'?

Maar ik hou er mee op. Je moet er zelf iets aan doen. aan het beeld dat je met dit gewicht niet goed ben.
Gek...ik zou er veel voor geven iets aan te komen, eet gezond en veel, ben 1.70 en 50 kg...

Vaak wordt ik daar juist op aangesproken (ook niet leuk) eet je wel genoeg??

Ben verre van een anorexia figuur maar wel erg slank..

zullen we wat van jou aan mij plakken
hahaha graag gebakje!

@ maya ik weet dat de mensen hier op het forum zo denken, mensen in mijn omgeving weten wel wat ik bedoel. Het is dat ik niet met foto op het forum wil maar alnders kon ik het je laten zien. Ik denk niet dat ik niet ''goed'' ben. Ik voel me alleen fijner als ik slanker en strakker ben!
quote:Sophie88 schreef op 16 december 2010 @ 09:47:

Lieve Meds, phoebe en amana,

Allereerst heel erg bedankt voor jullie eerlijke reacties. Ik probeer een gezonde levenstijl te vinden en ben daarin denk ik nu eindelijk op een gezond weg. Ik ben al meer gaan eten en begin weer lekker met sporten. Iets wat ik ook echt vol wil houden omdat ik er me echt beter bij voel. Heb meer energie merk ik en voel me op de een of andere manier ook gezonder. En natúúrlijk vind ik het ook fijn dat ik dunner word. Toch is het niet zo dat ik alleen maar sport om dunner te worden, zoals ik net al zei.

Ik sporte al jaren 4x in de week maar heb dit erg laten verslonsen tot 1x in de week. Daarom wil ik het ook weer graag oppakken, en weet ik ook dat ik het kan.

waarom? dat is echt geen motivatie om zoveel te sporten. Als jij vier keer per week wil sporten moet je dat heel leuk vinden, of moet je beter willen worden, als je alleen maar wilt sporten omdat je dat vroeger ook deed of om af te vallen terwijl je niet eens dik bent dat moet je je om te beginnen eens afvragen waarom de klad erin is gekomen. Kies altijd voor iets leuks! en hou het realistisch. van 1 naar 4 is niet realistisch

Het noooit meer nemen van een chipje en op de bank hangen is ook niet reeel dat weet ik. maar ik zou het graag willen beperken tot alleen het weekend. Of verjaardagen, feestdagen enz. Ik weet van mezelf dat ik erg kan doorslaan, dus of alleen maar gezond willen eten, of alleen maar slecht. Dus ik probeer het op deze manier voor mezelf op de goede rit te krijgen.

Je slaat juist door omdat je denkt dat het verboden is. Waarschijnlijk voel je je schuldig als je chips eet of daarna. Daar moet je dus beginnen

Op zich heb ik een prima gewicht, niet ongezond. En ik weet dat daar mijn ''kronkel'' ook ligt. Het cijfertje op de weegschaal. Ik weet dat spieren zwaarder wegen dan vet, dus als ik nu weer meer ga sporten dat ik waarschijnlijk aankom in plaats van afval maar ik vind het erg moeilijk om daar mee om te gaan .

Dan heeft sporten ook geen zin

natuurlijk heb ik liever dat mn broek een maatje kleiner word ipv dat ik die 48 kg op de weegschaal zie. Maar mn broek word nooit een maatje kleiner heb ik het idee :(Hoe vaak sta je op de weegschaal?
quote:Sophie88 schreef op 16 december 2010 @ 11:13:

@ Maja, ik snap dat mn botten erin moeten passen haha maar het was meer figuurlijk. Zovan, ik moet dan wel echt aan mijn lijf voelen en zien dat ik strakker word., snap je?

ik vind vrouwelijke vormen niet erg, heb een zandlopenfiguur en daar kom je nu eenmaal niet vanaf. Maar het hoeft niet te blubberen blubberen heeft niks te maken met vet, dat is de consistentie van je huid, net als cellulite, als je afvalt blijft je bindweefsel nog steeds blubberen en bobbelen omdat het een hormonale kwestie is, maar ergens wil je dit maar niet horen
Ik ben 1.73 en weeg 82 en ja vind mezelf ook te zwaar. Dus in Januari goede afspraken gemaakt met mezelf. Naar een dietiste en een psycholoog om aan mijn zelfbeeld te werken.
@ Sophie. Waarom vind je dat Michelle (ben je r trouwens nog Michelle?, je topic wordt wel wat overgenomen ) hulp zou moeten zoeken en jij niet? Wat is precies het verschil?

En wat als je ondanks al het sporten, gezond eten, en elke dag op de weegschaal staan, je dit lichaam blijft houden? Ik probeer niet vervelend te zijn hoor Maar ik denk dat je er toch te veel waarde aan geeft. Je verwacht dat je dan meer tevreden zal zijn met jezelf, maar je zegt dat je nu ook een goed leven hebt, wat voegt het dan daadwerkelijk toe?

En echt, met jou gewicht, zou ik elke dag in een bikini rondlopen, ook al had ik een blubberende, cellulite kont en brede heupen die niet bij mijn bovenlichaam passen. Wees toch blij met wat je hebt! Ik ben zelf te zwaar, al flink wat afgevallen en nog steeds bezig, maar een slanke kont en platte buik zit er voor mij echt niet in, en dat is dan ook OK. En ergens vind ik dan ook dat je gewoon aan het zeuren bent.

Maar goed, ga je gang, sleep jezelf 4 keer in de week naar de sportschool, en geen chips meer eten he. Dan komt het vast wel goed.
Meisje pas op!!

Je hebt het over een gevoel van controle hebben. maar welke Controle heb jij?

Als je zo door gaat heeft de anorexia de Controle! Controle heb je als je ook kan kiezen lekker een patatje te etn. Maar dat lukt vast niet...

Anarexia is alles behalve cotrole.. Zoek hulp nu je nog in het begin zit, maak je leven en lichaam niet stuk!!

Ik kan het weten, vecht ervoor voor jezelf. Het zit in je hoofd. Je zegt et zelf je weet dat je niet dik bent! Ga praten met huisarts psycholoog en laat je helpen.. Je bent niet de eerste die om hulp vraagt, daar zijn ze voor meis!
Michelle, je hebt een eetstoornis gehad schrijf je. Het vervelende van een stoornis is dat het eigenlijk nooit helemaal over gaat: het blijft je zwakke plek.

Als er grote veranderingen of gebeurtenissen zijn in je leven, is het niet zo gek dat je weer even terug valt in je oude gedrag. (bijv verhuizing zoals je zelf noemt)

Het is nu zaak dat je op tijd aan de bel trekt. Dat heb je al een beetje gedaan door hier een topic te openen.

Neem contact op met de huisarts en zeg dat je een terugval hebt.

Je bent er nu op tijd bij.

Ik weet niet of je nog terecht kunt bij de personen die je eerder begeleid hebben? Misschien kun je daarbij op gesprek?

Veel sterkte
Hoi Allemaal,

Haha ja ik heb door dat mijn topic wordt overgenomen maar het is voor een meisje die ook een probleem heeft. Dus geen probleem. Al is het stomme dat ik vind dat zij inderdaad hulp moet zoeken. Maar goed, bij een ander het probleem zien is makkelijker dan bij jezelf niet waar?

Ik heb mijn dokter gister gebeld, en het is zo dat zijn zoon het heeft overgenomen en die vind dat ik mij om niks druk maak. Ik eet toch gewoon? Pas als ik onder 48kilo weeg kan ik aan de bel trekken. Dus ik ben een beetje confused of ik me inderdaad ontzettend aanstel of dat hij gewoon een eikel is. Maar ik vind het eigenlijk sowieso een eikel .

Ik moet het maar afwachten, en ergens heeft hij gelijk. Ik eet nu nog gewoon.
Michelle Is het geen idee om naar je psych van toen der tijd te bellen. Ik denk dat je huisarts een inschattingsfout maakt. Als je al afgevallen bent dan heb ik het idee dat je al te laat ben.

(voelt voor mij net zo als wanneer je bij de politie meld dat je je bedreigt voelt en dan maar terug moet komen als je daadwerkelijk in elkaar gemept ben)
Wat belachelijk!!

Dus je moet eerst geestelijk en lichamelijk kapot gaan voor je hulp nodig hebt!?? Een slecht beeld en gevoel is niet belangrijk?? Nee je moet eerst jezelf zoerg verpesten dan pas krijg je hulp? Die man heeft er geen verstand van! Dit moet je niet pikken meis! Trots op je dat e gebeld hebt een erg sterke en grote stap!
quote:Michelle90 schreef op 17 december 2010 @ 07:51:

Hoi Allemaal,

Ik heb mijn dokter gister gebeld, en het is zo dat zijn zoon het heeft overgenomen en die vind dat ik mij om niks druk maak. Ik eet toch gewoon? Pas als ik onder 48kilo weeg kan ik aan de bel trekken. Dus ik ben een beetje confused of ik me inderdaad ontzettend aanstel of dat hij gewoon een eikel is. Maar ik vind het eigenlijk sowieso een eikel .

Ik moet het maar afwachten, en ergens heeft hij gelijk. Ik eet nu nog gewoon.

Dit is echt te belachelijk voor woorden. Tegen de tijd dat jij 48kg weegt (wat je zeker niet na moet streven) is het te laat, dan ben je al zo ver heen. Juist nu aanpakken voordat je meer in de knoop zit, nu kom je er nog het makkelijkst uit. Jeetje, ik kan hier echt boos om worden. Wat een onwetende eikel die dokter

Sterkte verder allebei. Zonde dat jullie zo'n negatief beeld hebben over jezelf! Ik hoop dat jullie op een punt komen dat jullie het los kunnen laten
Sorry dat het topic zoveel over mij is gegaan michelle, is er een beetje ingeslopen en wat zeker niet mijn bedoeling. Mijn excuses dus.

Ik begrijp dat mensen hier vinden dat ik zeur of me aanstel en dat begrijp ik ook wel. Ik doe erg mijn best om hiermee om te gaan, me goed te voelen en tevreden te zijn, maar dat gaat niet in een week. Alhoewel ik me nu ik deze week weer gewoon 3x gesport heb veel beter voel. Maar goed wat ik wilde zeggen is dat ik jullie niet meer lastig ga vallen

Michelle heel veel sterkte!

Liefs soof
Michelle,ik vind dat je nu al recht hebt op hulp.Het is te belachelijk voor woorden dat je zou moeten wachten totdat je

48 kilo weegt.Ik wil je veel sterkte wensen.Ik denk met je mee.

Sophie,je valt ons zeker niet lastig.En ja ik vind dat meds gelijk

heeft.Af en toe bankhangen en een wat chips moet ook kunnen.Als jij jezelf alles ontzegt en denkt dat niets meer mag

dan ben je juist te hard voor jezelf.Je moet ook kunnen genieten

zonder schuldgevoelens.En ik zou ook aan je zelfvertrouwen gaan werken.Met 5 kilo bij 1.60 ben je verre van dik.Je hebt een

bmi van 20 en dat is gewoon superslank en mooi.En mensen

zijn gewoon teveel met zichzelf bezig.Waarom zouden ze je

afkeuren vanwege je figuur?Je mag dan misschien aan de ene

kant cellulite hebben (misschien valt het ook mee én heb je

haast geen cellulite).Maar kom op,gewoon de bikini aan en

wees trots op jezelf!

Ik zou ook slankere benen willen hebben.Ze zijn dan wel stevig,

draag mijn broeken dan ook in maat 40 en 42,maar aan de

andere kant zijn ze weer mooi strak en zonder cellulite.Dus er

is altijd wel wat en ik weet wel zeker dat je er ook mag zijn.
En mensen nemen me maar zoals ik ben.Ik heb meer te

bieden dan alleen een figuur.Niemand is volmaakt.
Goed dat je hulp hebt gezocht michelle, maar wel belachelijk dat je vervolgens zo behandeld wordt. Inderdaad degene bij wie je eerder onder behandeling bent geweest eens bellen? Of anders zoeken naar een psycholoog in de eerste lijn?

Ergens herken ik het wel, ik vond mezelf met 166 en 58 kilo ook dik. Ik droeg maat s of 27/28. Nu, een paar jaar en een zwangerschap verder denk ik 'what the hell was I thinking, dik???'. Nu weeg ik 74 kilo (ben wel nog steeds 166 :-)) en vind mezelf ook dik. Maar goed, ik kan het nu wel beter relativeren. Ik heb tenslotte nog geen 5 maanden geleden een kind gekregen. Mijn buik gaat niet meer goedkomen kan ik nu al zien, maar goed, dan maar geen bikini aan op het strand, maar iets met een topje of zo.

In het nummer van everybody's free to wear sunscreen zit zo'n mooi treffend stukje: 'But trust me, in 20 years you’ll look back at photos of yourself and

recall in a way you can’t grasp now how much possibility lay before

you and how fabulous you really looked'. Helemaal een geweldige tekst trouwens.

Succes TO, hoop dat je goede hulp in kunt schakelen.

En voor sophie
Veel sterkte voor iedereen hier met een eetprobleem en dergelijke!

Blijf van je afschrijven!

En Michelle,ik wens me echt voor je dat je eerder wordt geholpen.Daar heb je gewoon recht op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven